Jump to content

Cred ca am facut o tampenie...


deathrow

Recommended Posts

Salut...

 

Aveam eu o problema mai veche cu sistemul de racire a motorului... in sensul ca pierdeam pe undeva lichid de racire dar niciodata nu am putut identifia problema. Aceasta fiind situatia m-am dus eu in Selgros si mi-am luat un tub de ala cu un fel de rumegush de la 2+2 de se pune in sistemul de racire si iti astupa toate scurgerile. Am turnat treba arespectiva in radiator shi am incalzit masina... cam asa scrie in instructiuni. Toate bune si frumoase... asta se intampla acum 3 zile. Azi dimineatza, ma sui in masina (frig ca de obicei) si plec. Am observat ceva ciudat insa. Clima era pusa pe auto, si de obicei cum se incalzea motorul, turatia crestea la maxim ca sa bage caldura in masina... Tura asta viteza ventilatorului statea pe undeva pe la jumate si in masina tot frig era DESI TEMPERATURA LA MOTOR ERA NORMALA (acul era la mijloc)... am dat manual viteza la maxim si am pus mana la gurile de ventilatie de deasupra cassului si surpriza... AER RECE :blink: :) :) :) :) ... desi rotita de la ele era data la max pe cald.

 

Cred ca stiu la ce sa ma astept... rahatul ala a infundat radiatorul de la clima... cel putin partial, pt ca daca turez motorul se incalzeste aerul ceva mai mult. Problema e... pot sa-l dau jos? se da jos usor? se poate desfunda?

 

No cam asta... astept raspunsuri. De asemenea, astept si alte pareri... poate nu e ce cred eu. A si inca o intrebare pt cei cu clima... daca stati cu masina la relanti, ar trebui turatia ventilatorului de la clima sa creasca pana aproape de maxim atunci cand e pe auto nu adica nu trebuie musai turata ca sa bage caldura asa e?

 

Merci.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa mergi la un service si sa scoti tot lichidul din motor. Nu doar din radiator, motorul mai are o scurgere in partea dinspre interiorul masinii. Asta doar ca sa scoti din procaria aia care ai bagat-o.

 

Eu cred ca de vina este termostatul, e posibil sa ti se fi blocat de la chestia aia. In principiu radiatorul de incalzire nu prea are de ce sa se infunde.

Link to comment
Share on other sites

A si inca o intrebare pt cei cu clima... daca stati cu masina la relanti, ar trebui turatia ventilatorului de la clima sa creasca pana aproape de maxim atunci cand e pe auto nu adica nu trebuie musai turata ca sa bage caldura asa e?

71862[/snapback]

 

banuiesc ca avem clima la fel. la mine baga in functie de ce temperatura i-am cerut eu sa bage, si ceea ce poate el sa bage.

 

adica: daca eu vreau 32 grade, dar motorul este super rece, normal ca nu baga mai nimic, deoarece nu are de unde. dupa ce se incalzeste motorul, incepe sa bage tot mai tare, pana cand ajunge aproape de temp respectiva si in masina. in acel moment, turatia ventilatorului scade. deci zic ca nu are absolut nici o legatura cu turatia motorului. cel putin nu in sensul in care zici tu. bafta!

Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca avem clima la fel. la mine baga in functie de ce temperatura i-am cerut eu sa bage, si ceea ce poate el sa bage.

 

adica:  daca eu vreau 32 grade, dar motorul este super rece, normal ca nu baga mai nimic, deoarece nu are de unde. dupa ce se incalzeste motorul, incepe sa bage tot mai tare, pana cand ajunge aproape de temp respectiva si in masina. in acel moment, turatia ventilatorului scade. deci zic ca nu are absolut nici o legatura cu turatia motorului. cel putin nu in sensul in care zici tu. bafta!

71866[/snapback]

agricultoru are dreptate , in plus de asta suna-l pe luci si fa-ti o programare, daca ai noroc e infundata doar valva care lasa lichidul de racire din motor sa intre in radiatorul de incalzire din masina , luci a dat jos vreo doua saptamina asta , bafta , si scoate porcaria aia din motor

Link to comment
Share on other sites

hello.

ceva de genul asta patesc eu. pierd lichid de racire destul de multicel, cam 1.5l la 100km. si cand scade nivelul destul de mult, nu mai baga aer cald, desi motorul este incalzit si desi bagase aer cald cu putin inainte. nush exact ce explicatie este, banuiesc ca nu e complicat.

oricum, eu nu am bagat nimic in sistem (ca sa astup gaura) si patesc la fel cand scade nivelul. oricum, o sa merg zilele astea la service, cred ca am vazut pe unde curge...

Link to comment
Share on other sites

referitor la turatia ventilatorului...

 

Eu ma refeream la faptul ca cu motorul fierbinte... deci cu acul de la temperatura la mijloc, in momentul in care turez masina, creste si turatia la ventilator. Iar eu cu logica mea de balta m-am gandita asa... inseamna ca daca in masina e frig, motorul e cald, iar turatia la ventilator e mica si aerul rece inseamna ca radiatorul de la clima nu primeste destula apa. Adica nu primeste debitul normal. Iar aerul rece de afara raceste foarte repede putina apa firbinte care se afla in radiator. In momentul cand turez masina, creste si viteza apei in circuit, inclusiv debitul de apa pe care il primeste radiatorul de la clima, si creste si turatia la ventilator deoarece exista mai multa apa fierbinte in radiator pe care aerul rece de afara nu o poate raci repede, astfel incat senzorul de temperatura ii poate zice ventilatorului sa bage aer mai tare. Bai nush daca ma puteti urmari... da totu are o l ogica in capul meu... e un fel de mecanism de feedback daca intelegeti mai usor asa...

 

Bottom line!

Am fost la masina si am inceput sa strang de furtunele (sau furtunurile) alea p-acolo cu intentia de a forta apa prin circuit si de a debloca ce e blocat p-acolo, namely scumu ala de am avut io proasta inspiratie sa il bag in radiator. am strans shi de furtunele (sau furtunurile?) alea de merg la radiatorul de la clima.... mai ales de ala care aduce apa inapoi la motor pt a forta apa sa curga shi invers decat normal, shi surpriza... se pare ca a mers :blink:):)) cred ca s-a deblocat ce era p-acolo :)

 

Ce tre sa invatam noi din asta.

 

Daca BMW nu zice pe nicaieri nimic referitor la bagatul de rumegush in radiator, ar fi mai bine sa nu bagati rumegush in radiator... Ca vorba aia... au construit mai multe masini decat noi shi cred ca au ceva experienta :)

Link to comment
Share on other sites

hello.

ceva de genul asta patesc eu. pierd lichid de racire destul de multicel, cam 1.5l la 100km. si cand scade nivelul destul de mult, nu mai baga aer cald, desi motorul este incalzit si desi bagase aer cald cu putin inainte. nush exact ce explicatie este, banuiesc ca nu e complicat.

oricum, eu nu am bagat nimic in sistem (ca sa astup gaura) si patesc la fel cand scade nivelul. oricum, o sa merg zilele astea la service, cred ca am vazut pe unde curge...

71871[/snapback]

 

Radiatorul de la clima este pozitionat mai sus decat instalatia de racire a motorului, din aceasta cauza, cand pierzi apa, se goleste in prima faza radiatorul de la clima, si continua racirea motorului pentru asigurarea functiunalitati, daca continui sa mergi si pierzi in continuare lichid fara sa complectezi, o sa inceapa sa nu-ti mai stea acul de temperatura la locul lui.

Link to comment
Share on other sites

Radiatorul de la clima este pozitionat mai sus decat instalatia de racire a motorului, din aceasta cauza, cand pierzi apa, se goleste in prima faza radiatorul de la clima, si continua racirea motorului pentru asigurarea functiunalitati, daca continui sa mergi si pierzi in continuare lichid fara sa complectezi,  o sa inceapa sa nu-ti mai stea acul de temperatura la locul lui.

71905[/snapback]

 

 

pai completez de zor, iti dai seama...dar oricum, cand nu mai baga caldura e clar, opresc si pun...

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa mergi la un service si sa scoti tot lichidul din motor. Nu doar din radiator, motorul mai are o scurgere in partea dinspre interiorul masinii.  Asta doar ca sa scoti din procaria aia care ai bagat-o.

 

Eu cred ca de vina este termostatul, e posibil sa ti se fi blocat de la chestia aia. In principiu radiatorul de incalzire nu prea are de ce sa se infunde.

71865[/snapback]

Wlf, cred ca ai perfecta dreptate. Am bagat si eu porcarie de aia pt. aceeasi problema si mi-a blocat termostatul, de era sa patesc alta minune, acul de la temperatura se ducea hotarat spre rosu, noroc ca am ajuns la destinatie. Am dat radiatorul jos si a iesit o gramada de pasta de aia din el, plus ca a trebuit sa renunt la acel termostat, dupa ce l-am omorat cu mana mea :blink: . Iata ce pot face doua maini dibace ajutate de o porcarie de numai 5 RON. :)

Deathrow, la tine e posibil sa iti fi infundat ceva prin caloriferul de incalzire sau pe la valvele care fac legatura acestuia cu motorul, cred ca ai nevoie de o curatare completa a circuitului, din pacate.

Link to comment
Share on other sites

Wlf, cred ca ai perfecta dreptate. Am bagat si eu porcarie de aia pt. aceeasi problema si mi-a blocat termostatul, de era sa patesc alta minune, acul de la temperatura se ducea hotarat spre rosu, noroc ca am ajuns la destinatie. Am dat radiatorul jos si a iesit o gramada de pasta de aia din el, plus ca a trebuit sa renunt la acel termostat, dupa ce l-am omorat cu mana mea :blink: . Iata ce pot face doua maini dibace ajutate de o porcarie de numai 5 RON. :)

Deathrow, la tine e posibil sa iti fi infundat ceva prin caloriferul de incalzire sau pe la valvele care fac legatura acestuia cu motorul, cred ca ai nevoie de o curatare completa a circuitului, din pacate.

71960[/snapback]

 

deocamdata merge... nu mai face nimic dubios.. oricum sunt cu ochii pe acul de la temperatura. a shi a poropos... eu am dat numai 3 ron pe rumegushu meu :)

Link to comment
Share on other sites

deocamdata merge... nu mai face nimic dubios.. oricum sunt cu ochii pe acul de la temperatura. a shi a poropos... eu am dat numai 3 ron pe rumegushu meu :)

71971[/snapback]

Al meu era made in usa si ai vazut ca a fost mai bun, a blocat tot, chiar si termostatu' :blink:

Link to comment
Share on other sites

Al meu era made in usa si ai vazut ca a fost mai bun, a blocat tot, chiar si termostatu' :)

71975[/snapback]

:) :) :) :) :blink: da... sa mor io asta ce am pus eu sa mor de nu zici ca e rumegush de ala de pus la hamsteri... :)

 

Dar trebuie sa le dau credit la astia de la 2+2... nu imi mai scapa lichid de racire... numa ca acuma am prblema astalalta. Sper ca problema s-a rezolvat singura si ca s-a desfundat tot ce era de desfundat p-acolo... daca nu, in toamna ma paste un curatat de circuit de lichid de racire...

Edited by deathrow
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.