Jump to content

problema bec aprin in bord


Recommended Posts

Ionut in primul rand nimeni nu poate sa iti spuna ca este de la benzina check enginul aprins, si mie mi-au spus ca e de la benzina dar deageaba eu am eroarea 171 si de 1 luna ma tot duc la diagnoze si nimeni nu stie ce sa schimb la ea. Tu ce eroare ai avut prima data?

 

 

EVAP-ul (canistra de purjare), functioneaza corect? P0171 cam incepe de aici de obicei

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum parca nu imi mai trage deloc masina, astazi am vrut sa fac o depasire si in a 3 cand apasam pedala pleca imidiat acum parca eram pe bicicleta asteptam sa vad daca vine panta sau nu.

Veniti cu o parere o fi de la valva asta disa care cica e stricata ca tacane?

Nu stiu ce sa ma mai fac?

 

 

Bogdane, ti-a fost diagnosticat debitmetrul ca fiind defect si mai mult, ai si vazut cum merge masina cu un debitmetru nou. Banuiesc ca la Timisoara ai fost la reprezentanta BMW la test si nu cred ca cei de acolo ti-au spus prostii. In acest caz problema cu pornirea greoaie si subturarea motorului imediat dupa pornire tot de la debitmetru se trage.

 

In momentul de fata ai doua optiuni: schimbi debitmetrul diagnosticat in reprezentanta ca fiind defect sau incerci sa gasesti un raspuns la problema ta pe forum sau pe la diversi mecanici. Iti spun din exeprienta: varianta a doua te va costa suplimentar si pana la urma tot la schimbarea debitmetrului o sa ajungi, dar te vei trezi ca ai dat banii degeaba pe alte piese si pe alte diagnoze mai mult sau mai putin concludente.

 

Legat de valva DISA: chiar daca este defecta motorul nu va trage aer fals pe la aceasta valva. Valva DISA este intotdeauna deschisa, ea comuta intre doua potiuni ale galeriei de admisie nu inchide sau deschide ceva. Deci valva DISA defecta nu poate sa duca la saracirea amestecului.

 

Presiunea benzinei este buna, deci nu ai probleme cu pompa de benzina sau cu regulatorul. Faptul ca masina demareaza mai greu se datoreaza in parte debitmetrului, in parte valvei DISA admitind ca e si asta defecta.

 

In concluzie: schimba debitmetrul si daca mai ai si alta defectiune aceasta va fi mult mai usor de diagnosticat ulterior.

Link to comment
Share on other sites

Mihai iti multumesc mult pentru toate explicatiile de mai sus, dar vreau sa iti spun ca la reprezentanta BMW mi-au spus ca totul este in ordine si ca e ceva ce nu ii place masinii mele de imi da eroarea asta 171 nu ca ar fi stricat ceva, iar eu auzind o astfel de explicatie m-am dus la un service bun in timisoara si mi-au spus ca e de la debitmetru, mi-au montat unul nou si nu s-a mai aprins becul problema e ca eu cu cel nou nu am facut numai 30km si dupa ce mi-au remontat debitmetrul meu nu s-a mai aprins becul numai dupa vreo 80km. Ultima oara cand am fost la diagnoga am avut 2 erori 171 si 141 parca si nu stiu ce sa schimb la ea sambata am sa ii schimb valva disa si pe urma am sa vad daca mai schimb debitmetrul sau sonda lamda care cica si asta ar putea da o astfel de eroare.
Link to comment
Share on other sites

Mihai iti multumesc mult pentru toate explicatiile de mai sus, dar vreau sa iti spun ca la reprezentanta BMW mi-au spus ca totul este in ordine si ca e ceva ce nu ii place masinii mele de imi da eroarea asta 171 nu ca ar fi stricat ceva, iar eu auzind o astfel de explicatie m-am dus la un service bun in timisoara si mi-au spus ca e de la debitmetru, mi-au montat unul nou si nu s-a mai aprins becul problema e ca eu cu cel nou nu am facut numai 30km si dupa ce mi-au remontat debitmetrul meu nu s-a mai aprins becul numai dupa vreo 80km. Ultima oara cand am fost la diagnoga am avut 2 erori 171 si 141 parca si nu stiu ce sa schimb la ea sambata am sa ii schimb valva disa si pe urma am sa vad daca mai schimb debitmetrul sau sonda lamda care cica si asta ar putea da o astfel de eroare.

 

Daca cei de la reprezentanta ti-au spus asta e bine ca ai plecat in alta parte, eu credeam ca in Timisoara ai mers la reprezentanta. Eroarea 171 arata ca dintr-un motiv sau altul in amestec se gaseste prea mult aer si DME va completa cu benzina pina se atinge amestecul optim. Cind calculatorul considera ca a adaugat prea multa benzina inregistreaza eroarea 171. Asta arata ca ceva este in neregula cu motorul dar atata vreme cit acesta inca mai functioneaza normal inseamna ca DME nu a atins limita pana la care poate compensa. Pentru explicatia ca "masinii nu ii place ceva" nici nu trebuia sa le mai dai bani, a fost o nesimtire.

 

De ce am sustinut eu in postul de mai sus sa schimbi debitmetrul: ma gindeam ca daca cei care ti-au diagnosticat debitmetrul defect au facut diagnoza corect, testul de 30 de km cu debitmetrul nou putea fi extrem de relevant. Dupa un astfel de test daca se interpreteaza corect parametrii motorului se poate spune cu certitudine foarte mare daca un debitmetru e defect. Dupa ce ai pus inapoi debitmetrul vechi nu ai avut probleme cu masina la schimbarea vitezelor o vreme? in sensul ca scadea mult prea tare turatia? Daca asa a fost eu zic sa nu dai inca banii pe valva DISA.

 

Eroarea 141-O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2). Sondele lambda au circuite de incalzire pentru a ajunge cit mai repede la temperatura la care pot functiona corect. Am mai intilnit aceasta eroare dar nu merita sa schimbi sonda lambda cel putin deocamdata, mai ales ca e vorba de sonda de dupa catalizator care nu are decit rol de monitorizare.

 

Am fost si eu in situatia ta si stiu ce frustrant este dar e pacat sa arunci banii degeaba. Uite aici un topic pe tema asta pe care ai putea sa il citesti: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=18044.

Link to comment
Share on other sites

Mihai mersi mult pentru explicatie, in legatura cu intrbarea care ai pus-o : cand am schimbat debitmetrul nou cu cel vachi da intradevar oscila turatia foarte tare si cand o scoteam di viteza iarasi oscila pana aproape de 400 turatii. In legatura cu eroarea 141 asta a aparut doar o singura data si nu mi-a mai aparut in schimb cea 171 persista si nu stiu ce sa ii schimb de 1 luna de zile.
Link to comment
Share on other sites

Bogdane, vad ca esti intr-o situatie cam nasoala: te deranjeaza rau <_< martorul ala, ai repara masina, da nu stii exact ce are si nici nu ai incepe sa schimbi toate piesele care ar putea fi vinovate. Ai o gramada de pareri date de diversi si nu stii dupa care sa te iei. Cel mai bun lucru in momentul asta este sa nu te grabesti sa schimbi piese fara sa stii sigur ca sunt defecte, in cazul tau poti sa mergi o vreme cu check engine-ul aprins fara sa ai probleme cu masina, poate doar un consum putin mai mare. Din cind in cind cite o pornire mai greoaie si oscilatii ale relantiului, dar nu te va lasa in drum. Intre timp poate te lamuresti mai bine despre ce e vorba.

 

E destul de mult de explicat de ce eu cred ca ar trebui sa schimbi debitmetrul dar imi mentin parerea, mai ales ca masina s-a comportat asa cum am presupus eu dupa ce ai pus inapoi debitmetru vechi. Bineinteles ca nu pot sa garantez pentru ea pentru ca nu am facut eu diagnoza masinii. Si dupa cum ti-ai putut da seama si de pe forum de foarte multe ori diagnoza nu este 100% sigura, chiar daca e facuta de oameni care se pricep. In principiu schimbi piesa cu cea mai mare probabililtate sa fie defecta dintre mai multe piese.

 

Daca ti s-a diagnosticat si DISA ca fiind defecta atunci va trebui sa o schimbi si pe aia mai devreme sau mai tirziu, dar sa fii sigur ca e defecta.

Link to comment
Share on other sites

Mihai, da ma deranjeaza enorm de mult acest check engin aprins in bord, de 1 luna ma tot plimb pe la diversi mecanici si deageaba bani aruncati in vant. Eu sambata oricum schimb valva disa pentru ca mi-am comandat-o din germania si mi-a ajuns as mai vrea ca luna asta sa pot schimba si debitmetrul si sa vad daca v-a trage mai bine masina si se stinge becul asta nenorocit pentru ca am devenit obsedat.

Tu Mihai ce mi-ai sugera sa schimb si debitmetrul sau nu? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Mihai, da ma deranjeaza enorm de mult acest check engin aprins in bord, de 1 luna ma tot plimb pe la diversi mecanici si deageaba bani aruncati in vant. Eu sambata oricum schimb valva disa pentru ca mi-am comandat-o din germania si mi-a ajuns as mai vrea ca luna asta sa pot schimba si debitmetrul si sa vad daca v-a trage mai bine masina si se stinge becul asta nenorocit pentru ca am devenit obsedat.

Tu Mihai ce mi-ai sugera sa schimb si debitmetrul sau nu? Multumesc.

 

Da, ar trebui sa schimbi si debitmetrul, DAR, daca te-ai hotarit sa schimbi valva DISA si deja ai comandat-o atunci schimb-o pe asta si lasa debitmetrul pe mai incolo. Becul nu se va stinge automat chiar daca valva e de vina pentru eroare. Ai doua posibilitati: sau te duci la tester sa iti stearga eroarea si vezi daca mai apare sau astepti sa se stinga becul. Eroarea oricum va ramina memorata dar ca inactiva. Martorul se va stinge singur, daca ai rezolvat intrt-adevar problema dupa citeva cicluri complete (pornit cu motorul rece, incalzit, oprit) in care eroarea nu a mai fost prezenta. Nu exista un anumit numar de km.

 

Daca valva DISA nu e de vina pentru eroarea 171 si implicit martorul Check Engine atunci schimba debitmetrul, daca valva rezolva problema atunci normal ca nu mai e cazul sa umbli la debitmetru. Imi pare rau sa iti spun dar inca mai cred ca doar debitmetrul te va scapa de luminita portocalie. Sper sa ma insel.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Becul nu se va stinge automat chiar daca valva e de vina pentru eroare. Ai doua posibilitati: sau te duci la tester sa iti stearga eroarea si vezi daca mai apare sau astepti sa se stinga becul. Eroarea oricum va ramina memorata dar ca inactiva. Martorul se va stinge singur, daca ai rezolvat intrt-adevar problema dupa citeva cicluri complete (pornit cu motorul rece, incalzit, oprit) in care eroarea nu a mai fost prezenta. Nu exista un anumit numar de km.

 

Daca valva DISA nu e de vina pentru eroarea 171 si implicit martorul Check Engine atunci schimba debitmetrul, daca valva rezolva problema atunci normal ca nu mai e cazul sa umbli la debitmetru. Imi pare rau sa iti spun dar inca mai cred ca doar debitmetrul te va scapa de luminita portocalie. Sper sa ma insel.

 

Bafta!

 

DISA nu aprinde CE, nu genereaza P0171 si nici eroarea nu se sterge singura indiferent daca problema care a adus masina in limp mode dispare ca urmare a inlocuirii componentului defect. Posibil sa fie debitmetrul numai ca odata schimbat, reset-ul se impune. CE apare ca urmare a mai multor cauze care trebuiesc eliminate/ excluse pe rand prin diagnoza si interpretare de erori.

Link to comment
Share on other sites

DISA nu aprinde CE, nu genereaza P0171 si nici eroarea nu se sterge singura indiferent daca problema care a adus masina in limp mode dispare ca urmare a inlocuirii componentului defect. Posibil sa fie debitmetrul numai ca odata schimbat, reset-ul se impune. CE apare ca urmare a mai multor cauze care trebuiesc eliminate/ excluse pe rand prin diagnoza si interpretare de erori.

 

Deci esti de acord cu mine.

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

cred ca am acelasi motor ca al tau si anume M43,1895 cmc si am avut aceasi problema.la inceput am crezut ca e de la benzina,apoi am schimbat mai intai ambele sonde lambda,apoi debimetrul.dupa fiecare schimbare se stregea eroarea dar aceasta reaparea dupa 25-30 de km efectuati.am hotarat sa fac programare la reprezentanta pentru ai da de capat pentru ca luasem aproape toti mecanici la rand si nu rezovasem nimic si am si cheltuit un pic fara a rezolva nimic.ajuns la reprezentata,reparare amasini a durat 2 ore,defectul era UN FURTUN FISURAT (tragea aer fals si se afla in spatele motorului,sub suportul de la filtrul de aer conditionat) care costa cam 90 ron pe original plus o valva care costa si ea vreo 130 de ron.

uite aici linkul cu piesele pe care le-am schimbat : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

piesele schimbate sunt 3 si 1.

sper sa iti fie de folos si mult succes. <_<

Edited by andu valentin
Link to comment
Share on other sites

DISA nu aprinde CE, nu genereaza P0171 si nici eroarea nu se sterge singura indiferent daca problema care a adus masina in limp mode dispare ca urmare a inlocuirii componentului defect. Posibil sa fie debitmetrul numai ca odata schimbat, reset-ul se impune. CE apare ca urmare a mai multor cauze care trebuiesc eliminate/ excluse pe rand prin diagnoza si interpretare de erori.

 

Deci esti de acord cu mine.

 

Nu

Sau numai poate pana la un anumit punct dar neesential in cazul asta. Iti mai spun o data: DISA nu aprinde CE si sa o ia cu schimbat de debitmetru e cam brusc si cam mult...Intai are de verificat furtune, testat sonde...etc...Apropo, cam ce arata un MAF defect pe tester? Sunt curios si eu sa stiu fiindca vreau sa verific si eu la mine. N-as vrea sa schimb debitmetrul desi cu titlu preventiv as cam face-o

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Nu

Sau numai poate pana la un anumit punct dar neesential in cazul asta. Iti mai spun o data: DISA nu aprinde CE si sa o ia cu schimbat de debitmetru e cam brusc si cam mult...Intai are de verificat furtune, testat sonde...etc...Apropo, cam ce arata un MAF defect pe tester? Sunt curios si eu sa stiu fiindca vreau sa verific si eu la mine. N-as vrea sa schimb debitmetrul desi cu titlu preventiv as cam face-o

 

Pai in cazul asta ar trebui sa citesti mai bine posturile mele de mai sus in care ziceam ca DISA nu poate saraci amestecul si explicam si de ce. Nu citi doar ultimul post pe care l-ai si citat. Acum daca Bogdan si-a cumparat deja DISA si vrea sa o schimbe am incercat sa ii explic la ce sa se astepte, desi si eu sunt convins ca nu o sa scape de 171.

 

Desi stiu ca e o prostie sa iti dai cu parerea fara sa fi vazut masina, eu sunt foarte convins ca el are debitmetrul defect dupa felul in care s-a comportat masina dupa ce a schimbat debitmetrele si ma mai gindesc (poate inca o prostie) ca macar unul cei care i-ai testat masina pana acum i-a verificat eventualele "scurgeri" de vacuum si sondele lambda.

 

Pentru discutia cu MAF-ul iti trimit PM.

Link to comment
Share on other sites

Va rog sa imi spuneti si mie cum se testeaza sondele (daca se testeaza cu aparatul de diagnosticare s-au testat). Daca imi schimb debitmetrul si tot se v-a aprinde CE ceea ce sunt foarte sigur ca se v-a aprinde la ce ar trebui sa ma gandesc sa schimb? Mersi.
Link to comment
Share on other sites

Va rog sa imi spuneti si mie cum se testeaza sondele (daca se testeaza cu aparatul de diagnosticare s-au testat). Daca imi schimb debitmetrul si tot se v-a aprinde CE ceea ce sunt foarte sigur ca se v-a aprinde la ce ar trebui sa ma gandesc sa schimb? Mersi.

 

Daca nu ai verificat inca furtnele de vacuum si sondele lambda verifica-le inainte sa schimbi debitmetrul. Eu eram convins ca deja le-ai verificat, dar se vede ca m-am inselat. Ca sa fiu sigur o sa iti spun cam tot ce trebuie verificat in cazul tau (de fapt asa trebuia sa incep): furtunele de vacuum, pompa de benzina si regulatorul cred ca sunt ok ca am vazut din posturile anterioare ca presiunea e buna, injectoare, pompa de aer secundara si tot traseul de la ea pana la evacuare, ca nu cumva sa existe fisuri, valva PCV si furtunele aferente, eventuale crapaturi in galeria de admisie sau in furtunul ce conecteaza debitmetrul cu corpul acceleratiei, regulatorul de relanti.

 

Sper sa nu fi uitat ceva.

 

Pentru verificarea sondei lambda ai PM.

Link to comment
Share on other sites

mda...dupa 6 luni...de cand am venit cu masina in tara e46 316i din 2000....mi s a aprins si mie check engime...faza e ca se aprinde cand vrea filamentul lui....e pe toane...nici macar nu se hotaraste odata...ori sa stea stins...ori aprins <_<
Link to comment
Share on other sites

EVAP-ul (canistra de purjare), functioneaza corect? P0171 cam incepe de aici de obicei

 

 

fii mai explicit :) piesa asta nu am schimbat-o <_< un link ceva pe realoem se poate ? e46 318 i an 99 luna a 7 a .merci

 

 

pozitia 1. Este prinsa pe carcasa filtrului de aer (in spate cum privesti motorul). Are un furtun din lateral (din plastic lucios), un furtun in partea de jos si un conector electric deasupra.

Link to comment
Share on other sites

si piesa respectiva se poate curata ? sau se inlocuieste ? dupa cate stiu eu piasa aia nu are senzor ...si nici treaba cu check engine sau poate ma insel .

le: sa sa verific si furtunele sa vad in ce stare sunt <_<

merci

Edited by S A R P E
Link to comment
Share on other sites

am verificat furtunele si par ok (nu roase, tocite ,uzate sau mai stiu eu ce...)

zilele aste o sa-mi fac timp si o sa scot piesa respectiva si o sa incerc s-o curat , sa vadem ce iese .

 

din pacate nu se curata. Numai ca se vede pe tester daca este dusa...sau masuratori electrice

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

sistemul de alimentare cu combustibil aka error 170/171.

 

la urmatorul drum la service o sa verific atent traseul de alimentare cu combustibil si o sa dau pompa de benzina jos s-o curat sau eventual s-o schimb.

 

daca a schimbat cineva pompa de benzina si tot s-a aprins becul rog sa posteze

ps: cei cu eroarea 170/171.

merci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.