Jump to content

lucrari de vara


baubau

Recommended Posts

am luat rulmenti CFG... scrie pe cutie ca sunt pentru BMW seria 3 dar nu mi-a dat nicio piulita... acum sa reusesc eu sa desfac piulita aia si o sa vad daca se potrivesc sau nu rulmentii... daca nu ii duc inapoi...nu-i problema

 

am vazut ca se potriveste cheie fixa de 32 dar nu ma ajuta cu nimic... imi trebuie una inelara cu cot de 32 sau o tubulara de 32

 

... daaa nu mai scap de el... il am de vreo 3 zile si unde ma duc eu vine si el... si trebuie sa fiu atent ca e furacios... desfacusem capacul ala ca sa bag cricul si cand m-am uitat pe jos nu mai era... deja il luase <_<

e pui de Gordon Setter... are abia 3 luni

 

Piulita aia se desface usor daca stii cum, e asa stransa deoarece tine impreuna fuzeta cu portfuzeta, e planetara de fapt.

 

Solutia de desfacere: pui la loc tamburul si apesi pe frana ca sa il ti blocat, cheie tubulara, T-eul de forta si o teava de 1 metru, prinzi cu mana tragi vartos si... gata.

 

Dupa ce vei desface piulita vei avea surpriza ca nu vei putea scoate planetara de pe caneluri, solutie : un dorn de bronz gros cam de 30 asa, ciocan de 2 kg, si doua lovituri puternice sau mai multe rau e ca nu prea poti sa ii tii contra si bati in brate, daca nu vrea sa iasa repede iti recomand sa dai jos portfuzeta cu tot cu planetara si sa incerci sa o calezi pe un banc si dupa sa bati. Succes.

piulitele am reusit sa le desfac cu ciocan si daltita... planetarele au iesit foarte usor... am desfacut conductele pentru lichidul de frana... am scos sabotii de frana... am dat un brat jos... am reusit sa scot fuzeta... am scos siguranta si apoi cu greu am scos rulmentul... toate bune si frumoase pana am incercat rulmentul nou... cand colo ce sa vezi??? inelul interior al rulmentulului nou e mai larg cu 2-3 mm in diametru...

pe cutie scrie ca e pentru BMW seria 3... dar nu specifica care seria 3... maine trebuie sa ma duc la magazin sa-i predau pe astia si sa fac comanda pentru rulmentii potriviti...

pana la Craciun o sa reusesc eu sa-i schimb :)

 

am fost si la service si am intrebat si a zis sa ma duc cu bratele dimineata la 7jumate si pana vine sefu o sa imi schimbe rulmentii si ma costa 30 lei

offfff maine dimineata m-as fi dus dar acum nu sunt buni rulmentii si trebuie sa astept pana vin aia buni... pana atunci trebuie sa ma chinui sa desfac un blestemat de surub care nu vrea sa cedeze deloc... doar un singur surub mai am de desfacut ca sa dau bratul din dreatpa jos si poi sa ma duc la service...

 

intre timp cat m-am odihnit putin am schimbat filtrul de aer si cel de motorina

in curand trebuie sa schimb cureaua la alternator si tot atunci si garnitura la termostat ca imi pierde ulei pe acolo... si apoi sa schimb uleiul... a toate piesele cumparate... doar ulei mai trebuie

 

PS: auzi smecherie... am intrebat la cineva de pe forum cat ma costa 2 piulite de alea de la planetare si cica 50lei... iar originale, noi-noute ma costau 44lei

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 485
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am luat rulmenti CFG... scrie pe cutie ca sunt pentru BMW seria 3 dar nu mi-a dat nicio piulita... acum sa reusesc eu sa desfac piulita aia si o sa vad daca se potrivesc sau nu rulmentii... daca nu ii duc inapoi...nu-i problema

 

am vazut ca se potriveste cheie fixa de 32 dar nu ma ajuta cu nimic... imi trebuie una inelara cu cot de 32 sau o tubulara de 32

 

... daaa nu mai scap de el... il am de vreo 3 zile si unde ma duc eu vine si el... si trebuie sa fiu atent ca e furacios... desfacusem capacul ala ca sa bag cricul si cand m-am uitat pe jos nu mai era... deja il luase :)

e pui de Gordon Setter... are abia 3 luni

 

Piulita aia se desface usor daca stii cum, e asa stransa deoarece tine impreuna fuzeta cu portfuzeta, e planetara de fapt.

 

Solutia de desfacere: pui la loc tamburul si apesi pe frana ca sa il ti blocat, cheie tubulara, T-eul de forta si o teava de 1 metru, prinzi cu mana tragi vartos si... gata.

 

Dupa ce vei desface piulita vei avea surpriza ca nu vei putea scoate planetara de pe caneluri, solutie : un dorn de bronz gros cam de 30 asa, ciocan de 2 kg, si doua lovituri puternice sau mai multe rau e ca nu prea poti sa ii tii contra si bati in brate, daca nu vrea sa iasa repede iti recomand sa dai jos portfuzeta cu tot cu planetara si sa incerci sa o calezi pe un banc si dupa sa bati. Succes.

piulitele am reusit sa le desfac cu ciocan si daltita... planetarele au iesit foarte usor... am desfacut conductele pentru lichidul de frana... am scos sabotii de frana... am dat un brat jos... am reusit sa scot fuzeta... am scos siguranta si apoi cu greu am scos rulmentul... toate bune si frumoase pana am incercat rulmentul nou... cand colo ce sa vezi??? inelul interior al rulmentulului nou e mai larg cu 2-3 mm in diametru...

pe cutie scrie ca e pentru BMW seria 3... dar nu specifica care seria 3... maine trebuie sa ma duc la magazin sa-i predau pe astia si sa fac comanda pentru rulmentii potriviti...

pana la Craciun o sa reusesc eu sa-i schimb :bashwall:

 

am fost si la service si am intrebat si a zis sa ma duc cu bratele dimineata la 7jumate si pana vine sefu o sa imi schimbe rulmentii si ma costa 30 lei

offfff maine dimineata m-as fi dus dar acum nu sunt buni rulmentii si trebuie sa astept pana vin aia buni... pana atunci trebuie sa ma chinui sa desfac un blestemat de surub care nu vrea sa cedeze deloc... doar un singur surub mai am de desfacut ca sa dau bratul din dreatpa jos si poi sa ma duc la service...

 

intre timp cat m-am odihnit putin am schimbat filtrul de aer si cel de motorina

in curand trebuie sa schimb cureaua la alternator si tot atunci si garnitura la termostat ca imi pierde ulei pe acolo... si apoi sa schimb uleiul... a toate piesele cumparate... doar ulei mai trebuie

 

PS: auzi smecherie... am intrebat la cineva de pe forum cat ma costa 2 piulite de alea de la planetare si cica 50lei... iar originale, noi-noute ma costau 44lei

hai ca incet incet ii dai de capat iar cu piulitele a lui ala care costa 50 ron second or fi de titan cine stie <_<

Link to comment
Share on other sites

eu i-am dat de mult de cap... am studiat bine problema <_< am cautat pe net si m-am uitat si in manualul de service... doar ca e mai greu cand nu ai toate sculele si cand te mai lovesti de cateva suruburi intepenite ca te tin pe loc...

nu e complicat sa schimbi cate ceva pe la masina.

 

astia de la BMW au fost cam smecheri... au pus unele piese pe care doar la service autorizat BMW le poti schimba... si pt acele piese au creat si sculele necesare pt a le inlocui... de exemplu pt piulita aia cred ca e o cheie speciala cu care se desface mult mai repede...

sau inca ceva ciudat... la bratul din fata suruburile de la suportul ala in care se afla bucsa sunt de 17, iar suruburile de la bratul din spate sunt de 18...

 

cat despre piulite nu stiu ce sa zic... oricum 50lei e exagerat...

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

am reusit sa schimb rulmentul pe partea stanga si am montat totul la loc... dupa ce am pus si planetara am invartit de roata si se invarte putin cam greu... cum ar trebui sa se invarta roata dupa ce schimb rulmentul?

insa tot nu am putut sa desfac surubul ala de la bratul din dreapta...

Link to comment
Share on other sites

In sfarsit pot spune JOB DONE <_< am zis sa mai incerc odata inainte sa merg la service sa desfac surubul ala de la brat... am folosit de data asta o cheie tubulara de 18 si o cheie franceza ca sa maresc bratul fortei... surpriza!!! am reusit sa desfac surubul fara prea mare efort... isi facuse treba spray-ul degripant...

Avand experienta de la schimbarea rulmentului din stanga acum a mers mai repede...

m-am apucat pe la 8 si ceva si pe la ora 13 am terminat de stars toate sculele...

Am montat totul la loc, am reglat frana de mana, am facut aerisirea la frana, am completat lichidul de frana ca mi se aprisese martorul in bord, am pus rotile, am spalat-o ca era plina de praf si pete si apoi am iesit la un drive test :)

parca e alta masina... pana acum nu ii auzeam motorul in mers din cauza huruitului de la rulmenti... auzeam doar tacanitul de la avansul de la pompa de injectie...

Acum sunt bucuros ca am mai rezolvat o problema la pisicuta mea...

Pe lista de asteptare urmeaza schimbarea vascoculpajului, a garniturii de la temostat, a curelei de la alternator si a uleiului... si alte maruntisuri cand nu am ce face pe acasa...

Multumesc tuturor pentru sfaturi si indicatii!

Numai Bine si Spor la treaba!

 

In sfarsit pot spune JOB DONE :bashwall: am zis sa mai incerc odata inainte sa merg la service sa desfac surubul ala de la brat... am folosit de data asta o cheie tubulara de 18 si o cheie franceza ca sa maresc bratul fortei... surpriza!!! am reusit sa desfac surubul fara prea mare efort... isi facuse treba spray-ul degripant...

Avand experienta de la schimbarea rulmentului din stanga acum a mers mai repede...

m-am apucat pe la 8 si ceva si pe la ora 13 am terminat de stars toate sculele...

Am montat totul la loc, am reglat frana de mana, am facut aerisirea la frana, am completat lichidul de frana ca mi se aprisese martorul in bord, am pus rotile, am spalat-o ca era plina de praf si pete si apoi am iesit la un drive test :unsure:

parca e alta masina... pana acum nu ii auzeam motorul in mers din cauza huruitului de la rulmenti... auzeam doar tacanitul de la avansul de la pompa de injectie...

Acum sunt bucuros ca am mai rezolvat o problema la pisicuta mea...

Pe lista de asteptare urmeaza schimbarea vascoculpajului, a garniturii de la temostat, a curelei de la alternator si a uleiului... si alte maruntisuri cand nu am ce face pe acasa...

Multumesc tuturor pentru sfaturi si indicatii!

Numai Bine si Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Merci! Merci!

Terminam eu mai repede, dar nu am avut cheile necesare si mi-a luat mult timp sa desfac piulitele de la planetare si suruburile de la brate... cel putin rulmentul de pe partea dreapta l-am schimbat in maxim 20-30min...

Cand am vazut ca nu reusesc sa desfac suruburile alea incepeam sa fiu dezamagit si renuntam, iar a doau zi mai incercam odata :) poate poate... si uite ca pana la urma am reusit <_< trebuie sa doar sa insisti mai mult si cu putina pricepere se rezolva :bashwall:

Oricum tot efortul depus merita din plin. iar cu banii pe care trebuia sa-i dau la service pentru manopera ii investesc in alte consumabile sau cel mai bine ii strang pentru o pompa de injectie (chiar si una noua daca ma sponsorizeaza si batranu :blink: )...

Care credeti ca e mai buna? O pompa de injectie SH sau una reconditionata???

Acum vreau sa montez un intrerupator ca sa nu mai stea oglinzile tot timpul incalzite, dar mai intai trebuie sa dau o fuga pe la dezmembrari sa vad ce butoane gasesc :unsure:

 

PS: cainele meu s-a urcat cu labele pe masina si mi-a zgariat vopseaua... zgarieturile nu sunt adanci dar au ramas niste liniute albe... culoarea masinii este Cosmos Schwartz Metallic... cu ce sa dau ca sa acopar acele zgarieturi?

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Merci! Merci!

Terminam eu mai repede, dar nu am avut cheile necesare si mi-a luat mult timp sa desfac piulitele de la planetare si suruburile de la brate... cel putin rulmentul de pe partea dreapta l-am schimbat in maxim 20-30min...

Cand am vazut ca nu reusesc sa desfac suruburile alea incepeam sa fiu dezamagit si renuntam, iar a doau zi mai incercam odata :) poate poate... si uite ca pana la urma am reusit <_< trebuie sa doar sa insisti mai mult si cu putina pricepere se rezolva :bashwall:

Oricum tot efortul depus merita din plin. iar cu banii pe care trebuia sa-i dau la service pentru manopera ii investesc in alte consumabile sau cel mai bine ii strang pentru o pompa de injectie (chiar si una noua daca ma sponsorizeaza si batranu :blink: )...

Care credeti ca e mai buna? O pompa de injectie SH sau una reconditionata???

Acum vreau sa montez un intrerupator ca sa nu mai stea oglinzile tot timpul incalzite, dar mai intai trebuie sa dau o fuga pe la dezmembrari sa vad ce butoane gasesc :unsure:

 

PS: cainele meu s-a urcat cu labele pe masina si mi-a zgariat vopseaua... zgarieturile nu sunt adanci dar au ramas niste liniute albe... culoarea masinii este Cosmos Schwartz Metallic... cu ce sa dau ca sa acopar acele zgarieturi?

dai un polish

Link to comment
Share on other sites

am schimbat azi cureaua de la alternator, am verificat si termostatul si e ok (l-am pus in apa fiarta si s-a deschis) si am gasit si pe unde imi pierde ulei... cred ca e pompa de vacuum... am scimbat garnitura aia si am montat la loc dar tot pierde ...nu stiu ce sa-i fac...
Link to comment
Share on other sites

sal mi-am pus si eu angel dar mi se aburesc farurile...nu stii care ar fi motivul?

Cu ce ai lipit inelele? Daca ai lipit cu picatura/poxipol/locktite, vezi ca astea emana un gaz care "afuma" sticlele.In cazu asta trebuiesc date iar jos si curatate.

 

Daca e doar condens, este posibil sa nu fi pus sticla bine <_<

Link to comment
Share on other sites

inelele le-am lipit cu poxipol in 2 componente...sa stt ca un inel parca are un strat alb pe el la un capat carca ar fi faina...posibil sa se faca din cauza gazelor emanate...iar sticla am etansat-o ermetic pe corpul farului cu silicon. O fi din cauza gazului sau ca e inchis ermetic?
Link to comment
Share on other sites

inelele le-am lipit cu poxipol in 2 componente...sa stt ca un inel parca are un strat alb pe el la un capat carca ar fi faina...posibil sa se faca din cauza gazelor emanate...iar sticla am etansat-o ermetic pe corpul farului cu silicon. O fi din cauza gazului sau ca e inchis ermetic?

Este din cauza gazului pe care il emana poxipol-ul. Asa am patit si eu cand am montat inelele prima data. Mai da odata sticla jos si sterge-o cu spirt, ca altfel nu iese "albeata" aia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.