Jump to content

senzor ABS E36


GEROSTAR

Recommended Posts

Salve.

Am un e36 din '94 si am probleme cu abs.imi apare martorul in bord dar dupa ce opresc masina si o pornesc din nou se stinge.am bagat-o pe tester si mi-a gasit ca am pilitura de fier pe senzorii de abs.

Cum pot sa ii curat fara sta dau discurile jos?

Edited by GEROSTAR
Link to comment
Share on other sites

ai 4 senzori, cate unul pe fiecare roata.

Pe fata se scot usor, cu imbus de 5 parca.

Ii scoti , ii pilesti, dau cu spray si ii pui la loc.

Apoi vezi ca ai o cutiuta lipata pe aparataoarea de noroi a aripii.

Acolo este o mufa, scoate-o si dai cu spray si acolo.

 

Pe spate este mai complicat....senzorii se scot foarte greu si deobicei ii strici cand ii scoti.

Mare atentie.

Link to comment
Share on other sites

asa am patit si eu si pana la urma nu s-a mai stins

am schimbat senzorul si e totul ok

[/quotea

 

am reusit sa il desfac pe cel pe fata stanga.era plin de mizerie.pe spate dreapta nu am putut, iar pe stanga spate l-am rupt.acum trb sa iau altul nou.stii c.am cat costa?

mie pe tester mi-a dat stanga fata si dreapta spate.pe spate nu am reusit.cum pot sa il scot fara sa il rup.merci

Link to comment
Share on other sites

Ti-am zis ca pe spate se rup cand ii scoti.

Pe fata se scot mai usor pentru ca se incalzeste mai repede roata.

Pe spate se sudeaza. Nu mai stiu cat costa un senzor pe spate dar gasesti sigur pe forum la dezmembrari.

MERCI

eu nu sunt in tara.o sa ma duc la magazin sa vad cam cat ar costa.o sa le iau pe amandoua pe spate.o sa il desfac si pe celalalt si asa poate rezolv problema.e naspa tare fara ABS.

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi sa aprins martorul de abs de 2 saptamani si nu stiu ce sa fac ,i-am curatat senzori si pe fata si pe spate, chiar pe spate sa scos normal usor chiarsi de mufe am scos ,am miscat dar nimic , mai ramane decat sa merg la test, ASTEPT SFAT DE LA VOI

tu ai desfacut mufa de la ABS.nu ai desfacut senzorul.l-a mine era alta problema.dupa ce opream motorul disparea martorul in bord si functiona ABS.dar aparea asa din senin.ori cand apasam frana.ori cand ploua.la tine sa nu fie centralina.bye

Link to comment
Share on other sites

1 senzor nou pt fata e 89euro... am vrut eu sa iau :) pana la urma am luat SH :bashwall: odata 2 senzori cu 70lei bucata si unul era stricat... si am luat altul tot SH cu 120lei si am rezolvat problema (i-am luat de la baietii de pe forum... a vrut sa imi trimita alt senzor dar ar fi insemnat sa mai astept cateva zile si sa platesc curierul tocmai de la Arad)...

Pt spate cred ca nu e mare diferenta de pret...

Si pe spate tot imbus de 5 iti trebuie... dupa ce scoti surubul incearca sa misti sensorul ca sa-si faca putin loc si apoi da cu spray degripant (WD40) ca sa patrunda pe langa el si sa inmoaie rugina si apoi o sa-l scoti mai usor... poti sa dai cu spray si inainte sa desfaci surubul...

 

Mufele senzorilor de ABS sunt pe aparatoarile de noroi... iar in spate sunt undeva aproape de diferential...

Senzorul se afla pe brat in spate aparatorii pt discul de frana... e prins pe brat... il gasesti usor <_<

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

http://www.ukcar.com/features/tech/others/Anti-Lock-Brakes/

 

mersi pentru sfat dar le-am scos si le-am curatat dar nu am dat si cu spray degripant , erau super murdare ,am scos si bona dar tot nu sau stins.dar de ce tr schimbate, ce se consuma?

 

Nu stiu ce se consuma... poate se uzeaza capul care citeste turatia rotilor... sau se intrerupe firul pe undeva... in interiorul senzorului e o bobina si poate se strica aia...

La mine si dupa ce am montat senzorii buni tot imi statea aprin martorul in bord... apoi am facut o tura cu masina si in primii 50-60m am accelerat pana pe la 50km/h si am pus frana brusc... atunci am simtit ca a intrat ABS-ul si s-a stins martorul din bord!

daca stii care sunt senzorii defecti schimba-i, daca nu mergi la tester sa-ti spuna care sunt senzorii cu probleme si schimba-i!Apoi fa o tura cu masina si cand ai 5-0-60km/h pune cateva frane mai bruste ca sa vezi daca iti functioneaza ABS-ul si sigur o sa-ti dispara si eroarea! succes!!!

Link to comment
Share on other sites

http://www.ukcar.com/features/tech/others/Anti-Lock-Brakes/

 

mersi pentru sfat dar le-am scos si le-am curatat dar nu am dat si cu spray degripant , erau super murdare ,am scos si bona dar tot nu sau stins.dar de ce tr schimbate, ce se consuma?

 

Nu stiu ce se consuma... poate se uzeaza capul care citeste turatia rotilor...

 

Cum se poate uza? <_<

Link to comment
Share on other sites

Ii scoti , ii pilesti, dau cu spray si ii pui la loc.

:)

cum sa pilesti senzorii de ABS?!?! asa ceva nu am mai auzit

 

Doamneeee... ce pot sa citesc pe forumul asta <_<

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Cum se poate uza? <_<

 

Nu stiu sigur cum se poate uza... poate nu m-am exprimat corect.... se intrerupe ceva in interiorul senzorului... poate bobina aia! poate vreun fir...

Am vazut ca sunt 3 lamele prinse in materialul cu care e acoperit senzorul (un plastic mai dur sau un fel de ebonita) iar in interiorul senzorului se afla o bobina...

Nu cunosc exact sistemul de functionare al acestui senzor dar presupun ca acea bobina produce un camp magnetic... pe spatele discului de frana, mai bine zis pe butuc, se afla o coroana cu spatii libere de pe care capul de citire al senzorului (acolo unde se afla cele 3 lamele) citeste turatia rotii... ma gandesc ca in timp ce in dreptul capului de citire ajunge un spatiu liber se intrerupe sau se produce o modificare a campului magnetic si se produce un fel de pulsatie... aceste pulsatii (semnale sau informatii )sunt transmise catre calculatorul sistemului ABS si mai departe stie el ce sa faca :unsure:

 

"There are two types of ABS. Mechanical and Electronic, though nowadays the mechanical systems are rarely fitted. The electronic system consists of an Electronic Control Unit (ECU), hydraulic modulator, pump, accumulator, various valves and sensors along with the normal brake components (master cylinder, servo, wheel cylinders, pads and shoes, etc.). These parts, although usually reliable can be expensive to replace if they fail. So a healthy bank balance may be needed to maintain a car fitted with ABS.

The rotation of the wheels is monitored by sensors that transmit the information to the ECU. If any of the wheels stop turning, the ECU will activate the system and reduce the hydraulic fluid pressure to that particular brake resulting in the wheel being able to rotate momentarily. This prevents that wheel from locking and the tyres skidding on the road surface. This action is applied to all of the wheels and the operating time can be measure in several times per second"

 

Nu stiu cat de stiintifica este explicatia mea (nu am facut multa fizica in scoala generala si din cauza asta nici la liceu nu m-a pasionat spre rusinea mea... asta e... daca invatam mai mult stiam mai multe) dar cam asa vad eu lucrurile... daca stie cineva mai multe sa ne explice cum sta treaba cu senzorii ABS si ce se poare uza/ defecta/ intrerupe astfel incat sa nu mai transmita informatii catre ECU.

 

pai.. nu exista pila sa se poata pilii materialul din care e facut senzorul :)

poate doar cu flexul dar trebuie sa strice cateva panze :bashwall:

Din ce material e facut senzorul???

Spre surprinderea ta sa stii ca exista pile care fac fata otelului foarte dur (supus diferitelor tratamente de calire... iti spun din experienta proprie) si ma indoiesc ca nu ar putea sa pileasca un amarat de material plastic sau ce o fi ala...

 

PS: Mereu se gaseste cate unul sa fie ironic/sarcastic... ce sa zic... radem, glumim, exageram pe seama altora dar hai sa dam si o mana de ajutor! Daca tot stiti mai multe de ce pe langa replicile voastre mai acide nu corectati ceea ce scrie un coleg gresit si ii dati indicatii ce si cum ar trebui sa faca asfel incat sa nu mai repete greselile...

Desigur cea mai corecta varianta ar fi punerea pe tester si cumpararea senzorului/senzorilor defecti si inlocuirea lor!!!

Insa e posibil sa fie depuneri diverse pe capul de citire si atunci se poate rezolva problema printr-o singura periere/curatare a capului cititor, nicidecum prin pilire...

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.