Jump to content

Scartait puternic sub capota


Piniuli

Recommended Posts

Salut

Masina mea e un 316i, Sedan, e46 din '99

De ceva vreme se aude un scartait sub capota. Sa va explic:

Scartaitul, foarte asemanator cu cel al unei curele de transmisie ce patineaza, sau cu un scartait de creta pe tabla apare doar dupa cativa kilometri de mers (20-30). Cand motorul e in sarcina nu se aude, sau nu-l percep eu, dar daca nu accelerez scartie continuu si foarte tare, aproape de nesuportat daca e capota deschisa (se uita lumea la mine ca la urs). Am mers mult cu masina de cand a inceput sa se auda, mai ales pe distante scurte, dar am mers si 200 km continuu fara sa se auda. Am impresia ca timpul de cand pornesc masina pana incepe sa se auda depinde de temperatura de afara. Cand e cald afara parca incepe mai repede dar tot dupa vreo 15-20 km. Nu-mi pot da seama de sursa zgomotului pt ca e prea puternic.

Am parcurs, cred, vreo 500 km de cand a inceput sa se auda, dar zgomotul nu si-a schimbat tonul, nu se incinge nimic si masina functioneaza normal.

 

Multumesc pt rabdarea de a citi problema mea.

Link to comment
Share on other sites

Exista spray pentru curele, pe baza de sacaz. Incearca sa folosesti asa ceva.

 

Curelele au vreo 2000 km, dar rolele nu le-am schimbat de cand am luat-o, dar ma gandesc ca nu-s alea pt ca scartz-ul se aude asa tarziu

Edited by Piniuli
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa mai zic, oricum, scartaitul de curea este diferit de cel de rola. Poate sa fie de fapt un fluierat, iar tu, din habitaclu sa il auzi ca pe un scartait. Si atunci se schimba datele problemei. Este greu de explicat pe forum, prin urmare este si greu de nimerit "buba". Ai vorbit cu vreun mecanic?

 

 

PS Nu te considera trimis intr-un atelier, colegii sunt liberi sa isi exprime si ei parerile. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

La mine se aude un baazzzaait ,nu chiar enervant,de la rulmentul ambreajului compresorului de aer conditionat ,tot asa mult timp nu stiam exact de unde se aude,am dat jos cureaua de la compresor si am invartit rolele si fulia ambreiajului unde am gasit "buba".

Sunet-ul de curea eu zic ca destul de diferit fata de cel de rulment(rola,fulie,etc.)

Link to comment
Share on other sites

In mare parte mi s-a spus ca ar fi rolele. Dar unii au zis ca ar putea fi si un furtun sau o valva. Sunetul seamana si cu al unui ceainic care fierbe. Ar trebui sa-l dau la "Sunetul secret" <_< . Referitor la role, e normal sa scartaie doar dupa un anumit timp, destul de lung, si doar cand nu accelerez? Nu ar trebui sa fie scartzul continuu?

E tampenie si s-o duc la mecanic. Tre sa dau ture prin oras ca sa apara scartaitul inainte, iar daca mecanicul o lasa sa stea 10 minute zice c-a reparat-o ca nu mai suna, sau ma pun sa schimb cine stie ce jumatate de motor...

Edited by Piniuli
Link to comment
Share on other sites

Schimba rolele , sunt ieftine , se gasesc si separat , fara intinzator......mai verifica si nivelul lichidului la servo directie , poate e sub nivel. Am vazut la un e36 cum se bloca pompa de servo si in acel moment patina cureaua.....nu tot timpul...doar cand o " apuca".
Link to comment
Share on other sites

La mine se aude un baazzzaait ,nu chiar enervant,de la rulmentul ambreajului compresorului de aer conditionat ,tot asa mult timp nu stiam exact de unde se aude,am dat jos cureaua de la compresor si am invartit rolele si fulia ambreiajului unde am gasit "buba".

Sunet-ul de curea eu zic ca destul de diferit fata de cel de rulment(rola,fulie,etc.)

Si ai rezolvat treaba? M-ar interesa si pe mine subiectul!

Link to comment
Share on other sites

De verificat si intinzatorul, la mine era slab si din cauza asta nu intindea suficient. La rece, dupa pornire, alternatorul incarca din plin, prin urmare se exercita o presiune mai mare asupra intinzatorului, daca e slab, nu face fata si cureaua patineaza.
Link to comment
Share on other sites

La mine se aude un baazzzaait ,nu chiar enervant,de la rulmentul ambreajului compresorului de aer conditionat ,tot asa mult timp nu stiam exact de unde se aude,am dat jos cureaua de la compresor si am invartit rolele si fulia ambreiajului unde am gasit "buba".

Sunet-ul de curea eu zic ca destul de diferit fata de cel de rulment(rola,fulie,etc.)

Si ai rezolvat treaba? M-ar interesa si pe mine subiectul!

 

Nu am rezolvat-o ca nu mi-am batut foarte tare capul.. sunt ateliere speciale care repara ambreajele compresorului de AC,tre sa te duci la meseriasi sa sunt complicate si sensibile,iti golesc instalatia de freon si dau jos compresorul unde schimba rulmentul/rulmentii nu e chiar asa ieftin.. din cate tin minte eu am gasit la pretul de vre-o 4-5 mil cu tot descarcat-incarcat freon.. sau poti gasii un ambreiaj magnetic SH,vezi ca sunt 2 tipuri pe e 36 unu e SEIKO si celalalt nu mai stiu..

P.S Un amreiaj magnetic nou ajunge la vre-o 13 milioane in magazin.

Link to comment
Share on other sites

Nu am rezolvat-o ca nu mi-am batut foarte tare capul.. sunt ateliere speciale care repara ambreajele compresorului de AC,tre sa te duci la meseriasi sa sunt complicate si sensibile,iti golesc instalatia de freon si dau jos compresorul unde schimba rulmentul/rulmentii nu e chiar asa ieftin.. din cate tin minte eu am gasit la pretul de vre-o 4-5 mil cu tot descarcat-incarcat freon.. sau poti gasii un ambreiaj magnetic SH,vezi ca sunt 2 tipuri pe e 36 unu e SEIKO si celalalt nu mai stiu..

P.S Un amreiaj magnetic nou ajunge la vre-o 13 milioane in magazin.

Destul de trista perspectiva... Ultima oara am constatat si la mine un bazait, dar la turatii mici, apoi dispare cand trece de vreo 2500 sau 3000 ture, bineinteles, cu clima pornita doar!

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa schimbi cureaua....cureaua de la alternator se largeste cu timpul si apoi incepe sa scartaie...daca esti priceput poti sa o schimbi chiar tu.Privesti cum este asezata vechea curea,eventual faci o poza si apoi demontezi intinzatorul fix(este si intonzator pe arc dar cu ala deocamdata nu ai treaba),dupa ce ai demontat intinzatorul apoi pui cureaua noua si pui intinzatorul la loc,stangi bine.. si apoi mai strangi putin si intinzatorul pe arc,dar nu foarte mult.Si gata,problema e rezolvata.Si eu am avut aceeasi problema.Cureaua te costa in jur de 80 lei noua,daca sunt uzate rolele trebuie sa le schimbi si pe alea...acuma depinde de masina....si eventual poti sa iti iei si un spray pentru viitor...dupa cateva zeci de mii de km cureaua se mai slabeste si poti sa pulverizezi cu spray sa o mai intaresti.Bafta <_<
Link to comment
Share on other sites

Salut

Am fost cu masina intr-un service. Mi-a verificat rolele cu un un aparat, ceva compus dintr-o tija si o jumatate de receptor de telefon si a ajuns la concluzia ca sunetul nu provine de la role sau curele. A dat si cu spray pe ele. Dupa cum am zis curelele sunt schimbate. A zis ca sunetul provine de la galerie. A dat jos p-acolo a strans niste suruburi si a uns niste garnituri cu silicon negru dar tot degeaba. Nu a gasit nimic in neregula.

Am schimbat acu ceva timp la masina un furtun, care trece pe sub filtrul de polen si intra in blocul motor (parca) cu unul de la dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

si mie imi scartie curelele rau din cauza ca mi-a curs antigel pe ele , credeti ca se pot spala , sau sa incerc cu un spray ceva??

 

Acelasi lucru mi se intampla si mie, am schimbat pompa de apa si a curs antigel. De atunci am un usor scartait dimineata cand motorul e rece.

Link to comment
Share on other sites

..... A zis ca sunetul provine de la galerie. A dat jos p-acolo a strans niste suruburi si a uns niste garnituri cu silicon negru dar tot degeaba. Nu a gasit nimic in neregula.

 

Salut.

 

La galerie m-am gandit si eu cand ti-am raspuns initial:

 

..............Poate sa fie de fapt un fluierat, iar tu, din habitaclu sa il auzi ca pe un scartait. Si atunci se schimba datele problemei.

 

Poate sa fie un por. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.