Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Sa vezi patanie azi, cum iti provoci singur un atac de cord. Ma pun azi dimineata sa schimb rotile, sa trec la cele de vara. Zis si facut, insfac rotile din sopron, o punga de prezeone din debara, cricul hidraulic, cheia dinamometrica si ma pun pe treaba. In 45 de min eram gata. Pornesc masina, O scot din parc, o scot din frana de mana, dau drumul la pedala si TROOOSSCCCCCC ...hyper.gif

Opresc motorul ma uit pe sub masina nimic.. .

Recapitulez in cap ce am facut .. nimic suspect. MA duc in casa, aprind o tigara, fac o cafea.. ma uit pe realoem la rotile spate... si imi dau seama ce am facut..Am in debara vreo 3 pungi de prezoane, si al rotile de vara trebuie dinalea scurte. LA rotile din spate, prezoanele intrau prea adanc si atingeau arcurile de la sabotii de frana de mana... dash1.gif

 

 

Sa imi verific teoria, urc masina pe suporti pe spate, dau jos rotile, invart cu mana de rotor .. nu se mai auzea nimic..

Partea buna e ca acum frana de mana tine de rupe, ca a sarit toata rugina de 18 ani sau cat are masina din arcurile alea..

Acum am pus leucoplast si am marcat pe pungile alea de prezoane.. mortii masii de treaba cum iti strici ziua cu mana ta. Toata aventura s-a prelungit la vreo 3 h..

Link to comment
Share on other sites

stai linistit,se poate intampla oricui..bine ca n a fost nimic grav,ca eu cand am citit faza cu trooosc :unsure: deja ma gandeam la chestii nasoale :wacko:

 

 

apropo de faze din astea aiurea si eu am patit o acum in iarna:pana pe spate,eu dau sa pun rezerva,ridic masina,desi era gheata si zapada pe jos....

 

stii cum sunt cricurile alea nasoale cu picior...cand sa pun rezerva constat cu stupoare ca cricul incepe sa fuga usurel lateral.. :blink:

 

norocul a fost ca bagasem rezerva sub prag dar oricum piciorul cricului a venit in portiera bine si mi a facut o piz... de urma de vreo 10 cm. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

duminica, fiind vreme frumoasa, m-am hotarat sa inlocuiesc sonda litrometrica, ca ma cam enerva. Nu mai indica corect, de regula cam cu 10l mai putin, se modifica la cea mai mica panta, de ajungea sa se aprinda becul galben desi mai aveam 25L..

piesa 1 din poza.

 

Pare ok acum, dupa ce am schimbat-o indica fix 20l, si am mers am facut un plin si au intrat 59 L :)

 

Am luat una Sh, tipul garanta pentru ea.si am hotarat sa ma risc, a fost 44 de euro cu tot cu posta. Sa vedem cat tine.

Una noua cea mai ieftina era culmea, una OEM .. cam 117 euro :) ..

 

Sincer, cel putin la e34 am observat ca deja multe piese OEM sunt mai ieftine sau pret aproape identic cu un producator ok., asa ca posesorii de e34 .. merita sa aruncati un ochi si la piesele OEM.

 

Am comandat si 2 cauciucuri noi de vara. Aveam un set de Unyroyal rainsport 2, foarte bune, cele mai bune cauciucuri pe ud care le-am avut vreodata,c red ca mi-au salvat si viata odata...

Dar, alea de pe spate s-au facut varza in 20k km.. mai au 2mm, exact la limita legala. Le-am mutat pe fata pana vin astea noi, am gasit Vredstein Utrac Cento cu 114 euro bucata, o sa fac niste poze cand vin si le pun pe masina. Au rating destul de mare pentru ud, si comfort, sunt pe o lista recomandata de ADAC. O sa revin cu impresii dupa ce fac ceva km cu ele..

tankgeber.png

ultrac_cento.jpg

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic de piese si elemente originale...m am interesat zilele trecute de niste fete de usi si alte nimicuri gen chedere si am ramas interzis :wacko:

 

si din cate am inteles la elemente de interior nu prea gasesti aftermarket

Link to comment
Share on other sites

nu toate piesele OEM sunt scumpe. Stiu si eu de alea de interior ca sunt scumpe. Dar unele merita macar un price check..de exemplu sonda aia la VDO/Bosch era 120..

 

 

 

Poyut, geometria e facuta bine, am refacut-o acum vreo 20 de k cand am schimbat toate bratele si ce mai e pe acolo pe fata. Cauciucurile sunt roase uniform, au confirmat si aia la revizie cand am fost, pur si simplu s-au uzat. Normal eu vroiam sa le rotesc sezonul asta, dar cand le-am pus pe alea de iarna si le-au dat aia jos, mi le-au arata, le-au masurat.. .. nu mai aveam ce sa rotesc.. :)

 

Nu rezista, merg tare cand am loc si sint singur in masina, probabil de asta. De regula niste gume performante si cu aderenta buna nu tin mult, daca tin mult sunt prea dure si nu ai aderenta.. greu sa ai ambele..

dar nici 20 k.. da -o in masa e totusi cutie automata, nu fac cerculete si alte minuni..

DSF, a doua poza daca dai click pe ea si maresti se vede.. era si seara..

Aparatul e de vina.. eu doar apas pe butoane.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ma faci sa ma risc si eu la vreun DSLR din asta.

Pe spate e mai mult decat ok 20.000 km, pe mine m-au tinut vreo 14.000 km Bridgestone Potenza runflat.

 

P.S. Vezi ca nu stam in Romania si viteza mare pe autostrada papa gume la greu, mai ales la "fara numar" acolo la tine.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

da ma da eu nu am V8 biturbo sau ce boala ai tu acolo.. :) la mine e un amarat de 2.5i..dar ai dreptate cu autostrada.

 

Sa te auda Dumnezeu cu V8 biturbo ala si sa se gandeasca la ce ma gandesc si eu :hyper:

 

Ca sa o luam stiintific . Din ce stiu eu BMW-urile au unghi camber ( nu stiu in romana cu se zice ) negativ, mai mare pe spate, e - 2.3 la e60 parca. Asta inseamna ca uzeaza interiorul cauciucului deja din fabrica si este un compromis acceptat. ( vezi cat se plange lumea pe toate forumurile)

Uzura e clar progresiva cu numarul de rotatii ale gumei pe asfalt => uzura mai mare la 160-180 km/h ca la 50-60 km/h. Daca mai pui si un cauciuc performant cu indice de uzura mic atunci e normal sa le manance ca pe ulei :laugh:

Gandeste-te ca mergi zilnic cu viteze medii peste 100 km/h si nu poti compara cu uzura inregistrata de cineva din Bucuresti cu o viteza media de 15-20 km/h.

 

Solutii :

 

Du-te la echilibrat si zi-le sa-ti traga roata de la 2-3 negativ cat o fi acum la 0 ( dar scapa mai repede spatele dupa aia) sau incearca gume cu durabilitate mai mare, gen Bridgestone Turanza parca , etc.

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam de ele ca au indice de uzura mai mic, dar aveau cea mai mare nota posibila la mers pe ploaie. Si chiar au fost foarte bune.

.. Si da e34 e vizibil cracanat pe spate, cica ajuta la stabilitate in curbe. MAi prin primele pagini din topic am niste poze facute din spate, se vede ca "ii trece porcul printre picioare:" :) cica e un feature la e34 :)

Dar gumele nu sunt roase ciudat, o sa fac poze cu ele.. bine acum sunt puse pe fata pana vin astea noi.

Dar din ce am "citit" eu pe gume uzura, si ce au zis baietii la service, uzura e normala, uniforma, nu arata ca ar fi un defect la geometrie. . numai ca s-au dus repede.

Oricum ma vaicaresc ca o baba si eu, sunt obisnuit ca la alte masini sa tina acolo un 40-50k macar... :) .. cum se intampla la colegii mai mai linistiti.. :)

Astea vredstein le-am ales tot ca au nota mare pe ploaie si la comfort, uzura cica ar fi o idee mai bune ca astea care le am eu.. Unyroial rainsport2.. Am luat si varianta ZR.., astea erau V, normal ar trebuii sa ajute si asta.. poate storc un 25-30k din ele.. adica macar un 2 veri.. :)

Nu e scump un DSLR.. dar daca te apuca microbul si incepi cu lentile si minuni. . :) ..costa ceva alea..

 

 

 

.

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu e scump un DSLR.. dar daca te apuca microbul si incepi cu lentile si minuni. . :) ..costa ceva alea..

 

 

Nu mersi ,ca n-am talent si nici rabdare si o sa trebuiasca sa mai imi iau un job daca imi mai gasesc vreo 1-2 hobby-uri la fel de costisitoare ca astea de pana acum.

 

Mi-am luat un Panasonic Fz38 anul trecut, baterii, stativ, carduri clasa 10 , am facut 50 poze si s-a pus praful pe el, nici macar un set de poze frumoase la masina n-am facut cu el. Am citit vreo 2-3 zile pe net cu timpii de expunere, diafragma etc si tot pe auto il tin ca nu stiu sa fac poze cu setari manuale. La fel de bine puteam sa fac poze si cu telefonul.

Asa ca nu ma mai ispiti si tu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

am trecut TUV.. :)

Aventura a costa vreo 620 de euro..

vreo 240 gumele noi pe fata, astea erau in program oricum, 100 motorasele alea imputite de ridicat farurire, am schimbat si ulei si filtre daca tot eram acolo, plus costul certificarii, a costat ceva mai mult ca au recertificat masina cu suspensia sport, manopera etc....

Acum platesc si asigurarea pe 6 luni , vreo 380 de euro.. total luna asta cam 1000 de euro scurt a inghitit..

Fata de acum 2 ani mi-a scazut forta de franare pe fata.. de la 360 la 300. Pe spate a scazut de la 220 la 200, placutele sunt destul de noi pe spate au vreo 10-15 k km. Sunt in tolerante, dar placutele pe fata sunt aproape duse complet, si nici nu am schimbat de cand am masina lichidul de frana, si inainte sa o am eu cine stie cand a fost schimbat. MA bucura ca au iesit valori egale pe axe, nu trage hais de loc..

Pe spate la frana de mana, una din roti tine mai prost.. una e 210 cealalta 200, dar mi se rupe de ea oricum, nu o folosesc aproape niciodata.

NU mai stiu cine spunea ca la TUV nu se verifica geometria, se inseala.

Nu se verifica direct , dar se masoara ampatamentul, si daca ai diferente, mai ales de la suspensie sport, se verifica diferenta sa fie in tolerantele producatorului din 2 puncte de vedere..sa fie posibila o geometrie corecta, si a doua, sa se pupe cu dimensiunile cauciucurilor, sa nu loveasca in aripi etc..

De exemplu, eu aveam certificare TUV la dimensiunea mea, 225/55/16, dar nu impreuna cu suspensia sport, si pentru asta a trebuit recertificare. care suspensie sport a mai necesitat o certificare separata.

Cu ocazia asta, prin maldarul de acte care l-am dus (facturi de la supensie, roti, certificari TUV etc..) am descoperit ca am si toba sport, omologata si aia, Sebring. Nu e numai finala ci toata bucata de dupa catalizator.

 

Mi se parea mie ca maraie frumos in acceleratie, fata de alte M50 dar credeam ca mi se pare doar din cauza ca e a mea.. :) dar e ceva discret oricum, si numai in acceleratie maraie, la turatii constante sub 4000 nu auzi nimic.

La viteze mari cel putin in interior, mai tare se aude vantul.

In masina nu se aud diferente si in afara ei nu am avut ocazia sa o aud prea mult ...gen sa conduca cineva si eu sa stau pe afara sa o aud..

 

O sa revin si cu niste poze poate..c a acum merg si ambele proiectoare, am vazut ca se poarta poze cu proiectoare aprinse.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

domi,incredibil cati bani intra in muzeele astea....mi a scos peri albi si al meu :angry2:

 

scoate si tu catalizatorul ala acum ca ai trecut tuv,sa vezi atunci sunet

nici nu mai zic de filtru ca ma injuri :LMAO:

Edited by sly06
Link to comment
Share on other sites

sunt preturi de germania la manopera, si asigurari.. dar cauciucuri, piese de schimb sunt cam ca in Romania.

Pe mine ma fac sa rad astia care cred c a daca ai BMW vechi multi cred ca automat e si mai ieftin de intretinut. Nu e de loc, daca vrei sa fie masina in regula. si asta e valabil pentru orice maisina mai veche de 5-6 ani.. ca de aia dai pe ea 25% din cat costa ea noua.. ca incepe sa usture la intretinere..

Din experienta mea iti spun ca daca aveam un E39 2002 525i.. cam tot pe acolo ma aducea intretinerea, si eu inca nu am avut probleme majore.. diferenta e pretul de achizite, acolo economisesti sa zicem.. ca atunci cand am luat masina mea cu 2800 si coaja aia la schimb, un e39 bun batea la 9k euro minim...

 

Problema este ca sunt extrem de stricti si nemernicii astia de la TUV..

 

Colegii mei cu masini inmatriculate in Luxembourg trec mult mai usor CT-ul acolo (Control Technique) .. e o frectie gen Romania..

De exemplu nici nu se uita daca iti merge sistemul de ridicat farurile.

Sa iti mai dau un exemplu. daca ai AC sau Clima pe masina si nu merge, nu iei TUV. Nu are legautura cu siguranta in trafic dar nu iei...

 

Animalul a verifica alinierea la toate .. inclusiv la proiectoare, care au trebuit reglate din nou, ca au fost montate de mine si habar nu aveam ca se regleaza si alea dintr-un surub.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pai eu cand spun ca orice masina cu TUV recent sau proprietarul dispus sa faca un nou TUV costa mult mai mult..practic nu exista o astfel de masina cu TUV recent , indifirent de an si marca sub 3000 de euro.

ORice masina sub 3000 din DE nu trece TUV niciodata, sau ca sa il treaca trebuie cateva mii bune bagat in ea..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.