Jump to content

Cutia de vacuum (Valva DISA) reparata cu Vacuum de dacie


Recommended Posts

post-26262-1243320917_thumb.png

 

Motor M42

 

In urma verificarilor la motor am constatat ca Butterfly-ul nu imi lucreaza..mai exact nu se inchidea.

Ce este Butterfly-ul: O clapeta aflata pe galeria de admisie care la turatii aprox de peste 4200 rmp se deschide iar la turatii mai mici se inchide....astfel , din cate am inteles, cuplu si puterea creste dar si consumul scade.

 

Numarul 6 reprezinta (sus) cutia de vacuum care actioneaza aceasta clapeta.

Acesta are o membrana care este actionata de vacuum inchizand sau deschizand clapeta.

 

Am verificat senzorul si functiona... ii dadea impulsuri dar aceasta nu reactiona.

Daca tot era defecta m-am pus si am dat-o jos... Mare grija ca eu am reusit sa ii rup suportul de prindere :blink: se trage de ea spre stanga dupa ce ati scos capatul din tija clapetei (se apasa si iese afara)

 

L-am decapsat usor...fiind din plastic s-au mai rupt bucati ... si am vazut ca membrana era crapata..

Pretul acestei piese ajunde pe la 250 lei...cel putin asa era la un magazin de piese auto... Avand si dacie mi-am adus aminte ca are si ea ceva asemanator...fuguta la magazin si am cumparat un vacum de avans ..a costat 14 lei :wub:

De potrivit nu se potriveste pemtru ca cursa este mai mare la BMW decat la dacie...dar l-am decapsat si am scos membrana.

 

Cu poxipol am lipit membrana si am etansat pereti. Spre surprinderea mea merge !

Am mai schimbat si valva cu sens unic (numarul 6 din poza de jos) tot cu una de dacie...furtunasele le-am inlocuit tot cu furtunase de dacie

post-26262-1243322030_thumb.png

 

Cost total aprox 50 lei !

 

De 2 zile lucreaza perfect ..nu cred ca o sa tina mult....desi nu e sigur..dar am gasit o modalitate de reparare lowcost :blink:) si mai ales a fost o ambitie de a mea :)

Sper sa nu fiu prea injurat ca am pun piese de dacie :bashwall:=)) dar la asa suma e tentant :unsure:

 

tin sa precizez ca valva cu sens unic se potriveste perfect si furtunasele....

 

 

p.s. pentru prindere , suportul de prindere fiind rupt, am folosit fasete <_<

Edited by Paiusan Calin
Link to comment
Share on other sites

Timpul ne va spune daca a fost carpeala sau nu. Daca nu-i presiune mare pe acea membrana posibil sa tina mult si bine. Daca e presiune mare, calitatea materialului s-ar putea sa-si spuna cuvantul. Asteptam cu interes...
Link to comment
Share on other sites

bafta atunci ... si nu o calca prea tare ca nu se stie cand se rupe ... :)

 

sincer de 2 zile numai sport conduc..sa vad daca o sa crape.....am mentionat in topic ca a fost o ambitie de a mea :bashwall: ..oricum am de gand sa o schimb ..dar numai dupa ce cedeaza...

sunt tare curios cat o sa tina <_<

Link to comment
Share on other sites

bafta atunci ... si nu o calca prea tare ca nu se stie cand se rupe ... <_<

 

Chiar daca se rupe nu se intampla mare lucru, doar ca va trece pe galeria scurta (valva deschisa) si nu va mai merge optim in intervalul de pana la aprox. 4000 RPM. Fac pariu ca multi au valva asta rupta si nici macar nu stiu ca e rupta.

Link to comment
Share on other sites

si cum se masnifesta motorul daca respectiva este rupta? <_<

 

 

in primul rand o sa varieze putin la relantiu turometru..dar daca vrei sa o verifici poti sa cauti tija clapetei si pornesti motorul si vezi daca e apasata....daca nu e pornit poti sa o inchizi cu mana...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

din pacate sunt cam vitezoman.....si circul destul de mult cu ea...

Anul asta am facut 30.000 km..acum am aprox 10.000 de km facuti cu "noua valva" iar ca viteza...cat imi permit >:lol: am mers si cu 200 km/h (la bord) si vad ca nu a crapat...

Sunt curios daca frigul o sa mi-o distruga :):))

 

Acum pot spune ca sa amortizat investitia...daca o sa crape o sa imi iau alta noua ....

...am stat lunile astea cu 250 lei mai mult in buzunar :lol::D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
salut!ce motorizare ai?si ce simtome avea masina,in afara de zgomotul ala ca de diesel?se cunostea ceva la cuplu,era puturoasa in demaraj,pleca mai greu?am si eu membrana rupta si ma gandesc sa incerc varianta ta,dar la m43.acum e vreo diferenta sesizabila? Edited by danybmw
Link to comment
Share on other sites

salut!ce motorizare ai?si ce simtome avea masina,in afara de zgomotul ala ca de diesel?se cunostea ceva la cuplu,era puturoasa in demaraj,pleca mai greu?am si eu membrana rupta si ma gandesc sa incerc varianta ta.

 

 

M43 1.6 i ...din cate am citit ai consum mare...Valva DISA se inchide sub 4500 de ture si se deschide peste...adica ii da aer pe saturate :twoup:)

acuma...eu am observat ca daca o calcam cu turatii sub 4000 aveam impresia ca se ineaca...acuma nu stiu daca din cauza valvei..ca am schimbat toate filtrele...

dar oricum...iti scade in primul rand consumu...

Link to comment
Share on other sites

Timpul ne va spune daca a fost carpeala sau nu. Daca nu-i presiune mare pe acea membrana posibil sa tina mult si bine. Daca e presiune mare, calitatea materialului s-ar putea sa-si spuna cuvantul. Asteptam cu interes...

Ca si initiativa este de laudat! Dar eu consider ca-i pui unui om mare, inima de copil mic!

Link to comment
Share on other sites

Timpul ne va spune daca a fost carpeala sau nu. Daca nu-i presiune mare pe acea membrana posibil sa tina mult si bine. Daca e presiune mare, calitatea materialului s-ar putea sa-si spuna cuvantul. Asteptam cu interes...

Ca si initiativa este de laudat! Dar eu consider ca-i pui unui om mare, inima de copil mic!

 

pai e o membrana...care "trage" de o clapeta :twoup: ...inca putin si are un an :)

Edited by Paiusan Calin
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eu am schimba DISA cu una noua.

Azi m-am pus pe desfacut la cea veche.

Era varza membrana aia rosie.

Am observat ca are doua furtunase de vacuum si doua membrane inauntru.

Cea rosie e mai sensibila.

Bucsile care tin clapeta, erau si ele cu joc.

Am de gand sa le masor si sa fac altele noi, poate voi avea nevoie pe viitor...desi e cam naspa sa demontezi o DISA fara sa o masacrezi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Am verificat si nici a mea nu functiona. I-am tras o carpeala si sunt curios sa vad cat functioneaza. Cad era defecta nu puteam sa merg cu 90 km/ora intr-a 5-a trebuia obligatoriu a 4-a.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.