Jump to content

De e mai bine sa incalzesti motorul in mers?


Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stai linistit ca nu o sa-ti raspunda ...

 

Te-a bagat cineva in seama? :)

 

 

De ce apar uzuri mari?Nu faptul ca sta la relanti uzeaza,ci faptul ca nu e la temperatura optima de functionare provoaca uzuri,asta vroiai sa spui nu?

 

Nu.

Atunci..? <_<

 

Poti afla informatii si de pe google daca chiar te intereseaza subiectul.In principiu apar depuneri de carbon mai multe cand masina merge la ralanti.In speta pentru BMW, EGR-ul contribuie si mai mult la problema asta datorita modului cum a fost proiectat sa lucreze.

Link to comment
Share on other sites

bun!!! pai stai un picut, ca aici deja topicul se imparte in doua... benzinare si diesel...ca este o diferenta totusi

 

 

off topic.

 

yupi postul cu numarul 500 :) <_< ma scuzati pentru Off dar nu mam putut abtine..

Edited by sergiulean
Link to comment
Share on other sites

Sunt diferente, este adevarat.EGR exista insa si la benzina si la diesel.

 

Alt dezavantaj ar fi contaminarea mai rapida a uleiului.Pe google se pot gasi multe informatii utile si adevarate, este drept insa ca sunt si multe aberatii.

Si noi trebuie sa luam esenta si sa o punem pe forum..fara aberati..doar pt asta e forum nu ?sau de aici primim indrumari spre gugal?

Link to comment
Share on other sites

Sunt diferente, este adevarat.EGR exista insa si la benzina si la diesel.

 

Alt dezavantaj ar fi contaminarea mai rapida a uleiului.Pe google se pot gasi multe informatii utile si adevarate, este drept insa ca sunt si multe aberatii.

 

tocmai asta este! sa deschis un topic cu subiectul X. pe forumul BMWClub, multi asteapta informatii utile, de cautat pe google...iti trebuie o zi intreaga sa triezi toate aberatiile care le gasesti, de aceea suntem o comunitate, un forum...ne ajutam cu informatii, atata timp cat sunt utile ne ajutam...daca sunt aberatii....no coment, adevarul este ca se abereaza si la noi in curte....o gramada. dar asta este, trebuie sa triem mai putin aici decat pe google.

 

deci ON topic.

 

este bine sau este rau sa pornesc de pe loc imediat ce am pornit motorul 3000cc benzina E60!

Edited by sergiulean
Link to comment
Share on other sites

La mine, e39 525d, scrie clar in carte: se porneste motorul, se lasa aprox. 30 sec. in relanti, dupa care se pleaca de pe loc, incercand sa nu se tureze motorul peste 2000rpm.

 

Vara: urc, dau cheie, imi gasesc pozitia in scaun, aprind tigara si am plecat.

Iarna: urc, dau cheie, aprind tigara, pornesc dezaburirea parbriz/luneta, cobor, curat zapada/gheata, urc, imi gasesc pozitia in scaun, aprind tigara si am plecat.

 

"Iarna nu-i ca vara"

 

este bine sau este rau sa pornesc de pe loc imediat ce am pornit motorul 3000cc benzina E60!

 

Eu zic ca e bine sa citesti cartea si e rau sa nu faci cum scrie acolo.

Link to comment
Share on other sites

Tot raul se produce daca stam mult la relanti,nu 1-2-5min cand e rece motorul.Cum zice Bavaria,la relanti nu se face bine arderea amestecului,de aici apar depuneri in motor,EGR care recircula gazele sa zicem ca duce la marirea acestor depuneri,dar la fel de bine si un motor are cea mai slaba ungere la pornire,care la fel poate duce la mari probleme la motor,accelerarea lui uzand componentele neunse corespunzator,asta si in functie de vascozitate si uzura masinii.Un exemplu e chiar la E36,multe masini daca verificati nu au ungere in partea de sus amotorului(ax came),se infunda orificiile, deci clar acolo uleiul patrunde greu in primele secunde de pornire.Deci trebuie un compromis-nici sa nu plec in primul minut si nici sa stau la relanti cu masina 30min,etc. Edited by em_28
Link to comment
Share on other sites

Motoarele actuale sunt asa de eficiente astfel incat nu se incalzeasc la relanti, trebuie sa fie in sarcina ca sa se intample acest lucru.

 

Corect. Dar cine stie la ce masina se gandea omul...:)

Adica daca stau intr-o masina de 2009 ,pe loc in parcare,motorul ramane rece,.....?Atunci termostatul are rol de franare nu? <_<

Link to comment
Share on other sites

80% din uzura motorului are loc la rece, in perioada in care motorul nu functioneaza la temperatura de lucru nominala.

Motorul ajunge la temperatura de lucru cel mai repede in sarcina.

Aceste reguli sunt aplicabile la toate tipurile de motoare, conceptie veche sau noua. Nu introduc in discutie incercarile producatorilor auto de a minimiza uzura la rece prin tot felul de solutii: incalzirea auxiliara a motorului (a uleiului sau a lichidului de racire) sau de mentinere a uleiului pe o perioada de timp la temperatura ridicata ca intr-un termos.

Restul intelege fiecare ce vrea.

Link to comment
Share on other sites

80% din uzura motorului are loc la rece

Deci daca eu am motorul rece,si il turez acesta se uzeaza mai tare decat in turatia de relanti,mergand il duc la 2000-3000ture ,clar uzura e mai mare ,deci trebuie privite ambele fete ale problemei.Stand pe loc se uzeaza ajungand mai greu la temperatura nominala de functionare,plecand de pe loc cu el abia pornit ,se uzeaza el fiind rece,si uzura mai mare se produce cand e rece,fiind si mai turat decat la relanti.Aici trebuie vazut cum faci compromisul?Care actiune produce uzura mai mare?

Link to comment
Share on other sites

Pornirea la rece prezinta 2 aspecte separate, poate de asta nu iti este clar.

1. ungerea.. care normal se rezolva in 30 de sec indiferent ca motorul e cald sau rece.

2. Temperatura de functionare.

La ungere nu prea ai control mare cum o faci.. daca motorul functioneaza normal (nu ai probleme tehnice ) si ulei bun in 30 de sec(probabil mai putin..) e rezolvat.

La pct. 2 daca stai cu ea la relanti motoarele mai noi nici macar nu se mai incalzesc la relanti, mai ales diesel. Deci ai uzura.

Daca mergi linistit (fara sa bruschezi acceleratia, fara sa o turezi peste X turatii.. vezi ca scrie la carte) pana ajungi la temperatura.. ai uzura si asa,(un grad de uzura e inevitabil) dar mult mai mica. Componentele sunt facute din diverse aliaje care se dilata diferit. La temp optima jocurile intre componentele in miscare sunt asa cum trebuie deci

jocuri optime(adica temp optima) +ulei = love

Daca te apuci si o turezi ca nebunu cand e rece iar ai uzura mare ...e clar ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pornirea la rece prezinta 2 aspecte separate, poate de asta nu iti este clar.

1. ungerea.. care normal se rezolva in 30 de sec indiferent ca motorul e cald sau rece.

2. Temperatura de functionare.

La ungere nu prea ai control mare cum o faci.. daca motorul functioneaza normal (nu ai probleme tehnice ) si ulei bun in 30 de sec(probabil mai putin..) e rezolvat.

La pct. 2 daca stai cu ea la relanti motoarele mai noi nici macar nu se mai incalzesc la relanti, mai ales diesel. Deci ai uzura.

Daca mergi linistit (fara sa bruschezi acceleratia, fara sa o turezi peste X turatii.. vezi ca scrie la carte) pana ajungi la temperatura.. ai uzura si asa,(un grad de uzura e inevitabil) dar mult mai mica. Componentele sunt facute din diverse aliaje care se dilata diferit. La temp optima jocurile intre componentele in miscare sunt asa cum trebuie deci

jocuri optime(adica temp optima) +ulei = love

Daca te apuci si o turezi ca nebunu cand e rece iar ai uzura mare ...e clar ?

 

+1

Link to comment
Share on other sites

la relanti presiunea uleiului este foarte mica si de aceea nu se recomanda a se lasa la incalzit.lipsa uleiului este cea mai mare problema nu temperatura motorului. inchipuitiva ca partile aflate in frecare in special pistoane camasi segmenti ajung la temperatura instant din cauza exploziei. temperatura ext a motorului sau a lichidului de racire e mult mai putin relevanta pt uzuri.
Link to comment
Share on other sites

DOMI pai asta e ideea,nici sa nu stai la relanti,da nici sa ii dai pedala ca nebunu ca in regim normal,cand abia o ponesti.Un lucur nu inteleg cum astea diesel noi nu se incalzesc la relanti.Adica posesorul de Bmw,Audi,etc. model 2009 daca o porneste si sta acolo in parcare 5-10min ,la diesel temp nu urca spre valoarea nominala?Asta chiar nu stiam.
Link to comment
Share on other sites

Motoarele diesel au ciclul mai eficient ( asa sunt de la mam lor ). Asta combinata cu faptul ca mai nou se folosesc blocuri de aluminiu.. deci se disipa caldura produsa mai usor, chiar daca termostatul e inchis.

La BMW imi placea ca au stratul ala sub capota (la diesel) si mentin motorul cald mult mai mult timp decat la alte masini, personal mi s-a parut ca se incalzesc si mai repede. (diesel)

Am mers cu un 1.9 TDI golf V destul de mult, iarna daca mergeai (deplasat nu stat la relanti) cu el subturat nu se incalzea nici in 15 min. Ma rugam de tipa aia sa il ridice putin in ture.. degeaba tot la 1800 ea schimba..nici dus in 4000 rece dar nici schimbat la 1500 - 1800..macar de il tinea la un 2000 constant acolo..

Spre deosebire e34 TDS se incalzea clar mai repede. ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Si noi trebuie sa luam esenta si sa o punem pe forum..fara aberati..doar pt asta e forum nu ?sau de aici primim indrumari spre gugal?

 

Pai fiecare face cum considera.

Eu am spus doar ca multe informatii se gasesc si cu ajutorul lui google.Ramane la latitudinea ta daca vrei sa cauti, daca vrei sa citesti o carte de specialitate, daca vrei sa faci o scoala in domeniu,...aici este doar un forum.

 

la relanti presiunea uleiului este foarte mica si de aceea nu se recomanda a se lasa la incalzit.

 

Cand este foarte rece afara uleiul este vascos deci si presiunea este mare.Presiunea la ralanti a fost si ea gandita, nu inseamna ca trebuie sa accelerezi motorul pentru a avea presiune buna.

Link to comment
Share on other sites

Si noi trebuie sa luam esenta si sa o punem pe forum..fara aberati..doar pt asta e forum nu ?sau de aici primim indrumari spre gugal?

 

Pai fiecare face cum considera.

Eu am spus doar ca multe informatii se gasesc si cu ajutorul lui google.Ramane la latitudinea ta daca vrei sa cauti, daca vrei sa citesti o carte de specialitate, daca vrei sa faci o scoala in domeniu,...aici este doar un forum.

 

la relanti presiunea uleiului este foarte mica si de aceea nu se recomanda a se lasa la incalzit.

 

Cand este foarte rece afara uleiul este vascos deci si presiunea este mare.Presiunea la ralanti a fost si ea gandita, nu inseamna ca trebuie sa accelerezi motorul pentru a avea presiune buna.

intre timp au mai aparut si uleiuri sintetice care se adreseaza in special climatului rece tocmai pt a inlatura problemedele de vascuozitate. nu vascuozitatea uleiului da caracteristicile de ungere ci onctuozitatea.si nu spune nimeni sa ii dai blana la rece. eu zic ca trebe pornit si mers cu ea in limitele bunului simt primele minute pana se incalzeste. sunt masini care nu se tureaza peste 3000 pana nu ajung la temp de min 60grade de exemplu mercedes 200 kompresor dar nu spune sa stai cu ea in parcare , din contra.

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce stiu eu este ca vara nu trebuie sa stai deloc cu motorul la relanti, dar pana se incalzeste sa nu depasesti 3000 rpm la benzina si 2000 rpm la diesel. Nici un motor nu functioneaza la fel de bine la relanti cum functioneaza in mers.

Si sa stiti ca un motor se incalzeste mai mult la relanti decat in mers normal...de accea porneste si termocupla cand masina nu este in miscare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu pornesc masina din casa, vara-iarna.

 

Las 10 minute apoi plec.

 

Vara masina porneste cu clima on pe auto (24-24 de grade), ca atunci cand vin la masina, afara fiind 40 de grade, iar in masina oprita 60-70 (mai ales la piele) sa nu ma fierb tot... asa in 10 minute, am o temperatura foarte usor de suportat in habitaclu <_<

Iarna, in 5 minute, acul sare de zona albastra, dezaburirea on, oglinzile au zapada/gheata topita,temperatura interioara urcata mult peste temperatura de afara...deci totul ok.

 

 

M-am gandit si eu ca nu e bine ce fac, ca las motorul la ralanti o vreme... insa nimeni iarna pe zapada nu pleaca la 10 secunde dupa ce da cheie,mai ales cand e zapada afara, mai lasa motorul pornit pana sterge de gheata geamurile, etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.