Jump to content

Probleme clima E39


Recommended Posts

incearca sa ii faci o reincarcare cu freon... din cate stiu se face la orice masina la un interval de 2 3 ani.. se pierde dc nu ma sinel <_< bafta

 

 

nu e de la freon... asa am patit si eu . Azi am facut verificare plus completare freon. problema e urmatoarea (dupa spusele celui care mi`a verificat freonul)

Nu merge prima treapta a electroventilatorului, iar in mers baga aer rece deoarece se raceste de la vant si de la celalalt ventilator.

Drept urmare freonul care nu este racit se pierde... eu din 650 gr la reciclare mi`a scos doar 350 . Ideea e ca trebuie sa verifici electroventilatorul (sunt multe post`uri pe forum) Nu incarca cu freon ca o sa`l pierzi iar.

Link to comment
Share on other sites

Nu merge prima treapta a electroventilatorului, iar in mers baga aer rece deoarece se raceste de la vant si de la celalalt ventilator.

 

Bun, deci am avut dreptate. Acum trebuie sa verifici releele electroventilatorului si sigurantele. Daca totul e ok, incearca sa-l alimentezi pe direct cu 2 fire de la baterie pe fiecare dintre cele 2 trepte sa vezi daca se invarteste.

Link to comment
Share on other sites

salut baieti...am schimbat si piesa cu tzepi din interiorul ventilatorului...azi am inlocuit si ventilatorul cel mare din fata..si parca tot nu baga cum trebuie...am fost inainte cand nu mergea ventilatorul din fata la cineva sa se uite la freon si presiune si ne uitanduse daca merge ventilatorul mi-a dat drumul la presiune si freon asa fara nici un ceas..acum dupa ce am schimbat si ventilatorul urmeaza maine sa ma duc sa imi puna la punct freonul si presiunea din compresor si daca nici asa nu baga atunci nu stiu ce dracu mai poate fi....am avut una la fel in franta si credetima ca in 3 min inghetam in masina..dar cu asta nu stiu ce sa mai cred,acum ramane sa vad ce fac maine dupa ce imi pune la punct freonul si presiunea....BAFTA SI VA MULTUMESC MULT PENTRU SFATURI...BRB <_<

 

CHIAR!! UNDE SE AFLA RELEELE ELECTROVENTILATORULUI DIN FATA??????? CUMVA IN PORBAGAJ DREAPTA SPATE???? ASTEPT RASPUNS BAIETI...

 

APROPO CAND AM FOST CU EA LA UN SERVICE CARE AVEA UN APARAT SPECIAL PT FREON MI-A ZIS CA PE BOTUL MASINI SUB CAPOTA SE AFLA O HARTIE VERDE LIPITA PE CARE SCRIE CCAT FREON TREBUIE BAGAT LA FIECARE MASINA IN PARTE...LA MINE SCRIA 1210/+- 25 ADICA 1225 A ZIS DAR EU NU CRED VOI CE ZICETI???? O FI ASA PT CA MULTA LUME ZICE CA MAXIM 650GR TREBUIE...ASTEPT UN SEMN

Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca nu este comandat de nici un releu, este ALIMENTAT prin 2 relee - unul pt viteza normala si altul pt viteza mare).

S-a renuntat la relee. Comanda este facuta de un modul electronic care poate controla in mod continuu turatia ventilatorului, de la 0 la maxim.

Link to comment
Share on other sites

deci nu mai inteleg nimic.. si nici nu stiu ce sa fac... am fost la un mecanic bun si mi`a zis ca e dus motorasul de la electroventilator .Simptome? Baga aer rece doar in mers cand radiatorul e racit de celalalt ventilator... In link`ul dar de un coleg mai sus , americanii aia spun ca prin schimbarea piesei cu tepi va merge electroventilatorul iar pe forum aici toata lumea spune ca piesa cu tepi e stricata atunci cand aerul porneste singur si cand isi schimba viteza.. pana la urma cum e? cine ma poate lamuri .. ca nu am nici o piesa cu tzepi sa verific.. si nici un electroventilator. mersi
Link to comment
Share on other sites

@Florinu : Descrierea defectului facuta de tine este un pic neclara.

 

1. Drept urmare freonul care nu este racit se pierde... eu din 650 gr la reciclare mi`a scos doar 350 .

 

Cantitatea de freon la tine ar trebui sa fie de 680g. Totusi, daca pe placuta scrie alta valoare, aceea este cea corecta.

Freonul nu trebuie sa se piarda. E o aiureala treaba asta ca daca nu e racit se pierde. Daca l-ai pierdut inseamna ca circuitul nu este etans. Mergi la un service pentru AC sa-ti faca o verificare corecta.

 

2. deci nu mai inteleg nimic.. si nici nu stiu ce sa fac... am fost la un mecanic bun si mi`a zis ca e dus motorasul de la electroventilator .Simptome? Baga aer rece doar in mers cand radiatorul e racit de celalalt ventilator... In link`ul dar de un coleg mai sus , americanii aia spun ca prin schimbarea piesei cu tepi va merge electroventilatorul iar pe forum aici toata lumea spune ca piesa cu tepi e stricata atunci cand aerul porneste singur si cand isi schimba viteza

 

Hai sa clarificam despre care ventilator vorbim, deoarece exista 2 ventilatoare.

Unul este plasat in compartimentul motor, in fata radiatorului de la AC. Acesta este comandat de ECU si porneste automat o data cu AC. Turatia sa este variabila. Este controlat de un regulator electronic.

 

Celalalt ventilator este situat in habitaclu si controleaza fluxul de aer ce iese prin gurile de ventilatie. Acesta este este controlat si el tot de un regulator electronic - piesa cu tepi, in functie de cum reglezi tu debitul de aer in bord.

 

Daca acest ventilator nu merge atunci nu-ti baga aer in habitaclu, chiar daca sistemul de AC functioneaza si raceste corect. Daca piesa cu tepi este defecta atunci ori nu merge deloc ventilatorul, ori merge doar cand vrea el, ori nu-i poti regla turatia.

Link to comment
Share on other sites

Unul este plasat in compartimentul motor, in fata radiatorului de la AC. Acesta este comandat de ECU si porneste automat o data cu AC. Turatia sa este variabila si depinde de temperatura. Este controlat de un regulator electronic. Daca nu-ti merge acest ventilator sistemul se supraincalzeste si AC se opreste.

Asa e. problema e ca acu 2 zile l`am auzit ..deci mai merge.. atunci cand huruie rau.

Si nu porneste odata cu clima.

Cu freonul am fost .. asta a fost prima etapa . am verificat imi tb 650+-10 am completat si cel de acolo mi`a zis ca nu am nici o problema , nu exista scurgere sau alte chestii.

Link to comment
Share on other sites

Daca ventilatorul huruie e probabil defect. Se misca usor?

 

 

Se misca usor si atunci cand nu merge...daca il misc putin , cateodata o ia.

 

 

azi am facut un drum sv - ms si de la drum cu denivelari si`a revenit.. dar tot huruie... si pentru colegul cu treptele de viteza.. nu exista .. baga el cand vrea si cum vrea .. asa am observat..cand mai tare cand mai incet.. etc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
am si eu o intrebare dar sa ma explic.Indiferent de ce temperatura setez mie-mi baga aer rece pe sus si la picioare numai cald. Si daca o dau la 18 grade.Asta pe functia auto. E normal?si as mai vrea sa ma lamuriti care este rolul la rotita aceea de la gurile de aer din mijloc cu puncte albastre si rosii. Am observat ca pe rosu baga cald si pe albastru rece.E normal?nu mai tine cont de ce temperatura setez eu?
Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Salut 

m-am un BMW e39 an 2002 

Am o problema cu aerul condiționat , nu se mai oprește deloc și rămâne pornit și-mi Descarcă bateri  Și fără sa fie cheia in contact sau sa fie mașina pornita el tot nu se oprește merge razna va rog să-mi sugerați cev !!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.