Jump to content

Deschiderea portbagajului din interior


t1s

Recommended Posts

Da acel buton nu se poate pune in zona de la schimbator unde ii si la incalzirea in scaune sau asc(la nfl nu ii bagheta de aia si ma gandesc ca pot decupa acolo).

daca vrei sa decupezi plasticele, probabil ca poti sa il pui... dar din cate stiu eu, parca butonul de deschidere portbagaj este ceva mai gros decat cele din consola centrala... si chiar nu vad cum ai putea sa il bagi acolo fara sa para o improvizatie... ideea este insa acceptabila, merita incercat :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa decupezi plasticele, probabil ca poti sa il pui... dar din cate stiu eu, parca butonul de deschidere portbagaj este ceva mai gros decat cele din consola centrala... si chiar nu vad cum ai putea sa il bagi acolo fara sa para o improvizatie... ideea este insa acceptabila, merita incercat :thumbsup:

O sa incerc si o sa revin cu poze, din pacate am luat legatura cu un coleg si astept raspuns, are buton dar nu stiu daca are si mufa(ca nu a mai raspuns)

Link to comment
Share on other sites

ce pini ai nevoie, mama sau tata? nu ai dezmembrari pe acolo sa iei un manunchi de fire?

 

si mufa ti-am spus ca ti-o trimit eu (lasa-mi adresa pe PM) :)

 

dar proba ai facut-o sa vezi daca se potriveste butonul in rigleta de la consola centrala? sau nici butonul nu l-ai luat?

Link to comment
Share on other sites

am luat butonul cu tot cu mufa de la brandex, dar am nevoie de un pin care trebuie sa intre intr-o mufa(mama)care la randul ei intra intr-o mufa(tata) pe partea pasagerului(comanda). Pentru + si - ma descurc si fara pin. Cu putina munca se potriveste pe rigleta de pe consola dar am renuntat. Acum am problema cu termocupla, mai exact nu se opreste ventilatorul, se opreste numai daca scot borna sau mufa. Nu stiu ce sa verific sau ce poate fi. Pe tester apare eroare "electric fan" la DDE(sper sa nu gresesc)
Link to comment
Share on other sites

verifica pe rand:

 

- modulul de comanda ventilator (iei alt ventilator de proba, il mufezi la instalatie si vezi daca si asta merge continuu... daca da, NU e defect modulul)

 

- senzorul de temperatura de pe returul circuitului de racire

 

- senzorul de presiune de pe rezervorul de freon

 

citeste pe-aici

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78446-urgent-caut-modul-ventilator-e46-nfl-m43tu/page__p__1108970#entry1108970

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 4 years later...

M-am uitat de 3 ori peste acest tutorial sa extrag esentialul... nu era mai simplu :

din buton - pinul 2 se duce in blocul de lumini - conectorul maro la pinul 47

                 - pinul 5 merge sub mocheta in conectorul de impamantare

                 - pinul 6 merge in modulul de confort - conectorul din mijloc la pinul cu numarul 6 din acesta.

 

Explicatiile cum sa desfaci ca sa ajungi la conexiuni sunt nemaipomenite... dar explicatiile pentru conexiuni sunt aranjate aiurea.

On 10/18/2009 at 1:08 AM, t1s said:

Acesta e un DIY pentru montarea butonului de deschidere al portbagajului.

 

Ce-ti trebuie:

Buton de deschidere a portbagajului + mufa conectoare : 30 ron (sh de pe forum); nou: 200 ron

4 fire electrice prevazute cu papuci pentru pini: 6 ron/buc (reprezentanta)

Fire electrice cu diametrul de 3 mm (se pot folosi cele pentru boxe)

post-13937-1255808874_thumb.jpg post-13937-1255808921_thumb.jpg

 

Unelte:

-surubelnita in cruce

-surubelnite cu cap drept (mai multe dimensiuni)

-cheie inelara de 10

-cutter

-pistol de lipit

-fludor

-pasta decapanta

-banda izolatoare

-tub varnish (tot pt izolare fire)

-una bucata MBW E46

 

Timp de lucru: aproximativ 2 ore

 

1) Se incepe cu demontarea levierului ce deschide capota si apoi a surubului de sub levier

post-13937-1255809073_thumb.jpg post-13937-1255809088_thumb.jpg

 

2) Se demonteaza capacul de sub bord (la sofer). Este prins in 2 suruburi (in dreapta coloanei de directie si sub compartimentul din stanga), 2 "cuie" de plastic+camasi (langa stalpul din stanga si in partea dreapta, acolo unde capacul se prinde de consola centrala) si mai este un surub de plastic ce prinde capacul de podul pedalier, intre acceleratie si frana.

post-13937-1255810084_thumb.jpg post-13937-1255809823_thumb.jpg

 

3) Se scoate ornamentul de plastic de pe prag. Este prins in 4 cleme de plastic. Se va intoduce surubelnita pe sub ornament si se va apasa pe manerul acesteia. Surubelnita trebuie introdusa suficient de mult si cat mai aproape de cleme. Se va incepe de la un cap spre celalalt.

post-13937-1255810150_thumb.jpg post-13937-1255810158_thumb.jpg

 

4) Se da mocheta intr-o parte si se vor observa mai multe fire maro, de diferite dimensiuni, ce intra intr-un plastic. Acesta este prins de prag. Se desface piulita cu o inelara de 10 si se leaga capatul dezizolat al unui fir de surub, dupa care se va pune piulita la loc. Acest fir este ,,- ''

post-13937-1255810577_thumb.jpg

 

5) Se trage firul pe sub mocheta la locasul butonului si se leaga de unul din cele 4 fire cu papuci pentru pini, dupa care, papucul se mufeaza la pinul 5 al conectorului butonului.

post-13937-1255810778_thumb.jpg post-13937-1255811566_thumb.jpg

 

6) Se desface ornamentul de la blocul de lumini cu ajutorul unei surubelnite drepte. Este prins in 2 cleme, la extremitati.

post-13937-1255810936_thumb.jpg post-13937-1255810944_thumb.jpg

 

7) Se desfac cele 2 suruburi ce fixeaza blocul de lumini, apoi, se introduce o surubelnita dreapta sub bloc si se ridica putin pentru a-l putea scoate.

post-13937-1255811076_thumb.jpg post-13937-1255811084_thumb.jpg

 

😎 Se trage afara blocul de lumini atat cat este posibil. Se scoate conectorul acestuia apasand pe butonul de siguranta si apoi actionand spre noi si inspre jos "tag"-ul alb.

post-13937-1255811501_thumb.jpg post-13937-1255811508_thumb.jpg post-13937-1255811516_thumb.jpg

 

9) Se scoate afara blocul de lumini si se trage si conectorul cat ii permite manunchiul de fire.

post-13937-1255811525_thumb.jpg post-13937-1255811534_thumb.jpg

 

10) Se scoate protectia contactorului. Se vor observa 2 "plug"-uri: unul maro si unul albastru. Pe noi ne va interesa cel maro.

post-13937-1255811540_thumb.jpg

 

11) Pe "plug-"ul maro localizati firul gri/rosu. Acesta corespunde pinului 47 (nr. pinilor se afla scrisi pe marginea conectorului, in dreptul fiecarui pin). Acest fir serveste la iluminarea bordului si va trimite 12v pentru a aprinde ledul din buton.

post-13937-1255811546_thumb.jpg

 

12) Scoateti firul afara apasand cu varful unei surubelnite foarte subtiri pe clema de blocare a pinului.

post-13937-1255811546_thumb.jpg post-13937-1255811560_thumb.jpg

 

13) Dezizolati putin firul gri/rosu, si legati de el capatul unui fir liber de lungime aprox 30 cm. Pentru o mai buna prindere, il puteti cositori. Dupa aceea, izolati firele si introduceti pinul in locasul din conector. Sa fiti atenti sa nu gresiti gaurica. 🙂

post-13937-1255812760_thumb.jpg post-13937-1255812769_thumb.jpg

 

14) Acum puteti reasambla blocul de lumini, reinstalati-l in bord si puneti la loc ornamentul.

 

15) Cositoriti firul legat la blocul de lumini de cu unul din cele 3 fire cu papuci ramase, izolati legatura si apoi scoateti-l prin locasul butonului de deschidere a portbagajului si conectati-l la pinul 2 al conectorului butonului.

post-13937-1255811566_thumb.jpg

 

Ok! Acum e momentul sa ne mutam pe partea pasagerului.

 

16) Deschideti torpedoul si indepartati cele 5 suruburi: 3 prind torpedoul in fata, acolo unde se inchide usita acestuia, iar 2 se vor gasi in lateralele acestuia, acolo un se afla banda de sustinere a usitei- in dreapta, iar in stanga, acolo unde se gaseste telescopul ce lasa usor usita in jos. Dupa aceea, scoateti "cuiul" de plastic si camasa acestuia, care se afla langa stalpul din dreapta.

post-13937-1255814578_thumb.jpg

 

17) Indepartati torpedoul tragandu-l usor spre voi si spre in jos. Dupa ce l-ati indepartat veti vedea modulul general de control al masinii. Localizati conectorul A1. Acesta se afla in mijloc.

post-13937-1255814920_thumb.jpg

 

18) Scoateti conectorul din modul apasand butonul de siguranta si tragand de "tag"-ul alb spre dreapta.

post-13937-1255814928_thumb.jpg post-13937-1255814935_thumb.jpg post-13937-1255814957_thumb.jpg

 

19) Se indeparteaza lamela alba de la camasa conectorului si se scoate conectorul albastru afara, localizandu-se pinul 6.

post-13937-1255814966_thumb.jpg post-13937-1255814977_thumb.jpg

 

20) Se introduce un fir cu papuc in locasul pinului 6. Locasul este putin mai stramt decat papucul, asa ca inarmativa cu multa rabdare. Aveti grija atunci cand introduceti papapucul sa nu il fortati prea tare fiindca exista posibilitatea sa-l rupeti, acesta fiind destul de fragil.

post-13937-1255815634_thumb.jpg

 

21) Dupa ce ati introdus papucul in locas, prelungiti celalalt capat al firului cu o bucata de fir de aprox. 1 m la care atasati ultimul fir ramas din cele cumparate de la reprezentanta. Dupa ce ati teminat de cositorit si izolat firele, mufati papucul ramas liber la pinul 6 de la conectorul butonului.

post-13937-1255811566_thumb.jpg

 

22) Introduceti conectorul A1 inapoi in locasul sau si faceti proba butonului sa vedeti daca merge.

ATENTIE! Butonul functioneaza numai daca portbagajul se poate deschide si de la clapeta de deasupra numarului. Daca portbagajul de deschide numai de la cheie, atunci butonul montat in interior nu actioneaza deschiderea portbagajului. Stiu, este cam frustrant...

 

23) Dupa ce ati probat functionabilitatea butonului, treceti firul prin spatele bordului si motati butonul in locas.

post-13937-1255815643_thumb.jpg

 

24) Montati in ordine inversa tot ce ati demontat pentru a face posibila instalarea butonului.

 

Acum aveti un buton ce deschide portbagajul din interior si nu va veti mai simti marginalizati ca americanii au aceasta optiune pe bim-urile lor iar dumneavoastra nu.

 

 

Va urma:

- montarea unui buton de siguranta, ce poate deschide portbagajul din interior daca ati uitat cheia in portbagaj chiar daca acesta se poate deschide numai de la butonul de pe cheie.

 

Edited by CostiX
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salutare tuturor. Am achizitionat de cateva zile un bmw 318i e91 LCI 2009 si vreau sa-i instalez acel buton pentru descuiat hayon-ul. Am montat si la ex-ul E46 fara probleme, dar am nevoie de ajutor din partea celor care au montat butonul si pe E91. Am acel buton, nu insa si firele, cred ca sunt diferite ca si lungime la e90/e91.

Sper sa mai activati si in zona aceasta a forumului pentru a-mi da un sfat.

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.