Jump to content

Ai seria 6? Ocoleste baltile


AlterEgo

Recommended Posts

Acu' vreo doua luni a plouat zdravan in Bucuresti.

La iesirea din curtea unde lucram o balta ocupa aleea. Din cauza bordurii trotuarului care era perfect la nivel orizontal nu mi-am dat seama ca asfaltul facea o mica burta sub luciul apei. Pe scurt, in momentul in care am intrat cu masina in apa (cu viteza foarte mica) si apa a ajuns la nivelul pragurilor... becurile s-au aprins in bord si motorul s-a oprit dupa vreo doua bolboroseli. A fost jenant, pe langa mine treceau prin balta fara probleme Golfuri, Logan, Polo. Ba chiar si Corsa paznicului de noapte :)

Masina fiind in garantie, am sunat la Automobile Bavaria, care au trimis o platforma dupa mine (multumesc angajatilor care mi-au raspuns la telefon, chiar la ora aia tarzie cand erau desigur acasa). Dupa vreo cateva zile de stat in service, am fost sunat si mi s-a spus ca am avut mare noroc pentru ca exista apa in admisie, dar din cauza turatiei mici cu care am intrat in balta apa nu a patruns pana in motor (s-a oprit in filtre). Factura a fost undeva la 14 milioane (filtre, curatat, schimb preventiv ulei).

 

Interesant altceva - din spusele celor de la AB o astfel de situatie nu e acoperita de garantie, si spun ei, nici de Casco. Daca factura ar fi fost mai mare (si daca se ajungea la schimb de motor.... deloc imposibil dupa ceea ce spuneau cei de la reprezentanta) i-as fi dar in judecata. Pentru ca nu mi se pare normal sa intri intro balta de adancime de pana in praguri si sa ramai acolo. Mai ales ca in manualul de utilizare se spune ca pana la o adancime a apei de 20 de cm este ok. Si chiar daca ar fi apa mai adanca - nu ar fi ceva acoperit de Casco? Adica ma despagubeste Casco daca merg cu 200 si dau in copac... dar daca intru in apa cu ea nu? Mai ales ca nu aveai sa iti dai seama cat de adanca e, are 20 sau 21 de cm?

 

Pana una alta e clar. Cand dau doi stropi de ploaie, las masina pe marginea drumului si ma urc in taxi. Faceti si voi la fel. Ca se pare ca seria 6 nu e masina. E tablou de tinut sub sticla. Iar daca aveti experiente asemanatoare, poate ma lamuriti... cine plateste in cazul asta? Garantia, Casco sau utilizatorul?

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

mda, eu evit baltile preventiv, dar nu ma gandeam ca la o baltuta asa mica, poti avea asemenea probleme... :lol:

 

in schimb la seria 1, am rupt tot scutul central intr-o balta, culmea, intr-o parcare pe A2, a fost ceva fier sau bordura in mijlocul parcarii sub apa, nu imi explic nici acum.

 

Cat priveste partea cu bibeloul (tabloul), ai perfecta dreptate si eu am aceeasi senzatie. :)

 

Iar despre CASCO, incep sa cred ca este inutil, am platit 2 ani de zile si cand a fost vorba sa schimb un far (pe motiv ca se aburea), mi s-a spus ca nu acopera defectele de fabricatie etc. Bine ca acopera dauna totala, probabil mizeaza pe faptul ca mori in masina si nu se mai gandeste familia sa recupereze banii.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Se poate da in judecata regia de drumuri, care plateste daunele, dar cum un astfel de proces dureaza, reparatiile le platesti tu dupa care te sbati sa-ti recuperezi daunele. Am un coleg care, din cauza ca la o intersectie de doua drumuri judetene nu a existat un semn de cedeaza trecerea a fost lovit, destul de urat, de unul ce venea din stanga, binenteles el avea cedeaza trecerea, dar semnul lipsea si nefiind din zona, nu a stiut. Si-a reparat masina si a dat regia de drumuri in judecata, a avut prezenta de spirit sa faca poza la locul accidentului, fara indicator, ca in 20min dupa accident, anuntati de cei de la politie cei de la regie au si montat indicatorul, care de fapt era cazut. Asa ca o sansa exista, doar sa te tina nervii. Edited by eugen1968
Link to comment
Share on other sites

Dar cum a intrat apa in admisie daca apa era pana la nivelul pragului? :)

Seria 6 are admisia sub masina?

 

Asta am intrebat si eu si mi s-a spus ca da. Interesant a fost ca printre cele 7 bmw-uri care au ajuns cu probleme de apa in aceeasi zi la reprezentanta, unul era X5. Am intrebat si apropo de X5 care e problema, si asta are admisia jos? Raspunsul a fost ca nu, doar ca X5-ul a intrat cu viteza mare in balta, apa proiectata cu presiune in compartimentul motor a ajuns SUS, unde are admisia acest model.

 

Cat despre a da in judecata Regia de drumuri nu cred ca ai sanse. Nu e vina drumului ca apa a acoperit carosabilul, e caz de forta majora. Mai ales ca incidentul meu a avut loc intr-o curte, nu pe drum, cu atat mai mult. Este clar ca aici ar trebui sa intervina Casco, dar asa cum spunea si Pole... cam platesti degeaba cand ai placerea sa stai de vorba cu angajati care SUNT PLATITI sa gaseasca motive SA NU ACORDE DESPAGUBIRI.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
. cam platesti degeaba cand ai placerea sa stai de vorba cu angajati care SUNT PLATITI sa gaseasca motive SA NU ACORDE DESPAGUBIRI.

 

Probabil e singura sansa sa fie profitabili , mai ales in vremurile astea .

 

o tactica pur romaneasca anti business si imbecila.

 

Asa cum le-am explicat si celor de la BCR unde am casco:

 

daca aveti impresia ca ati castigat 7300 de roni cat ar fi trebuit sa imi dati pe far, va inselati, nu ati castigat 7.300 de roni, ci ati pierdut o rata anuala de 7.000 de euro, pentru ca eu incepand cu luna ianuarie anul viitor nu mai sunt clientul vostru. Aveti o gandire si atitudine anti business.

 

Oricum nu a percutat nimic, se uita prin mine.

 

Astfel ca am vorbit cu mikenn, trebuie sa ii trimit datele si fac Casco prin el sau Pachu.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Admisia nu este atat de jos incat sa-ti intre apa intr-o balta de doar 20 cm. Probabil era mai adanca.

CASCO nu acopera asemenea evenimente. Daca se strica motorul in urma unui accident esti despagubit, insa daca bagi apa in admisie sau in rezervor esti pe cont propriu. Probabil o considera neglijenta.

CASCO nu acopera nici defectele de fabricatie si nici uzura diverselor elemente.

Link to comment
Share on other sites

Paul, nu am masurat sa te pot contrazice cu mana pe inima. Cert este insa ca nu trebuie sa ne imaginam ca am intrat in nu stiu ce piscina, apa exact cum am spus - era la nivelul pragurilor, nu a ajuns la usi - maine o sa masor pe masina :lol:. Dar unde pot sa te contrazic e aici - masina are admisia mai jos decat oricare dintre cele 50 de masini care au trecut pe langa mine, unele dintre ele din clasa mini. A fost in test pe care proprietarii lor l-au efectuat benevol, cu un ranjet larg pe fata in timp ce ma depaseau... (daca nu eram eu ala din BMW... as fi ras si eu cu lacrimi de figurantu' din cabrio... asa, a fost cosmar :) ).

 

Dar de ce Casco nu acopera imi e greu sa inteleg - adica daca fac o depasire neregulamentara si fac masina praf imi acopera pagubele, iar daca intru intr-o balta nu? Sau merg cu 40 la ora si pe o portiune cu polei alunec si sterg masina de un pom... asta e ok pentru casco, dar a conduce pe un drum udat serios de ploaie nu?

Spui ca neglijenta poate fi ceea ce ar explica pozitia asigurarilor - nu cred ca a intra cu masina intr-o balta e caz de neglijenta. In situatia respectiva adancimea era asa de bine camuflata ca nu aveai nici o sansa sa iti dai seama de ea. Si pana la urma ce ar fi de facut? Cati dintre noi se dau jos cu metrul in mana la fiecare balta intalnita in cale?

Si pana la urma asta promite Casco sa faca: PRELUAREA RISCURILOR. Ceea ce ar exclude despagubirea ar fi doar intentia utilizatorului de a face rau bunului. Ori eu nu vroiam decat sa ajung acasa pe un drum normal, cu multe balti ce-i drept. Ceea ce nu ar trebui sa ma puna in offsaid.

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu cred ca a intrat apa in admisie e foarte greu sa ajunga pe acolo,eu la E46 am adimisa sus rau practic la nivelul farurilor,mai degraba a intrat apa pe tobe si s-a oprit motorul,parerea mea e ca masina nu a avut apa in admisie iar baietii de la Bavaria au facut si ei un ban cinstit.

PS:am intrat si eu intr-o mega balta din asta si am iesit destul de usurel cu motorul la 2000 rpm si un pic patinat ambreiajul iar apa era la mine pana la nr de inmatriculare.325 compact este masina si e destul de joasa ,am H&R pe ea -50mm fata si -35mm spate.

Later edit:oricum tre sa ne vedem odata sa comparam admisiile :)

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=20

 

de aici nu imi dau seama exact cum e pozitionata

 

ultimul edit:

 

se pare ca admisia e in bara intradevar

 

http://www.bmwblog.com/2007/06/28/new-bmw-6-series-facelift/

 

 

"The new bodykit features a wider front air intake on the bumper"

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Jenant sa ramai asa de "florile marului" intr-o balta ce e pana la genunchiul brostei. Dar pentru strazile inundate din bucuresti ar fi o solutie ce se utilizeaza la masinile de off-road adevarate. Un kit de admisie sepecial care muta practic galeria de admisie la nivelul cupolei. Ar trebui si seria 6 prevazut cu o astfel de dotare optionala.

 

Pe langa faptul ca exista problema trecerii prin vadul cu apa, mai e o problema masina ta va "inhala" permanent praful ridicat de masinile din fata cu cat este admisia mai aproape de sol densitatea prafului va fi mai mare atunci cand mergi in urma altor masini. Fapt ce duce la infundarea filtrului prematur si la o uzura sporita pana la urma. Un alt aspect iarna cand umiditatea este mare sau cand ploua masina ta cred ca "respira" vapori de apa daca nu are nici un sisdem de a impiedica cumva patrunderea lor acolo.

 

 

Foarte curios eu am citit lucrari despre procedeul de amplasare a admisiei, la un autocar cei de la Mercedes amplasasera admisia undeva jos in spatele axei spate. Au constatat ca in scurt timp filtrul se infunda iar uzura motorului era oricum mai accentuata. S-a schimbat pozitia admisiei undeva sus inaintea rotii spate si nu au mai fost probleme.

 

La seria 3-ul meu admisia e prin "narile" frontale, suficient de inalta si alte masini am vazut ca au amplasate in general tubulatura de admisie undeva la nivelul capotei dar nici o masina nu am vazut cu tubulatura de admisie la nivelul de jos al barei de protectie.

Link to comment
Share on other sites

Interesant altceva - din spusele celor de la AB o astfel de situatie nu e acoperita de garantie, si spun ei, nici de Casco. Daca factura ar fi fost mai mare (si daca se ajungea la schimb de motor.... deloc imposibil dupa ceea ce spuneau cei de la reprezentanta) i-as fi dar in judecata. Pentru ca nu mi se pare normal sa intri intro balta de adancime de pana in praguri si sa ramai acolo. Mai ales ca in manualul de utilizare se spune ca pana la o adancime a apei de 20 de cm este ok. Si chiar daca ar fi apa mai adanca - nu ar fi ceva acoperit de Casco? Adica ma despagubeste Casco daca merg cu 200 si dau in copac... dar daca intru in apa cu ea nu? Mai ales ca nu aveai sa iti dai seama cat de adanca e, are 20 sau 21 de cm?

 

Pana una alta e clar. Cand dau doi stropi de ploaie, las masina pe marginea drumului si ma urc in taxi. Faceti si voi la fel. Ca se pare ca seria 6 nu e masina. E tablou de tinut sub sticla. Iar daca aveti experiente asemanatoare, poate ma lamuriti... cine plateste in cazul asta? Garantia, Casco sau utilizatorul?

 

 

SE POATE DESPAGUBI PE CASCO!

La Generali Asigurari exista o clauza suplimentara pentru politele Casco (ce se acorda pentru un pret modic), care se numeste "Apa la motor", si este tocmai pentru astfel de situatii.

Daca vreti mai multe detalii intrebati-ma (PM sau altele, lucrez aici). Mai sunt si alte clauze gen "Pierderea/furtul cheilor", "Asistenta rutiera" (pana prostului), "Masina la schimb pe perioada reparatiei".

Edited by DanMTK
Link to comment
Share on other sites

oare o asemenea situatie nu poate fi acoperita de casco, a.i. ulterior ei sa'si recupereze banii de la cei ce se ocupa de strazi ?? Si la seria 1 am vazut un asemenea avertisment pe 1addict.com ... cred ca majoritatea masinilor bmw noi au probleme de genu, depinde cum iei "in piept" balta :)

 

LE: sorry nu citisem postul de mai sus :lol: - dar vad ca se poate :)

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

.....

 

Asta am intrebat si eu si mi s-a spus ca da. Interesant a fost ca printre cele 7 bmw-uri care au ajuns cu probleme de apa in aceeasi zi la reprezentanta, unul era X5. Am intrebat si apropo de X5 care e problema, si asta are admisia jos? Raspunsul a fost ca nu, doar ca X5-ul a intrat cu viteza mare in balta, apa proiectata cu presiune in compartimentul motor a ajuns SUS, unde are admisia acest model.

Cat de amuzante mi se par explicatiile astora de la reprezentante :)). Si eu am X5, si am trecut prin 7351684 de balti cu el, si cu viteza si incet, am mers si pe ploaie, si prin balti pana la pragurile masinii. Nu am avut absolut nici o problema.

Uneori cei de la reprezentanta, nu ca mi se par hoti, ci de-a dreptul nesimtiti. Cu ce viteza sa mergi, ca apa sa fie proiectata cu o presiune atat de mare astfel incat sa treaca prin compartimentul motor; nu-mi dau seama cum, probabil perforand baia de ulei apoi a pacalit si pistoanele, injectoarele si intr-un final ajungand in admisie, sa-i dea "moarte subitã" acesteia.

Cred ca era apa grea :) . Dintotdeauna am stiut ca e ceva in neregula cu H20 :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.