Jump to content

Upgrade frane 328i


roco123

Recommended Posts

ce vrea sa spuna ciupanezu (cred) e ca oricat de sport ar fi "ate power disc " , au dimensiunile standard, si in aceste conditii vor fi mai slabe decat unele de 330i, care chiar sunt MARI si discurile si etrierul. plus ca daca chiar vrea performanta isi pune etrierii de 330 si pune pe ei discuri sport pentru 330, si va beneficia de ambele avantaje.

tinand cont ca etrierii ii ia sh , eu zic ca chiar se merita investitia , si va putea pe viitor sa puna si niste discuri/placute performante pe acel sistem de franare

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ce vrea sa spuna ciupanezu (cred) e ca oricat de sport ar fi "ate power disc " , au dimensiunile standard, si in aceste conditii vor fi mai slabe decat unele de 330i, care chiar sunt MARI si discurile si etrierul. plus ca daca chiar vrea performanta isi pune etrierii de 330 si pune pe ei discuri sport pentru 330, si va beneficia de ambele avantaje.

tinand cont ca etrierii ii ia sh , eu zic ca chiar se merita investitia , si va putea pe viitor sa puna si niste discuri/placute performante pe acel sistem de franare

 

 

intre discuri standard si placute standard si cele sport e o mare diferenta de compozitia materialului

asa ca idee niste placute sport sunt cat un set de discuri; chiar sunt mai scumpe

parerea mea este ca niste discuei+placute sport la dimensiuni standard sunt mai eficiente decat franele standard de 330

ciupanezu nu a facut un test intre cele 2 variante; si-a dat dat doar o parere, cum imi dau si eu

dar nu aparea varianta sport la n producatori de sisteme de franare daca nu existau perfomante superioare la franare

vezi M care e echipat de fabrica cu discuri cu "gaurele" care " nu aduc nici o imbunatatire" cum spune ciupanezu

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

gaurelele alea nu-s acolo pentru racire din cate stiu eu... sunt pentru a nu se creea o anumita "perna de aer"(sau cum i se zice) intre placuta si disc la franari extreme... gresesc?

 

 

sunt si pentru racire si pentru eliminarea pulberei rezultate in urma franarii; care ramare intre suprafata discului si placute

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Si gaurelele alea tot rol de a raci discul au..sau de a disipa caldura...si unele probleme cu franarea apar atunci cand se incing discurile...

 

Acele gĂŁurele au un rol destul de neglijabil ĂŽn practicĂŁ.

Existã maºini foarte performante care frâneazã foarte bine ºi care au discuri ventilate fãrã gãurele sau ºanÞuri, de exemplu M5 E39.

 

Nu am avut niciodatĂŁ brake fading Âşi circul destul de tare Âşi am discuri ventilate.

 

Mai degrabã conteazã cât de vechi este lichidul de frânã ºi În ce stare sunt discurile ºi plãcuÞele.

 

in primul rand ca ATE POWER DISC nu au gauri in ele; au niste santuri

acela santuri sau gaurele au rolul de a raci mai rapid discul si creste astfel eficienta franei

vad ca ai sarit peste partea cu placutele de frana sport ATE POWERPAD

 

ps la M au pus discuri cu gaurele asa sa dea bine, nu?

 

ÂŞanĂžurile alea nu cred cĂŁ ajutĂŁ aÂşa mult, sĂŁ fim serioÂşi. Marketing 99.9%.

Ai experimentat vreodatĂŁ brake fading cu niÂşte discuri de calitate?

 

Eu ÎnÞeleg cã vinzi astfel de discuri ºi plãcuÞe, Însã ar trebui sã rãmâi cu picioarele pe pãmânt.

 

Brake fading apare atunci când primul proprietar a schimbat lichidul de frânã ºi tu eºti al treilea, când circuli cu discuri ºi plãcuÞe uzate sau de proastã calitate.

Sau când mergi pe circuit, iar În România nu am vãzut. :)

 

 

ce vrea sa spuna ciupanezu (cred) e ca oricat de sport ar fi "ate power disc " , au dimensiunile standard, si in aceste conditii vor fi mai slabe decat unele de 330i, care chiar sunt MARI si discurile si etrierul. plus ca daca chiar vrea performanta isi pune etrierii de 330 si pune pe ei discuri sport pentru 330, si va beneficia de ambele avantaje.

tinand cont ca etrierii ii ia sh , eu zic ca chiar se merita investitia , si va putea pe viitor sa puna si niste discuri/placute performante pe acel sistem de franare

 

Exact.

Cu menÞiunea cã nu cred cã discurile "sport" sunt mai performante decât discurile OEM.

Discurile pe care eu le-aÂş numi sport sunt acele kit-uri foarte scumpe oferite de Brembo Âşi alte mĂŁrci, kit-uri care conĂžin Âşi etrieri Âşi care costĂŁ 5-8000 € sau chiar mai mult.

Acelea sunt ĂŽntr-adevĂŁr niÂşte upgrade-uri, ĂŽnsĂŁ nu Âştiu cine-Âşi permite aÂşa ceva Âşi, mai ales, dacĂŁ meritĂŁ o asemenea investiĂžie ĂŽn cazul unei maÂşini de sub 300 cp.

 

intre discuri standard si placute standard si cele sport e o mare diferenta de compozitia materialului

asa ca idee niste placute sport sunt cat un set de discuri; chiar sunt mai scumpe

parerea mea este ca niste discuei+placute sport la dimensiuni standard sunt mai eficiente decat franele standard de 330

ciupanezu nu a facut un test intre cele 2 variante; si-a dat dat doar o parere, cum imi dau si eu

dar nu aparea varianta sport la n producatori de sisteme de franare daca nu existau perfomante superioare la franare

vezi M care e echipat de fabrica cu discuri cu "gaurele" care " nu aduc nici o imbunatatire" cum spune ciupanezu

 

Sunt sceptic de faptul cã niºte discuri sport pe care le vinzi tu sunt mai bune decât niºte discuri vândute de BMW, discuri care de fapt sunt chiar mai scumpe decât varianta ta de discuri sport pe producãtor.

 

PĂŁrerea ta este doar o pĂŁrere, nu are valoare de adevĂŁr general valabil, la fel cum Âşi eu emit doar pĂŁreri.

DiferenĂža este cĂŁ eu dau Âşi argumente, tu doar faci afirmaĂžii.

 

Eu nu m-am referit la discurile OEM cu gĂŁurele, adicĂŁ discurile de M3 E46, M5 E60, M6, M3 E92 etc.

Acelea sunt oricum muuult mai scumpe decât cele pe care le vinzi tu ºi nu sunt doar niºte discuri normale cu niºte gãurele, sunt cu siguranÞã fãcute din niºte materiale mai bune decât cele normale.

Link to comment
Share on other sites

in primul rand ca ATE POWER DISC nu au gauri in ele; au niste santuri

acela santuri sau gaurele au rolul de a raci mai rapid discul si creste astfel eficienta franei

vad ca ai sarit peste partea cu placutele de frana sport ATE POWERPAD

 

ps la M au pus discuri cu gaurele asa sa dea bine, nu?

Discurile au santuri pentru a elibera praful rezultat din tocirea placutelor/discului. In acest fel placutele au aderenta maxima pe disc nefiind acel praf intre ele. Santurile NU au nici o legatura cu racirea. Gaurile sunt mai bune deoarece santurile se tocesc dupa o anumita perioada cand discul inca mai are carne devenind discuri normale. Gaurile raman si dupa ce uzura discului creste. Ele sunt conice avand acelasi rol in a scoate pilitura rezultata dintre placuta si disc. Racirea se face prin janta aceasta preluand din temperatura discului. Efectele sunt destul de mici (dupa cum spunea si Ciupanezu) putand fi observate la frane brutale repetate.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Sunt sceptic de faptul că nişte discuri sport pe care le vinzi tu sunt mai bune decât nişte discuri vândute de BMW, discuri care de fapt sunt chiar mai scumpe decât varianta ta de discuri sport pe producător.

 

Părerea ta este doar o părere, nu are valoare de adevăr general valabil, la fel cum şi eu emit doar păreri.

Diferenţa este că eu dau şi argumente, tu doar faci afirmaţii.

 

Eu nu m-am referit la discurile OEM cu găurele, adică discurile de M3 E46, M5 E60, M6, M3 E92 etc.

Acelea sunt oricum muuult mai scumpe decât cele pe care le vinzi tu şi nu sunt doar nişte discuri normale cu nişte găurele, sunt cu siguranţă făcute din nişte materiale mai bune decât cele normale.

 

nu te opreste nimeni sa fii sceptic

ce argumente ai dat? daca ai fi testat ambele variante si discurile de 330 cu placute standard ar frana mai bine decat varianta sport as fi de acord cu tine .. pana atunci...

fii sigur ca si discurile sport si placutele au alta compozitie a materialelor superioara fata de cele standard

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Discurile au santuri pentru a elibera praful rezultat din tocirea placutelor/discului. In acest fel placutele au aderenta maxima pe disc nefiind acel praf intre ele. Santurile NU au nici o legatura cu racirea. Gaurile sunt mai bune deoarece santurile se tocesc dupa o anumita perioada cand discul inca mai are carne devenind discuri normale. Gaurile raman si dupa ce uzura discului creste. Ele sunt conice avand acelasi rol in a scoate pilitura rezultata dintre placuta si disc. Racirea se face prin janta aceasta preluand din temperatura discului. Efectele sunt destul de mici (dupa cum spunea si Ciupanezu) putand fi observate la frane brutale repetate.

daca au disparut santurile de pe discuri ar fi trebuit schimbate de ceva vreme

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

placutele ating tot timpul discul de frana infranand intr-o anumita proportie roata?????? p-asta n-o stiam...

 

ia incearca sa lasi masina in parcare o saptamana-doua, sa prinda putin rugina pe disc, apoi impinge masina vreo 1-2-10 km sa vezi daca se curata discul fara sa franezi... eu zic ca nu!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu mai deschid alt topic, franele de 330 E46 se potrivesc pe 318 E46 fara modificari?

 

 

asa ar trebui insa nu vad rostul.. merge masina mai tare daca are frane de 330?

Rostul e sa nu mai iasa fum ca din franele actuale la unele coborari + ca o frana mai buna te poate ajuta oricand in traficul Romanesc. Si in ultimul rand arata mai bine cu niste discuri care sunt mari.

P.S. Ma asteptam la un raspuns mai serios de la un om despre care mi-am facut o parere buna dealungul timpului. In caz ca nu stii franele ajuta la oprire nu ca sa mergi mai repede (asta ca sa raspund cu aceeasi moneda).

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Dac-ai fi schimbat vreodata macar un set de placute de frana la o masina, ai fi stiut despre ce vorbesc. Placutele stau pe disc in permanenta

 

eu nu vad logica conform careia placuta ar sta lipita de un disc care se roteste...

 

am schimbat si eu placute... da, poate chiar dupa ce le pui sus pe cele noi si invarti de roata, le auzi cum freaca pe disc putin, dar in mers, la viteza discului ma indoiesc ca placuta ar sta lipita de disc...

Link to comment
Share on other sites

nu te opreste nimeni sa fii sceptic

ce argumente ai dat? daca ai fi testat ambele variante si discurile de 330 cu placute standard ar frana mai bine decat varianta sport as fi de acord cu tine .. pana atunci...

fii sigur ca si discurile sport si placutele au alta compozitie a materialelor superioara fata de cele standard

 

Cel mai bun argument este cĂŁ am condus un E39 525d care a avut Âşi discuri uzate Zimmermann, apoi discuri sport cu gĂŁurele tot Zimmermann, Âşi apoi discuri originale BMW cu plĂŁcuĂže originale.

 

Cel mai bine frâna cu discurile ºi plãcuÞele originale, sau cel puÞin la fel de bine.

 

Prin urmare, nu am sesizat vreo diferenÞã Între discurile pe care tu le numeºti sport ºi discurile OEM.

 

Adicã vrei sã spui cã discurile ATE Power Disc sunt fãcute din niºte materiale mai bune decât discurile pe care le monteazã BMW din fabricã ºi care au preÞuri superioare? Foarte puÞin probabil.

 

Discuri mai mari, cu etrieri mai mari rezulta placute mai mari. Cu totii stim ca placutele sunt in permanent contact cu discurile (chiar si atunci cand nu franam). De aici rezulta o "infranare" mai mare decat la niste placute mai mici. Acum intrebarea mea este: De ce cineva cu o putere sub 200cp ar vrea sa impovareze si mai mult motorul, adaugandu-i o rezistenta in plus la rulare? Doar de dragul consumului marit si demarajului mai slab?

 

Nu este normal ca plĂŁcuĂžele sĂŁ stea permanent ĂŽn contact cu discurile.

Link to comment
Share on other sites

decat sa arunci banii pe discuri "sport" la 150 de euro setul sau cat costa mai bine scimbi cauciucurile la timp si sa fie mai de calitate, sau niste amortizoare bune ...Sunt convins ca au un efect mult mai vizibil decat discurile "sport"
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bun argument este că am condus un E39 525d care a avut şi discuri uzate Zimmermann, apoi discuri sport cu găurele tot Zimmermann, şi apoi discuri originale BMW cu plăcuţe originale.

Cel mai bine frâna cu discurile şi plăcuţele originale, sau cel puţin la fel de bine.

 

Prin urmare, nu am sesizat vreo diferenţă ĂŽntre discurile pe care tu le numeşti sport şi discurile OEM.

 

Adică vrei să spui că discurile ATE Power Disc sunt făcute din nişte materiale mai bune decât discurile pe care le montează BMW din fabrică şi care au preţuri superioare? Foarte puţin probabil.

 

deci ai avut doar discuri sport nu si placute sport

e o mare diferenta

pretul superior la discurile si placutele BMW este ca sunt piese OEM si platesti brand-ul

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Asta asa e.. Am avut pe doua masini si originale si Ate Power Disc si parca se simteau altfel ATE-urile si nu era placebo.

Nu am avut placute sport ci normale, ATE:

http://www.tirerack.com/images/brakes/search/medium/ate_premiumOne_pads.jpg

 

Oricat de bune ar fii, nu se compara cu alea de pe 330 pt ca au din start un dezavantaj.. sunt mai mici si nu au forta de franare a unui disc mare.

 

ATE-urile au santurile alea pt a inlatura pilitura aia de placute. Si placutele pe care le-am avut eu erau in forma de trapez, presupun ca tot pentru a inlatura mizeria.

 

Acele gĂŁurele au un rol destul de neglijabil ĂŽn practicĂŁ.

Existã maºini foarte performante care frâneazã foarte bine ºi care au discuri ventilate fãrã gãurele sau ºanÞuri, de exemplu M5 E39.

 

Daca mergi la piata cu masina da, poate sunt neglijabile, dar daca te dai calumea cu ea (nu ma intreba unde :)) eu cred ca se simt.

Majoritatea masinilor sport actuale au santuri, gaurele, etc..

Crezi ca ar strica la M5 E39 niste discuri cu gaurele?

 

Nu am avut niciodatĂŁ brake fading Âşi circul destul de tare Âşi am discuri ventilate.

 

Nu circuli destul de tare inseamna :)

La E30-ul pe care l-am avut aveam tot ATE Power Disc, dar nu mai retin ce placute. Dupa 3-4 opriri blana de la 180 discurile erau rosii (era si noapte si se vedeau chiar superb de afara din spusele celor care erau de fata :lol: ) si frana era moarta.. nu mai tinea nici de la 50km/h calumea. Trebuia sa stau 10min sa se raceasca inainte sa plec iar.

Link to comment
Share on other sites

In caz ca nu stii franele ajuta la oprire nu ca sa mergi mai repede (asta ca sa raspund cu aceeasi moneda).

recunosc, am fost putin ironic :lol: insa eu sunt de parere ca franele de 318 sunt ft bune pt un 318... cu siguranta nu lasa BMW franele subdimensionate... am avut 318 (e36, care avea tamburi pe spate si discuri pline in fata :) ) si nu am simtit ca franele nu sunt bune, daca atunci cand trebuie pui discuri/placute de calitate o sa ai frane bune pt ce poate acest model :)

in afara de upgrade-ul acesta (investitia in sine) mai trebuiesc schimbate si jantele, 330 nu permite roti sub 17" tocmai datorita franelor

Link to comment
Share on other sites

Toate 330 i sau d sau jante de minim 17, asa scrie in carte. Diferenta e mare la calitatea franarii.

Ma mira ca un 328 are frane de 318, probabil a fost o greseala ca a fost corectata la E46.

 

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=34111165455

 

Se pare ca e acelasi disc si la E46 cu motoare mai mici.. :)

Link to comment
Share on other sites

A prins un pic acest topic vad :)

Da Florin, si la 318i e36 e acelasi disc ca la 328i... nu e normal.

 

Claudiu, nu ma indoiesc de franarea excelenta cu placutele ate powerpads.

Problema este pretul, daca iau fata-spate. lovesc 1000 ron numai in placute.

Cand cu 600 ron iau toti 4 etrieri.

un 600-700 ron 4 discuri, si un 400 ron sau cat sunt, placutele. si am frane net superioare, problema mea nu este prima sau a doua franare puternica, pentru aia, franele de pe masina mea sunt excelente, sa nu mai incerc alta frana dupa... gata... apas pedala... parca nu am placute acolo... praf...

Fiind discul mai mare, un ate power, se raceste mai repede, e clar. Se si incalzeste mai greu.

Am mai luat furtunele alea ce erau de cauciuc, le-am luat de metal,(goodridge).

Un lichid ate albastru, si aia e.

Si look foarte frumos. Si tot.

La un pret, nu foarte mare.

Singurul inconvenient e ca nu merg jante pe 16, adica jantele de tabla ce le am pe 16, aproape noi sunt. Nu o sa le mai pot folosi.

In carte am citit ca scrie,ca merg unele de 16... care naiba or fi alea? :lol:

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

La mine se intampla o ciudatenie la roata din stanga fata.

Discurile sunt OK iar placutele au carne inca pe ele.

Dar....de fiecare data cand dau jos roata (o simpla operatiune de dat jos si montat inapoi la loc) incepe sa frece ceva la roata.

Dupa cum suna, cred ca e tabla aia care protejeaza discul de frana. Alt detaliu, nu freaca tot timpul ci doar intr-o portiune.

Dupa cateva zile/saptamani, nu se mai aude, se "aseaza".

Ce poate fi? Tabla aia??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.