Jump to content

Vibratii la relanti e60 530i


Recommended Posts

totusi eu imi amintesc o chestie din service...era masina pornita in N, si era pe elevator....si rotile din spate se miscau. am intrebat si eu un pic mirat cum de...iar mecanicul mi-a zis ca e normal.

 

hmm.. ori era in drive ori in reverse... nu avea cum sa se miste cardanul din moment ce cutia era pe neutru.. practic cutia primea miscarea de la motor dar fiind pe neutru nu o transmitea la grup "via" cardan.. pt ca era pe neutru! deci mith busted!  :)

Link to comment
Share on other sites

totusi eu imi amintesc o chestie din service...era masina pornita in N, si era pe elevator....si rotile din spate se miscau. am intrebat si eu un pic mirat cum de...iar mecanicul mi-a zis ca e normal.

 

hmm.. ori era in drive ori in reverse... nu avea cum sa se miste cardanul din moment ce cutia era pe neutru.. practic cutia primea miscarea de la motor dar fiind pe neutru nu o transmitea la grup "via" cardan.. pt ca era pe neutru! deci mith busted!  :)

 

Nu e nici un mith busted. Chiar si la manuale, cand e rece afara si uleiul e vascos si jocurile sunt mai mici, se transmite miscare. Uita-te la schema unei cutii si intelegi de ce: toate pinioanle de pe trenul mobil se misca fata de ax in permanenta,si au jocuri mici, cand alegi o treapta, pinionul respectiv este cuplat la ax (trenul mobil), ramanand fix fata de acesta.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am un 530i din 2004. De cateva luni, mai exact 3-4 am inceput sa simt niste vibratii mici la relanti. Am fost la teste: AB, MHS, Filaret. NU ARE NIMIC MASINA!! Vibratiile le-au simtit toti, deci nu sunt nebun. :) Am inceput sa schimb urmand sfaturile lor: tampoane motor, tampoane cutie, bujii, am facut chiar si update de soft. Tot degeaba, tot vibreaza. Mai nou, am pus test pe injectoare si valorile oscileaza la relanti: cand inj 5 cu inj 3, cand 4 cu 3, cand 3 cu 4 si tot asa. Valorile nu sunt mari, toate sub 1, dar ceva e in neregula. Tin sa mentionez ca in sarcina masina merge perfect. Daca aveti vreun sfat sau daca cineva a mai patit asa va rog mult de tot sa imi spuneti ce sa fac pentru ca sunt in pragul sa vand masina. Maine o sa comand si instalatia electrica de la bujii, ca am inteles ca si aia ar fi cu probleme pe masina asta...

 

Trage joja de ulei in timp ce-ti merge motorul , si spune-mi daca-ti suge aer pe acolo

 

am scos joja, se simte ca trage aer. asta ce inseamna?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am un 530i din 2004. De cateva luni, mai exact 3-4 am inceput sa simt niste vibratii mici la relanti. Am fost la teste: AB, MHS, Filaret. NU ARE NIMIC MASINA!! Vibratiile le-au simtit toti, deci nu sunt nebun. :) Am inceput sa schimb urmand sfaturile lor: tampoane motor, tampoane cutie, bujii, am facut chiar si update de soft. Tot degeaba, tot vibreaza. Mai nou, am pus test pe injectoare si valorile oscileaza la relanti: cand inj 5 cu inj 3, cand 4 cu 3, cand 3 cu 4 si tot asa. Valorile nu sunt mari, toate sub 1, dar ceva e in neregula. Tin sa mentionez ca in sarcina masina merge perfect. Daca aveti vreun sfat sau daca cineva a mai patit asa va rog mult de tot sa imi spuneti ce sa fac pentru ca sunt in pragul sa vand masina. Maine o sa comand si instalatia electrica de la bujii, ca am inteles ca si aia ar fi cu probleme pe masina asta...

 

Trage joja de ulei in timp ce-ti merge motorul , si spune-mi daca-ti suge aer pe acolo

 

am scos joja, se simte ca trage aer. asta ce inseamna?

 

schimba valva pcv ! Nu functioneaza corespunzator . Asa facea si 530-ul meu din semnatura , si i-am schimbat valva si s-a rezolvat. si nu mai trage aer pe acolo. Poate mai ai si alte probleme, dar asta o ai sigur.

 

ala e aer fals care intra in motor , fara sa fie masurat de debitmetru.

Link to comment
Share on other sites

totusi eu imi amintesc o chestie din service...era masina pornita in N, si era pe elevator....si rotile din spate se miscau. am intrebat si eu un pic mirat cum de...iar mecanicul mi-a zis ca e normal.

 

hmm.. ori era in drive ori in reverse... nu avea cum sa se miste cardanul din moment ce cutia era pe neutru.. practic cutia primea miscarea de la motor dar fiind pe neutru nu o transmitea la grup "via" cardan.. pt ca era pe neutru! deci mith busted!  :)

 

Nu e nici un mith busted. Chiar si la manuale, cand e rece afara si uleiul e vascos si jocurile sunt mai mici, se transmite miscare. Uita-te la schema unei cutii si intelegi de ce: toate pinioanle de pe trenul mobil se misca fata de ax in permanenta,si au jocuri mici, cand alegi o treapta, pinionul respectiv este cuplat la ax (trenul mobil), ramanand fix fata de acesta.

1 aici e vb de o cutie automata ca sa lamurim asta din start.

 

2 din ce a spus tipul am inteles ca masina era trecuta pe neutru (fiind vorba de o cutie automata) si totusi cardanul se rotea transmitand miscarea la grup si apoi la roata, aceasta din urma rotindu-se ca si cum ar fi fost in sarcina. (nu ca avea joc.. ci pur si simplu se rotea)

 

 

nu am inteles eu bine?

 

daca am inteles cum trebuie ce a spus "bmwadict", te rog sa imi explici mai bine, pe pm (pt a nu continua offtopicul aici), cum e posibil ca atunci cand esti cu masina pe neutru sa se roteasca roata (ca in sarcina) ca nu am inteles din ce mi-ai explicat tu. mi se pare imposibil sa trasmita cutia miscarea in spate atat timp cat e pe N... asta ar insemna ca sa fie inutila treapta N... sa ramana doar P-R-D nu P-R-N-D. (vorbim in cazul in care cutia e ok si nu are defecte)

 

stiu cum functioneaza atat o cutie automata cat si una manuala... nu trebuie sa imi atasezi nici o schema... numai ca mi se pare imposibil sa lucreze cardanul ca in sarcina atat timp cat e ne neutru.

 

p.s. pentru cei ce nu stiu... cam asa lucreaza o cutie manuala

 

si  o cutie automata, cu toate ca nu e la fel de detaliata ca cea manuala e singura animatie gasita.

 

 

 

o zi buna.

Link to comment
Share on other sites

totusi eu imi amintesc o chestie din service...era masina pornita in N, si era pe elevator....si rotile din spate se miscau. am intrebat si eu un pic mirat cum de...iar mecanicul mi-a zis ca e normal.

 

hmm.. ori era in drive ori in reverse... nu avea cum sa se miste cardanul din moment ce cutia era pe neutru.. practic cutia primea miscarea de la motor dar fiind pe neutru nu o transmitea la grup "via" cardan.. pt ca era pe neutru! deci mith busted!  :)

 

Nu e nici un mith busted. Chiar si la manuale, cand e rece afara si uleiul e vascos si jocurile sunt mai mici, se transmite miscare. Uita-te la schema unei cutii si intelegi de ce: toate pinioanle de pe trenul mobil se misca fata de ax in permanenta,si au jocuri mici, cand alegi o treapta, pinionul respectiv este cuplat la ax (trenul mobil), ramanand fix fata de acesta.

1 aici e vb de o cutie automata ca sa lamurim asta din start.

 

2 din ce a spus tipul am inteles ca masina era trecuta pe neutru (fiind vorba de o cutie automata) si totusi cardanul se rotea transmitand miscarea la grup si apoi la roata, aceasta din urma rotindu-se ca si cum ar fi fost in sarcina. (nu ca avea joc.. ci pur si simplu se rotea)

 

 

nu am inteles eu bine?

 

daca am inteles cum trebuie ce a spus "bmwadict", te rog sa imi explici mai bine, pe pm (pt a nu continua offtopicul aici), cum e posibil ca atunci cand esti cu masina pe neutru sa se roteasca roata (ca in sarcina) ca nu am inteles din ce mi-ai explicat tu. mi se pare imposibil sa trasmita cutia miscarea in spate atat timp cat e pe N... asta ar insemna ca sa fie inutila treapta N... sa ramana doar P-R-D nu P-R-N-D. (vorbim in cazul in care cutia e ok si nu are defecte)

 

stiu cum functioneaza atat o cutie automata cat si una manuala... nu trebuie sa imi atasezi nici o schema... numai ca mi se pare imposibil sa lucreze cardanul ca in sarcina atat timp cat e ne neutru.

 

p.s. pentru cei ce nu stiu... cam asa lucreaza o cutie manuala

 

si  o cutie automata, cu toate ca nu e la fel de detaliata ca cea manuala e singura animatie gasita.

 

 

 

o zi buna.

Link to comment
Share on other sites

azi am fost la mecanic, intr-adevar a zis ca trage aer fals.

nu si-a dat seama de unde.....a zis sa revin ca trebuie sa dea jos mai multe sa depisteze pe unde intra aer fals.

azi am fost in service cu masina. se pare ca nu era problema cu aerul fals....i s-a parut lui initial, vineri auzea valva PCV care fasaia, dar acuma a zis ca e normal sa fasaie.

a demontat tot ce se vede in poza de mai jos...

valva PCV lucreaza bine...

furtunele toate sunt etanse....

joja de ulei insa era colmatata la partea inferioara cu depuneri, precum si apendicele acela al jojei care are un furtun in cap. S-a chinuit mecanicul aproape o ora sa decolmateze joja...incredibil ce depuneri intarite au fost acolo.

in rest se pare ca e ok.....

va tin la curent.....

post-33478-1267466330_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

azi am fost la mecanic, intr-adevar a zis ca trage aer fals.

nu si-a dat seama de unde.....a zis sa revin ca trebuie sa dea jos mai multe sa depisteze pe unde intra aer fals.

azi am fost in service cu masina. se pare ca nu era problema cu aerul fals....i s-a parut lui initial, vineri auzea valva PCV care fasaia, dar acuma a zis ca e normal sa fasaie.

a demontat tot ce se vede in poza de mai jos...

valva PCV lucreaza bine...

furtunele toate sunt etanse....

joja de ulei insa era colmatata la partea inferioara cu depuneri, precum si apendicele acela al jojei care are un furtun in cap. S-a chinuit mecanicul aproape o ora sa decolmateze joja...incredibil ce depuneri intarite au fost acolo.

in rest se pare ca e ok.....

va tin la curent.....

 

sa fasaie , nu e normal, pentru ca inseamna ca-ti trage aer pe acolo. ia vezi nu cumva suge aer ?

Link to comment
Share on other sites

a pus-o sub presiune ( valvaPCV)...si nu scapa. asa mi-a zis, ce-l putin.

aseara cat am stat in relantiu....nu mai facea. poate e doar placebo.....:)

oricum, cred ca nu era bine ca pipa aceia a jojei era colmatata total cu "noroi".

revin......

Edited by bmwadict
Link to comment
Share on other sites

daca era colmatata inseamna ca si papa ceva ulei, am patit si eu treaba cu colmatarea dar nu facea figuri la relanti.

 

regulator de relanti nu are motorul asta? eu l-as suspecta pe respectivul in primul rand.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

daca era colmatata inseamna ca si papa ceva ulei, am patit si eu treaba cu colmatarea dar nu facea figuri la relanti.

 

regulator de relanti nu are motorul asta? eu l-as suspecta pe respectivul in primul rand.

1. care ar fi explicatia? in cazul ca masina consuma ulei, daca joja este infundata? eu nu am completat cu ulei niciodata. am masina doar de 20.000 km. am facut 2 schimburi de ulei.

2. mecanicul mi-a zis ca ar putea sa fie si regulatorul de relanti implicat in problema. dar nu e sigur..... E cam scump sa-l schimb doar preventiv ( 200 eur) daca pica cu totul il schimb dar asa...mai merge.

3. o sa incerc sa curat profesional injectoarele si mai vedem apoi.

4. la rece, cu socul "tras", inca se simt vibratii la relanti. apoi cand se incalzeste nu se mai simte nimic.

Edited by bmwadict
Link to comment
Share on other sites

daca era colmatata inseamna ca si papa ceva ulei, am patit si eu treaba cu colmatarea dar nu facea figuri la relanti.

 

regulator de relanti nu are motorul asta? eu l-as suspecta pe respectivul in primul rand.

1. care ar fi explicatia? in cazul ca masina consuma ulei, daca joja este infundata? eu nu am completat cu ulei niciodata. am masina doar de 20.000 km. am facut 2 schimburi de ulei.

2. mecanicul mi-a zis ca ar putea sa fie si regulatorul de relanti implicat in problema. dar nu e sigur..... E cam scump sa-l schimb doar preventiv ( 200 eur) daca pica cu totul il schimb dar asa...mai merge.

3. o sa incerc sa curat profesional injectoarele si mai vedem apoi.

4. la rece, cu socul "tras", inca se simt vibratii la relanti. apoi cand se incalzeste nu se mai simte nimic.

 

1. circuitul gazelor carter - valva PCV, uleiul sub forma de condens se intoarce innapoi in baia de ulei printr-o ramificatie facuta pe acelasi traseu cu joja de ulei, daca acel traseu se infunda uleiul nu se mai pote intoarce in baie, intr-un final acel traseu se va umple cu ulei care in cele din urma este aspirat prin admisie in motor!

2. se poate curata - operatie simpla si ieftina.

3. incearca 2

Link to comment
Share on other sites

a pus-o sub presiune ( valvaPCV)...si nu scapa. asa mi-a zis, ce-l putin.

 

E, a pus-o sub draci.Mai nene ce imaginatie au unii. :)

Daca vroia sa verifice ceva trebuia sa verifice vacuumul din motor.M54 trebuie sa aiba 10mbar.Asa isi da seama daca motorul este etans si daca sistemul PCV functioneaza corect.Oricum, un PCV defect afecteaza amestecul si in timp se aprinde check engine, deci nu cred ca de acolo este problema.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

am inteles.. scuze.. credeam ca ai o improvizatie ceva pe masina :)

 

daca tot nu ii dai de cap.. eu iti propun sa nu te mai chinui cu ea. las-o asa cat timp merge.

ideea e ca am aceeasi problema ca tine si cand bate ceva, scartzaie, tacane, fasaie, vibreaza la masina imediat ma duc si remediez problema.. insa nu e bine ca asa ajungi sa bagi "j-de mii" in masina si parca niciodata nu o sa mearga perfect.

am observat la altii care nu au problema asta ca nu se plang si le merge masina ani de zile doar cu revizii si carburant. o fi bine? eu incerc sa ma tratez dar fara succes. :)

Link to comment
Share on other sites

am inteles.. scuze.. credeam ca ai o improvizatie ceva pe masina :)

 

daca tot nu ii dai de cap.. eu iti propun sa nu te mai chinui cu ea. las-o asa cat timp merge.

ideea e ca am aceeasi problema ca tine si cand bate ceva, scartzaie, tacane, fasaie, vibreaza la masina imediat ma duc si remediez problema.. insa nu e bine ca asa ajungi sa bagi "j-de mii" in masina si parca niciodata nu o sa mearga perfect.

am observat la altii care nu au problema asta ca nu se plang si le merge masina ani de zile doar cu revizii si carburant. o fi bine? eu incerc sa ma tratez dar fara succes. :twoup:

 

mda.....asta e problema de fapt...suntem noi "nebuni" :)

e bine cand gasesti inca unu ca tine.....sunt sigur ca suntem multi....

bafta sa ai !!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

revin

am ajuns la concluzia ca n-am rezolvat problema. vibratia masinii la relanti se mentine cand motorul e rece. o perioada dupa ce am decolmatat joja parca nu s-a mai simtit. ( efect placebo, probabil)

la prima pornire de dimineata, se simt vibratii perceptibile. dupa ce iese socu, nu se mai simt.

la porniri la cald nu se mai simt deloc.

Inclin sa cred ca e ceva tampon de la motor....dar momentan mai astept..nu mai sar cu banu pe orice banuiala.

mecanicii au zis ca tampoanele sunt ok, atat ca au crapaturi mici....

o sa le schimb si pe astea ca tin la masina prea mult, dar nu e momentul acum. vin sarbatorile :))

Link to comment
Share on other sites

revin

am ajuns la concluzia ca n-am rezolvat problema. vibratia masinii la relanti se mentine cand motorul e rece. o perioada dupa ce am decolmatat joja parca nu s-a mai simtit. ( efect placebo, probabil)

la prima pornire de dimineata, se simt vibratii perceptibile. dupa ce iese socu, nu se mai simt.

la porniri la cald nu se mai simt deloc.

Inclin sa cred ca e ceva tampon de la motor....dar momentan mai astept..nu mai sar cu banu pe orice banuiala.

mecanicii au zis ca tampoanele sunt ok, atat ca au crapaturi mici....

o sa le schimb si pe astea ca tin la masina prea mult, dar nu e momentul acum. vin sarbatorile :))

 

Intrebai mai devreme despre regulatorul relanti.Se poate curata nu trebuie neaparat schimbat.Si sa sti ca eu am facut in urma cu un an operatiunea asta la reprezentanta si in mod surprinzator n-a costat deloc mult.In timp se depune mizerie pe interior si nu strica sa faci si tu chestia asta.Mici vibratii pot fi cauzate si de acest regulator relanti.

Foarte recent am schimbat bujiile si bobinele(6+6) la reprezentanta si sper ca am scapat de acele mici tremuraturi ocazionale care apareau la pornirea la rece pret de cateva secunde.In doi ani mi s-a aprins doar de doua ori check-engine,eroarea indicand missfire pe doi cilindri.Operatiunea asta din urma chiar a costat mult dar eu zic ca a meritat.Parca e altceva acuma cand ii dau cheie la rece si nu mai exista nici un inconvenient.Motorul in cauza e M54B22.

Link to comment
Share on other sites

cat te-a costat operatiunea de care ziceai?

 

Aprox. 2500 ron(cred ca la schimbatul bujiilor si bobinelor te referi),dar nu sunt inca sigur ca problema s-ar fi rezolvat in proportie de 100%.Daca te refri la curatatul regulatorului de relanti,nu mai stiu cat a costat,s-a intamplat in urma cu un an si daca era scump,probabil ca tineam minte exact costul.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.