Jump to content

Presiune prea mare in sistemul de racire


Recommended Posts

 Am un Vito care imi arunca apa afara pe la buson deoarece se face presiune pe instalatie. La aprox. 100km ii completam cu 2-3l apa(veneam din italia),ce era curios ca nu trecea temperatura de 90 grade dar nici nu mai baga caldura in habitaclu.Am schimbat busonul,termostatul,nimic,facea la fel, am testat-o si urmarit-o ba cu motorul rece,ba cu el cald,nu stiam ce sa-i mai fac,concluzia:cineva genera presiunea,caci cu motorul rece crestea imediat presiunea,nu avea timp sa se dilate apa caci nu era cald motorul. Verdictul:garnitura sau chiulasa. Ma duc la service(acum doua saptamani) le explic ce si cum,ei aproba si trec sa opereze pacientul muribund,am crezut ca e o operatie banala de apendicita,cand colo trebuiau sa extraga motorul din maruntaiele alea caci cica nu se poate da jos _chiulasa_.Au scos motorul,dat jos piesa cu pricina,cand surpriza:totul pare in regula,nu erau semne ca ar fi garnitura caci aceasta era din mai multe straturi de tabla,chiulasa_parea ca n-are nimic la prima vedere,le sugerez ca poate e fisurata si tre'facuta un test de presiune,ei nu,ca e ovalizata si trebuie rectificata. Zic bun, faceti cum vreti,se apuca ei sa descompleteze infractoarea si PAC,ii rupe o bujie in ea;acum sta individa de chiulasa intr-un atelier de strungarie si se chinuie ala si astazi sa-i scoata capatul al' de bujie...

 

Au trecut doua saptamani de cand sta masina in service si am impresia ca dupa ce o monteaza la loc tot asa va face...Am citit atent tot ce a-ti spus mai sus si am aflat lucruri noi,ca daca lichidul nu are concentratia necesara nu-si mai face treaba...eu la un moment dat ii puneam numai apa chioara,caci consuma mai mult ca motorina.

 

Ma scuzati de povestea asta detaliata,dar poate cineva s-a mai lovit de simpomele astea; unui doctor ii spune pacientul ma doare aia,aia...dar in mecanica o iei mai pe bajbaite,si daca nu o nimeresti,prematur imbatranesti. Am sa revin cu detalii dupa ce externez rapanul asta de masina...

Edited by katlin
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am fost astazi la service sa schimb vasul de expansiune si sa aflu cauza pentru care se face presiune in instalatie.

Termostatul si pompa de apa sunt in regula, mecanicul a zis ca s-ar putea sa fie garnitura de chiulasa, insa nu e 100% sigur.N-as vrea sa desfac jumatate de motor degeaba.

Care sunt simptomele exacte cand e dusa garnitura? Eu stiam ca trebuie sa piarda antigel, sa fiarba apa, sa fie apa in ulei, ori masina mea nu prezinta niciuna dintre astea.

Mecanicul a spus ca e garnitura pentru ca se intareste furtunul ala care intra in cotul de la radiator (pe care l-am schimbat inainte de vasul de expansiune), si ca se simt niste fluctuatii cand accelerez.El spune ca exista presiune in instalatie si ca altceva n-ar avea ce sa fie... Ce ziceti, sa mai merg asa sa vad ce se intampla, sau sa schimb garnitura de chiulasa?

Cel mai tare mi-e teama ca n-o sa mai fie ca inainte motorul dupa ce o sa umble mecanicii in el, si mi-e ca o sa am alte probleme dupa aceea. :)

A si vasul de expansiune era crapat exact in locul unde crapa toate, in lateral pe marginea aia, unde a banuit si @DanS ca este.

Edited by ktL745
Link to comment
Share on other sites

lasa mecanicii de duminica si mergi la bmw sa-ti verifice presiunea in circuit .

apropos: am vazut ca sunt unii care contesta faptul ca circuitul de racire la bmw lucreaza sub presiune de aproximativ 1,5 bari.

ii sfatuiesc, inainte sa vorbeasca sa mai citeasca TIS-UL.

este exact cum a specificat paul.

a si inca ceva, cred ca pe initiatorul topicului nu il interesaza cum functioneaza vapoarele ca de altfel nici pe multi dintre noi.

succesuri

Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca imi doresc sa gasesc un mecanic priceput si serios.

La service-ul ala unde am schimbat furtunul si vasul mai aveau un Sharan cu motorul desfacut, ii schimbau tachetii mi se pare si am vazut cum lucrau :) Fara nici un pic de interes, mai scapau si piese pe jos, aiurea rau. De aia mi-e groaza sa le las masina pe mana.

Daca as avea in oras reprezentanta BMW m-as duce fara sa stau pe ganduri, din pacate nu e.La Bucuresti sau in alt oras nu am cum sa ajung cu garnitura de chiulasa dusa. In fine, alta solutie n-am, asa ca o sa ma duc acolo pana la urma si sper sa fie treaba buna. Garnitura a ajuns azi, insa mai astept pana sa o schimb o sa mai caut un service ca lumea.

Edited by ktL745
Link to comment
Share on other sites

lasa mecanicii de duminica si mergi la bmw sa-ti verifice presiunea in circuit .

apropos: am vazut ca sunt unii care contesta faptul ca circuitul de racire la bmw lucreaza sub presiune de aproximativ 1,5 bari.

ii sfatuiesc, inainte sa vorbeasca sa mai citeasca TIS-UL.

este exact cum a specificat paul.

a si inca ceva, cred ca pe initiatorul topicului nu il interesaza cum functioneaza vapoarele ca de altfel nici pe multi dintre noi.

succesuri

Zi si mie te rog unde scrie in tis ca presiunea in sistem sa datoreaza cresterii temperaturii, "relief valve" este pentru protectie, tocmai in caz de garnitura/chiulasa fisurata, nu pentru mentinerea presiunii ca s-ar fi chemat regulating valve

Creste un pic si in vas datorita dilatarii aerului, dar o crestere si de 100C nu duce la mai mult de 0.3-0.4 bari functie de temperatura initiala.

Multi succeshi si tie!

Link to comment
Share on other sites

lasa mecanicii de duminica si mergi la bmw sa-ti verifice presiunea in circuit .

apropos: am vazut ca sunt unii care contesta faptul ca circuitul de racire la bmw lucreaza sub presiune de aproximativ 1,5 bari.

ii sfatuiesc, inainte sa vorbeasca sa mai citeasca TIS-UL.

este exact cum a specificat paul.

a si inca ceva, cred ca pe initiatorul topicului nu il interesaza cum functioneaza vapoarele ca de altfel nici pe multi dintre noi.

succesuri

Zi si mie te rog unde scrie in tis ca presiunea in sistem sa datoreaza cresterii temperaturii, "relief valve" este pentru protectie, tocmai in caz de garnitura/chiulasa fisurata, nu pentru mentinerea presiunii ca s-ar fi chemat regulating valve

Creste un pic si in vas datorita dilatarii aerului, dar o crestere si de 100C nu duce la mai mult de 0.3-0.4 bari functie de temperatura initiala.

Multi succeshi si tie!

 

daca iti citesti posturile vezi ca pana acum sustineai ca sistemul de racire nu functioneaza sub presiune.acum imi ceri sa-ti arat in tis cum influenteaza temperatura presiunea.fii sigur ca chestia asta nu o sa o gasesti in tis.supapa aceea din busonul de la vas este pentru cazul in care presiunea in circuit ajunge la 2 bari.asta o gasesti in tis si in plus aceeasi explicatie am primit-o si de BMW Timisoara.eu am si inlocuit acel buson pentru ca supapa nu mai functiona.

Link to comment
Share on other sites

Zi si mie te rog unde scrie in tis ca presiunea in sistem sa datoreaza cresterii temperaturii, "

Pai nu scrie in TIS, despre legile termodinamicii scrie in cartea de fizica de liceu.

 

In TIS nu-i trecuta nici legea lui ohm, nici legile frecarii, dar asta nu inseamna ca ele nu exista :).

Link to comment
Share on other sites

 Am un Vito care imi arunca apa afara pe la buson deoarece se face presiune pe instalatie. La aprox. 100km ii completam cu 2-3l apa(veneam din italia),ce era curios ca nu trecea temperatura de 90 grade dar nici nu mai baga caldura in habitaclu.Am schimbat busonul,termostatul,nimic,facea la fel, am testat-o si urmarit-o ba cu motorul rece,ba cu el cald,nu stiam ce sa-i mai fac,concluzia:cineva genera presiunea,caci cu motorul ....

...am promis ca revin cu detalii:au montat inapoi chiulasa rectificata si tot asa face,m-au pus de am luat si pompa de apa noua si tot asa,a ramas ca chiulasa e fisurata.Am gasit la Ploiesti chiulasa,am adus-o in seara asta si maine o duc la montat,sa am oare surpriza sa faca la fel? Cred ca innebunesc...

Link to comment
Share on other sites

...am promis ca revin cu detalii:au montat inapoi chiulasa rectificata si tot asa face,m-au pus de am luat si pompa de apa noua si tot asa,a ramas ca chiulasa e fisurata.Am gasit la Ploiesti chiulasa,am adus-o in seara asta si maine o duc la montat,sa am oare surpriza sa faca la fel? Cred ca innebunesc...

Aoleu, nu ma mai ingrozi si tu... :)

Link to comment
Share on other sites

era bine de verificat chiulasa inainte de rectificare

ceau :)

 

da,era bine.

 

eu nu am verificat sau planat nimic.

 

am pus-o si am strans-o la mana.

 

concluzia mea de om idiot este ca:cu cat cauti masina in fund,cu atat bagi bani in ea :lol:

 

corectati-ma! :)

 

 

CEAU :)

corect; cu mentiunea ca uneori trebuie sa o cauti in fund si sa bagi bani in ea

Link to comment
Share on other sites

ceau :)

 

da,era bine.

 

eu nu am verificat sau planat nimic.

 

am pus-o si am strans-o la mana.

 

concluzia mea de om idiot este ca:cu cat cauti masina in fund,cu atat bagi bani in ea :lol:

 

corectati-ma! :)

Nu as cauta-o in fund daca nu mi-ar exploda toate furtunele si vasele, insa din pacate cateodata esti nevoit sa o "scormonesti".

Link to comment
Share on other sites

verifica in spate la motor ca ii un connector din plastic si ala in timp se duce si iti baga aer pe instalatie, eu asa am patit si mi-o pocnit vasul de expansiune a 2-a oara si mi-o stricat si furtunul de la vas!...ti-am pus o poza ca sa vezi cum arata connectorul, piesa 10 ii! Edited by scorpion
Link to comment
Share on other sites

verifica in spate la motor ca ii un connector din plastic si ala in timp se duce si iti baga aer pe instalatie, eu asa am patit si mi-o pocnit vasul de expansiune a 2-a oara si mi-o stricat si furtunul de la vas!...ti-am pus o poza ca sa vezi cum arata connectorul, piesa 10 ii!

Mersi pentru informatie...Tie iti fierbea apa inainte sa pocneasca vasele de exp ?

Link to comment
Share on other sites

..chiar imi parcam masina cand s-o intamplat sa-mi pocneasca vasul...am vazut deodata ca imi iasa aburi de sub capota si cum imi curge toata apa si antigelul din masina...in bord acul la temperatura era normal la jumatate, nu o trecut pe rosu.Mai mult ca sigur ca ai probleme cu connectorul ala, ii o problema frecventa la e46, chiar dupa ce mi-o pocnit mie vasul, acelasi lucru o patit si unchiul meu care are exact acelasi model de masina ca si a mea...si tot din cauza connectorul ca ii pierdea apa pe la connector si ii intra aer si facea presiune pe instalatie....sa ma anunti daca ti-ai rezolvat problema si daca intr-adevar era de la connector.
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la un mecanic, zic eu priceput, pe care mi l-a recomandat un coleg de aici dupa forum si se pare ca la prima vedere nu este chiulasa sau garnitura de chiulasa...uleiul este curat, nu are apa in el, in vas nu este ulei, furtunul care intra la radiator nu este foarte tare, si nici apa in vas nu bolboreste, la prima vedere se pare ca fost o coincidenta, si ca furtunul si vasul de expansiune ar fi cedat din cauza uzurii.

Am dat comanda de conectorul ala care mi-a zis @scorpion de el si luni ma duc sa il schimb...si atunci o sa-mi spuna sigur daca e garnitura sau nu.

Edited by ktL745
Link to comment
Share on other sites

In schimb eu vin cu vesti bune ptr. mine,proaste ptr. altii...intr-adevar chiulasa a fost de vina,am cheltuit 800 roni degeaba luandu-ma dupa unii ca sa o iau cu ce-i mai simplu si nu a fost asa...m-a costat chiulasa adusa de la ploiesti la galati 450 euro,100 montatul ei+200 rectificatul primei chiulase si montajul ei,100 euro pompa de apa noua...=aproape 3500roni  :) Ce sa-i faci?.....n-ai ce face...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.