Jump to content

instalatii gpl


uniq

Recommended Posts

poi cred si eu , vreu sa incerc gpl pe un e36 cu motor de 2000, am un prieten care sia pus si e foarte multumit, la fel si pe 318 a facut 3 ani de italia cam 2 drumuri dus si intors pe an si nu avea nici o problema, plus sa nu vb de economie, sau mai bine zis de aceeasi bani te plimbi mai mult, iar cand vrei bmw power il cuplezi pe benzina.
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
vreu sa pun pe un 318i 2003 o instalatie gpl ce parere aveti??

 

 

daca mergi multi km cu ea , pune-ti.

Daca ai suboofer tre sa renunti la el .

de ce sa renunt .... sunt rezervoare in locul rotii de rezerva

Pana la urma ce ai facut? ai pus instalatie de gaz sau nu?

Link to comment
Share on other sites

sincer nu prea ma intereseaza alternativa asta . Oricat de mult ar fi evoluat si cat sar fi specializat anumite firme de instalatii GPL , pana la urma tot o improvizatie ramane . Argumentati cum ca aceasta tehnologie nu afecteaza cu nimic nici performantele si nici durata de viata a masinilor , pai atunci de ce nu lanseaza toti mari producatori Motorizari GPL ?!

Skoda deja au masini cu gpl din fabrica!

Link to comment
Share on other sites

Sal, am un 320i e46 6cil. din 2000 cu instalatie gpl `Tratarini` rezervor de 80Lt ,din martie 2005 si nici in ziua de astazi nu am avut vreo problema legata de motor , segmenti , bujii si alte nebunii :twoup: recunosc puterea scade cu max. 10% dar nu asta ma intereseaza k oricand apas butonul magik si se da la benzina, dc sa nu imi convina cand fac sute de km zilnik si cheltuiesk 1/2 din pretul benzinei pe gaz + ajut si eu cum pot la partea `ecologika`. de accidente sa nu va fie frika, sunt dotate cu sisteme f bune de sigurantza.

Matematic vorbind pentru 600km cu GPL imi trebuie 44euro (plin de gpl), petru benzina 76. Avantaj? eu cred k da.

Link to comment
Share on other sites

Va salut domnilor !

 

Nu voi fi exact in tema cu titlul topicului, dar are legatura ...

 

Daca cumva mai este de actualitate acest topic, as vrea sa imi expun si eu experienta acumulata in legatura cu GPL ul.

 

Detin o masina din marca premium , rivalul BMW- ului :) sau invers.

 

Motor in 4 cilndri, 1998 cmc, 16 valve, an fabricatie 1995, clasa medie. Putere 136 CP

 

Masina are montata instalatie GPL in Italia, din anul 2001 , in acea perioada presupun ca masina avea aprox 100.000 120.000 km facuti.

Are o instalatie Stargas, secventiala.

 

Masina a ajuns in tara in anul 2006 cu 160.000 km la bord,

 

Din 2006 pana in 2008 masina a apartinut unui verisor, iar din Dec. 2008 este la mine.

 

Eu am luat masina la 280.000 km, iar in prezent are 340.000 km.

 

V-am spus toate detaliile astea pentru a calcula Km facuti de masina asta pe gaz, in proportie de 90% sau mai mult.

 

Deci masina are minim 200.000 km facuti pe GPL , si 10 ani de cand are GPL, si inca merge de rupe.

Eu am un singur dezavantaj, dupa Km astia, imi papa ulei destul de multisor, aprox 4,5 litri la un schimb de 12.000 km, folosesc 10W40

 

Este ori de la GPL ori ca deja motorul a trecut de prima tinerete, si din 2006 incoace merge destul de sportiv.

 

In toti acesti km instalatia de GPL a cerut urmatoarele cheltuieli :

 

Rampa de gaz schimbata pe la 250.000 km, cost 200 euro

Filtre de GPL, are 2, cam la 25.000 - 30.000 km, cost 120 lei ambele

Gaz in butelie :) cam la 500 km facuti, butelia fiind de 60 litri, si avand un consum de aprox. 12 % mixt , la un mers mai mult sportiv

 

Reparatii majore, la motor nu au fost facute niciodata, din 2006 incoace si ma face sa cred ca nici inainte,

Au fost schimbate doar consumabile.

 

In acesti 2 ani si ceva, si in restul din 2006 incoace, pot sa zic, pentru ca o vedeam zi de zi, inainte sa fie mea, masina sa comportat exemplar, indiferent de condiitiile de drum, de vitezele cu care circula,combustibilul in care mergea.

Facea drumuri de Romania-Italia destul de des.

 

Deci vreau sa spun ca o instalatie secventiala, calculata dupa cerintele motorului, montata unde si de cine trebuie, nu are decat avantaje, si spun asta din propia experinta.

 

 

Expresiile "umbli cu bomba in portbagaj" sunt total eronate, si tot din propria experienta o zic.

 

Nu poti scoate gaz din ea oricum te-ai chinui, dupa ce motorul se opreste, electrovalva inchide gazul in butelie, chiar la iesirea din aceasta, adica are o electrovalva montata chiar pe butelie, si mai are una montata la capatul tevii de cupru care merge la motor.

 

Butelia de gaz este facuta in otel tratat special, gros de 3-5 mm, nu are cum sa se sparga, fisureze, etc, ma rog la un accidet rutier, sunt exterm de mici sansele ca acea butelie sa se sparga, ar insemna ca masina sa se contorsioneze pana la jumate in partea din spate, chiar si atunci butelia are mari sanse sa ramana intreg, fiind mult mai dura decat restul pieselor care o inconjoara, putand sa isi faca loc printre ele.

 

Ca un exeplu, ca tot am vazut ca se discuta de pierderi de putere, eram intr-o zi pe autostrada A3, ca una avem si noi in Ardeal :twoup: daca se poate numi asa.

 

Am zis sa ii incerc viteza maxima, eram singur si fara bagaje,

GPL : 215 km/h

Benzina 220 km/h

 

Asta la o masina de aproape 1,5 T si 136 cai putere, eu zic ca este rezonabil,

-iar reprizele de acceleratie in oras sunt bune, intr-adevar nu sunt exact de nervoase ca si pe benzina, dar sunt de nebagat in seama,

-totusi trebuie sa tinem cont ca instalatia este pusa in 2001 si nu a mai fost umblat la ea de atunci, pentru ai modifica parametri,

 

Si asta din simplul motiv ca in Romania nimeni nu are interfata de diagnoza pentru instalatia mea GPL :twoup:

 

Eu sunt 100% pentru GPL si asa voi ramane pentru totdeauna

 

Am vazut ca s-a mai discutat problema locului din portbagaj,

-eu am butelie de 60 litri, destul de mare, toroidala,

Am mers de cateva ori la mare pentru 10 zile, 5 persoane, din care 3 fete (referitor la bagaje :twoup: )si culmea au incaput toate, normal mai inchesuite, mai la limita, dar au incaput.

 

Iar legat de rezervorul toroidal, eu nu sunt de acord, acel loc este exclusiv destinat rotii de rezerva si altor piese si scule pe care e bine sa le ai ala indemana.

 

Off topic !

 

M-am inscris de ceva vreme pe forumul asta pentru ca vreau sa studiez putin fenomenul E39 si E38,

Vreau sa trec la unul din aceste modele de BMW , cu motor minim 2,8 litri, pe care bineinteles voi pune GPL.

 

Vreau sa trec la BMW nu din cauza ca masina care o am acuma ma nemultumeste, dar vreau sa trec la u alt nivel de echipare, respectiv motor mai mare, cutie automata, dotari mai multe.

 

Marca care o conduc imi cere prea multi bani pentru obtiunile astea, pe care nu ii am, iar BMW am vazut ca imi poate oferii aceste mofturi la bani mai putini, dar poate va trebui sa investesc ceva mai tarziu.

 

 

In prima faza visam la un E38, an aprox 1999. 2000 , model 735i sau 740i dar am vazut ca are niste costuri de intretinere destul de mari si nu cred ca as putea sa le fac fata.

 

O sa raman pana la urma la E39 , 528i sau 530i, dat fiind ca are motor in 6 pistoane in loc de 8 ca si la E38, si caroseria este mai mica, costul intretinerii este putin mai permisibil.

 

Dar toate la timpul lor.

 

Toate cele bune !

Edited by Benzin
Link to comment
Share on other sites

si eu sunt pentru gpl. in italia autobuzele majoritatea aveau gpl. si chiar era scris pe ele ca sunt pe gaz. e mai ieftin, mai putin poluant si de ce nu mai curat decat diesel. la diesel mereu ai pb ba cu pompa ba injectoare ba turbina, etc. pe cand la gpl ai garantie din start la instalatie plus ca de reparat nu costa mii de euro
Link to comment
Share on other sites

sfat: la urmatorul schimb, baga 5w40, si vezi daca iti papa mai putin.

 

 

Ma indoiesc ca va consuma mai putin fiind si mai subtire,

-da stiu ca 5w40 are proprietati mai bune decat 10W40 iar rezistenta la ardere este mai buna, insa nu stiu daca si in cazul meu.

 

Poate voi incerca.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
ma frate ascultama p mn , am pus gaz acum o luna e adevarat nu am un motor mare , e 1,6 da eu mam uitat l structura masini ,asta imi place l bmw ,gaz e cea mai buna afacere ,deci s vd in buzunar , intro luna 2500 km ,sh nu m pling de c bani am bagat in (rezervor )deci imi ia vreo 8 _9 l suta mers asa intre 90 km sh 120 km mixt , tie cit poate s iti ia 9 ,10 .sh c e mai important puterea nu sio pierde decit atunci cind esti p rosu cu gazu eu atunci am sesizat k e mai puturos da s sti k fc treaba buna
Link to comment
Share on other sites

ma frate ascultama p mn , am pus gaz acum o luna e adevarat nu am un motor mare , e 1,6 da eu mam uitat l structura masini ,asta imi place l bmw ,gaz e cea mai buna afacere ,deci s vd in buzunar , intro luna 2500 km ,sh nu m pling de c bani am bagat in (rezervor )deci imi ia vreo 8 _9 l suta mers asa intre 90 km sh 120 km mixt , tie cit poate s iti ia 9 ,10 .sh c e mai important puterea nu sio pierde decit atunci cind esti p rosu cu gazu eu atunci am sesizat k e mai puturos da s sti k fc treaba buna

groaznic........

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor. Sant posesorul unui bmw 318i turing hidramat an 1998.M43.

Acum 3 saptamani mi-am montat instalatie GPL Tomasetto cu rezervor toroidal 52l.

In prezent am facut 1200k si totul este ok.Nici o diferenta intre benzina si gaz execeptand partea financiara. 50 ron gaz merg 100 km in bucuresti.

Normal pe benzina consumul este de 15% in buc iar pe gaz la fel 15%. Am sa schimb bujiile sa vad daca consumul mai scade.

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Acum am revenit sa ma laud si eu,au trecut 25 de zile si am 3000 km cu gazu pe masina,diferenta foarte mica de putere,sincer,mi-am pus o instalatie Tomasetto secventiala euro 3 euro 4,si merge super bn,dar se simte diferenta la pret,nu e totuna sa merg 3000 km cu 800 lei sau cu benzina vre-o 1300,totusi ii o diferenta.Oricum is foarte multumit de ea,recomand pe criza asta :p
Link to comment
Share on other sites

LEUTZU ce consum ai in oras cu gpl si cat ai afara.

salut Timtara ,nu stiu sa-ti zc sigur, ca am facut consumul cam aproximativ,nu am alimentat de la aceleasi pompe, prin oras mi-a iesit in jur de 10,da mi se pare cam mic si prin afara,nu stu daca pot sa calculez pt ca la dumurile noastre nu pot sa zic ca merg la drum intins, dar am fost duminica pana la budapesta,dar pe nationale si destul de aglomerat,cu viteze pana in 120 si mi-a luat in jur de 7.2 . Cam asa ar fi normal

Am uitat sa-ti zic ca am motor de 1600,din 94.

 

Si eu am schimbat Bujiile inainte cu 1000 de km sa pun gazul si poate de aia merge asa bn, inainte sa le schimb in oras aveam consum peste 12- 13%

Edited by leutzu
Link to comment
Share on other sites

Salut. Ai pus bujii normale sau speciale GPL? Sant unele noi acum speciale pt GPL dar sant cam piperate 85-95 ron buc :angry2:

L-a mine consumul este cam mare. Am un 318i hidramat an 1998 e36. 15% benzina si 15 %gaz in bucuresti. Stiu ca am o problema undeva dar inca nu iam dat de cap. Nu mi-au iesit noxele nici l-a benzina nici l-a gaz :pinch:

Link to comment
Share on other sites

Salut. Ai pus bujii normale sau speciale GPL? Sant unele noi acum speciale pt GPL dar sant cam piperate 85-95 ron buc :angry2:

L-a mine consumul este cam mare. Am un 318i hidramat an 1998 e36. 15% benzina si 15 %gaz in bucuresti. Stiu ca am o problema undeva dar inca nu iam dat de cap. Nu mi-au iesit noxele nici l-a benzina nici l-a gaz :pinch:

 

Da de unde speciale,am gasit la oferta la un prieten cv NGK toate 4 la 70ron,si asa le-am schimbat,da sincer au facut diferenta.

Mie mi-au iesit si pe benz si pe gaz,ar cam trebui sa o omloghez,da nu stiu cand.

Dar in rest merge super masina ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eu unul am diesel dar daca as avea benzina cu siguranta i-as pune gpl. scaderea de putere e nesimnificativa fata de costul carburantilor.

acum ramane de vazut cat de fiabile sunt aceste instalatii gpl si ce amprenta isi pun ele asupra motorului (se stie ca gazul are o ardere mai uscata decat benzina)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.