Jump to content

jante originale vs replica


crsbmw

Recommended Posts

Nu i-am controlat pe toĂži, ĂŽnsĂŁ astfel este vĂŁzutĂŁ marca BMW de majoritatea americanilor.

 

Majoritatea preferĂŁ maÂşinile americane.

 

Eu chiar am stat un an ĂŽn Paris, am Âşi ĂŽnvĂŁĂžat la ÂşcoalĂŁ de stat ĂŽn Paris, Âşi am vĂŁzut mulĂži oameni care se ĂŽmbrĂŁcau sport.

 

Poate cã erau toÞi români, Þigani ºi din Maghreb. :)

 

Ăn plus, existĂŁ haine Nike Âşi Adidas Casual, nu toate hainele de la Nike Âşi Adidas sunt destinate sportului.

Ma rog, asta cu casual e alta poveste. Ma refeream ca la noi se poarta pe strada tricouri destinate exclusiv fotbalului sau tenisului.

De fapt eu ce vreau sa spun: puteti sa puneti ce replici vreti pe masini, dar nu mai sustineti ca sunt la fel de bune ca originalul. Hai uite, alea fabricate in Italia sunt aproape ca originalele, un pic mai jos. K?

Daca s-ar intampla un accident din cauza jantelor, au un cod, o firma ceva pe ele ca sa ai pe cine trage la raspundere? Stii de ce cine sunt facute?

 

 

Testele sunt la fel pentru toate jantele , nu e nici o diferenta de calitate intre cele omologate fie ele REPLICA din china , sau ce vreti voi.

 

 

Daca vreti sa va lamuriti mai clar asupra jantelor , mergeti la RAR , la departamentul care se ocupa de jante , si va spun exact ce zic si eu.

 

Si sa intrebati " Care e diferenta de calitate intre o janta X ( replica ) si o janta Y ( originala ) " o sa zica nici una .

 

Aici e vorba doar de cele omologate .

Edited by Calin
Link to comment
Share on other sites

Da, dar ideea de copie. Suna urat. Eu am o parere proasta despre copii, replici. De ce copiaza firmele respective? Corect nici nu cred ca ar avea voie. Oricum, mi se pare ca litera M nu au voie sa o puna pe janta. Lasa un spatiu mic unde o pui tu. E adevarat?

 

 

Nu nu e voie cu embleme originale , pentru ca nu e originala . Dar pe nici o alta jante nu e voie , OZ , MAM , KESKIN , BBS , decat daca e cumparata de la reprezentanta.

 

 

In leg cu jantele replica....

 

Daca nu le numeau Replica , nu cred ca se vindeau bine.

 

La fel de bine se puteau numi "bla bla wheels " un brand inventat si gata.

Link to comment
Share on other sites

Ai comparat jantele replici cu hainele false ĂŽntr-un mod tendenĂžios.

Pai care este diferenta? La fel de bine "jantele REPLICA" se pot numi jante false. Da, asta este: jante false. Nici nu ma gandeam. Merci pentru idee. Deci, jantele replica sunt copii ale jantelor originale, deci sunt Jante False!

Eu nu port haine false si nici nu pun jante false pe masina.

Link to comment
Share on other sites

o intrebare, exista diferente intre "replica" si "fake" ?

 

 

E complicat rau la jante , eu stiu doar ce am omologat , ce am vazut , ce mi-au zis inspectorii care cu asta se ocupa....

 

O fabrica de jante care produce la standardele cerute poate face orice fel de jante vrea , model copie , sau model inventat , dar jantele sun 100% la fel de bune ca cele originale care costa de 10 ori mai mult la client( desi pretul e la fel , profitul e altul :) )

 

Deci tot ce pot sa va spun eu , si garantez cu acte , jantele care eu le vand sunt omologate si respecta standardele de calitate. atat. ca sunt o copie sa zicem la un model aia e alta treaba.Discutia era dpdv al calitatii.

 

Ai comparat jantele replici cu hainele false ĂŽntr-un mod tendenĂžios.

Pai care este diferenta? La fel de bine "jantele REPLICA" se pot numi jante false. Da, asta este: jante false. Nici nu ma gandeam. Merci pentru idee. Deci, jantele replica sunt copii ale jantelor originale, deci sunt Jante False!

Eu nu port haine false si nici nu pun jante false pe masina.

 

 

:lol: mi-e lene sa tot scriu explicatii .... fiecare face ce vrea... democratie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
o intrebare, exista diferente intre "replica" si "fake" ?

 

 

E complicat rau la jante , eu stiu doar ce am omologat , ce am vazut , ce mi-au zis inspectorii care cu asta se ocupa....

 

O fabrica de jante care produce la standardele cerute poate face orice fel de jante vrea , model copie , sau model inventat , dar jantele sun 100% la fel de bune ca cele originale care costa de 10 ori mai mult la client( desi pretul e la fel , profitul e altul :lol: )

 

Deci tot ce pot sa va spun eu , si garantez cu acte , jantele care eu le vand sunt omologate si respecta standardele de calitate. atat. ca sunt o copie sa zicem la un model aia e alta treaba.Discutia era dpdv al calitatii.

 

aha, deci este ca si cum ai cumpara o piese "pe producator" (boge, lemforder, bosch etc), care oricum face respectiva piesa pentru BMW, insa nu poarta emblema BMW, in rest este acceasi piesa... corect ? :)

Link to comment
Share on other sites

o intrebare, exista diferente intre "replica" si "fake" ?

 

 

E complicat rau la jante , eu stiu doar ce am omologat , ce am vazut , ce mi-au zis inspectorii care cu asta se ocupa....

 

O fabrica de jante care produce la standardele cerute poate face orice fel de jante vrea , model copie , sau model inventat , dar jantele sun 100% la fel de bune ca cele originale care costa de 10 ori mai mult la client( desi pretul e la fel , profitul e altul :lol: )

 

Deci tot ce pot sa va spun eu , si garantez cu acte , jantele care eu le vand sunt omologate si respecta standardele de calitate. atat. ca sunt o copie sa zicem la un model aia e alta treaba.Discutia era dpdv al calitatii.

 

aha, deci este ca si cum ai cumpara o piese "pe producator" (boge, lemforder, bosch etc), care oricum face respectiva piesa pentru BMW, insa nu poarta emblema BMW, in rest este acceasi piesa... corect ? :)

 

 

daca sunt omologate cam asa ceva. deci calitatea se certifica nu modelul, si anume producatorul si echipamentele . cam o data la 3 sau 6 luni.

Link to comment
Share on other sites

mai zic odata ca exemplul dat de mine nu este o comparatie...am zis doar faza cu hainele ca sa inteleaga lumea de ce sunt asa ieftine replicile!!!!!cum sa compari haine cu jante?? din cate vad aici sunt destui oameni cu propriul lor punct de vedere...incapatanati...cu vederea inainte...si orice ar zice fiecare dintre noi....ei tot cu punctul lor de vedere.
Link to comment
Share on other sites

Pai care este diferenta? La fel de bine "jantele REPLICA" se pot numi jante false. Da, asta este: jante false. Nici nu ma gandeam. Merci pentru idee. Deci, jantele replica sunt copii ale jantelor originale, deci sunt Jante False!

Eu nu port haine false si nici nu pun jante false pe masina.

 

Sunt multe diferenţe.

 

Călin ţi le-a explicat, am enumerat şi eu câteva argumente.

Ăn primul rând, o haină falsă nu respectă nici un standard de calitate, poate fi din cel mai prost material, poate să se rupă din prima zi, poate să se decoloreze după prima spălare.

 

La tine e clar care-i problema, e o chestie de orgoliu.

Preferi să ai jante originale ca să poţi spune că ai jante originale.

 

Un tricou nu are nici o treabă cu o jantă auto.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Ma, nu as purta toale fake sau replica cum se numesc (caci au in opinia mea o calitate indoielnica, de la tesatura, la cusatura si asa mai departe), insa nu as avea vreun complex daca as folosi jante replica, mai ales acum dupa ce am inteles explicatia lui Calin. Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Daca vreti sa va lamuriti mai clar asupra jantelor , mergeti la RAR , la departamentul care se ocupa de jante , si va spun exact ce zic si eu.

 

Si sa intrebati " Care e diferenta de calitate intre o janta X ( replica ) si o janta Y ( originala ) " o sa zica nici una .

 

Aici e vorba doar de cele omologate .

Asta nu echiar asa. Daca te duci la RAR si intrebi ce diferenta este intre un Logan si un BMW o sa-ti spuna tot la fel, din punctul lor de vedere nu este nicio diferenta, ambele sunt omologate :) .

 

Cele comercializate de BMW sau alt fabricant de masini trebuie sunt testate mult mai riguros.

Link to comment
Share on other sites

Am pus originale pt ca le-am gasit sh la pret bun: styling 68M 290euro cu tot cu cauciucuri.

 

Eu am ĂŽn total 5 jante de M5 E39.

 

4 sunt replici, una este originalĂŁ Âşi am cumpĂŁrat-o de nouĂŁ.

 

Am luat una originalĂŁ pentru cĂŁ jantele mele nu se mai fabricĂŁ.

 

DiferenĂžele sunt foarte foarte mici.

 

Janta originalĂŁ este un pic mai uÂşoarĂŁ, culoarea este identicĂŁ.

 

Gaura de valvã este amplasatã În alt loc decât la replici, iar mica emblemã de M are un albastru mai intens decât pe replici.

Link to comment
Share on other sites

Certificarea TUV e de fapt e o certificare de siguranta in trafic. Cand au o certficare TUV inseamna ca indeplinesc niste conditii minime de siguranta si durabilitate. Certificarea TUV in Germania este in general esentiala pentru tot ce tine de siguranta in trafic si piesele din categoria asta nu se vand fara. Pana si sticla de la semnalizatoare nu poate fi vanduta fara TUV. Aici intra si discurile de frana de exemplu Este posibil cred ca o janta OEM sa fie poate ceva mai durabila, lacul pe ea sa stea mai bine si sa luceasca mai tare, dar nu cred ca in sine sunt niste diferente mari.Toti producatorii cauta profit si nu se apuca acum sa construiasca jante care sa tina 50 km rulat fara cauciuc sau sa bage 2 lopeti de titan in ele sa iasa cu 5 kg mai usoare, ca nu le fac pentru formula unu ci pentru niste autoturisme. Ei le vor face in general foarte aproape de specificatiile producatorilor auto si a standardelor de siguranta minime pentru a obtine o marja maxima de profit.

Ce se copie la Replici e doar forma, design-ul, si cred ca e oarecum normal pentru o firma care face numai jante. Ma repet, ce producator de jante sta acum sa faca studii de design(d.p.d.v. estetic) la 500 de modele de masini ? E corect ? se poate considera furt de proprietate intelectuala ? e discutabil. Nimeni nu am auzit sa urle dupa drepturi de autor la bucse lemforder desi BMW a facut design-ul in sine si specificatiile bucsei....

 

Cand cumperi bucsa BMW platesti ca e testata si garanta de BMW si nu de altcineva.

 

La multe piese de schimb non-oem nu exista un standard impus de calitate si nici un control foarte drastic, si aici poti avea surprize mari si diferente clare intre non-oem si oem si diversi producatori cu renume sau nu. Dar in momentul in care se fac niste certificari obligatorii pentru toti de pe piata cred ca jentile replica daca au astfel de certificari sunt ok.

Link to comment
Share on other sites

nu compara certificatul ISO cu certificarea TUV, care ma repet, e de siguranta in trafic si este extrem de luata in serios in Germania. In Germania ea este o institutie pe aceasi treapta cu Parlamentul, biserica, armata, ADAC s.a.m.d. ca nivel de prestigiu si recunoastere. Aici nu vorbim de un autohaus care e o curte cu o cocioba de prefabricat din tabla cu 2 turci in ea in fata unui resou sau 2 slinosi de la RAR care fac din spaga intr-un an cati multi alti smecheri de pe forum intr-o viata Daca ai drum prin Germania, dute si fa o inspectie tehnica la o statie TUV, cred ca e cea mai ieftina diagnosticare a starii generale a masinii si extrem de educativa...... costa vreo 50 de euro doar si o sa afli multe despre masina ta si cam cum se face treaba.... Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ISO sunt certificari de management al calitatii. TUV sunt certificari de siguranta, si aplicat la automobile sunt certificari ca piesa X corespunde standadelor de siguranta in trafic.

 

In general tot ce tine piese care avecteaza siguranta in trafic, de la cauciucuri, discuri si placute de frana, sticla de la semnalizatoare, pana si oglinzi retrovizoare, e o lista destul de lunga, ca sa poata fi vandute legal in Germania ele trebuie sa aiba certificare TUV. Asta e si scopul inspectiilor tehnice in sine, sa certifice ca masina nu constituie un pericol public din cauza problemelor tehnice.

Citat din prezentarea certificarii TUV

"TÜV Cooperation Functional Safety

(Home) TÜV Süddeutschland

 

TÜV Certification Policy

 

 

29. January 2001

 

Preface

 

The purpose of this paper is to summarize the test and certification policies used during a TUV certification of a safety component/subsystem. These components/subsystems are typically electrical/electronic/ programmable electronic systems.

 

 

What does the end user get with the certificate?

 

The end user can be assured, the certified component/subsystem (e.g. PLC, sensor, actuator) was assessed by an independent approval agency against the requirements of the applied standards. The most used standards are:

 

* DIN V 19250/05.94

 

* Fundamental safety aspects to be considered for measurement and control equipment DIN V VDE 0801/01.90 with amendment A1: 1994-10

 

* Principles for computers in safety-related systems IEC 61508, Part 1 - 7: Functional safety of E/E/PES safety-related system

 

The set of used standards is always stated on the certificate.

 

The certificate shows, that a component/subsystem can be used in a specific application according to a requirement class (RC) or a integrity level (SIL).

 

The system integrator and end user must always be aware of how to use certified components/subsystems in safety-related function, respectively a safety instrumented system. Because of the many different possibilities, how to configure a safety system, the end user must get the related information from the manufacturer of the certified component/subsystem"

Link to comment
Share on other sites

TUV Rheinland SUD e firma de certificare. Dar TUV simplu e o abreviere in germana care vine de la Asociatia inspectorilor tehnici. Echivalentul statiei ITP din Romania e o statie TUV dar care poate apartine si altor firme in afara de TUV -Reinhald, mai e si KUS si DEKRA. s.a.md. Cea mai mare e TUV Rheinland. De exemplu Turcia a oferit monopolul inspectiilor tehnice auto pe 20 de ani lui TUV-Rheinland, care are angajati speciali si cele mai riguroase controale anticorutie din cadrul grupului, care fac inspecti tehnice inclusiv in US si Brazilia. Cica vor sa le aduca la acelasi standard de siguranta cu Germania pana in 2013. POate or face treaba asta si in Romania, dar nu cred, e doar un vis ... :) Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

toate jantele replica vandute in Germania de exemplu, indiferent de firma, si sunt multe de care sunt convins ca nu ati auzit nciodata, sunt insotite obligatoriu de un certificat TUV. Din punctul meu de vedere orice masina echipata cu astfel de jante e OK.

Domi, denumeste te rog 2 firme producatoare de replici care au si TUV, hai 3:)

Poate nu ai citit cu atentie, absolut toate jentile vandute in germania in magazin, fie el si online sunt insotite obligatori de certificat TUV ....Ca sa iti dau doar cateva exemple AUTEC, de astia poate ai auzit dar de MSW si RC, Brock, DEZENT, XTRA-WHEELS nu cred ca ai auzit

 

Procesul deturnare si prelucrare este foarte simplu, stiu ce vorbesc, si o firma amarata le poate face la niste standarde decente....prelucrarea aluminiului si a alijelor usoare e pusa la punct de vreo 60 de ani.....

Poti spune ca prelucrarea de inalta performanta face economii la materiale eventual, e mai eficienta energetic si economic, dar nu e cine stie ce inginerie, cel putin la ceva simplu cum e o janta...

Acum chiar ca nu mai inteleg ce nu am inteles.Au sau nu au TUV jantele replici produse de anumiti producatori de care vb?

Janta nu poate sa fie insotita de un certificat TUV daca nu a trecut printr-un proces de testare/omologare.

Aveam un articol dintr-o revista prestigioasa din Germania referitor la jante replici, chinezisme si turcisme...dar din pacate este in germana...daca, considerati util o sa-l postez....dar era foarte competent articolul.

 

TUV-ul este un organism International de omologare, nu e doar pentru Germania.

Edited by RUF
Link to comment
Share on other sites

o intrebare, exista diferente intre "replica" si "fake" ?

E complicat rau la jante , eu stiu doar ce am omologat , ce am vazut , ce mi-au zis inspectorii care cu asta se ocupa....

O fabrica de jante care produce la standardele cerute poate face orice fel de jante vrea , model copie , sau model inventat , dar jantele sun 100% la fel de bune ca cele originale care costa de 10 ori mai mult la client( desi pretul e la fel , profitul e altul :lol: )

Deci tot ce pot sa va spun eu , si garantez cu acte , jantele care eu le vand sunt omologate si respecta standardele de calitate. atat. ca sunt o copie sa zicem la un model aia e alta treaba.Discutia era dpdv al calitatii.

aha, deci este ca si cum ai cumpara o piese "pe producator" (boge, lemforder, bosch etc), care oricum face respectiva piesa pentru BMW, insa nu poarta emblema BMW, in rest este acceasi piesa... corect ? :)

daca sunt omologate cam asa ceva. deci calitatea se certifica nu modelul, si anume producatorul si echipamentele . cam o data la 3 sau 6 luni.

Aici te contrazic Calin, se certifica produsul in sine, modelul daca se poate monta pe masina respectiva, daca are indicele de sarcina necesar, se fac teste de anduranta pe fiecare model in parte, de coroziune, teste la impact din mai multe directii....vezi revista autobild Germania unde dau toate aceste date exact.

Nu e asa usor sa faci o janta cum spunea cineva pe aici...torni aluminiul in forma si gata janta...ca si cozonacul...nu e asa....sint mai multe procedee de fabricare a jantei.....

O intrebare scurta...de ce producatorii de replici nu scot o janta usoara ca sa concureze cu cele de competitie...sau rezistenta sa concureze cu cele de competitie...daca tot au pret bun si sint de calitate?...ca eu zic ca s-ar ingramadii lumea sa cumpere...o sa intre pe fir si cei de la raliuri sa cumpere...vreau si eu 6 seturi de replica pentru macadam ca am maine cursa....nu e chiar asa!

Discutia a deviat clar.

Link to comment
Share on other sites

Pai depinde de model.Nu toate modele de jante BMW sint fabricate de un singur producator(care defapt este un producator de jante after market).

De regula scrie pe verso-ul jantei.

Stiu sigur ca BBS si Borbet fac jante OEM pentru BMW, dar mai sint si altii.

Edited by RUF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.