Jump to content

E 90 320 SI


PityWPN

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai in afara de masa si viteza maxima si fadding e un factor, cat de des pui frana. Vorbesc de 316-328. Totusi in afara de cate un "maniac" ca rocco eu nu am auzit de cazuri de fadding la un BMW stock, fie el din 93 sau 2009.....
Link to comment
Share on other sites

Pentru frane mai bune decat ai acum pe masina as merge asa:

 

1. Placute de frana sport- ATE PowerPad

2. Discuri de frana sport ex: ATE PowerDisc, Brembo

3. Lichid de frana - ATE Super Blue Racing Brake Fluid Dot 4 -

4. Racord flexibil cu insertie metalica -

 

Argumente pro:

 

O sa ai franele mai ferme si vor rezista la solicitari mai bine decat cele standard.

Sunt usor de inlocuit, practic in cadrul unei revizii pe sistemul de franare poti sa inlocuiesti piesele originale uzate cu cele noi.

Link to comment
Share on other sites

pai in afara de masa si viteza maxima si fadding e un factor, cat de des pui frana. Vorbesc de 316-328. Totusi in afara de cate un "maniac" ca rocco eu nu am auzit de cazuri de fadding la un BMW stock, fie el din 93 sau 2009.....

Nu e neaparat cat de des pui frana, ci cat de des mergi sportiv, cu reprize in forta. La orice accelerare in forta, ai nevoie si de o decelerare pe masura.

Si eu nu am bmw stock.

 

La mine chiar e nevoie de frane mai mari.

Acum sunt masini de 150 de cai ce au discuri mai mari ca ale mele.

O sa pun de 330i, sunt suficiente.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

nu am zis in sens rau "maniac". Stiu ca ai grija de masini si le cam calci. Merg si eu sportiv cand sunt singur si o calc. Nu am simtit niciodata o diminuare a fortei de franare. Am discuri standard brembo si placute ATE, nu power sau nu stiu ce model.. Lichid de frana luat din benzinarie DOT 4, standard si ala. Si din cate stiu tu ai pus si alt motor pe masina care la randul lui a fost si el modificat. Deci probabil ca la tine e cazul sa iti schimbi si franele.

La o masina stock e alta poveste.

Link to comment
Share on other sites

nu am zis in sens rau "maniac". Stiu ca ai grija de masini si le cam calci. Merg si eu sportiv cand sunt singur si o calc. Nu am simtit niciodata o diminuare a fortei de franare. Am discuri standard brembo si placute ATE, nu power sau nu stiu ce model.. Lichid de frana luat din benzinarie DOT 4, standard si ala. Si din cate stiu tu ai pus si alt motor pe masina care la randul lui a fost si el modificat. Deci probabil ca la tine e cazul sa iti schimbi si franele.

La o masina stock e alta poveste.

 

Depinde si cat de sportiv mergi :)

Iti zic eu caz de fading la E36 325i. Mers pe Cheia, in linii drepte accelerat la maxim (100-150km/h in functie de lungimea liniei drepte) si frana blana pana la 40-50km/h inainte de intrarea intr-o curba.

Fa asta la vreo 10-15 astfel de curbe si iti garantez ca nu mai ai frane deloc. Eu am facut-o cu discurile si placutele stock si a trebuit sa opresc ca nu mai aveam deloc frane. Iesea fum din rotile fata cand am oprit.

Acum am discuri ATE Powerdisc cu placute ATE si sunt mai bune, in sensul ca intervine fadingul mult mai tarziu... dar tot intervine.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Totusi in afara de cate un "maniac" ca rocco eu nu am auzit de cazuri de fadding la un BMW stock, fie el din 93 sau 2009.....

 

ba da, cand testezi limitele franelor la viteze ft mari prin franari repetate si mai e si cald afara .... :)

Link to comment
Share on other sites

nu imi spune de cheia, stiu drumul. Ai 30 de km poate mai solicitanti. Iarna asta am facut 400 de km prin Alpi pe drumuri de la 1000 la 2000+ m altitudine. Frana de motor de la cutia automata nici nu se compara cu manuala, ajuta dar e foarte limitata...Cand ai cutie automata o folosesti mult mai des...

Pe autostrada aglomerata in mod frecvent vin de la 180 la 100 si tot asa....iar.. nici o problema.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu imi spune de cheia, stiu drumul. Ai 30 de km poate mai solicitanti. Iarna asta am facut 400 de km prin Alpi pe drumuri de la 1000 la 2000+ m altitudine. Frana de motor de la cutia automata nici nu se compara cu manuala, ajuta dar e foarte limitata...Cand ai cutie automata o folosesti mult mai des...

Pe autostrada aglomerata in mod frecvent vin de la 180 la 100 si tot asa....iar.. nici o problema.

 

Pe autostrada franezi la 100, dar pana accelerezi la viteza mare iar franele au timp sa se raceasca cat de cat.

Pe un drum virajat nu prea..

Link to comment
Share on other sites

pt Roco sa inteleg ca pentru tine conteaza ca 328 are aceleasi discuri fata cu 318??

discurile spate sunt scoase din ecuatie?si cam ce repartitie a franarii au in general BMW-urile?sunt uimit de ceea ce ai putut scrie pe topicul asta.

Cat despre fading,va apare si cu mama franelor sport cum a zis si Florin doar ca mai tarziu.

Link to comment
Share on other sites

Pe autostrada franezi la 100, dar pana accelerezi la viteza mare iar franele au timp sa se raceasca cat de cat.

Pe un drum virajat nu prea..

Nu prea, nu imi i-a mult timp sa ajung la 180 nu am masurat dar putin peste 10 secunde cred .. Dupa 180 urca mai greu. .

Link to comment
Share on other sites

pt Roco sa inteleg ca pentru tine conteaza ca 328 are aceleasi discuri fata cu 318??

discurile spate sunt scoase din ecuatie?si cam ce repartitie a franarii au in general BMW-urile?sunt uimit de ceea ce ai putut scrie pe topicul asta.

Cat despre fading,va apare si cu mama franelor sport cum a zis si Florin doar ca mai tarziu.

Indiferent de uimirea ta, da, e o eroare de inginerie ca o masina dubla la putere sa aibe aceleasi frane cu restul gamei.

In ziua de azi, si 316i e90 are frane mai mari ca 328i in anii aia. 292X22(e90)-286x22(e36)

Franele stock de e36 sunt praf, praf, praf praf.

Mergi tu 0-250 de 2 ori, apoi franeaza violent pana la 0, la a treia incercare nu mai ai frane deloc.

Ori am eu asteptari mari de la frane, pe care mi le voi rezolva, ori tu crezi ca e normal ca dupa o franare de la 200 sa scada capacitatea de franare progresiv.

 

La Ciupanezu normal ca nu i se intampla sa aibe probleme cu franele, el are discuri mult mai mari ca cele de pisica.

286X22 mm vs 324X30 mm

 

Daca si 535i ar avea aceleasi discuri de frana cu 520i, iti spun eu ca Ciupanezu ar avea alta parere despre sistemul de franare. Dar nu, e o diferenta mare... 296X22(520i)- 324x30(535i)

 

La franare, conteaza mai mult discurile fata, decat cele spate.

Desi la 328i si pe spate sunt ventilate, comparativ cu 318i.

 

DIn teorie, vorbesc multi, hai cu mine in masina, la cox, si cand o sa te dai jos, o sa-mi spui tu, ca mi-ar prinde bine frane mai bune...

 

Asta nu e valabil la un mers normal, in limita legii. Niciodata asa nu ajungi la brake fading.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu stiu cum e la e36 la mine la e34 am 302x22 pe fata 300x10 spate neventilate. . Sunt aceleasi cu 530, 535i si pe cateva modele de seria 7.

E normal sa fi acelasi disc pentru cateva modele. Nu e practic sa faci cate un model de frane pentru fiecare motorizare, costa prea mult.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pt Roco sa inteleg ca pentru tine conteaza ca 328 are aceleasi discuri fata cu 318??

discurile spate sunt scoase din ecuatie?si cam ce repartitie a franarii au in general BMW-urile?sunt uimit de ceea ce ai putut scrie pe topicul asta.

Cat despre fading,va apare si cu mama franelor sport cum a zis si Florin doar ca mai tarziu.

Indiferent de uimirea ta, da, e o eroare de inginerie ca o masina dubla la putere sa aibe aceleasi frane cu restul gamei.

In ziua de azi, si 316i e90 are frane mai mari ca 328i in anii aia. 292X22(e90)-286x22(e36)

Franele stock de e36 sunt praf, praf, praf praf.

Mergi tu 0-250 de 2 ori, apoi franeaza violent pana la 0, la a treia incercare nu mai ai frane deloc.

Ori am eu asteptari mari de la frane, pe care mi le voi rezolva, ori tu crezi ca e normal ca dupa o franare de la 200 sa scada capacitatea de franare progresiv.

 

La Ciupanezu normal ca nu i se intampla sa aibe probleme cu franele, el are discuri mult mai mari ca cele de pisica.

286X22 mm vs 324X30 mm

 

Daca si 535i ar avea aceleasi discuri de frana cu 520i, iti spun eu ca Ciupanezu ar avea alta parere despre sistemul de franare. Dar nu, e o diferenta mare... 296X22(520i)- 324x30(535i)

 

La franare, conteaza mai mult discurile fata, decat cele spate.

Desi la 328i si pe spate sunt ventilate, comparativ cu 318i.

 

DIn teorie, vorbesc multi, hai cu mine in masina, la cox, si cand o sa te dai jos, o sa-mi spui tu, ca mi-ar prinde bine frane mai bune...

 

Asta nu e valabil la un mers normal, in limita legii. Niciodata asa nu ajungi la brake fading.

cum zici tu,mai ma interesez cu repartitia fortei de franare si revin.

Cumparatia cu E39 e cam deplasata realizezi ca el are cateva sute de kg in plus nu?

personal nu am auzit pe nimeni sa se planga de franele de E36 cum zici tu :lol:

franele tale sunt folosite din ce am vazut si pe 323i E46 si nici acolo nu am auzit pe nimeni

oricum fiecare are asteptari diferite tu zici ca sunt proaste altii pot sa spuna ca sunt bune,eu am patit-o la un Oltcit sa raman fara frane dupa ce am mers mai "sportiv" in oras,iar de atunci mi-am invatat lectia.Oricum overall un upgrade nu strica niciodata daca ai banii disponibili,de altfel si eu ma gandesc la niste frane EBC :)

Link to comment
Share on other sites

cum zici tu,mai ma interesez cu repartitia fortei de franare si revin.

Cumparatia cu E39 e cam deplasata realizezi ca el are cateva sute de kg in plus nu?

personal nu am auzit pe nimeni sa se planga de franele de E36 cum zici tu :lol:

franele tale sunt folosite din ce am vazut si pe 323i E46 si nici acolo nu am auzit pe nimeni

oricum fiecare are asteptari diferite tu zici ca sunt proaste altii pot sa spuna ca sunt bune,eu am patit-o la un Oltcit sa raman fara frane dupa ce am mers mai "sportiv" in oras,iar de atunci mi-am invatat lectia.Oricum overall un upgrade nu strica niciodata daca ai banii disponibili,de altfel si eu ma gandesc la niste frane EBC :)

 

Nu sunt chiar aşa multe sute de kg, maşina mea are 1574 kg, nu este deloc grea. :)

 

Mai ales faţa contează la frânare pentru că greutatea maşinii se duce pe partea din faţă ĂŽn timpul frânării.

Din acelaşi motiv se uzează frânele de pe faţă mult mai repede decât cele de pe spate.

 

Nicii posesori de 328i nu sunt prea mulţi, e o motorizare destul de rară.

 

La Ciupanezu normal ca nu i se intampla sa aibe probleme cu franele, el are discuri mult mai mari ca cele de pisica.

286X22 mm vs 324X30 mm

 

Daca si 535i ar avea aceleasi discuri de frana cu 520i, iti spun eu ca Ciupanezu ar avea alta parere despre sistemul de franare. Dar nu, e o diferenta mare... 296X22(520i)- 324x30(535i)

 

La franare, conteaza mai mult discurile fata, decat cele spate.

Desi la 328i si pe spate sunt ventilate, comparativ cu 318i.

 

DIn teorie, vorbesc multi, hai cu mine in masina, la cox, si cand o sa te dai jos, o sa-mi spui tu, ca mi-ar prinde bine frane mai bune...

 

Asta nu e valabil la un mers normal, in limita legii. Niciodata asa nu ajungi la brake fading.

 

Chiar şi 525d frânează mult mai slab decât 535i deşi diferenţa de diametru nu este foarte mare.

Nişte frâne mari contează foarte mult, frânele m-au salvat de câteva ori la viteză mare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.