Jump to content

bujie incandescenta rupta


horatiu28

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Depinde la ce masina, la cele la care ai acces usor la bujii se poate incerca cu un tarod cu filet pe stanga. Dar cel mai bine e sa dai chiulasa jos, cu extractorul risti sa ramana bucatele din bujie in cilindru. Va trebui refacut filetul in chiulasa, alta garnitura, adica bani.
Link to comment
Share on other sites

Depinde la ce masina, la cele la care ai acces usor la bujii se poate incerca cu un tarod cu filet pe stanga. Dar cel mai bine e sa dai chiulasa jos, cu extractorul risti sa ramana bucatele din bujie in cilindru. Va trebui refacut filetul in chiulasa, alta garnitura, adica bani.

daca gaseste un meserias bun nu trebuie dat jos chiulasa si implicit nu are nevoie de garnitura

Link to comment
Share on other sites

Depinde la ce masina, la cele la care ai acces usor la bujii se poate incerca cu un tarod cu filet pe stanga. Dar cel mai bine e sa dai chiulasa jos, cu extractorul risti sa ramana bucatele din bujie in cilindru. Va trebui refacut filetul in chiulasa, alta garnitura, adica bani.

daca gaseste un meserias bun nu trebuie dat jos chiulasa si implicit nu are nevoie de garnitura

 

Am spus clar, depinde de masina. Vreau sa vad de exemplu cine da jos o bujie rupta de la un Opel 2.2 Dti fara sa dea jos chiulasa. Normal ca la unele se pot scoate dar la unele motoare paractic nu ai ce sa faci, nici macar nu vezi bujia decat cu lanterna.

Link to comment
Share on other sites

Depinde la ce masina, la cele la care ai acces usor la bujii se poate incerca cu un tarod cu filet pe stanga. Dar cel mai bine e sa dai chiulasa jos, cu extractorul risti sa ramana bucatele din bujie in cilindru. Va trebui refacut filetul in chiulasa, alta garnitura, adica bani.

daca gaseste un meserias bun nu trebuie dat jos chiulasa si implicit nu are nevoie de garnitura

 

Am spus clar, depinde de masina. Vreau sa vad de exemplu cine da jos o bujie rupta de la un Opel 2.2 Dti fara sa dea jos chiulasa. Normal ca la unele se pot scoate dar la unele motoare paractic nu ai ce sa faci, nici macar nu vezi bujia decat cu lanterna.

 

Bravo,asa este, am patit-o...

Link to comment
Share on other sites

Depinde la ce masina, la cele la care ai acces usor la bujii se poate incerca cu un tarod cu filet pe stanga. Dar cel mai bine e sa dai chiulasa jos, cu extractorul risti sa ramana bucatele din bujie in cilindru. Va trebui refacut filetul in chiulasa, alta garnitura, adica bani.

daca gaseste un meserias bun nu trebuie dat jos chiulasa si implicit nu are nevoie de garnitura

 

Am spus clar, depinde de masina. Vreau sa vad de exemplu cine da jos o bujie rupta de la un Opel 2.2 Dti fara sa dea jos chiulasa. Normal ca la unele se pot scoate dar la unele motoare paractic nu ai ce sa faci, nici macar nu vezi bujia decat cu lanterna.

am presupus ca e vorba de un BMW

Link to comment
Share on other sites

Am spus clar, depinde de masina. Vreau sa vad de exemplu cine da jos o bujie rupta de la un Opel 2.2 Dti fara sa dea jos chiulasa. Normal ca la unele se pot scoate dar la unele motoare paractic nu ai ce sa faci, nici macar nu vezi bujia decat cu lanterna.

 

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24...sc&start=20

Invest este nick-ul celui care scoate bujii rupte la Opel. Am inteles ca tipul este meserias, toata lumea a fost multumita. Eu nu am avut timp sa trec pe la el, am doua bujii rupte si chiulasa nu o dau jos nici in ruptul capului. Mai avem colegi care au apelat la el. Linkul il stiu pentru ca prima mea "dragoste" a fost Opel, mai exact Vectra A din "93. Am postat si o poza cu motorul M47, deci stie despre ce este vorba.

Daca apelati si rezolvati ceva, postati aici.

Link to comment
Share on other sites

din cate am inteles, la bujiile incandescente, nu trebuie dat in mod normal cu o pasta speciala pe filet inainte de montare?

Ba da. Vaselina grafitata. Dar degeaba. Otelul din care sunt facute bujiile are punctul de dilatare mai mic decat aluminiul din chiulasa, si atunci intre bujie si chiulasa se formeaza un pic de spatiu care se umple cu calamina si schimband bujia mai rar decat trebuie, ea ramane intepenita in calamina aia si se rupe. Normal cica se schimba la 60k km sau doi ani. Cu cat intarzii mai mult, cu atat sunt sanse mai mari sa se rupa. Eu asa am inteles, sper sa nu gresesc.

Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu acesat lucru foarte neplacut.... am fost la robert :lol: ...mi-a dat jos releul de bujii care era praf ....l-a refacut si normal am vrut sa-mi schimbe si bujiile incandestente... bujia de la cilindrul 1 s-a desfacut foarte greu si stupoare.... a iesit filetul si partea de prindere . si a ramas varful si tija din cupru din mijloc, care iese 2 cm peste orificiu.

A incercat robert toate variantele posibile cu degripant, a incercat prin rotatie prin smulgere nimic :) ...

a venit si doru b 98 nic... a incercat sa sudeze ceva de tija dar nu se poate se topeste tija.

Daca stie cineva pe careva ....sau daca are cineva o solutie astept cu nerabdare .....aici sau la tel 0763 820 629.

Multumesc anticipat.... :)

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24...sc&start=20

Invest este nick-ul celui care scoate bujii rupte la Opel. Am inteles ca tipul este meserias, toata lumea a fost multumita.

 

In primul rand tipul spune clar ca scoate ...doar daca poate sa faca filet cu tarot de 3 pentru un anumit tip de bujii cu diametrul exterior de 10 mm...

In cazul meu filetul a iesit deci ..... :)

Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu acesat lucru foarte neplacut.... am fost la robert :lol: ...mi-a dat jos releul de bujii care era praf ....l-a refacut si normal am vrut sa-mi schimbe si bujiile incandestente... bujia de la cilindrul 1 s-a desfacut foarte greu si stupoare.... a iesit filetul si partea de prindere . si a ramas varful si tija din cupru din mijloc, care iese 2 cm peste orificiu.

A incercat robert toate variantele posibile cu degripant, a incercat prin rotatie prin smulgere nimic :) ...

a venit si doru b 98 nic... a incercat sa sudeze ceva de tija dar nu se poate se topeste tija.

Daca stie cineva pe careva ....sau daca are cineva o solutie astept cu nerabdare .....aici sau la tel 0763 820 629.

Multumesc anticipat.... :)

 

 

Nu vreau sa se considere "up" sau off topic....

Link to comment
Share on other sites

un filmulet super.... cu un kit pentru scoaterea bujiilor rupte

http://www.youtube.com/watch?v=15C5xTWNylI&NR=1

 

Kitul ala e facut de firma Klann special pentru Mercedes. Costa in jur de 500 de euro. Pentru BMW nu exista inca ceva asemanator. Mai e un topic unde s-a discutat treaba asta.

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.