Jump to content

Apa la rosu


MisterClau

Recommended Posts

Buna seara, fericiti posesori de BMW! :)

Am o problema de vreo 2 luni incoace si nu stiu ce sa-i fac sau unde sa merg la sigur.

Acum ceva timp, conducand BMW-ul meu E34 520i din '95 am observat ca imi urca acul de la apa aproape de zona rosie. Am oprit, am asteptat putin, a coborat acul, am ajuns acasa dupa care am completat cu un litru de apa. Atunci pe loc. Apoi am facut un drum pana la Botosani(sunt student in Iasi), pe drum nu mi-a facut probleme chiar si la 140 km/h dar cand am ajuns in Botosani am vazut ca prin oras iar mi se ridica la zona rosie. Iar am oprit, a coborat temperatura, am fost la service si acolo au testat sa vada daca nu cumva e de la termostat. Si ca sa faca asta am luat vreo 6 litri de antigel gata preparat cu apa, si cu motorul pornit a completat meseriasul(intre timp cumparasem si termostat). Culmea, nu mai se urnea din loc. Bun(mi s-a zis ca nu e de la termostat ci doar ca era nevoie de o completare). Am plecat la Iasi din nou, nici o figura timp de 2 sapt. Dupa care iar s-a intamplat, acum prin decembrie. Dar acum, de cate ori completam cu antigel si apa dupa o zi doua era lipsa vreo 2 sau 4 litri. Pana m-am oprit din cumparare de antigel si acum astept sa se incalzeasca putin sa o duc la un service.

Intrebarea mea, dupa lunga si plictisitoarea povestioara, este, care ar fi problema? Scurgere(radiator sau altceva), pompa de apa sa fie sparta, fisurata sau garnitura de _chiulasa_ ciupita sau arsa?? Am auzit o groaza de teorii, cum as putea sa verific exact? Mentionez ca atunci cand am fost la mecanic a ridicat'o , ne'am uitat sub ea si nu parea sa curga nimic de nicaieri, este posibil sa o fi frecat eu dupa ce am completat cu mecanicul antigelul? Din cauza ca nu am luat antigel de aceeasi marca :lol: ?

Mai mentionez faptul ca nu ma pricep asa tare la motoare, dar ma straduiesc sa invat :) .

Multumesc anticipat si daca ma puteti ajuta v'as fi extrem de recunoscator.

 

Am utilizat si functia "search" :) pentru cei care ma vor indemna s-o folosesc doar ca nu am gasit ceva concret si multe chestii nu coincid cu intamplarea mea ... Repet, nici nu le am cu mecanica :D

Link to comment
Share on other sites

La ce pierdere are nu e doar o ciupitura, indiferent ca e in calorifer sau in radiator. E prea multa apa pe care o papa. Daca ar fi din radiatoare, ma gandesc ca ar aparea prin masina sau pe sub motor urme de apa. Cand se aburesc geamurile de la ciupituri in radiatorul de caldura, acel abur de pe geam e uleios, din cauza antigelului.

Nu scoate abur mult pe teava de esapament? Au mai fost pe aici cu simptome d-astea, la ce cantitate de apa se duce sa nu fie blocul sau chiulasa ciupite, sa arunce apa in cilindru.

Trebuie luat la verificat sa nu aiba scapari pe la furtunuri, vas expansiune si abia dupa aia sa mergi spre motor.

Poate e o problema cu racirea in oras (vascocupla, poate chiar pompa de apa), motorul se incalzeste si efectiv arunca apa afara. Poate de fapt asa se pierde apa, prin eliminarea ei prin acea supapa de refulare. Ar trebui sa fie in zona vasului de expansiune urme albicioase de la antigelul varsat si uscat.

Variante sunt multe, trebuie luate pe rand si verificate.

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut o fisura in cotul ala de jos care intra in radiator. E boala lui e34 se pare. Nu se scurgea nimic dar cand mergeam cu ea, din cauza presiunii scapa pe acolo si se evapora. NU baltea pe jos mai nimic. Trebuie curatat tot si urmarit... S-a chinuit ceva mecanicul pana a gasit. Temperatura era normala dar completam cam 1 l la 1000 de km. La mine s-a lasat cu schimbat radiator.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ms pt raspunsuri... dar de aburit imi abureau doar ca era vremea rece... era imposibil sa nu-mi abureasca. Si in multe randuri am observat ca atunci cand dadeam drumul la dezaburire imi urca mai repede acul spre rosu decat daca nu as fi dezaburit :)

Pe teava de esapament imi iesea mult fum(de fapt abur) era frig afara ... si eu nu puteam merge 300 km k sa-mi dau seama daca scoate mult, pentru ca urca acul.

 

Ms pt link-uri ingineru' dar acolo este vorba despre 200 km si completari de 1 litru la 2000 km... la mine s-a intamplat sa pun la Peco, seara, antigel si apa(iarna fiind 1L apa + 1L antigel, dar cam 4 litri in total) iar a 2-a zi trebuia sa mai completez cu inca 4 litri

Edited by MisterClau
Link to comment
Share on other sites

eu la a mea am un surub pe radiator chiar langa vasul de expansiune... asta daca ai modelul ala cu vas de expansiune lipit de radiator.

pornesti motorul, il incalzesti sa deschida termostatul, dai drumu la caldura in masina la maxim si desfaci surubul ala...

Link to comment
Share on other sites

deci sa imi spun si eu parerea aici.....om care are o _chiulasa_ la activ schimbata, o pompa de apa, o vascocupla si un radiator......bine in decurs de vreo 4 ani.....ceea ce ti s`a intamplat tie se pare a fi _chiulasa_ fisurata. pe acolo pierzi apa. ar trebui sa se vada in vasul de expansiune la ralanti ca face apa niste bule micute. cauza fisurii ar fi mai degraba dupa cate ai povestit tu vascocupla care nu mai intra cand trebuie si care trebuie schimbata cam la 150.000 km dupa spusele BMW. dupa cum zici ca atunci cand dai drumu la caldura iti urca temperatura clar e vascocupla devina ptr ca nu mai porneste cand trebuie si nu raceste apa din radiator. parerea mea......
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.