Jump to content

Vand BMW 325i Touring Arctic metalizat Paket M Sport


LRD

Recommended Posts

Nu ai putea vinde masina printr-o reprezentanta din Germania? Acolo ai gasi sigur clienti. Nu stiu cum procedeaza ei, daca iau masini la buy-back doar cand cumperi altceva de la ei, sau o pot cumpara pentru revanzare, sau sa o vanda la pretul tau cu adaos. Dar ma gandesc ca s-ar putea, masina este din 2008, kilometri putini si in Germania cred ca ar avea cautare. Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Misto masina.

 

Heh are pana si cuva din portbagaj originala :) Cat a costat ?

 

E si primul 3 pe care il vad cu bandouri pe usi, care sunt foarte practice. Mi se pare ca e optiune. Nu inteleg de ce n-au mai pus din oficiu pe toate masinile.

Cuva, avand marginile inalte, este deosebit de practica cand mergi la cumparaturi, nu esti stresat ca o sa curga ceva! Fiind accesoriu original bmw, a costat!

Iar cu bandourile, sunt foarte practice prin parcari, te protejeaza cand un idiot deschide prea larg usa si te atinge!. Am vrut sa pun si pe bare fata spate, dar avand pachetul M Sport care au alta configuratie, nu exista pentru astea. La E46, la touring am vazut ca exista adancitura oentru montarea bandourilor din fabrica!. La E91 au renuntat sa le puna de la inceput!

Iar privind posibilitatea de a vinde masina in Germania, am incercat la modul serios, fiind interesat in a cumpara din Germania un Land Cruiser 3 usi. Am luat legatura cu handleri, pe net, care aveau in parc si Toyote si BMW-uri (dupa cum stiti, handlerii sunt profilati pe marci).

In Germania exista o neancredere totala fata de masini rulate in Romania, chiar si BMW-uri, daca chiar insisti se pune problema unei verificari tehnice complexe pe care trebuie tu sa o platesti, handler-ul care ti-ar lua-o vrea sa aiba un profit daca o vinde mai departe si nu are rost sa se complice, masina pe care tu vrei sa o cumperi de la el, la schimb, mai bine asteapta pana vine un roman sa i-o ia cu banii jos, chiar si la pretul netto fara TVA (daca se cumpara pe firma).

 

Ai incercat varianta despre care am discutat la un momentdat pe PM?

 

Am vrut atunci, dupa ce mi-ai dat PM, dar prins cu probleme am uitat! Iti multumesc oricum, i-am dat acum un mesaj, sa vedem daca ar mai fi actuala problema!

 

Ce vremuri!

M-am uitat de curiozitate pe mobile.de, un seria 3 touring cu motorul asta in 6 cilindri sub 2 ani, paket M se vinde pe la 25-26000.

Ultima persoana care m-a contactat in urma anuntului din autovit si care zicea ca vrea un touring (culmea este ca nu a comentat faptul ca este benzina, asa cum m-as fi asteptat!), dupa ce i-am trimis o gramada de poze pe net (vroia sa vada interiorul), zicea ca pacat ca nu este cu cutie automata si ca nu are Xenon.

Adevarul ca la acest motor in 6 tot farmecul este senzatia de rezerva permanenta de cuplu (avand cuplul maxim incepand cu 2400 ture pana la 4200ture!), din acest motiv nu necesita schimbari dese de viteza, se poate merge cu a 5-a in oras fara a trepida motorul, daca merg cu a 4-a in oras, imi arata la bord sa schimb ina 5-a! Deja se apropie de comportamentul unui motor diesel!

Hai sa vad daca se va reactiona la o scadere de pret.

18.300 euro!

Culmea stiti care este? Ca daca scazi pretul marea majoritate se gandesc cam asa: "precis masina are ceva din moment ce e dispus sa o dea asa ieftin!

Masina este perfecta, in afara de ceva julituri minore pe bara din parcarile de la market, inevitabile, (nici nu ma gandesc sa vopsesc ceva, se poate interpreta gresit, cine stie ce a avut de ai vopsit bara!), nu are nimic.

I-am facut recent prima revizie, de si are doar cca 17300km, deci este clar ca nu se putea umbla la kilometraj!

Deci: 18300km

Scuze, din viteza si avand in vedere ca pretul este cam la fel cu kilometrajul, am zis 18300 km!

Deci, 18300 euro!

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt presat sa o vand in cateva zile, am planificat sa o vand in 2-3 luni, o voi folosi pana atunci (cu mare atentie!!), dar cu ocazia asta mi-am dat seama ce prejudecata, complect gresita, exista in randul iubitorilor de BMW seria 3 privind Touringul!

Exista chiar un topic cu acest subiect (touring versus sedan), dar nu pot sa ma abtin sa nu mai complectez:

Am circulat si cu E90 cu acelasi motor. Va spun cu mana pe inima ca din punct de vedere dinamic touringul se comporta la fel! Lungimea este aceiasi, iar daca studiati putin linia touringului, veti vedea ce frumos incepe linia sa coboare spre spate, chestia a fost studiata din punct de vedere dinamic, plus ca datorita masei echilibrate intre punti masina sta extraordinar de stabila in curbe la viteza. Eu pana acuma nu am reusit sa-i fac sa fuga spatele, nici macar in cele 2 ierni cu care am prins-o.

Acuma inca sunt cu rotile de iarna Continental 215/55R16 (si cu astea se poate conduce sportiv!), dar daca a venit primavara o sa-i pun rotile de la paket-ul M Sport, adica celebrele roti mixte de la seria 3 225/45R17 fata si 255/40R17 spate cu cauciucuri Michelin Pilot Sport (normale, nu runflat!) cu care in curbe parca sta lipita de sosea! De cand s-a terminat soseaua Timisoara-Lugoj, au latit-o, se poate merge splendid, poti sa faci triplare fara probleme. Sau pe Timisoara Cenad, iarasi poti merge sportiv, de "amorul artei". Ziceam de fugit spatele, de exemplu inaintea BMW-ului am avut un Mini Cooper la care conducerea era aproape "o fericire", cine a condus stie, dar la ea, fiind usoara, mi-a fugit spatele intr-un sens giratoriu in care intrasem cu viteza prea mare, m-a aruncat din banda 1 in banda 2, imediat a intrat in functiune ESP-ul si m-a corectat, dar pentru o secunda senzatia a fost cam neplacuta, noroc ca era libera banda 2 din sensul giratoriu. E91 fiind mai grea si avand mai complexe sistemele de siguranta, plus echilibrarea maselor, sta cu totul altfel in curba.

Iar legat de caroserie, chiar daca in portbagaj este tras acel rulou care acopera , faptul ca volumul de aer este mai mare decat la sedan, iti da o senzatie de aerisit, de spatiu, cand intorci capul in spate Iar la drum lung, daca sunt doar 2 persoane si multe lucruri, se rabateaza banchet spate, si am cumparat o husa de protectie bmw care se ridica pe laterale si in fata pana la tetierele scaunelor si poti umple efectiv masina, nu mi-a venit sa cred cat am putut pune in masina asta vara cand am mers la mare la camping.

M-am uitat in cartea tehnica, fata de sedan, la turing supensia pe spate este diferita pentru a prelua posibila incare mai mare (se vede si in cartea tehnica, sarcina pe osia spate este mai mare cu ceva), dar asta nu-i afecteaza dinamica.

Iar legat de fapul ca am renuntat la runflat, roata de rezerva ingusta in husa cu fermoar ocupa putin loc in portbagaj! Bineanteles ca a a trebuit sa cumpar si cricul ca accesoriu pe care masina nu-l avea initial (un set care contine cricul rombic, foarte solid, manerul cu clichet, cheia de roti dinamometrica reglata la 130Nm, o cala pentru roti, o pereche de manusi (sa nu te murdaresti!), o punga mare de plastic sa bagi roata schimbata si ... o creta sa faci un semna daca scoti cuiul din roata! Nemtii astia sunt fantastici!

Link to comment
Share on other sites

Toate aceste optionale roata de rezerva, husa roata, set de cric, tava din portbagaj, husa bancheta spate, bandouri au costat o gramada de bani. Numai un maniac ar da banii pe asa ceva si probabil si masina este ingrijita in consecinta. :) Din punctul meu de vedere, singurul lucru care ii lipseste este ca nu e 330 de 272CP :twoup: (impozitul fiind la fel) in rest :) si 215CP este ok Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Toate aceste optionale roata de rezerva, husa roata, set de cric, tava din portbagaj, husa bancheta spate, bandouri au costat o gramada de bani. Numai un maniac ar da banii pe asa ceva si probabil si masina este ingrijita in consecinta. :) Din punctul meu de vedere, singurul lucru care ii lipseste este ca nu e 330 de 272CP :twoup: (impozitul fiind la fel) in rest :) si 215CP este ok

Cu 325i se poate conduce si sportiv, adica de amorul artei sa o duci la 6000 ture, sunetul este splendid si nu-ti da nici un moment senzatia ca esti la capat! Dar se poate conduce si economic, daca vrei, adica sa speculezi faptul ca, repet, are cuplul maxim incepand de la 2400 ture pana la 4200 si avand 6 cilindri, in oras se poate conduce aproape ca un diesel, fara trepidatii. Diferenta la 330i fata de 325i se simte la conducerea la limita cand are o "rautate" in plus, dar asta se simte mult si la consum, diferenta de consum intre ele este mult mai mare decat cea pe hartie. La 330i fata de 325i, in afara de o diferenta la soft, difera mecanic admisia aerului, adica mai simplu, aerul intra mai "usor" in motor, dar prin asta creste consumul de benzina!

Bineanteles ca in fazele de depasire la limita cu 325i, se retrogradeaza din a 6-a in a 5-a , sau chiar a 4-a, se "calca" tare, sare turatia la 6000 si te scoate fara probleme! Adica putere fara turatie nu se poate!

Diferenta fata de 325i vine nu atat de la 330i ci la 335i biturbo care este intr-adevar "alta chestie"!

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, singurul lucru care ii lipseste este ca nu e 330 de 272CP :) (impozitul fiind la fel) in rest :) si 215CP este ok

 

impozitul la 330 este 900 ron si la 325 e 400 ron .Asta pe langa diferentele de consum semnificative intr-un oras ca Bucuresti .

 

Ps . mai bine pastrezi masina daca ai posibilitatea , vanzarea e fix bataie de joc in conditiile astea de piata , probabil undeva la 15k ai putea sa obtii pe ea .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

impozitul la 330 este 900 ron si la 325 e 400 ron. Asta pe langa diferentele de consum semnificative intr-un oras ca Bucuresti .

 

Daca te uiti atent, 325 de fata are 2996cmc, deci impozitul e tot 900 ron si n-are nici o legatura cu Bucuresti, este din Timisoara. Consumul nu cred ca este mult mai ridicat.

 

Uite aici datele tehnice oficiale pentru seria 3 incepand cu martie 2008 sa zicem. E91 325i consuma pe foaie 9,9 urban / 5,7 afara / 7,2 mediu si E91 330i consuma 10,1 urban / 5,8 afara / 7,4 mediu. S-ar putea totusi ca in realitate sa fie semnificativ mai mare diferenta, nu ma pot pronunta.

 

Scuze vanzatorului de offtopic.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

impozitul la 330 este 900 ron si la 325 e 400 ron. Asta pe langa diferentele de consum semnificative intr-un oras ca Bucuresti .

 

Daca te uiti atent, 325 de fata are 2996cmc, deci impozitul e tot 900 ron si n-are nici o legatura cu Bucuresti, este din Timisoara. Consumul nu cred ca este mult mai ridicat.

 

Uite aici datele tehnice oficiale pentru seria 3 incepand cu martie 2008 sa zicem. E91 325i consuma pe foaie 9,9 urban / 5,7 afara / 7,2 mediu si E91 330i consuma 10,1 urban / 5,8 afara / 7,4 mediu. S-ar putea totusi ca in realitate sa fie semnificativ mai mare diferenta, nu ma pot pronunta.

 

Scuze vanzatorului de offtopic.

Cifrele astea privind consumul sunt relative. Unul din elementele cele mai importante care spun cum va functiona motorul si implicit cum va merge masina, este curba de cuplu a motorului. Nu conteaza doar la ce turatie se atinge cuplul maxim (bineanteles ca si asta spune mult, cu cat cuplul maxim se atinge mai jos ca turatie, masina este mai comod de condus in oras!) ci conteaza si alura curbei de cuplu. Ideal este ca valoarea maxima a cuplului (sau macar un % mare din ea, cam 90%) sa fie pe o plaja larga de turatie (adica sa nu aiba alura ascutita unui varf de munte), ci o crestere. o portiune dreapta si mai tarziu o scadere, ceace s-a realizat la motorul de la 325i. Deci:

PutereCP Cuplu maximNm

325i 218 270/2400-4200

330i 272 320/2750-3000

320i 170 210/4250

Adica la 325i cuplul maxim se mentine pe o plaja de cca 1800 de ture/min pe cand la 330i curba coboara imediat, ca si la motorul de 2,0i (la astea 2 la mersul in oras trebuie lucrat mai mult din acceleratie si din schimbator daca vrei "senzatii"!) De aceea dintre cele 3 cel mai comod de condus in oras ramane 325i, nu necesita multe schimbari de viteza, se apropie de modul de functionare al unui diesel, dar fata de un diesel care este plafonat pe la 4000 ture, la 325i te poti duce pana la 6500 ture linistit, asta nu o spun numai eu. Normal ca asta in detrimentul varfului de putere, dar dupa cum am mai spus, in situatiile limita cand ai nevoie brusc de putere, se retrogradeaza in trepte inferioare, creste brusc turatia si implicit puterea si masina sare brusc (deci totul devine un joc al pedalelor si schimbatorului! ) Bineanteles ca cel mai performant este clar 33oi . La 0-100km/h 330i scoate 6,2sec, iar 325i "doar"6,9sec - dar nu stiu cate marci consacrate mai au masini care la un motor aspirat pe benzina de 3,0l sa scoata 6,9 sec /100km/h la un combi! Aici se vede clasa unui constructor ca BMW, la motoare aspirate pe benzina. Ca la motoare turbo (diesel sau benzina)oricine poate scoate putere, totul se rezolva din turbina! Uitati-va la Mazda, cu motorul de 2,3l benzina turbo de 260CP de la mazda3 si CX7, etc

Cand am cumparat masina in 2008 am avut in vedere cele de mai sus si in plus faptul ca la 325i se pot pune si roti pe 16", pe cand la 330i, din cauza discurilor de frana pe fata, doar de la 17" in sus si am considerat ca la drumurile noastre trebuie sa poti pune si pe 16, macar rotile de iarna. Iar pentru vara rotile mele de baza sunt cele mixte de 225/50R16 fata si 245/45R16 spate pe jante spitate cu care se poate face excelent conducere sportiva!

Iar ca sa-ti raspund la aprecierea de "maniac", vreau sa-ti spun ca in 2008 am avut o perioada de varf profesionala (sunt proiectant de meserie), dar asta dupa ce am cumparat masina si atunci nu mi-a ramas decat sa o dotez pe asta care o aveam! Poate daca asi fi avut bani suficienti la momentul cumpararii asi fi luat un E91 330i, dar pana acuma nu am simtit nevoia de mai multa putere. Diferenta de pret era spre 5000 euro, iar de banii astia mai bine am pus piele, pachet M Sport, carlig rabatabil electric, sistem navigatie bmw, roti si cauciucuri! Trecand de la runflat pe normale, trebuia sa iau roata de rezerva in husa si cric dar sa nu spui ca cutia de plastic din port bagaj cu margini inalte este un lux, scapi de stresul sa nu ti se sparga punga de lapte in portbagaj cand vii de la piata!

Link to comment
Share on other sites

PutereCP Cuplu maximNm

325i 218 270/2400-4200

330i 272 320/2750-3000

Adica la 325i cuplul maxim se mentine pe o plaja de cca 1800 de ture/min pe cand la 330i curba coboara imediat!

bine bine, are 320nm pe o plaja mica dar are 280-300nm pe o plaja foarte foarte mare.

sa spunem ca bmw va schimba valoarea cuplului la 325i, ajunge 280 nm intre 2800 si 3000 si spunem ca are o curba de cuplu mai slaba decat "vechilu motor de pe 325i".

nu e asa, doar ca are un varf de cuplu intre 2800 si 3000, insa ramane cu 270nm intre 2400 si 4200.

 

oricum, masina superba, E91 e, dupa parerea mea peste E90 chiar si la design

Link to comment
Share on other sites

PutereCP Cuplu maximNm

325i 218 270/2400-4200

330i 272 320/2750-3000

Adica la 325i cuplul maxim se mentine pe o plaja de cca 1800 de ture/min pe cand la 330i curba coboara imediat!

bine bine, are 320nm pe o plaja mica dar are 280-300nm pe o plaja foarte foarte mare.

sa spunem ca bmw va schimba valoarea cuplului la 325i, ajunge 280 nm intre 2800 si 3000 si spunem ca are o curba de cuplu mai slaba decat "vechilu motor de pe 325i".

nu e asa, doar ca are un varf de cuplu intre 2800 si 3000, insa ramane cu 270nm intre 2400 si 4200.

 

oricum, masina superba, E91 e, dupa parerea mea peste E90 chiar si la design

La motoare pe benzina curba de cuplu este bine sa fie cat mai aplatisata, schimbarea treptelor urmand sa se faca cat mai in dreapta pe zona aplatisata a curbei (acolo unde incepe sa scada curba), ca dupa schimbarea in sus a treptei sa scada cat mai putin turatia, adica in urmatoarea treapta sa nu pleci de la o turatie prea mica (asta se intampla in mod normal la curbele "ascutite" de cuplu). Dar ca sa vorbim mai la obiect, ar trebui sa avem in fata curbele, sa vedem la ce turatie minima si maxima se afla cei cca 90%.din cuplul maxim.

La o cutie manuala, daca vrei sa scoti un timp de la 0-100km/h cat mai apropiat de cel indicat de constructor (adica de 6,9sec la E91 325i actual, de exemplu), inafara de faptul ca trebuie cauciucurile sa fie cele indicate, la presiunea maxima, incalzite, benzina indicata, motorul incalzit, etc, treptele trebuie schimbate in sus fiecare doar la o anumita turatie rezultata dintr-un grafic in functie de curba de cuplu si curba de putere a motorului, deabia atunci se obtine randamentul maxim! (teoria asta o aplici, daca ai datele, la "liniute"!)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am vandut masina si acuma vand :

-setul de roti de vara pe 16" multispitate 225/50R16 92 W fata (profil 7,5mm)+ 245/45ZR16 Pilot SX spate (profil 6,5mm - noi aveau profil 7,0mm!), impreuna cu 2 buc. 225/50R16 identice cu cele de pe fata (profil 7,5mm)din care unul montat pe o janta styling 156 (ca rezerva), si o pereche cauciucuri 205/55R16 Michelin profil 7,5mm pentru diverse combinatii posibile (225/50 fata spate ; 205/55fata - 225/50 spate)

-set 5 buc. roti iarna 215/55R16 Continental, profil 8mm montate pe jante styling 156

-0 pereche 225/55R16 Michelin, profil 7,5mm

La rubrica vanzari voi pune si poze

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.