Jump to content

ZME - ce este? ce face?


Recommended Posts

Salut am o problema cu DDE, in sensu ca de cand am dat jos admisia si am curatat-o, EGR curatat, filtru epurator schimbat, schimbat bujii, atunci am scos si mufele de la injectoare si pompa de inalta presiune, mufa dinspre volan. Altceva nu i-am facut. Dupa ce am pus totu la loc, dar totu, la mecanic, mi-a dat eroare pe senzorul de pe admisie, senzorul de presiune de admisie, era infundat, si canlul pe care venea aerul la fel; le-am curatat, si am plecat de la mecanic bine mersi. masina a mers super 2 saptamani, dupa care apare eroarea de mai jos.

 

ideea este caci cand a aparut eroarea de la senzorul de presiune de pe admisie, acelasi simptom ca acum, identic se manifesta, dar eroare diferita :) ; din cate stiu eu DDE se aprind cand o componenta electronica nu mai functioneaza deloc sau nu mai e in parametri.

 

am aceasta eroare : 4560 Reglare presiune injectie prin ZME,presiune prea mica si 4590 Reglare presiune injectie prin ZME,presiune minima neatinsa

 

poate sa fie de la potentiometrul de la pedala de acceleratie ( cineva a inlocuit potentimetrul de la pedala si a scap de acest DDE, in cazul meu, nu cred ca ar fi stricat, pentru ca acceleratia raspunde ok ) ? sau este direct senzorul de pe pompa de inalta presiune? sa se fi infundat din nou senzorul de presiune de pe admisie ( acest senzor de presiune de pe admisie poate sa faca figuri cand sa functioneze cand nu? sau se strica de tot )

 

Ce face mai exact acest ZME? Ce am gasit eu: Trim unit. Control unit for the high-pressure pump (such as CP3) of a Common Rail system. Measures the fuel quantity fed to the pump; ok dar unde e situat?

Link to comment
Share on other sites

ce am gasit pe internet, la nemti: ZME is the so-called metering unit (Bosch name) basically an electrically controlled valve, which is integrated into the CP3 and on the rail pressure is compensated.

 

deci, ori nu mai functioneaza bine aceasta electrovalva, ori senzorul nu mai citeste bine, ori pompa de sub scaunul soferului nu livreaza destula motorina la aceasta electrovalva! Ce este acest CP3?

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

doamne ajuta, dar eroarea e diferita, zice clar ce si unde....o sa ma uit la el iar, dar din ce am mai aflat, pompa de sub scaunul soferului e principalul motiv. oricum astept raspuns la intrebarile de mai sus, dar acest ZME regleaza presiune de combustibil injectat in pompa de inlata presiune, din ce material am gasit pe net.

 

referitor la problema mea, sunt multiple cauze. sper sa aiba azi timp mecanicu de mine, si sa gasesc buba, rezolvarea si va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

doamne ajuta, dar eroarea e diferita, zice clar ce si unde....o sa ma uit la el iar, dar din ce am mai aflat, pompa de sub scaunul soferului e principalul motiv. oricum astept raspuns la intrebarile de mai sus, dar acest ZME regleaza presiune de combustibil injectat in pompa de inlata presiune, din ce material am gasit pe net.

 

referitor la problema mea, sunt multiple cauze. sper sa aiba azi timp mecanicu de mine, si sa gasesc buba, rezolvarea si va tin la curent.

 

a incercat sa o stearga si nu a putut sau a sters-o si a revenit?

Link to comment
Share on other sites

vad ca tu tot 318d ai, ceva problema de genu asta, tu ai mecanic, ask pls!

 

Nu am probleme de genul asta dar vreau sa te ajut ca vad ca te macina problema asta(ai scris in o gramada de topic-uri despre problema ta). A avut cineva pe forum probleme ca a ta dar vad ca ai scris si acolo :)

Link to comment
Share on other sites

ma rog la dumnezeu sa nu fie de la pompa de inalta, pompa de motorina de sub scaun, si senzori sunt foarte scumpi intre 500-700 bucata, ma gandesc si la pedala de acceleratie, dar la mine e ok, raspunde foarte bine, acum ma gandesc doar la acesti doi senzori - de pe pompa de inalta presiune http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15, piesa nr.2 care masoara cantitatea de motorina ce vine de la pompa de motorina de sub scaun si la senzorul de pe distribuitorul de inalta presiune http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15 piesa nr.3;

 

din ce am citit pe net, oricare din astea doua daca nu lucreaza in parametri lor normali, eroare de asta, dar ZME = piesa nr.2 de aci http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15.

 

adica ieri si azi a mers ok, numai ca azi de la pranz a inceput sa faca iar figuri, e clar ca ceva nu e ok, si e ceva electronic, care este influentat de temperatura.

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

tin sa cred ca este un contact electric, posibil de la vreo mufa, vad ca nu are treaba cu temperatura motorului, sau ceea de afara, sapt care vine sper sa desfac.

 

Aceeasi problema (4560 si 4590) am avut-o si eu cu E46 320d. La mine se intampla cand mai aveam 5-10l de motorina in rezervor si ramaneam si in pana P... La mine era problema cu pompa din rezervor care face transferul de motorina dintr-o parte in alta( partea din care tragea pompa de sub scaunul soferului ramanea fara motorina). Mi-am dat seama de asta intrand in meniul acela din bord unde, pe la meniul 6 parca iti arata exact cata motorina ai in stanga si in dreapta - imi arata st-10l si dr-0 de ex. Parerea mea este ca si la tine este tot o problema cu alimentarea cu motorina. Incerca intati cu filtrul de motorina.

 

La tine se opreste motorul cand iti aprinde DDE?

Link to comment
Share on other sites

da, opreste motoru imdiat ce se aprinde DDE, totusi nu face mereu, adica banuii ca e un contact ceva, deoarece si cu 5-2-10-20-30 l de motorina face la fel.

 

cum ai rezolvat?

 

mersi mult de sfat, o sa verific si acest lucru! filtru de motorina, e aproape nou, are max 2000km, il scot din ecuatie, deoarece masina mergea foarte bine si inainte sa il schimb si dupa, pana ce s-a umblat la ea.

 

poate sa faca asa si din cauza ca a fost geru asta, si sa fi prins ceva mizerie, gheata, pompele?

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am rezolvat, doar ca aveam grija sa nu treaca motorina de prima linie...

Eu zic sa schimbi filtrul. A mai patit un prieten cu un X5 sa cumpere un filtru cu defect de fabricatie cred si nu ii mai tragea masina.

S-ar putea sa fie de la pompa de sub masina. Este un motor electric cu carbuni si s-ar putea sa se fi uzat carbunii si sa nu faca contact tot timpul cu rotorul. Dar aia e mai scumpa si nu merita sa o cumperi ca poate nu e de la ea. Oricum, daca e de la ea, probabil o sa cada de tot in curand.

Nu cred ca poate sa fie de la ger, gheata... Daca era, facea atunci probleme, nu acum cand sunt peste 0 grade.

Link to comment
Share on other sites

dupa cum ziceam si mai sus, sincer cred ca e un contact imperfect.....pentru are toane. miercuri sper sa aflu. m-am uitat si in submeniu, la punctu 6. si totu e ok, adica juma juma, deci nu e nici de acolo. Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

revin, pentru ca problema a reaparut iar...nici eu nu stiu ce sa mai cred, ca e ca nu e de la contact, oricum cand o sa ajung la mecanic, o sa verific tot traseul de alimentare. si sa il intreb daca e posibil sa fie de la injectoare. oricum masina imi trage foarte bine, merge foarte bine, numai ca are toane, cand o apuca, deodata poc si ma pocnit.

 

adica cand o apuca imi face cate o faza de asta... va rog cine a patit sa posteze. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
same problem, bavaria cum se verifica acesta pompa, doar cu testaru? presiunea e ok in rampa, injectoare si pompa de inalta! cum si ce as putea sa verific la pompa, senzorul de pe ea si valva de pe rampa!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.