Jump to content

Fan delete mod


cristimm

Recommended Posts

A trecut ceva vreme de cand am facut modificarea si totul este ok asa ca voi face un DIY pentru cei carora le e lene sa parcurga tot topicul initial de aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=44151&

 

Pe scurt este vorba de desfintarea ventilatorului mecanic si inlocuirea lui cu unul electric. Beneficiile ar fi: eliminarea riscului de distrugere a vent. mecanic (se pare ca au fost cazuri in care a produs multe pagube prin compartimentul motor), un raspuns ceva mai bun la accelerate si un consum redus de benzina.

 

Modificarea este prezentata pentru un 318is dar principiul de baza este acelasi, doar ventilatorul ce trebuie achizitionat va fi diferit. Nu imi spuneti ca la 6 cilindrii caldura generata e mai mare si nu va face fata pentru ca am vazut E46 330xi stock care are un singur ventilator electric in spatele radiatorului - asemeni un E30 turbo de 340 cai cu acelasi setup.

 

 

Piese necesare:

 

1. termocontact 80/88C cod 61318361787

2. ventilator cod 64508372039 (merge pe radiatoarele motoarelor in 4 cilindrii)

 

 

Pasul 1

Se demonteaza termocontactul vechi si se monteaza cel nou (in prealabil desurubati busonul de la radiator pentru a elimina presiunea) Daca operatia este facuta rapid se pierde foarte putin lichid si nu e nevoie de aerisire.

 

Pasul 2

Se demonteaza vascocuplajul impreuna cu aparatoarea de plastic. Se gasesc multe tutoriale pe net pentru aceasta operatiune.

 

Pasul 3

Se monteaza ventilatorul nou - se va potrivi perfect.

 

Pasul 4

Se scoate mufa din ventilatorul auxiliar (cel din botul masinii) si se infige in ventilatorul nou.

 

Pasul 5

Testarea. Se porneste motorul si se lasa sa functioneze monitorizand temperatura in bord. Dupa ce acul ajunge la jumatate ventilatorul trebuie sa porneasca pe viteza 1. De asemenea daca se porneste AC ventilatorul va porni.

 

Pasul 6

(poate fi facut ulterior) - Se demonteaza de pe masina ventilatorul auxiliar - care oricum acum sta degeaba. Eu am mers cateva luni cu el. :)

 

Poza inainte si dupa:

http://img529.imageshack.us/img529/4571/inaintesiduparesizeiv8.jpg

 

http://img398.imageshack.us/img398/5713/altunghinn1.jpg

 

 

Costuri:

500 RON ventilator nou aftermarket compatibil cu cod: 64508372039

80 RON termocontact nou aftermarket 80/88C compatibil cu cod: 61318361787

 

Am mers prin toate conditiile de trafic si temperatura, aerul functioneaza perfect, baga rece la fel ca inainte.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Daca nu a avut ventilator auxiliar, mai trebuiesc: termocontactul (se pune pe radiator pe partea pasagerului), 2 sigurante, 2 relee, fire si evident ventilatorul electric. Schema se gaseste in manualul Bentley, daca nu te descurci ti-o simplific eu cu strictul necesar.
Link to comment
Share on other sites

Daca nu a avut ventilator auxiliar, mai trebuiesc: termocontactul (se pune pe radiator pe partea pasagerului), 2 sigurante, 2 relee, fire si evident ventilatorul electric. Schema se gaseste in manualul Bentley, daca nu te descurci ti-o simplific eu cu strictul necesar.

Da-mi numarul paginii, te rog, cu restul ma descurc :twoup:

Cand o sa pice vasco, mai mult ca sigur fac si eu modificarea asta, ventlator am deja, mai trebuie doar adaptat difuzorul dintre radiator si ventilator.

Link to comment
Share on other sites

Modificare asta mi se pare cam in plus.

Practic ce oferea in plus?

 

 

Scrie in primul post:

 

Pe scurt este vorba de desfintarea ventilatorului mecanic si inlocuirea lui cu unul electric. Beneficiile ar fi: eliminarea riscului de distrugere a vent. mecanic (se pare ca au fost cazuri in care a produs multe pagube prin compartimentul motor), un raspuns ceva mai bun la accelerate si un consum redus de benzina.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

te admir cristi ! esti de-al meu :twoup: si eu cautam de mult sa fac aceasta modificare, si in ciuda scepticismului tuturor persoanelor care au auzit ideea mea, eu tot nu am renuntat la idee - pe viitor este bine de stiut ce piese am sa-mi cumpar, iar operatiunea vad ca este destul de simpla.

Eu aveam in minte sa inlocuiesc si pompa de apa mecanica (ce trage si ea niste energie din motor) cu una electrica - cum am vazut in cazul motorului 1.8-16V de pe renault 19 williams, insa cred ca m-as complica destul de mult.

O alta idee era un servo electric, si sa renunt la instalatia de AC pe care si asa o folosesc foarte rar.

In alta ordine de idei, cu toate kilogramele care le-am mai dat jos de pe masina scot un consum extraurban (la mers de 90km/h, benzina alto101) de 4% .. deci orice modificare ce elibereaza kilograme si mai descatuseaza cativa caluti este binevenita !

PS: pentru cei care ma considera nebun, poate chiar sunt

Link to comment
Share on other sites

Nu esti nebun, acum cativa ani era cineva pe un forum auto de la noi care avea aceeasi obsesie in a isi usura masina, incat a ajunsa sa dea jos de pe Mitsubishi-ul lui inclusiv stergatoarele de parbriz si toate angrenajele lui...

 

 

Bine, era stabilit in Dubai :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Unii schimba si termostatul dar eu sunt impotriva acestei schimbari. Schimbarea termostatului face ca motorul sa mearga mai rece numai atata timp cat restul sistemului de racire functioneaza corect. Cu alte cuvinte termostatul regleaza temperatura minima de functionare (dupa ce se incalzeste bineinteles) si nu pe cea maxima cum cred majoritatea. Un motor cu probleme la sistemul de racire se va supraincalzi si cu termostat de 80 grade si cu termostat de 90 grade (posibil ca cel de 80 sa intarzie putin inevitabilul).
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Mie tocmai mi-a cazut vascul si colac peste pupaza s-a stricat si piesa nr 13, asa ca nu mai cupleaza treapta 2 a electroventilatorului cand nu face fata vascul.

 

Vascul este 260Ron (Sachs), iar electroventilatorul auxiliar ma gandeam sa-l fac sa mearga mereu pe treapta 2 (piesa aia e ~200ron si parca n-as da atat pe ea acum). Dauneaza cu ceva daca merge pe treapta 2 cand este aerul conditionat pornit?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.