Jump to content

problema ambreiaj - volanta?


leoberti

Recommended Posts

Salut

 

Am mers azi cu masina, toate bune si frumoase ... am facut mai multe opriri pe unde aveam treaba. Cand am incercat sa o pornesc dupa 10 min de stationare , am pus contactul si am dat sa invarta motorul numai ca nu am avut rabdare sa porneasca, rezultatul a fost pe undeva la mijloc . Adica a dat sa porneasca a invartit pe la 300RPM timp in care s-a auzit un zgomot destul de aiurea .. mi-e greu sa-l descriu .. vibratii puternice evident .. am oprit motorul. Am dat sa porneasca din nou , de data asta am tinut suficient contactul si a pornit frumos fara nici un zgomot.

Problema .. sau nu ... este faptul ca mi se pare ca pedala de ambreiaj si-a schimbat total comportamentul . Pare ca nu se mai duce pana la capat cand o apas .. si ambreiajul tine foarte jos.

Am incercat sa opresc si sa pornesc masina de mai multe ori .. fara nici un rezultat vizibil in comportamentul ambreiajului , am incercat sa dau mai multe pedale ... nimic.

Cupleaza ok cand schimb vitezele .. doar ca e destul de aiurea la condus .. dupa ce m-am obisnuit cum era inainte.

 

Ce s-a intamplat? S-a mai lovit cineva de problema asta?

Acum stiu ca problema e clara de la sistemul ambreiaj - volanta .... dar ma gandesc ca este cineva mai in tema ca mine si ma poate indruma ce sa fac.

Am inteles ca ambreiajul are un sistem de autoreglare in functie de uzura... s-o fi dat sistemul acela peste cap?

Isi revine singur?

 

am verificat lichidul de frana .. este la nivel.

 

masina este E46 318i

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

O perere neavizata este sa ii faci un pic de pedala la ambreaj, cum se face la frana cand schimbi placutele, si sa vezi daca apare vreo schimbare.

 

Este un pistonas care inchide si deschide sistemul prin care circula lichidul de la ambreaj, in momentul in care calci pedala, si poate ca acel pistonas e cauza.

 

La mine, la Golf 4, s-a intamplat de vreo 3 ori sa ramana blocat pistonasul pe inchis si tinea ambreajul foarte jos, iar cursa pedalei era de doar cativa centimetri. Rezolvarea era sa ridic pedala cu mana (sau in trafic bagam piciorul sub ea) si o ridicam pana la nivelul pedalei de frana si pe urma era totul in regula. Se intampla de regula dupa ce imi conducea altcineva masina, cu un alt stil de condus.

Link to comment
Share on other sites

O perere neavizata este sa ii faci un pic de pedala la ambreaj, cum se face la frana cand schimbi placutele, si sa vezi daca apare vreo schimbare.

 

Este un pistonas care inchide si deschide sistemul prin care circula lichidul de la ambreaj, in momentul in care calci pedala, si poate ca acel pistonas e cauza.

 

La mine, la Golf 4, s-a intamplat de vreo 3 ori sa ramana blocat pistonasul pe inchis si tinea ambreajul foarte jos, iar cursa pedalei era de doar cativa centimetri. Rezolvarea era sa ridic pedala cu mana (sau in trafic bagam piciorul sub ea) si o ridicam pana la nivelul pedalei de frana si pe urma era totul in regula. Se intampla de regula dupa ce imi conducea altcineva masina, cu un alt stil de condus.

 

 

exact asta este problema: ambreiajul tine foarte jos si cursa pedalei este foarte mica.

la mine s-a intamplat brusc din cauza unui bad start al motorului ...nu stiu exact in ce masura afecteaza pornirea motorului ambreiajul ... sunt chestii care ma depasesc.

o sa incerc ce mi-ai spus. mersi

 

btw: tot timpul pornesc motorul cu ambreiajul apasat...

Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti de sistemele astea din poza asta?

http://img265.imageshack.us/img265/6444/selfadjustingclutch.jpg

Este vorba despre SAC (Self-Adjusting Clutch) cu 3 deschizaturi cu o piesa sub presiune, un inel care se poate ajusta si un arc sub presiune. Nu am mai facut poza, asta e luata din TIS la schimbarea ambreiajului. Atunci cand se schimba se ajusteaza aceste piese cu o unealta speciala (la o valoare default) si cred ca pe masura ce se uzeaza ansamblul de ambreiaj aceste 3 piese se intind...E posibil sa zic aberatii, dar asta pare sa fie.

Link to comment
Share on other sites

cand incepe sa se uzeze discul de ambreiaj,pedala tine mai sus,in rest nu are nici un reglaj.

 

Eu din cate stiu asta era valabil la versiunea pe cablu...e si normal daca te gandesti. Cel hidraulic insa se auto ajusteaza si indiferent de gradul de uzura al placutei tine in acelasi punct...cel putin mie asa mi-a fost explicat...poate gresesc insa :) !

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am mers azi cu masina, toate bune si frumoase ... am facut mai multe opriri pe unde aveam treaba. Cand am incercat sa o pornesc dupa 10 min de stationare , am pus contactul si am dat sa invarta motorul numai ca nu am avut rabdare sa porneasca, rezultatul a fost pe undeva la mijloc . Adica a dat sa porneasca a invartit pe la 300RPM timp in care s-a auzit un zgomot destul de aiurea .. mi-e greu sa-l descriu .. vibratii puternice evident .. am oprit motorul. Am dat sa porneasca din nou , de data asta am tinut suficient contactul si a pornit frumos fara nici un zgomot.

Problema .. sau nu ... este faptul ca mi se pare ca pedala de ambreiaj si-a schimbat total comportamentul . Pare ca nu se mai duce pana la capat cand o apas .. si ambreiajul tine foarte jos.

Am incercat sa opresc si sa pornesc masina de mai multe ori .. fara nici un rezultat vizibil in comportamentul ambreiajului , am incercat sa dau mai multe pedale ... nimic.

Cupleaza ok cand schimb vitezele .. doar ca e destul de aiurea la condus .. dupa ce m-am obisnuit cum era inainte.

 

Ce s-a intamplat? S-a mai lovit cineva de problema asta?

Acum stiu ca problema e clara de la sistemul ambreiaj - volanta .... dar ma gandesc ca este cineva mai in tema ca mine si ma poate indruma ce sa fac.

Am inteles ca ambreiajul are un sistem de autoreglare in functie de uzura... s-o fi dat sistemul acela peste cap?

Isi revine singur?

 

am verificat lichidul de frana .. este la nivel.

 

masina este E46 318i

 

nu ai lasat pompa de benzina sa isi traga cantitatea de care avea nevoie si de aceea s-a auzit un carait nasol, am patit-o si eu si de atunci astept sa se stinga beculetu :)

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am mers azi cu masina, toate bune si frumoase ... am facut mai multe opriri pe unde aveam treaba. Cand am incercat sa o pornesc dupa 10 min de stationare , am pus contactul si am dat sa invarta motorul numai ca nu am avut rabdare sa porneasca, rezultatul a fost pe undeva la mijloc . Adica a dat sa porneasca a invartit pe la 300RPM timp in care s-a auzit un zgomot destul de aiurea .. mi-e greu sa-l descriu .. vibratii puternice evident .. am oprit motorul. Am dat sa porneasca din nou , de data asta am tinut suficient contactul si a pornit frumos fara nici un zgomot.

Problema .. sau nu ... este faptul ca mi se pare ca pedala de ambreiaj si-a schimbat total comportamentul . Pare ca nu se mai duce pana la capat cand o apas .. si ambreiajul tine foarte jos.

Am incercat sa opresc si sa pornesc masina de mai multe ori .. fara nici un rezultat vizibil in comportamentul ambreiajului , am incercat sa dau mai multe pedale ... nimic.

Cupleaza ok cand schimb vitezele .. doar ca e destul de aiurea la condus .. dupa ce m-am obisnuit cum era inainte.

 

Ce s-a intamplat? S-a mai lovit cineva de problema asta?

Acum stiu ca problema e clara de la sistemul ambreiaj - volanta .... dar ma gandesc ca este cineva mai in tema ca mine si ma poate indruma ce sa fac.

Am inteles ca ambreiajul are un sistem de autoreglare in functie de uzura... s-o fi dat sistemul acela peste cap?

Isi revine singur?

 

am verificat lichidul de frana .. este la nivel.

 

masina este E46 318i

 

nu ai lasat pompa de benzina sa isi traga cantitatea de care avea nevoie si de aceea s-a auzit un carait nasol, am patit-o si eu si de atunci astept sa se stinga beculetu :)

 

da. nu ma deranjeaza caraitul , zgomotul de s-a auzit .. ma gandesc ca nu putea sa faca frumos din moment ce nu a fost o pornire reusita... ma deranjeaza doar ambreiajul.

 

ce piesa ar putea fi blocata .. sau ce nu merge bine din moment ce ambreiajul nu face cursa completa??? practic raspunsul la intrebarea asta imi trebuie...

 

am incercat cu ridicatul pedalei si apasat puternic ... nici o schimbare.

de asemenea am vorbit cu cineva la service si mi-a spus ca daca pistonasul ar fi blocat nu ar functiona ambreiajul. mi-au zis sa mai merg asa 2 -3 zile .. si daca nu se schimba nimic .. sa dau cutia jos sa verifice...

Link to comment
Share on other sites

updates: daca apas foarte puternic pe ambreiaj , merge pana in capat. deci are un punct pana unde merge normal .. si un punct de unde merge foarte foarte greu.

 

poate sa fie volanta de vina? ma gandesc ca daca ar fi ea cauza , ar trebui sa vibreze... si masina nu vibreaza. merge frumos.

discul de ambreiaj in sine .. ma indoiesc.

rulment de presiune ... ar trebui sa scoata zgomot.

placa de presiune??

pistonasul de care zice B46ROS ? ...

 

mai este ceva in ansamblu care nu l-am luat in calcul?

Link to comment
Share on other sites

Ceva ciudat mi s-a intamplat si mie astazi, la un moment dat in traficul de dimineata prin bucuresti am observat ca atunci cand apes pedala de ambreaj se aude un zgomot ~clanc~acelasi zgomot se aude si cant iau piciorul dupa pedala. Am oprit masina am deschis capota si am pus nevasta sa calce ambreajul, se aude acelasi zgomot inafara masini dar si un fel de fluierat.... !!! ce poate fi?
Link to comment
Share on other sites

am fost azi la reprezentanta la BMW .. si mi-au zis ca aproape sigur este placa de presiune. va ceda la un moment dat si ca inainte sa schimb kit-ul de ambreiaj sa incerc sa ii fac o aerisire.

@costelzara: si la tine e aceeasi problema .. placa de presiune sau rulment. se schimba tot kitul de obicei ....

 

ca si idee .. un pret la reprezentanta : schimb kit ambreiaj 1850 RON cu tot cu manopera :).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Mie masina imi merge bine dar uneori o data pe zi mi se intampla sa nu imi prinda ambreiajul si nu ma lasa sa schimb din viteza 1 intr-a 2-a , calc ambreiajul din nou si cu un pic de efort imi intra din nou. Azi a trebuit sa opresc masina ca sa pot schimba viteza, ce o fi oare???
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.