Jump to content

ASC paraie si nu trage


Curcan Stefan

Recommended Posts

BMW E34 525 TDS touring din '94. A mers bine (cu stricaciunile de rigoare) si incet incet ASC-ul (controlul tractiunii in caz ca gresec) intra in actiune mai repede si treptat a ajuns sa nu imi mai dea destula forta la roti. Parca am un motor de dacie pe el. Cand accelerez, intra ASC-ul si in loc sa se miste, paraie. Parca as fi pe zapada. Parerea mea e ca senzorul de la ASC ar fi tocit, dar nu am reusit sa il localizez. As vrea sa incerc fara el. Teoretic, fara el as avea toata puterea la roti si apoi as putea sa il schimb. In mod ciudat, nu am gasit aceasta operatiune descrisa pe forum si nici altundeva pe internet.

Ca si cum nu ar fi destul, cand consumul depaseste 12 (am ac pentru indicarea consumului instant) motorul sare la relanti (de obicei cand e pe tempomat). Nu stiu daca aceste doua comportamente au legatura unul cu altul, dar s-au manifestat cam in aceeasi perioada.

Am cautat si nu am gasit nici un topic sa imi raspunda la vreunul din comportamente. Daca totusi exista, va rog sa ma indrumati spre ele.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, ai buton de ASc in stanga manetei de viteza? Asta ca sa stim daca ai asa ceva pe masina.

In al doilea rand, ASC-ul lucreaza cu senzorii de ABS ai masinii. Asta inseamna ca daca se ciufuleste vreun senzor, se aprind ambele erori in bord, ABS si ASC. Dar in primul rand ABS. Senzorul nu are cum sa se toceasca pt ca el lucreaza pe fanta de lumina, el poate sa se murdareasca si sa nu mai citeasca rotatia rotii.

Vino cu niste detalii, sa ne putem da cu parerea mai departe...

Link to comment
Share on other sites

Nu exista senzor special pentru ASC, se folosesc cei de la ABS. Daca ar fi senzorii defecti sistemul se dezactiveaza si masina ar merge normal.

Daca nu ti se aprinde nimic in bord, nu ar fi exclus sa ai de fapt ceva probleme la motor si sa nu traga.

Link to comment
Share on other sites

Nu am buton ASC. Mi-aduc aminte ca l-am cautat mult. Stiu ca la inceput am incercat sa vad ce tractiune are si simteam cum rotile se suprainvart si cum ASC-ul le oprea. Motorul nu are nimic in sine, el trage, se tureaza, doar ca nu se transmite aceeasi turatie la roti. Dupa cum am zis mai sus, parca as fi pe zapada: motorul se invarte, dar rotile mai putin. ABS-ul a fost aprins dintotdeauna. Am vrut sa il repar, dar la scurt timp dupa ce am luat masina, am ramas fara bani si nu am mai facut nimic la ea. Si in prezent, martorul de ABS sta aprins. M-am uitat dupa senzor, poate mi-l indicati intr-o imagine de pe realoem, ca sa il localizez. Este foarte probabil sa fie senzorul murdar sau cu pilitura, intrucat am mers destul prin praf.

Deci eu teoretic merg fara ABS de la inceput, dar ASC-ul nu mi s-a aprins si a functionat bine un timp.

Link to comment
Share on other sites

BMW E34 525 TDS touring din '94. A mers bine (cu stricaciunile de rigoare) si incet incet ASC-ul (controlul tractiunii in caz ca gresec) intra in actiune mai repede si treptat a ajuns sa nu imi mai dea destula forta la roti. Parca am un motor de dacie pe el. Cand accelerez, intra ASC-ul si in loc sa se miste, paraie. Parca as fi pe zapada. Parerea mea e ca senzorul de la ASC ar fi tocit, dar nu am reusit sa il localizez. As vrea sa incerc fara el. Teoretic, fara el as avea toata puterea la roti si apoi as putea sa il schimb. In mod ciudat, nu am gasit aceasta operatiune descrisa pe forum si nici altundeva pe internet.

Ca si cum nu ar fi destul, cand consumul depaseste 12 (am ac pentru indicarea consumului instant) motorul sare la relanti (de obicei cand e pe tempomat). Nu stiu daca aceste doua comportamente au legatura unul cu altul, dar s-au manifestat cam in aceeasi perioada.

Am cautat si nu am gasit nici un topic sa imi raspunda la vreunul din comportamente. Daca totusi exista, va rog sa ma indrumati spre ele.

eu am patit asa cand rotile de pe spate aveau alta dimensiune fata de cele din fata, deci toate cele 4 avelope tre sa aibe aceiasi dimensiune, altfel senzorul citeste ca o roata sau mai multe se invarte de mai multe ori decat celelante. bafta.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai dreptate. Am schimbat cauciucurile pe spate. Dar parca ma uitasem sa fie la fel cu cele din fata. Si parca tot Continental sunt si pe fata si pe spate. Trebuie sa verific.

Se poate sa nu fie corect, dar ASC-ul il simteam, acum (nu as vrea sa il mai simt :)), dar la frane de urgenta se blocau rotile de n-aveau aer... :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai dreptate. Am schimbat cauciucurile pe spate. Dar parca ma uitasem sa fie la fel cu cele din fata. Si parca tot Continental sunt si pe fata si pe spate. Trebuie sa verific.

Se poate sa nu fie corect, dar ASC-ul il simteam, acum (nu as vrea sa il mai simt :)), dar la frane de urgenta se blocau rotile de n-aveau aer... :)

pai nu marca conteaza ci dimensiunea!

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am zis mai sus, parca as fi pe zapada: motorul se invarte, dar rotile mai putin.

Nu mai pierde timpul cu ASC-ul, la tine se pare ca iti patineaza ambreiajul :) .

Daca motorul se tureaza dar rotile mai putin, nu are nicio legatura cu electronica.

Link to comment
Share on other sites

Deci nu ai ASC, nu-l mai cauta.

Faptul ca exista diferente de turatie intre ce scoate motorul si se ajunge la roti indica ca ambreiajul e ciufulit, patineaza. Ar trebui sa miroasa a ferodo.

Blocarea rotilor e de la eroarea ABS, cand ai eroare pompa de frana lucreaza clasic, blocand rotile.

Uite piesa, nr 4: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=31&fg=10

Cauta problema in alta parte, lasa ASC-ul in pace. Rezolva problema cu senzorul si mergi la un mecanic, sa vezi ce ai pe la ambreiaj. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu am acces la masina acum. E la tata si e plecat din tara. Am gasit 2 poze care seamana cu a mea. Una vad ca are ceva langa schimbator. Cutia aia mare e ASC-ul? Bordul meu e ca in poza BMW_int_0 cu diferenta ca e manuala, nu automata. In rest e identica. Este posibil sa fie modificata si ascunsa pe undeva? La urma urmei, nu stiu ce a facut fostul proprietar. Nu cred ca nu am ASC deoarece simteam functionarea eficienta la inceput. Ambreajul nu cred ca este deoarece nu se invarte pur si simplu, se aude zgomotul de control a tractiunii. Daca ar fi ambreiajul, s-ar invarti linistit, nu cu paraituri. In plus, la plecarea de pe loc nu am probleme, abia la treapta a treia, stiu ca trebuia sa spun, dar e greu sa concentrez toate informatiile deodata. Mai uit si eu :)

Intre timp mi-am adus aminte ca la un moment dat intre functionarea corecta si cea incorecta, am ajuns intr-un noroi de 10 cm adancime. Pana am reusit sa ies din el, am dat inainte si inapoi vreo 10 minute, nu credeam ca mai ies. Era intuneric si luminile orasului nu erau aprinse, o ploaie torentiala, si singurul loc disponibil, bineinteles, in parcarea de pamant... :) Este o balaceala care ar putea explica acoperirea unui senzor?

In continuare sustin ca exista ASC. Sper sa nu va suparati pe mine, nu subestimez experienta voastra; fara voi nu aflam nici de disproportia cauciucurilor (pentru care astept sa aflu masuratorile)

Si inca ceva... Zgomotul se aude din partea spate a masini, acolo unde este diferentialul.

post-15649-1269871539_thumb.jpg

post-15649-1269871546_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ASC-ul la e34 e o chestie rudimentara daca chiar daca il ai. Si ce face el e exact invers de ce spui tu ca face, el taie turatiile motorului cand detecteaza ca pierzi aderenta pe spate. Exact invers de cum spui tu, care spui ca se tureaza dar nu pleaca de pe loc. Cel putin asa stiu eu ca face. Mai degraba ai o problema la transmisie.
Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag si eu, dar de ce ti-ai luat BMW? Din discutie bag seama ca nu prea stii sa apreciezi diferentele intre un Logan si un BMW.

Daca aveai Logan nu aveai nici un fel de problema...nici dileme....are sau nu are ASC, bordul arata identic cu cel din poza doar ca nu e automat, senzori "tociti", in noroaie de 10 cm Loganul cred ca se descurca mai bine.....adik.....nu ma intelege gresit, dar cred ca te "coafa" mai bine un Logan...scapai de atatea intrebari...:)

Edited by denti_marius
Link to comment
Share on other sites

Scuze dar ce legatura are asta cu problema omului?

Cred ca l-ai ajutat enorm.

 

ON:

+1 la ca s-a mai zis: ASC nici la modelele mai noute ca a ta nu decupleaza motorul, ca se te convingi poti sa o incerci pe o suprafata cu aderenta mica.

Daca zici ca se aude din spate, posibil sa fie o problema in diferential.

Link to comment
Share on other sites

BMW E34 525 TDS touring din '94. A mers bine (cu stricaciunile de rigoare) si incet incet ASC-ul (controlul tractiunii in caz ca gresec) intra in actiune mai repede si treptat a ajuns sa nu imi mai dea destula forta la roti. Parca am un motor de dacie pe el. Cand accelerez, intra ASC-ul si in loc sa se miste, paraie. Parca as fi pe zapada. Parerea mea e ca senzorul de la ASC ar fi tocit, dar nu am reusit sa il localizez. As vrea sa incerc fara el. Teoretic, fara el as avea toata puterea la roti si apoi as putea sa il schimb. In mod ciudat, nu am gasit aceasta operatiune descrisa pe forum si nici altundeva pe internet.

Ca si cum nu ar fi destul, cand consumul depaseste 12 (am ac pentru indicarea consumului instant) motorul sare la relanti (de obicei cand e pe tempomat). Nu stiu daca aceste doua comportamente au legatura unul cu altul, dar s-au manifestat cam in aceeasi perioada.

Am cautat si nu am gasit nici un topic sa imi raspunda la vreunul din comportamente. Daca totusi exista, va rog sa ma indrumati spre ele.

eu am patit asa cand rotile de pe spate aveau alta dimensiune fata de cele din fata, deci toate cele 4 avelope tre sa aibe aceiasi dimensiune, altfel senzorul citeste ca o roata sau mai multe se invarte de mai multe ori decat celelante. bafta.

 

nu cred ca are relevanta. si eu am dimensiuni diferite pe fata si pe spate si nu e nici o problema.

 

Scuze ca ma bag si eu, dar de ce ti-ai luat BMW? Din discutie bag seama ca nu prea stii sa apreciezi diferentele intre un Logan si un BMW.

Daca aveai Logan nu aveai nici un fel de problema...nici dileme....are sau nu are ASC, bordul arata identic cu cel din poza doar ca nu e automat, senzori "tociti", in noroaie de 10 cm Loganul cred ca se descurca mai bine.....adik.....nu ma intelege gresit, dar cred ca te "coafa" mai bine un Logan...scapai de atatea intrebari...:)

 

daca taceai filosof ramaneai

 

 

personal cred ca si rmg ca problema e localizata undeva la ambreiaj, dar cel mai bine du-te intr-un service

 

+1 si eu cred ca

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.