Jump to content

incepator in ale motocicletei


DOMI

Recommended Posts

O sa postez si aici, poate e mai urmarita sectiunea asta decat pe un forum moto dedicat, unde nu am avut nici un feed-back.

Ma gandeam de mai de mult sa fac scoala pentru A si in sfarsit am luat o decizie, sper sa ma apuc de ea saptamana viitoare.

Doresc sa imi cumpar o motocicleta, sa imbin utilul cu placutul, sa fac naveta cu ea pe timpul verii (majoritatea pe autostrada) si eventual cate o plimbare in week-end.

Nu vreau sa ma omor neavand experienta pe motocilclete, desi am B-ul de vreo 4 ani cu niste km considerabili in spate, asa ca ma gandesc la un chopper cuminte si comod.

. Oscilez intre o Yamaha Dragstar sau Honda Shadow, cu motor de 600 CC, amandoua in jur de 40 de cai, din ce am vazut una in stare buna bate pe la vreo 3000 de euro cu garatie un an chiar...

Poate imi puteti da niste sfaturi legate de aceste doua motociclete, daca sunt potrivite pentru un incepator. Traficul la ore de varf e destul de aglomerat dar lumea e civilizata in general

 

Ma intereseaza si partea de echipament de protectie, ce elemente imi trebuie, poate imi recomadati un site ceva sa imi pot face un buget.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Daca vrei sa iti iei chopper, eu nu prea pot sa te ajut cu sfaturi. Pana acum am avut doar motoare din categoria naked si sport-touring.

Am inceput pe Honda CB 500 , 75 de cai (sau cam pe-acolo). Eu zic ca e f potrivita pt inceput.

Daca vrei sa faci naveta pe autostrada, tre sa te gandesti la ceva carenat, sau macar sa aiba wind-shield.

Pt informatii privitoare la echipament intra pe louis.de

Succes-uri :)

Link to comment
Share on other sites

Dat fiind faptul ca traiesti in Germania si naveta o faci pe autostrazi, chopperul sau naked-ul nu sunt o alegere stralucita.

Trebuie sa-ti iei un motor adaptat necesitatilor, or la tine eu cred ca doar o carenata poate fi solutia: protectie la vant, viteza de deplasare, consum.

Ar fi bine de stiut bugetul pe care vrei sa-l aloci si inaltimea ta( sa zicem la 1,6m si 50 de kile in viu e mai greu sa incepi cu un BMW 1150RT, GS).

Ca optiuni ai sport touringuri de categorie mica (CBR600F, Kawa 600ZZR, Yamaha 600 Thundercat, Honda VFR) sau de categorie mare (BMW 1150 GS, RT).

Eu as spune ca la ce vrei tu sa faci Honda VFR 800 e perfecta. E putin mai grea ca cele din categoria 600 insa pe autostrada nu simti asta, poate doar in oras.

Ai motor in V care are cuplu bun si de jos, ai frane DCBS, carena apara excelent de vant, consum decent, pozitie foarte comoda, fiabilitate Honda, injectie.

Link to comment
Share on other sites

am 1.81 si vreo 90+ de kg. Nu stiu daca ma lasa burta sa stau cocotat pe un naked. Imi trebuie ceva pe care se poate sta oarecum normal. sincer nu as lua vreo motocicleta peste 60 de cai. merg ca un retardat cu masina, care vede destul de frecvent 180 - 200 dar aia e masina si e mai sigura.

Avand in vedere ca nu am experienta pe moto de ma gandesc la ceva mai bland. Echipament vreau sa imi i-au complet, casca, jacheta, pantaloni , manusi si cizme...

De si stiu ca nu e bine sa i-au ceva puternic, totusi trebuie sa mearga cu macar 120de km/h ca altfel incurc pe toata lumea pe autostrada. Prima data ma gandeam la ceva cu motor de 250CC, dar alea nu ajung nici la 90 de km, nu pot iesi cu ea pe autostrada.

Mai mult de 3000 de euro nu o sa dau pe motor. E prima care o sa o am, nu stiu a la long cat de bine o sa ma impac cu viata de motociclist, nu vreau sa fac o investitie considerabila.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti merge cu nakedul pe autostrada zilnic. Inainte de a lua o motocicleta te gandesti ce vrei sa faci cu ea si pe unde mergi cu ea.

Ori pe autostrada, cu nakedul nu poti vedea ca lumea in oglinzi pt ca trebuie sa stai aplecat (ghidonul si oglinzile sunt mai ridicate si potrivite pt mers normal nu aplecat), vantul il iei direct in piept iar casca vajaie de te ia draq, rezervorul e mai bombat si e incomod cand te lasi pe el, etc.

Puterea motorului nu trebuie sa te sperie. Puternic poate fi si un motor de 50CP care incape pe mana cu-i nu trebuie.

Cu 3000E nu prea te atingi de BMW GS, RT. Poate cu putin noroc de 1100, nu 1150. Insa poti prinde un VFR, un CBR600F lejer la banii aia.

Link to comment
Share on other sites

mai baieti, mai usor cu astea mari. BMW 1100 nu stiu cati cai are dar are sigur peste 100. Ma repet, sunt incepator, eu stiu ce inseamna 100 de cai pe o motocicleta de 200 de kile. Si sunt un tip comod, nu vreau sa stau in pozitii ciudate. De asta zic chopper sau touring/sport. Se poate pune windshield si pe chopper si pe sport-touring. Ma gandesc ca scap mai tare gazul in treapta nepotrivita si ma trezesc doar intr-o roata.. sau mai stiu eu ce se poate intampla. Am 34 de ani, copil de 3 ani, nevasta...

Ce e drept, asfaltul e bun, nu e nebunia aia din Romania cu traficul, chiar daca e trafic e civilizatie, dar oricum, statistic vorbind motocicletele sunt mult mai periculoase decat orice masina, cam de 5 ori se moare mai des.

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa lasi motocicleta.

 

am categoria A de mic copil dar nu mi-am luat motor,sunt multi inconstienti...de fapt e nevoie doar de unul singur.

 

parerea mea,nu-mi sariti in cap.

 

daca totusi iti cumperi,ia ceva cu multi cai pt ca e mai sigura.adica de ex cu motorul in juma de secunda faci ce nu poate face un ///M de ex.

Link to comment
Share on other sites

Ziceai ca nu vrei sa bagi mai mult de 3000 euro.

Poate gasesti ceva VFR insa mai vechiut. Acela sigur e confortabil, chiar daca ai 1.80 m si peste 90 kg.

Eu am CBR 600 f4i. Sincer, nu mi-ar trebui alt motor.

Sa nu crezi ca daca iti iei motor de 50 de cai putere, totul e ok si esti ferit de pericole.

Din pacate poti sa o incurci urat si pe scuter de 50 cmc.

Am prieteni care au inceput pe motociclete supersport de 900 cmc sau chiar 1000. Alea au bine peste 100 cai.

Iti trebuie doar multa stapanire de sine si atentie. Tu controlezi motocicleta, nu invers.

Daca vrei neaparat chopper, vezi sa aiba macar ceva parbriz. Crede-ma ca o sa te saturi de vant, daca circuli des pe autostrada. Asta pentru confortul tau.

In schimb, cand ai sa treci pe langa tiruri...sa te tii bine de el. Turbulentele se simt destul de tare, mai ales la o motocicleta necarenata.

RMQ ti-a dat un sfat f bun:

"Inainte de a lua o motocicleta te gandesti ce vrei sa faci cu ea si pe unde mergi cu ea."

Edited by MirceaRM
Link to comment
Share on other sites

Domi, sa nu crezi ca am facut acele recomandari doar ca sa ma aflu in treaba: am ceva ani pe motor si am si avut diverse modele. Mergand si pe autostrada cu ele, am vazut si lipsurile/avantajele unora sau altora. Un sport tourer, nu mai zic de super-sport, are alte frane, alta dinamica, alt consum, alta ciclistica fata de un chopper, naked, soft-enduro. La vitezele de pe autostrada trebuie sa tii cont de aceste lucruri. Iti pot salva viata, timpul si buzunarul. Cam toate motoarele de incepatori care se cumpara de vreo 2-3 ani incoace au in jurul a 100CP. Sa nu crezi ca daca ai 100CP, sau 150, scapi mana in gaz de la o groapa si sari pe o roata. Asta e in filmele pt copii retardati gen Torque. In realitate, lucrurile se intampla sa depinda de cel care are mana pe gaz. Daca mana nu e conectata la creier ajungi la stirile de la ora 5. Daca e conectata, ai mari sanse sa te bucuri de familie mult si bine.

Pe langa toate astea, experienta in plus la volan te ajuta mult. Pe mine m-a scos de multe ori, pe motor fiind, din situatii periculoase. Experienta si anticiparea miscarilor in trafic sunt prieteni de baza ai motociclistilor. Plus un echipament pe masura, o motocicleta buna pot asigura un trai linistit pe motor. Doza de neprevazut exista in tot si-n toate. E bine sa stii ca te gandesti la asta, dar nu e bine sa-ti ghidezi viata dupa asta. Eu nu ma gandesc la familie urcandu-ma pe motor ci ma gandesc la familie inainte de a incerca o ghidusie pe motor.

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult de sfaturi. Poate ca pun unele intrebari stupide. Dar chiar nu ma pricep. Adevarul e ca e ceva vant in partea asta unde stau eu. Nu ca in Olanda dar sunt zile destule cu vant.

Mai am o intrebare. La o motocicleta 30k km facuti inseamna o uzura mare? Chiar daca are istoric de service ?

Totodata m-as indrepta spre ceva cu ABS, dar cam sar din buget. Asa ca o sa mai caut.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

30kkm nu sunt multi la un motor. Daca vorbim de un BMW deja e in perioada de rodaj. :)

In zona de 60kkm se cam schimba la multe modele distributia, kitul de ambreiaj, kitul la transmisie. Depinde de motocicleta. Daca are carte e si mai bine, ca poti sa vezi ce s-a schimbat la ea si sa verifici intervalele de inspectie. Asa vezi ce te asteapta in viitor.

Modelele cu ABS sunt mai rare. La bani putini cred ca doar BMW gasesti. VFR-ul are din 2002 ABS si e mai scump, se plateste de pe la 4000-4500 in sus pe asa ceva. Insa nu e de colo nici DCBS-ul de la VFR. Si ca o recomandare personala, in cautarile tale dupa motor, nu scapa din vedere piata din Italia. Multi fug de ea insa gasesti motoare bune si mai ieftine ca in Germania.

Link to comment
Share on other sites

Domi, sa nu crezi ca am facut acele recomandari doar ca sa ma aflu in treaba: am ceva ani pe motor si am si avut diverse modele. Mergand si pe autostrada cu ele, am vazut si lipsurile/avantajele unora sau altora. Un sport tourer, nu mai zic de super-sport, are alte frane, alta dinamica, alt consum, alta ciclistica fata de un chopper, naked, soft-enduro. La vitezele de pe autostrada trebuie sa tii cont de aceste lucruri. Iti pot salva viata, timpul si buzunarul. Cam toate motoarele de incepatori care se cumpara de vreo 2-3 ani incoace au in jurul a 100CP. Sa nu crezi ca daca ai 100CP, sau 150, scapi mana in gaz de la o groapa si sari pe o roata. Asta e in filmele pt copii retardati gen Torque. In realitate, lucrurile se intampla sa depinda de cel care are mana pe gaz. Daca mana nu e conectata la creier ajungi la stirile de la ora 5. Daca e conectata, ai mari sanse sa te bucuri de familie mult si bine.

Pe langa toate astea, experienta in plus la volan te ajuta mult. Pe mine m-a scos de multe ori, pe motor fiind, din situatii periculoase. Experienta si anticiparea miscarilor in trafic sunt prieteni de baza ai motociclistilor. Plus un echipament pe masura, o motocicleta buna pot asigura un trai linistit pe motor. Doza de neprevazut exista in tot si-n toate. E bine sa stii ca te gandesti la asta, dar nu e bine sa-ti ghidezi viata dupa asta. Eu nu ma gandesc la familie urcandu-ma pe motor ci ma gandesc la familie inainte de a incerca o ghidusie pe motor.

Toate bune!

 

Frumos spus ! Tot pentru un incepator absolut (dar cu vreo 18 ani de condus B ) crezi ca Hornetul de 600 e recomandabil ? Am gasit unul fabricat 2008 cu 2.300.km rulati si vrea omul 4.500 euro pe ea. Nu ma intreba pe unde merg cu ea. Poate prin oras si putin extraurban ! Mai mult de fun!

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e bun pretul. Eu am dat Hornetul din 2000 cu 2600E in toamana lui 2008. Practic, asta de care spui e noua.

Buba mare cand incepi sa te dai pe motor e ca nu stii ce vrei si ce ti se potriveste. Din cauza asta, ajungi sa schimbi motorul anual sau chiar si mai des. O sa vrei sa incerci cat mai multe motoare. Or daca dai multi bani pe un motor, fie el aproape nou, trebuie sa te gandesti ca ori pierzi la revanzare ori ca trebuie sa-l tii mai mult timp.

Ca si motor, e un motor excelent pt oras si pt incepatori.

Link to comment
Share on other sites

Abia astept sa incep scoala. Am vorbit cu baietii, au cam 3-4 feluri de motociclete, 6 buc in total, si naked si carenata, supersport si inca una, nu mai tin minte. Poate ma dumiresc si eu intre timp. Una e discutatul teoretic si alta e practic, sa vad cum o sa ma simt pe ele...
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e bun pretul. Eu am dat Hornetul din 2000 cu 2600E in toamana lui 2008. Practic, asta de care spui e noua.

Buba mare cand incepi sa te dai pe motor e ca nu stii ce vrei si ce ti se potriveste. Din cauza asta, ajungi sa schimbi motorul anual sau chiar si mai des. O sa vrei sa incerci cat mai multe motoare. Or daca dai multi bani pe un motor, fie el aproape nou, trebuie sa te gandesti ca ori pierzi la revanzare ori ca trebuie sa-l tii mai mult timp.

Ca si motor, e un motor excelent pt oras si pt incepatori.

 

Multumesc pentru sfat ! Cred ca ai dreptate cu schimbatul motorului. am sa caut ceva mai ieftin sa nu ma arunc in costuri inutile .

Link to comment
Share on other sites

Si eu intentionez sa fac scoala mai spre vara, pana atunci ma mai joc cu scutericiu, pe care e cel mai usor sa inveti circulatia din Bucale si din afara. Am invatat multe pe el, chiar daca nu se compara cu o motocicleta, cel putin nu am sa o iau de la zero absolut.

Ca motocicleta, sincer imi place rau de tot K1200R, insa e prea puternica pt un incepator, pe locul doi vine GSR600 si apoi FZ6N. Ultimele doua sunt si mai iertatoare cu incepatorii.

 

Ma rog, astea sunt vise decoamdata...mai intai sa iau permisul...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.