Jump to content

Problema 320d E46 nfl


Recommended Posts

cu siguranta nu motorina e motivul,aceleasi probl. le prezinta si a mea,am lasat masina la Timisoara la fratele meu,lucreaza in domeniu (piese,dezmembrari,service, auto Germania),sa vad ce reuseste el si postez aici,vorbesc cu el la tel.,mi-a spus ca toate furtunele de vacum aer sunt fisurate,traseu turbo-egr,a pomenit ceva si de 2electrovalve ce lucreaza la cald/rece,de actuatorul de la turbo,in final astept sa vad ce poate face

 

 

Salut.

La fel am patit si eu cu masina un 320 nFl din 2000 diesel.

Nu tragea decat dupa 2000-2500 ture.

Si la fel in a 4-a nu tragea prea ok. Nu stia ce are.

Am curatat valva EGR, am schimbat filtrul epurator, filtru aer, combustibil si multe altele.

Pana ieri cand am schimbat furtunele de vacum.

mai exact acela care merge dintr-o pare in alta a motorului.

Era crapat in cateva locuri printre care o crapatura de 4-5 cm pe lungime.

Am schimbat si furtunele de retur de la injectoare. Alea mici care merg de la un injector la altul.

Si am mai schimbat la vacum ce furtune am vazut canu sunt ok.

Deci masina e alta. Zici ca am schimbat motorul.

Trage super bine in toate vitezele si incepe de la 1800-2000 ture,

Chiar se simte o diferenta semnificativa.

Dar ce ma doar e ca mecanicul la care merg de obicei nu mi-a spus nimic de aceste furtune.

Numai bine.

 

 

Tot eu.

Am uitat sa precizez ca si la mine se ambala in suturi, dar nu tot timpul

Deci pana acum din tot ce am facut la ea, schimbatul furtunelor de vacum a fost ce-a mai buna operatie.

In sfarsit pot spune ca am BMW.

La treaba cu furtunele ma gandeam si eu..am fost la o duzina de mecanci si nici macar unul nu a vazut starea f.proasta a furtunelor..eu unul nu am liniste cand stiu ca nu imi merge masina cum trebuie..va tin la curent cu toate operatiunile de "reparatie" la a mea..observ ca sunt probleme comune

Link to comment
Share on other sites

numai probleme vad ca ai cu masinuta ta,trebuie sa o bagi intr-un RK ca nu e bine ce ti se intimpla.

vezi la baieti care au dezmembrari.,dar nu stiu ce sa mai zic ca si eu am cerut un buton la un geam aici pe forum si mi-a cerut 50 de ron,si l-am gasit la mine in oras tot la dezmembrari la 20 de ron.cred ca trebuie negociat la greu.

 

 

Salut, salut ! Am vazut mesajul tau pe mess dar nu te-am vazut online. Asa este...numai probleme am cu masina asta, dar nu ma las pana nu o fac sa mearga ca un bmw.

Link to comment
Share on other sites

Si diametrul corect este cel dat de Bursucel ?

 

Eu am fost direct cu furtunul vechi, nu stiu exact marimea, chestia este sa nu devina moale cand se incalzeste motorul ca apoi se strange din cauza vidului. si sa fie destul de gros sa nu se stranguleze pe traseu.

Link to comment
Share on other sites

Da diametrul este corect ce am spus eu.

Furtunul care l-am cumparat este exact ca originalul.

La mine merge masina perfect dupa ce am schimbat.

O sa verific peste 2 3 luni sa vad cum se prezinta .

Daca nu sunt ok o sa cumpar originale.

Desi nu cred sa fie problema deoarece si furtunul care l-am cumparat este ceva firma ok.

Link to comment
Share on other sites

Azi am reusit sa scot bucata de teava care intra in racitorul de gaze. Pe cealalta bucata care iese din galerie nu am putut, cu toate ca suruburile par ok, nu sunt ruginite.....nu au vrut sa se desfaca. Din cauza ca o parte din gaze au intrat in compartimentul motorului, a topit un furtun de vaccum care venea la convectorul de presiune pt turbo. Trebuie sa ajung iar cu ea in service ! :twoup:

 

Atasez si o poza cu problema in cauza....atunci cand era lipita cu poxilina care a tinut doar 10 km. :)

Edited by Gabi_BMW
Link to comment
Share on other sites

Azi am reusit sa scot bucata de teava care intra in racitorul de gaze. Pe cealalta bucata care iese din galerie nu am putut, cu toate ca suruburile par ok, nu sunt ruginite.....nu au vrut sa se desfaca. Din cauza ca o parte din gaze au intrat in compartimentul motorului, a topit un furtun de vaccum care venea la convectorul de presiune pt turbo. Trebuie sa ajung iar cu ea in service ! :twoup:

 

Atasez si o poza cu problema in cauza....atunci cand era lipita cu poxilina care a tinut doar 10 km. :)

gabi fa si tu o spalare la motor ca am impresia ca ai mai multe scurgeri,nu este in regula cum arata.

 

 

Da, o sa verifice cei din service.....

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu furtunele cu pricina, si cele de retur injectoare, ale mele nu erau crapate, in schimb erau coapte, cand am pus mana pe ele paraiau ca naiba... am inversat si electrovalvele intre ele - cea de la turbo cu cea de la EGR - se simte o diferenta in bine.. (cea de la turbo era blocata cred), am curatat si filtrele de la electrovalve, impreuna cu senzorul de presiune de pe galeria de admisie. Inca se mai simte "sutul" la 3000 rpm dar mult mai putin decat inainte, cand era chiar evident. O sa incerc sa dau si turbina joc cu alta ocazie sa vad ce se intampla si pe acolo, ma gandesc, ca daca nu a functionat corect electrovalva poate nici actuatorul nu facea cursa completa... sa vad daca isi da drumul in timp .. o sa fac joi un drum pe la poiana brasov si vad atunci ce si cum ... voi ati mai rezolvat ceva ?
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am desfacut galeria de admisie care era imbacsita rau de tot (asta dupa ce a fost curatata acum 3000km) la fel si egr-ul. Am desfacut si primul injector cara curgea ulei pe langa el, insa teava din galeria de evacuare nu am reusit sa o desfac...este intepenita rau. Atasez si niste poze cu starea pieselor, inclusiv injectorul care nici pana la momentul acesta nu mi-am dat seama pe unde iese motorina :) nu am vazut nici un orificiu in capat....voi stiti cum lucreaza ?

Eu filtrele de la electrovalve le-am curatat acum ceva timp....fara schimbari asupra motorului.

Trebuie sa rezolv si cu scurgerea de ulei de sub filtrul de aer....compresorul de aer conditionat este plin de ulei la fel si motorul cu toate ca nivelul de ulei nu a scazut...cel putin sesizabil.

 

Si cu egr-ul.....

scuze pt claritatea proasta a pozelor.....mobile phone camera :twoup:

 

Si cu egr-ul.....

scuze pt claritatea proasta a pozelor.....mobile phone camera :)

Link to comment
Share on other sites

Verifica cotul debitmetrului in special cel care duce-n turbina, eu aveam garnitura turbo slabita si aveam pe compresor in spate plin de ulei. Dupa ce s-a pus din nou la loc dar corect acuma este uscata toata zona compresorului. Daca nici asta nu este verifica epuratorul.
Link to comment
Share on other sites

Imi poate spune si mie cineva (in poza atasata) ce rol are furtunul acela care vine de sub filtrul de aer si intra in tubulatura care iese din debitmetru?

Circula vapori de ulei pe el?...dupa cum se vede in poza am gasit putin ulei picat pe tubulatura care iese din turbina?...Trebuie schimbat ceva?

 

Cred ca este vorba de piesa 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=20

 

Precizez ca filtrul epurator(daca are vreo legatura) este schimbat cu modelul fara pazla iar masina nu mananca ulei (in 5000km de la schimb nu se cunoaste pe joja).

 

Ms.

post-26214-1277742029_thumb.png

Edited by danielt
Link to comment
Share on other sites

Imi poate spune si mie cineva (in poza atasata) ce rol are furtunul acela care vine de sub filtrul de aer si intra in tubulatura care iese din debitmetru?

Circula vapori de ulei pe el?...dupa cum se vede in poza am gasit putin ulei picat pe tubulatura care iese din turbina?...Trebuie schimbat ceva?

 

Cred ca este vorba de piesa 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=20

 

Precizez ca filtrul epurator(daca are vreo legatura) este schimbat cu modelul fara pazla iar masina nu mananca ulei (in 5000km de la schimb nu se cunoaste pe joja).

 

Ms.

 

Pe acolo circula gazele carter dupa ce au trecut prin filtrul epuratorsi sunt trese de turbina, cred ca este normal sa ai un pic de ulei pe acolo. Eu am modelul cu pasla si dupa 3000 km m-am uitat la el si era imbibat in ulei si era si ceva ulei pe tubulatura.

Edited by Gabi_BMW
Link to comment
Share on other sites

pai si este normal ca acele gaze cu ulei sa intre impreuna cu aerul de afara in turbina?..

asa ai si tu furtunul acela? ... ca la mine nu are coliere, nici OEM nu pare...se poate sa il fii schimbat primul propietar :twoup:

Este fara colier......turbina trage aerul pe la debitmetru si trage si gazele eliminate prin filtrul epurator nu trebuie colier...ai vazut ca nici legatura de la turbina cu debitmetru nu are colier....doar o garnitura...acolo nu este presiune....asta numai daca nu ai filtrul de aer infundat rau de tot si se creeaza vacum...dar asta s-ar observa in mersul masinii. colier se afla la dupa turbina pe traseul intercooler-ului acolo unde presiunea este mare.

Edited by Gabi_BMW
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am rezolvat partial problema cu acel racord rupt care ducea la EGR.....l-am dezactivat. M-am apucat si am turtit teava pana s-a etansat. Prima data am incercat cu un surub mare care astupa perfect circumferinta racordului si l-am lipit cu poxipol pentru metal. Am probat si dupa cateva accelerari pe loc l-a scuipat afara de am crezut ca l-a infipt in radiator.....deja ma albisem la fata cand nu mai gaseam minunea de surub...ma asteptam la o balta de apa sub masina, dar am scapat.... :)

In concluzie....am dezactivat egr-ul...ca o fi bine pt masina sau nu...vad pe viitor. Ce am observat este ca turbina se aude acum mai puternic si isi face treaba mai devreme pe la 1800 rpm. Nu mai am aceea intrerupere care aparea la 3000rpm si surpriza....consumul indicat de computer este de....7,9l/100km. De ce au aparut aceste schimbari ??? Cred ca din cauza ca inainte mie mi se deschidea supapa de la egr in mers...si gazele care trebuiau sa puna in functiune turbina...intrau iar in camera de ardere...egr-ul fiind necesar numai la relanti pentru a reduce noxele.

Inainte daca vroiam un demaraj mai serios.....ciuciu, imi taia parca alimentarea cu ASC-ul dezactivat....acum scartz fara probleme. Am curatat iarasi galeria de aer si senzorul de presiune...era in interior precum un cos de soba...l-am curatat cat am putut....si sper ca o sa ramana curat atata timp cat nu vor mai intra gazele arse :twoup: .....doar cele filtrate de filtrul epurator ce contin doar ulei.

 

Acum, stiu ca s-a mai discutat treaba cu egr-ul, activat sau dezactivat.....sa inlocuiesc racordul care face legatura...s-au sa-l las asa avand in vedere ca masina este cu totul alta ?

 

Si o poza cu masinuta mea :)

Edited by Gabi_BMW
Link to comment
Share on other sites

am inteles ca EGR anulat solicita turbo si creste consumul..nu pot sa argumentez decat logic treaba asta,daca a plecat din fabrica cu aceasta configuratie a pieselor la motor(turbo-EGR-debitmetru,etc)inseamna ca fiecare piesa isi are rolul ei bine stabilit pentru o functionare eficienta a motorului,asta e convingerea mea
Link to comment
Share on other sites

am inteles ca EGR anulat solicita turbo si creste consumul..nu pot sa argumentez decat logic treaba asta,daca a plecat din fabrica cu aceasta configuratie a pieselor la motor(turbo-EGR-debitmetru,etc)inseamna ca fiecare piesa isi are rolul ei bine stabilit pentru o functionare eficienta a motorului,asta e convingerea mea

 

Da asa este, dar il solicita atunci cand il fortezi, cand soferul se crede la F1 si cere de la masina sa zboare....oricum...aceasta improvizatie este temporara !

revin mai pe seara....

Link to comment
Share on other sites

gabi deci vrei sa zici ca mazga aia nu ar trebuie sa fie pe admisia de aer (in ea), in EGR si senzorul de presiune de pe admisie, daca EGR ar functiona corect? si ar trebuii sa vina doar vaporii de ulei din separator? sau gresesc?

 

aveam pierderi de ulei la furtunul gros ce intra in intercooler, acolo era rupta garnitura, am pus alta, nu originala, ci un alta garnitura din cauciuc si vad ca e ok, dar cred ca inca scapa si o sa ii pun OEM.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...charg_air_duct/ piesa 3, sa fie scurgerea de ulei care o zic mai jos de la piesa 2? ca sa ajung la turbina ( sa verific garniturile ) trebuie sa dau jos carcasa filtrului de aer jos, filtru epurator? ajunge sau trebuie sa mai dau ceva jos?

 

am si eu niste ulei pe compresor dar nu asa mult, o pata. zicea alex ca ar fi o garnitura dupa debitmetru inspre turbina? sau curge ceva ulei de la turbina sau sunt vapori de ulei tot de la turbina. e posibil sa fie vre-o garnitura sau ce?

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

gabi deci vrei sa zici ca mazga aia nu ar trebuie sa fie pe admisia de aer (in ea), in EGR si senzorul de presiune de pe admisie, daca EGR ar functiona corect? si ar trebuii sa vina doar vaporii de ulei din separator? sau gresesc?

 

aveam pierderi de ulei la furtunul gros ce intra in intercooler, acolo era rupta garnitura, am pus alta, nu originala, ci un alta garnitura din cauciuc si vad ca e ok, dar cred ca inca scapa si o sa ii pun OEM.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...charg_air_duct/ piesa 3, sa fie scurgerea de ulei care o zic mai jos de la piesa 2? ca sa ajung la turbina ( sa verific garniturile ) trebuie sa dau jos carcasa filtrului de aer jos, filtru epurator? ajunge sau trebuie sa mai dau ceva jos?

 

am si eu niste ulei pe compresor dar nu asa mult, o pata. zicea alex ca ar fi o garnitura dupa debitmetru inspre turbina? sau curge ceva ulei de la turbina sau sunt vapori de ulei tot de la turbina. e posibil sa fie vre-o garnitura sau ce?

 

Mazga ajunge in galeria de aer in 2 moduri :

- de la filtrul epurator, scapa ulei, trebuie inlocuit cu unul cu decantor (eu l-am spalat pe al meu crezand ca pot rezolva asa...degeaba)

-si gazele care intra in egr formeaza un strat de arsura pe peretii galeriei de aer si in egr astfel blocand functionarea corecta

Daca se merge subturat riscul de a avea galeria imbacsita cu depuneri creste..

 

Si eu am scurgeri de ulei in partea din stanga motorului dar nu sunt de la turbina...ulei se scurge pe langa pompa de vacuum si undeva pe sub filtrul de aer...cred ca s-a dus vre-o garnitura ceva....am vazut si urme de mastic...cred ca s-a mai umblat la motor inainte.

 

 

Ca sa ajungi la turbina.....trebuie sa dai toata plasticaraia de deasupra motorului jos.....capacele fonice, filtrul de aer filtrul epurator filtrul de polen, galeria de aer multe suruburi de desfacut....iar la furtunul de la intercooler...si eu am ulei pe langa...dar locul de desfacut este foarte stramt.

Am impresia ca sa desfaci complet turbina trebuie dat jos si plasticul negru de sub filtrul de aer...ca sa il dai si pe acela jos trebuie sa scoti si injectoarele.....multa munca !!!

 

Mai am niste poze acasa...poate te vor ajuta cu ceva...bafta !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.