Jump to content

AVERTIZARE - Furtunuri carbonizate, PCV, check-engine, etc...


Recommended Posts

salutare,

 

in urma cu cateva zile mi s-a aprins martorul check-engine... in fine, cauzalitatea era multipla, asa ca am inceput sa elimin una cate una, fiecare ipoteza:

- debitmetru OK

- sonde lambda OK

- injectoare OK

- testul cu busonul de benzina OK

- valva PCV... surpriza !!!

 

cuplul de furtune (caci sunt doua, ca siamezele, part.no 11 15 1 743 386) erau "in deep shitt":

- furtunul care porneste din valva PCV si ajunge la capacul de la tacheti era pur si simplu carbonizat... parca era din guma de mestecat sau plastilina, asta pe langa faptul ca era retezat dedesubt, astfel incat sa nu fie nici vizibil... caci deh, dracu' nu face manastiri !

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...se_ventilation/

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTQzX3A=.png

 

- celalalt furtun care merge la T-ul din chiulasa era efectiv de design... imediat cum am atins imbinarea furtunului cu T-ul, s-a produs inevitabilul: T-ul s-a rupt, fiind de fapt fisurat tot asa, dedesubt...

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...em_water_hoses/

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTU4NTMwX3A=.png

 

- furtunasele care faceau legatura cu regulatorul de presiune pe rampa de injectie/vacuumul erau poroase si carbonizate... in consecinta s-au rupt la prima interventie mai zdravana...

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...injection_valve

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTc3MzJfcA==.png

 

CONSECINTE:

- valva PCV da eroare de amestec, iar regulatorul de presiune pe rampa de injectie da eroare de presiune/debit... adica CHECK-ENGINE aprins!

 

urmeaza o introducere pe TESTER dupa care voi posta din nou rezultatele... sper sa nu fie si altceva :twoup:

Photo_0442.jpg

Photo_0444.jpg

Photo_0445.jpg

Link to comment
Share on other sites

been there... done that... :twoup:

 

la regulatorul de presiune in rampa, te referi la furtunasele alea mici, scurte nu? din fata...

 

inca ceva, "testul cu busonul de benzina"?? cum e ala? si ce indica?

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

am incercuit regulatorul de ralanti... ne uitam la aceeasi poza?

 

eu vad ca am incercuit regulatorul de pe rampa, furtunasul ce iese din el si intra intr-un T din care un furtunas merge in gal. de admisie si unul coboara in supapa unisens si de acolo mai jos in "recipientul" ala tubular...

Link to comment
Share on other sites

mi se pare ca este si un call back pe tema asta la e39 parca, ca nu rezista plasticul tubului la agentii detergenti-acizi si ce mai are uleiul prin el cu aceleasi erori descrise de tine mai sus, au schimbat definitia tehnica a conductei dupa asta..
Link to comment
Share on other sites

@gago, probabil ca asa au facut... eu am dat de defectele astea complet accidental, la o inspectie sumara pe care o fac periodic pe furtunele importante ale masinii... vaporii de ulei aproape ca au dizolvat ditamai furtunul :twoup:

 

mda, scuze, nu m-a dus capu sa ma uit in linkuri...

 

(de alea ziceam si eu)

dap, acelea sunt !

toate trei carbonizate... incluziv T-ul... :) care s-a rupt la prima atingere mai serioasa...

 

[...]inca ceva, "testul cu busonul de benzina"?? cum e ala? si ce indica?

check-engine se poate aprinde si daca nu este inchis corect busonul de la rezervorul de benzina... :)

 

http://farm3.static.flickr.com/2311/2268177396_dcc0a76df8.jpg

 

 

L.E: Dupa 40 de km parcursi s-a stins singur :(

Link to comment
Share on other sites

si ce furtunele ai pus?

dupa ce vazusem pretul informativ de pe realoem, am pus d-alea la metru din magazinele de piese auto si au tinut ~4 luni si au inceput sa se crape...

 

in diagramele astea de pe realoem ai impresia ca cine stie cat sunt de lungi furtunelele alea, de exemplu NR1, care are in realitate vreo 6-7cm... si ce pret informativ au ... pentru 2-3 cm de furtunel(nr3)...14 dolari :twoup: ...hai ca in magazin poate nu-i 14 dolari dar 2-30 de lei e :)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

cele mai potrivite furtune (cele subtiri incercuite de Rhaziel) sunt cele de injectoare diesel... au si protectia aceea de panza impletita, suficient cat sa reziste la cele mai mari temperaturi la compartimentul motor.

 

daca va refereati la cele 2 "furtune-siameze", ei bine cica in compozitia lor exista o substanta care rezista la vaporii de ulei si la ceilalti agenti chimici din uleiuri, astfel incat sa nu se mai dizolve asa... de aceea nu se pot folosi orice furtune, caci si pe mine m-a dus mintea sa fi facut asa ceva... :( :)

 

ceea ce este curios, dar si placut in acelasi timp, e ca EXACT dupa 40 km check-engine-ul s-a stins singur... :twoup:

 

dupa ce si-a reanalizat valorile si parametrii de functionare, calculatorul masinii a decis ca mi-a obosit suficient de mult retina si nervii cu martorul ala aprins, si l-a stins...

 

in consecinta, am scapat de investitii importante/inutile in diverse piese cum ar fi:

- debitmetru (foarte multi comercianti erau in stare sa bage mana in foc ca era defect), chiar daca masina mergea bine

- sondele lambda (aici parerile erau impartite, ba ca e cea de dinainte de catalizator, ba cea de dupa, dar oricum TREBUIA sa le schimb pe ambele)

- injectoarele (din cauza lipsei activitatii regulatorului de presiune pe rampa de injectie, valorile injectoarelor erau alandala: 2 mergeau la ralanti in regim de trafic, si celelalte 2 in regim de ralanti, dar in turatii)

- si cate si mai cate ...

 

oricum am investit in articulatii si mecanica...

 

PS: spunea cineva ca am schimbat DEGEABA unele bielete si flansele de la amortizoare... nu se schimba nimic degeaba, ci contra-cost... :)

 

PPS: multumesc celor care m-au sustinut cu sfaturi, si celor care m-au sprijinit efectiv la rezolvarea problemelor... nu dam nume, se stiu ei singuri :(

Link to comment
Share on other sites

Am avut aceeasi problema cu acel furtun pe care l-am schimbat, insa relantiul meu tot face figuri cateodata...

Merge bine o perioada apoi oscileaza la relanti. Nu am avut rabdare si check engine l-am sters eu, care sa fie insa cauza fluctuatiei relantiului? Ma gandesc sa nu fi intrat mizerie de pe furtun cand l-am scos pe cel vechi care era plin cu cauciuc carbonizat, voi ce credeti?

Link to comment
Share on other sites

dap...si eu multumesc....si eu am aceiasi problema o sa vad daca e si PCV-ul sau doar furtunasele

 

Daca e PCV nu este o problema daca ne vedem la intalnire WE-ul asta. Am eu una noua (o tineam asa de "spare")si o schimbam imediat. Furtunele din cate tin eu minte din iarna nu aveau nimic...Dar... :twoup:

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Deci pe la intalniri umblati cu valvele PCV si cheile imbus dupa voi :)

 

off topic:

Numai in cazuri speciale ca asta...In cele extreme sa vezi cum apar debitmetrele din buzunare :(

Stefan are un avantaj...trebuie sa dea de baut ....are jante noi si cred eu ca si un volan cu ceva autocolant carbon pe el.....altfel iei virajele cu asa ceva....

Deci se cere "udata" problema...

 

:twoup: ne vedem. ca m-am saturat sa beau singur

 

Ce? apa plata cu lamaie?

Ca nu te cred ca drink si apoi drive.... :)

Link to comment
Share on other sites

Am verificat valva pcv, am suflat-o, am curatat-o cat am putut dar se pare ca tot are mizerie in ea. Nu e stricata inca mai merge dar din cand in cand din cauza mizeriei din interior nu merge relantiul bine, a reaparut si Check engine din cauza ei.
Link to comment
Share on other sites

Am verificat valva pcv, am suflat-o, am curatat-o cat am putut dar se pare ca tot are mizerie in ea. Nu e stricata inca mai merge dar din cand in cand din cauza mizeriei din interior nu merge relantiul bine, a reaparut si Check engine din cauza ei.

 

Nu e vorba de mizerie ci despre etanseitate. Proba de etanseitate ai facut-o? Daca e compromisa "inca mai merge" nu-si are locul. Ca sa fii sigur, asigura-te ca la oprirea motorului fasaie cam max. 2 secunde iar in timpul functionarii nu se aude nimic suspect acolo.

Regulatorul de ralanti l-ai curatat?

Link to comment
Share on other sites

Este etansa,in timpul mersului nu se aude nimic,iar la oprirea motorului fasaie cum trebuie deci inca e buna.

Am observat intamplator ca mersul neregulat al motorului se rezolva cu un bobarnac cu surubelnita dat in valva pcv, d-asta am zis ca e mizerie si nici nu am mai curatat regulatorul de relanti.

Chestia cu bobarnacul nu e gluma chiar functioneaza de fiecare data.

Mersi pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Ieri mi-am schimbat si eu t-ul din spatele chiulasei, furtunasele siameze. Erau praf, t-ul a cedat nervos, cum am pus mana pe el s-a faramitat, furtunul de la valva pcv la capacul de la tacheti parca era de plastelina, avea si fo 2 gauri, iar celalalt furtun era destul de ok, dar cum vin la pachet, a fost schimbat si el. M-am chinuit ceva, nu prea aveam scule adecvate, trebuie neaparat sa-mi cumpar o trusa cu clichet si niste inelare cu cot :twoup:

 

Acum ca am citit, o sa verific tot ce inseamna furtun zilele urmatoare, si dupa ce termin cu sesiunea ma apuc si eu de mesterit mai mult :)

Link to comment
Share on other sites

eu am dat de defectele astea complet accidental, la o inspectie sumara pe care o fac periodic pe furtunele importante ale masinii...

Foarte util topicul, ma gandesc ca ar fi bine sa-l completam pe cat posibil cu furtunurile cele mai importante pe fiecare model/tip de motor si eventual cu preturi estimative la respectivele furtunuri.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.