Jump to content

probleme turbina?


Dodyman

Recommended Posts

salutare

am un 320d 2001 si am urmatoarea problema la el:

pana la 3000 turatii parca e caruta, abia dupa ce trece de 3000 turatii ma lipeste de scaun.

daca ati intalnit aceasta problema va rog sa-mi spuneti cum ati rezolvat-o

multumesc

 

Problemele sunt multiple, poate fi debitmetru , poate fi unul sau mai multe injectoare infundate, poate fi EGR, sau poate fi un furtun crapat si trage aer fals, de verificat traseul turbina - admisie inclusiv intercoolerul sa nu fie crapat, si nu in ultimul caz turbina ( sunt topicuri privind modul de curatare a turbinei cauta ca ai de invatat). bafta multa si sa nu coste mult. Dar cel mai bine mergi la un tester esti mult mai castigat. daca esti din teleorman sau din apropiere te astept la mine.

Edited by Florinkim
Link to comment
Share on other sites

salutare

am un 320d 2001 si am urmatoarea problema la el:

pana la 3000 turatii parca e caruta, abia dupa ce trece de 3000 turatii ma lipeste de scaun.

daca ati intalnit aceasta problema va rog sa-mi spuneti cum ati rezolvat-o

multumesc

 

Problemele sunt multiple, poate fi debitmetru , poate fi unul sau mai multe injectoare infundate, poate fi EGR, sau poate fi un furtun crapat si trage aer fals, de verificat traseul turbina - admisie inclusiv intercoolerul sa nu fie crapat, si nu in ultimul caz turbina ( sunt topicuri privind modul de curatare a turbinei cauta ca ai de invatat). bafta multa si sa nu coste mult. Dar cel mai bine mergi la un tester esti mult mai castigat. daca esti din teleorman sau din apropiere te astept la mine.

 

 

si la service tot debitmetru mi-au spus ca e cauza dar mi-au recomandat o diagnoza completa. Din pacate sunt din Neamt si nu ajung prea curand prin zona. Incerc sa caut un cunoscator prin apropiere

merci oricum de sfat

Link to comment
Share on other sites

Si au pus-o asa ca tot debitmetru este de vina, fara a pune la un tester, nu cred pana nu se pune pe un tester nu cred ca este 100% debitmetru, care se verifica usor ( scoate mufa de la el si incearca sa mergi atunci incearca sa vezi daca este diferenta, daca este inseaqmna ca este de la debitmetru daca nu , nu ) tind sa cred ca trage aer fals. Ieri a venit un prieten la mine cu seria 5 motor 3000cc si cutie automata, nu trage pana in 2000 de rotati dupa isi da drumul, i-a dat eroare pe sistemul de evacuare, deci la turbina mai exact avea garbitura uzata cea de tabla pierdea presiune pe acolo. Asta este pana nu pui pe tester. Edited by Florinkim
Link to comment
Share on other sites

FĂŁrĂŁ tester degeaba vĂŁ apucaĂži sĂŁ schimbaĂži piese.

Sã zicem cã schimbaÞi debitmetrul ºi luaÞi unul aftermarket ºi problemã rãmâne.

Apoi mai schimbaÞi ºi alte piese ºi pânã la urmã ajungeÞi la tester ºi vedeÞi cã era chiar debitmetrul stricat, iar cel aftermarket era prost.

 

Sau credeĂži cĂŁ e debitmetrul Âşi de fapt e electrovalva de pe turbinĂŁ sau o altĂŁ piesĂŁ.

 

ÂŞi nu mergeĂži la testere utilizate de papagali, mergeti la un tester original folosit de cineva care chiar se pricepe.

Link to comment
Share on other sites

La fel am patit si eu,dar ca la mine tragea foarte slab,adica prindea viteza mai greu .M-am prostit si am cumparat debitmetru second-hand de la un parc de dezmembrari.Cu acest debitmetru de la 2500-3000 ture incepe sa traga de rupe.Oricum am fost multumit , cu celalalt nu tragea deloc.Asa ca o sa cumpar un debitmetru nou ca sa rezolv problema.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
La fel am patit si eu,dar ca la mine tragea foarte slab,adica prindea viteza mai greu .M-am prostit si am cumparat debitmetru second-hand de la un parc de dezmembrari.Cu acest debitmetru de la 2500-3000 ture incepe sa traga de rupe.Oricum am fost multumit , cu celalalt nu tragea deloc.Asa ca o sa cumpar un debitmetru nou ca sa rezolv problema.

am shi eu problema asta....daca scot mufa la debitmetru trage dar scoate shi fum la plecare....dar trage cu intermitente...adik are o trepidatie de parca mergi pe drum denivelat asa...are tendinta sa nu traga constant...e ca un aspirator cand ii pui mana in furtun...ce poate sa fie.daca pun mufa la debitmetru trage supa 3500 de ture da tot asa intermitent

Link to comment
Share on other sites

Belea cu problema asta...si eu ma confrunt cu ea de un an de cand am schimbat turbo, trage modest pana la 3000 dupa care izbucneste. Am scos mufa la debitmetru, nici o diferenta. La o intalnire tehnica la reprezentanta BMW Iasi discutand cu un inginer de acolo care chiar se pricepea mi-a zis ca e prost reglata tija la geometria variabila si ca e vorba de ceva de ordinul a jumtate de filet, adica trebuie sa fie un reglaj foarte precis. Mi-a zis ca daca vreau sa ma apuc de ea sa imi rezerv o zi si sa ma inarmez cu rabdare. Din pacate nu a venit ziua aia inca...
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am rezolvat problema :twoup: Doamne ce fericit sunt... :) Parca am alta masina...Solutia: am reglat tija actuatorului pneumatic al geometriei turbinei. Mai exact am scos tubul de admisie de la filtrul de aer desfacand surubul cu o cheie imbus de 5 pentru a avea spatiu, am slabit contra-piulita de la reglajul tijei cu o cheie fixa de 10 pe care am legat-o cu o ata de circa 50 cm de telescopul la capota in eventualitatea ca scap cheia deoarece este o pozitie foarte incomoda (am scapat-o de 5-6 ori pana am slabit piulita) dupa care am inceput sa rotesc reglajul astfel incat sa avanseze catre turbina, putin cate putin (tinand minte cat am rotit pentru a putea face miscarea inversa) , dupa fiecare rotire am facut proba. Ii dadeam 2-3 demarajuri cu a 2-a sa-mi fac o parere dupa care mai roteam putin si tot asa pana cand am observat ca incepe sa traga de la 2200-2500. Nu am mai stat sa ma joc prea mult cu ea pt ca s-a facut seara insa am lasat galeria de admisie de la filtrul de aer scoasa sa ma mai joc si maine poate obitn rezultate si mai bune Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema :twoup: Doamne ce fericit sunt... :) Parca am alta masina...Solutia: am reglat tija actuatorului pneumatic al geometriei turbinei. Mai exact am scos tubul de admisie de la filtrul de aer desfacand surubul cu o cheie imbus de 5 pentru a avea spatiu, am slabit contra-piulita de la reglajul tijei cu o cheie fixa de 10 pe care am legat-o cu o ata de circa 50 cm de telescopul la capota in eventualitatea ca scap cheia deoarece este o pozitie foarte incomoda (am scapat-o de 5-6 ori pana am slabit piulita) dupa care am inceput sa rotesc reglajul astfel incat sa avanseze catre turbina, putin cate putin (tinand minte cat am rotit pentru a putea face miscarea inversa) , dupa fiecare rotire am facut proba. Ii dadeam 2-3 demarajuri cu a 2-a sa-mi fac o parere dupa care mai roteam putin si tot asa pana cand am observat ca incepe sa traga de la 2200-2500. Nu am mai stat sa ma joc prea mult cu ea pt ca s-a facut seara insa am lasat galeria de admisie de la filtrul de aer scoasa sa ma mai joc si maine poate obitn rezultate si mai bune

Nu cred ca este bine sa modifici parametrii de functionare a turbinei,regland acea tija asa dupa ureche!

Ea se regleaza pe bancul de proba,din aceasta cauza este sa zic asa "sigilata"cu vopsea pe filetul tijei,cat si pe piulita acesteia.

La tine defect este debitmetru de aer,de aceea nu trage decat la turatii mari!Asa se intampla si la mine.

Salut!Sa ne tii la curent!

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema :twoup: Doamne ce fericit sunt... :) Parca am alta masina...Solutia: am reglat tija actuatorului pneumatic al geometriei turbinei. Mai exact am scos tubul de admisie de la filtrul de aer desfacand surubul cu o cheie imbus de 5 pentru a avea spatiu, am slabit contra-piulita de la reglajul tijei cu o cheie fixa de 10 pe care am legat-o cu o ata de circa 50 cm de telescopul la capota in eventualitatea ca scap cheia deoarece este o pozitie foarte incomoda (am scapat-o de 5-6 ori pana am slabit piulita) dupa care am inceput sa rotesc reglajul astfel incat sa avanseze catre turbina, putin cate putin (tinand minte cat am rotit pentru a putea face miscarea inversa) , dupa fiecare rotire am facut proba. Ii dadeam 2-3 demarajuri cu a 2-a sa-mi fac o parere dupa care mai roteam putin si tot asa pana cand am observat ca incepe sa traga de la 2200-2500. Nu am mai stat sa ma joc prea mult cu ea pt ca s-a facut seara insa am lasat galeria de admisie de la filtrul de aer scoasa sa ma mai joc si maine poate obitn rezultate si mai bune

Nu cred ca este bine sa modifici parametrii de functionare a turbinei,regland acea tija asa dupa ureche!

Ea se regleaza pe bancul de proba,din aceasta cauza este sa zic asa "sigilata"cu vopsea pe filetul tijei,cat si pe piulita acesteia.

La tine defect este debitmetru de aer,de aceea nu trage decat la turatii mari!Asa se intampla si la mine.

Salut!Sa ne tii la curent!

Tot dupa ureche e fost reglata si inainte de a o pune pe masina ca nu a avut nici un sigiliu. Nu are debitmetrul nimic. Atata timp cat motorul merge acum asa cum trebuie sa mearga si inainte nu mergea, inseamna ca urechea mea e mai fina decat a celui care mi-a vandut turbina :twoup:) . Nu e chiar atat de tragic sa umbli acolo deoarece mecanismul de reglare al presiunii e totusi in bucla inchisa (ECU monitorizeaza permanent presiunea si actueaza geometria in consecinta), deci daca presupunem ca turbina ta funtioneaza perfect si tu modifici acolo cu 1mm ECU va sesiza o modificare in presiune si va deplasa tija cu 1 mm in directia opusa. La mine era problema ca era prea prost reglata (aproape 1/2 cm)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.