Jump to content

diferente ulei


cornel320

Recommended Posts

o intrebare legata de ulei ..azi am facut schimbul la ulei ( motor , cutie , diferential) ....la motor am zis sa cumpar un ulei mai gros putin ca e foarte cald si am luat BMW HIGH POWER SPECIAL OIL" 10w-40 ....inainte bagam bmw LF 01 5w-30 ....care este diferenta intre ele ..este acelasi ulei dar mai gros ..ca pe sticla nu scrie mai multe informatii despre 10w-40 ..nici daca e sintetic sau mineral ...imi poate spune si mei cineva mai multe detalii despre el ...am un 320 D 2004 , 150cp e46...uleiul cumparat de la bmw baneasa ...cel de la piese habar nu avea ....am vazut pe un site ca cel special 10-40 ar fi semi sintetic si ca e pt motoare mai vechi ....toate bune ...(.nu am gasit topic pe acest subiect la search )
Link to comment
Share on other sites

Daca este mai cald afara, nu trebuie sa pui ulei mai vascos la cald pentru ca motorul tau nu va fi mai cald in functionare decat daca racirea nu e buna.

 

Cand pui ulei in motorul tau trebuie sa te gandesti la turbina, ea este cea mai "sensibila", un ulei cu vascozitate mare la rece va ajunge mai tarziu la turbina (imediat dupa pornire) iar daca vascozitatea la cald e prea mare , posibil ca debitul lui sa fie redus prin turbina.

Astea sunt teoretic, practic stiu o masina care a avut presiune scazuta si a distrus un piston dar nu si turbina.

Link to comment
Share on other sites

Daca este mai cald afara, nu trebuie sa pui ulei mai vascos la cald pentru ca motorul tau nu va fi mai cald in functionare decat daca racirea nu e buna.

 

Cand pui ulei in motorul tau trebuie sa te gandesti la turbina, ea este cea mai "sensibila", un ulei cu vascozitate mare la rece va ajunge mai tarziu la turbina (imediat dupa pornire) iar daca vascozitatea la cald e prea mare , posibil ca debitul lui sa fie redus prin turbina.

Astea sunt teoretic, practic stiu o masina care a avut presiune scazuta si a distrus un piston dar nu si turbina.

 

 

ma interesa diferenta dintre ulei mai mult, daca a bagat cineva cu o masina dupa 2000 ulei dasta high power special 10-40 ...inainte bagam ce imi dadeau de la bmw 5-30 LL-04 ..dupa ce am schimbat uleiul am observat la motor ca merge mai lin putin nu mai vibreaza asa tare si turbina nu mai fluiera asa mult , tin sa mentionez ca am 170.000 km deci uzura exista in motor cat de cat .....dar nu stiu daca e full sintetic sau mineral ca pe sticla nu scrie nimik ...ma gandeam ca poate acest ulei e pt motoare mai vechi, nu de generatie mai noua ...mersi de sfat oricum:)

Edited by cornel320
Link to comment
Share on other sites

10w40 e semisintetic, celalalt era sintetic

mai bine bagai un 0w40

 

 

pai si are ceva daca am bagat dasta ..banuiesc ca 5-30 era full sintetic...masina merge mai bine acum dupa ce l-am schimbat cu cel de 10-40 ..trepideaza mai putin ..motoru nu mai urla asa tare si turbina nu mai fluiera asa mult ....nu stiu daca 10-40 este pt motoare mai noi sau mai vechi sau daca se poate strica ceva daca am bagat semisintetic ...mersi

Link to comment
Share on other sites

in principiu se poate strica dar nu imediat .... in timp asa insesizabil cum e mai rau

problema mare e la rece unde 10w40 e bine mai gros decat 5w30(asta cred ca e specificat pt mot din 2004)

la cald cam tot acolo esti pt ca bmw 5w30 e un 30 gros aproape de 40 ... poate chiar un pic mai bine dupa cum ai obs si tu.

de asta am zis ca mai bine alegeai un 0w40 sau chiar si 5w40.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.