Jump to content

E46 316i are ruperi de acceleratie, valori INPA


Recommended Posts

Salutari,

La inceput aveam becul galben Check Engine aprins si la tester INPA eroarea era 171 System too lean. Am mers o perioada de un an cu el asa si in final m-am hotarat sa remediez problema. Am inceput prin a schimba valva PCV(cea cu membrana de cauciuc), problema nu a disparut, acceasi eraore 171. Am trecut mai departe si am schimbat debitmetru, dar in loc de Bosch am pus unul Pierburg, bineinteles ca dupa aproximativ 200km s-a aprin din nou becul galben si acceasi eroare 171. Urmatoarea piesa schimbata a fost sonda Lambda inainte de catalizator, dar si acesta mutare s-a dovedit inutila, eroarea 171 a reaparut odata cu becul galben.

Masina la relanti uneori daca plec cu ea imediat dupa ce o pornesc, oscileaza la semafor de la 830rpm la 550rpm, si in mers are momente in care da in nas la trepte mai mici 2, 3 neaccelerandu-se.

Ce ar mai trebui sa schimb ca sa mearga normal?

Atasez si imagini de la testare cu INPA.

Link to comment
Share on other sites

E o chestie ciudata in pozele tale cu INPA: atunci cand ai eroarea 171 activa valoarea adaptarii multiplicative trebuie sa fie peste 1,1. Adaptarea asta iti spune direct daca amestecul e prea sarac sau prea bogat. La tine valoarea ei este 1,0. Asta e valoarea ideala care zice ca amestecul este optim, fapt contrazis de prezenta erorii 171. Ai resetat cumva adaptarile cu putin timp inainte de a face screen shot-urile?
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns.

Eroarea 171 nu era stearsa cand am facut Print Screen-urile. Oricum astept sa se aprinda din nou becul galben si o sa fac alte PrtSc-uri.

Inca ceva ce am omis sa scriu, este faptul ca atunci cand nu se accelereaza, (sunt in accelerare si la un moment dat pe la 1800-2000 da in nas nu se mai accelereaza, dupa care zvacneste iar si continua accelerarea), se aude un tacanit ca de avans in partea debitmetrului, valvei DISA si un fasait de aer(senzorul de detonatii???). Senzatia este ca se ineaca masina sau se intrerupe alimentarea cu combustibil.

Uneori dupa ce merg cu masina, opresc si repornesc din nou, porneste ca si cum ar fi inecata, adica nu se duce turatia la 1100 si apoi sa scada la 830 si se duce la 400 si apoi creste incet oscilind pana la 700-830.

Inca odata multumesc lui mihais!

 

Inca ceva omis este ca sonda lambda schimbata este Bosch la fel ca cea originala.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de link.

Am uitat sa precizez ca valva PCV a fost prima schimbata. Am verificat si furtunul de la ea la capacul motorului, tragand aer pe el si verificand daca face vid si rezultatul este Ok, nu este fisurat, face vid. Furtunasele mici de la vacum le-am schimbat pe toate cu furtune acoperite cu insertie de panza rezistente la temp.

Cu testerul INPA am facut testele si singurul test care nu s-a resemtit in functionarea motorului la relati, a fost cel al Valvei DISA, la celalate teste mersul motorului se modifica, oscila.

Singura problema care o am este senzorul de nivel de ulei, care se aprinde pentru cateva secunde dupa pornire si se stinge, si mai este garnitura si supapa de sens dintre paharul filtrului de ulei si blocul motor.piesa 6, 5, 4

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=30

Link to comment
Share on other sites

AM MAI VERIFICAT ODATA TOATE FURTUNELE, VALVA PCV, ETC.

INTRADEVAR MODELULMEU NU ARE VALVA DISA CI DOAR CAPACUL, CARE SURPRIZA ARE UN ORING PENTRU ETANSEITATE SI ACESTA ERA CIUPIT INTR-O PARTE.

PENTRU MOMENT AM REZOLVAT ORINGUL.

INTREBAREA ESTE DE LA ACEST ORING SA SE TRAGA DEFECTUL?

Edited by hidroclau
Link to comment
Share on other sites

AM MAI VERIFICAT ODATA TOATE FURTUNELE, VALVA PCV, ETC.

INTRADEVAR MODELULMEU NU ARE VALVA DISA CI DOAR CAPACUL, CARE SURPRIZA ARE UN ORING PENTRU ETANSEITATE SI ACESTA ERA CIUPIT INTR-O PARTE.

PENTRU MOMENT AM REZOLVAT ORINGUL.

INTREBAREA ESTE DE LA ACEST ORING SA SE TRAGA DEFECTUL?

 

Daca pe la ciupitura intra destul de mult aer nemasurat in admisie atuinci da, poate fi asta defectul.

Link to comment
Share on other sites

problema ta poate fi si de la debitmetrul Pierburg. Si eu l-am schimbat pe al meu, initial cu un Pierburg, care s-a dovedit ulterior a nu fi compatibil cu modelul meu desi cei de unde l-am cumparat asa au sustinut la vanzare insa cand au vazut ca problema nu a disparut mi l-au schimbat cu unul original Bosch si problemele au disparut, bineinteles am mai platit o diferenta de bani. Da-mi te rog seria de pe Pierburg-ul tau si o sa verific, poate e acelasi cu cel pe care l-am avut eu, m-am documentat despre Pierburg si ei nu faceau debitmetre compatibile cu BMW pe benzina, doar pentru diesel, am un mail primit de la ei prin care imi confirmau acest lucru si spuneau ca urmeaza sa fabrice si pentru benzina.
Link to comment
Share on other sites

Uite codulde debitmetru pe care mil-au dat cei de la service. masina este 316i 77kw 105CP 04/2000 1895cmc

 

si debitmeru

este exact acelasi debitmetru pe care il comandasem eu si nu e cel corespunzator pentru masina ta. Acesta este un debitmetru destinat motoarelor diesel. Uite si dovada: http://www.autotechnik24.de/en/pierburg.html. Sper ca macar cei de la care l-ai cumparat sa ti-l schimbe, daca sunt un magazin serios ar trebui, da-le si link-ul de mai sus ca si dovada. De preferat ar fi sa iti iei unul original Bosch, din iulie a aparut si de la Pierburg unul pentru BMW pe benzina, vezi in acel link si part number-ul, insa recomand original chiar daca e ceva mai sccump.

Link to comment
Share on other sites

Si eu zic ca e de la debitmetru....mai multi prieteni si-au pus altceva in afara de bosch si nu sunt multumiti....aceeasi problema o am si eu mi-am comandat bosch undeva la 580 de lei..astept sa imi ajunga luni sa vedem...deocamdata pedalez cu mufa scoasa :twoup:))
Link to comment
Share on other sites

Si eu zic ca e de la debitmetru....mai multi prieteni si-au pus altceva in afara de bosch si nu sunt multumiti....aceeasi problema o am si eu mi-am comandat bosch undeva la 580 de lei..astept sa imi ajunga luni sa vedem...deocamdata pedalez cu mufa scoasa :twoup:))

 

l-ai gasit la un pret foarte bun, plus ca Bosch-ul vine cu tot cu tubulatura, deci mai simplu de instalat.

Link to comment
Share on other sites

daca inca mai ai check engine aprins, nu il stinge din tester, dupa ce pui Bosch-ul ar trebui ca totul sa fie in regula si se va stinge singur, daca nu mai ai alte probleme, la mine s-a stins dupa cateva sute de km, asa vei fi convins ca problema nu mai exista. Oricum sunt curios ce valori o sa iti dea INPA, eu nu am mai fost la tester dupa ce l-am schimbat pentru ca am vazut ca e totul in regula. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Atasez si imagini de la testare cu INPA.

 

Motorul trage aer fals.De unde?Habar nu am sa iti zic.

 

E o chestie ciudata in pozele tale cu INPA: atunci cand ai eroarea 171 activa valoarea adaptarii multiplicative trebuie sa fie peste 1,1. Adaptarea asta iti spune direct daca amestecul e prea sarac sau prea bogat. La tine valoarea ei este 1,0. Asta e valoarea ideala care zice ca amestecul este optim, fapt contrazis de prezenta erorii 171. Ai resetat cumva adaptarile cu putin timp inainte de a face screen shot-urile?

 

Valorile adaptatiilor nu au legatura cu valoare stoechiometrica.

Link to comment
Share on other sites

Daca are cineva explicatiile cu fiecare dintre parametrii din INPA, poate exista vreun manual ceva va rog sa mi-l dati si mie. As dori sa stiu exact la ce se refera fiecare valoare masurata.

 

Am eu manualul dar din pacate nu da explicatii in detaliu la parametrii rezultati in urma testului. Interpretarea nu se face dupa manual.

Incepe prin a verifica racordul gofrat de la debitmetru spre corpul de acceleratie si furtunul valvei PCV.

Vizual treci si pe la furtunasele de vacuum din fata (ai 3 sau 4 acolo)

Link to comment
Share on other sites

Salutari,

Din pacate nu am ajuns sa iau debitmeru Bosch si sa-l montez , si inevitabil becul galben s-a aprins din nou.

Am pus testerul din nou pe masina si iata ce arata:

 

Continui cu pozele din INPA

 

Am uitat sa precizez, ca dupa ce am revenit din nou pe debitmetrul meu vechi Bosch, si nu mai este Pierburg pe masina, nu mai am intreruperile in acceleratie, dar parca tot nu se duce cum ar trebui.

Link to comment
Share on other sites

Atasez si imagini de la testare cu INPA.

 

Motorul trage aer fals.De unde?Habar nu am sa iti zic.

 

E o chestie ciudata in pozele tale cu INPA: atunci cand ai eroarea 171 activa valoarea adaptarii multiplicative trebuie sa fie peste 1,1. Adaptarea asta iti spune direct daca amestecul e prea sarac sau prea bogat. La tine valoarea ei este 1,0. Asta e valoarea ideala care zice ca amestecul este optim, fapt contrazis de prezenta erorii 171. Ai resetat cumva adaptarile cu putin timp inainte de a face screen shot-urile?

 

Valorile adaptatiilor nu au legatura cu valoare stoechiometrica.

 

Bavaria trebuie sa te contrazic: adaptarea pe termen lung sau multiplicativa este unul dintre parametrii folositi de ECU pentru a calcula cantitatea de benzina ce intra in cilindri si iti spune daca amestecul e sarac sau bogat. Daca te uiti la ultimele screenshot-uri puse de hidroclau o sa vezi ca ea are o valoare de 1.2 care indica un amestec prea sarac si este intr-adevar destul de mare pentru a activa eroarea 171. Valoarea asta nidica in mod normal faptul ca motorul trage aer fals asa cum ai zis si tu, dar din cauza ca s-ar putea ca debitmetrul sa fie defect s-ar putea sa nu fie relevanta.

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am promis revin cu Prt Sc -uri din INPA dupa ce am schimbat debitmetru Pierburg cu unul Bosch nou. Am facut operatia de inlocuire a debitmetrului si am pus testerul si iata ce a iesit:

 

Tin sa precizez ca pozele sunt facute imediat dupa ce l-am schimbat fara sa misc masina de pe loc.

In urma cand am plecat cu masina se simte o schimbare in modul de accelerare si parca masina a capatat mai multa putere.

Totusi o mica problema sau nu,??? dupa ce pornesc masina turometrul se duce in circa 1000-1100rot/min dupa care coboara pe la 700-750 si imediat in cateva secunde se stabilizeaza la 800-830rot/min. Este normal sau am devenit prea sensibil si am eu impresia ca este o defectiune? In mers la semafor nu am mai avut oscilatii de relanti si ruperi de acceleratii si de putere!

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.