Jump to content

Senzor de uzura placute frana inexistent lipsa


Recommended Posts

cu ceva rabdare si scule normale de casa/hobby iti faci senzorii vechi refolosibili

 

Din pacate spatiul destinat este foarte mic (3 mm lungime pe 1-2 cm latime). Este prea in miniatura. Am comandat deja senzorii (pentru pozitia normala).

Ideea ta e buna - poate mesteresc ceva si pentru rotile care nu au nimic. Sa vad intai cum functioneaza bucla aia.

Link to comment
Share on other sites

Nu am - vreau sa pun cablurile cumparate pe cele 2 pozitii in care sunt prevazuti din fabrica - si sa folosesc cablurile vechi pentru a mesteri ceva si pentru celelalte 2 roti (care nu au prevazut circuit). Daca merita efortul evident.

Cablul de pe spate are 1,4 m si cel de pe fata 0.6m

Link to comment
Share on other sites

salut baieti .........eu am schimbat discuri +fata spate ,placute fata + spate,si cei doi senzori...............treaba a mers ca la carte dupa instructiunile de pe forum ,franele merg ok ,au disparut trepidatiile pe care le aveam la franare......................DAR,(tot timpul trebuie sa fie un dar :twoup: ) martorul galben din bord de uzura a placutelor nu s-a stins............... am pus cheia pe poz 1 am asteptat ,am pus pe poz 2 si iar am asteptat...........nimic..........am facut cu masina cam 100 km si tot nu s-a stins...

 

aveti idee de ce nu s-a stins..............mai trebuie sa fac ceva?????

Link to comment
Share on other sites

Nu am - vreau sa pun cablurile cumparate pe cele 2 pozitii in care sunt prevazuti din fabrica - si sa folosesc cablurile vechi pentru a mesteri ceva si pentru celelalte 2 roti (care nu au prevazut circuit). Daca merita efortul evident.

Cablul de pe spate are 1,4 m si cel de pe fata 0.6m

 

cel mai simplu e sa gasesti un e 46 la dezmembrari si sa iei cablurile cum trb d la locul lor, cu prinderi.

Link to comment
Share on other sites

Poate senzorul face masa undeva. Normal ar trebui sa se stinga singur, senzorul asta face, sesizeaza o punere la masa. E o simpla sarma.

 

 

eu stiam ca-s 2 sarme, care se sectioneaza cand se toceste placuta, parca vin 2 fire la clipsul din placuta.

DACA GRESESC VA ROG SA MA CORECTATI, dar si sa ma lamuriti.

merci.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

salut baieti .........eu am schimbat discuri +fata spate ,placute fata + spate,si cei doi senzori...............treaba a mers ca la carte dupa instructiunile de pe forum ,franele merg ok ,au disparut trepidatiile pe care le aveam la franare......................DAR,(tot timpul trebuie sa fie un dar :twoup: ) martorul galben din bord de uzura a placutelor nu s-a stins............... am pus cheia pe poz 1 am asteptat ,am pus pe poz 2 si iar am asteptat...........nimic..........am facut cu masina cam 100 km si tot nu s-a stins...

 

aveti idee de ce nu s-a stins..............mai trebuie sa fac ceva?????

 

 

nici o idee ......nimic ..........de la cei care au schimbat ...............masina mea este un e46 ,320 d din 2001

Link to comment
Share on other sites

vezi unde intra firele in cutiutele alea da cu spray de contacte pe acolo,indeosebi la cel din spate,eu acolo am avut probleme,sau lasa masina 5 min cu contactul pus mai intai,la mine initial se aprindea in mers apoi a ramas aprins,s-a rezolvat dupa curatarea mufelor din spate,mai trebuie dat jos un plastic pe acolo ,oricum trebuie verificate contactele fata spate Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Nu am - vreau sa pun cablurile cumparate pe cele 2 pozitii in care sunt prevazuti din fabrica - si sa folosesc cablurile vechi pentru a mesteri ceva si pentru celelalte 2 roti (care nu au prevazut circuit). Daca merita efortul evident.

Cablul de pe spate are 1,4 m si cel de pe fata 0.6m

De ce ai vrea sa ai senzor pe fiecare roata? Franezi mai tare cu stanga decat cu dreapta? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

miki77 @ poti sa pui o poza cu senzorii vechi ?

 

 

din pacate i-am aruncat ..............dar erau identici cu cei care i-am cumparat si identici cu cel din poza din primul post............doar ca cel de pe spate are cablul mai lung...........aveti idee,mai trebuie sa resetez ceva prin bord????????? ceva asemanator ca la oil service....... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

De ce ai vrea sa ai senzor pe fiecare roata? Franezi mai tare cu stanga decat cu dreapta? :twoup:

 

Ha ha ha...

Masinile astea bmw (ca de altfel toate masinile de pe fata acestui pamant) nu franeaza egal pe cele 2 roti. Diferenta acceptata este de 15-20% (nu cunosc valoarea reala - pun si eu din burta; trebuie vazut la ITP).

Pentru cei care au facut mate-fizica este la mintea cocosului ca una din roti se poate toci cu ~20% mai repede (in scenariul cel mai rau in care masina este tehnic ok) ca ajungi intr-o zona de risc maxim.

Ori daca senzorul ala are ochiometric ~ 1mm si placuta are ~10mm o placuta poate ajunge la fier in timp ce placuta cu senzor are > 1mm.

 

La mine placuta fara senzor are < 1mm si placuta cu senzor 1,5mm. Pe margine deja atingea fierul pe disc. Intamplarea face ca am facut ITP-ul cu 2-3 zile inainte sa se aprinda becul in bord. Diferenta era de 9% pe fata; pe spate nu am retinut (am impresia ca mai mica).

Deci masina era ok tehnic chiar si in conditiile astea.

 

Da, exista si tipul asta (2 fire) cand se toceste placuta circuitul se intrerupe.

 

Am verificat la mine si asta am pe masina. Practic bucla respectiva este tot timpul inchisa. Din acest motiv nu intelegeam de ce nu dispare iconita din bord in momentul in care am lasat in aer senzorii de uzura. Practic la mine circuitul este intrerupt si iconita din bord aprinsa.

 

sper cand voi monta firele cu circuitul inchis sa nu mai am probleme.

 

M-am gandit ce schema ar fi necesara pentru a avea senzor pe toate rotile.

 

Daca circuitul merge pe intrerupere ar trebui sa le leg in serie. (daca le-as pune in paralel evident nu ar merge). Si indiferent unde se intrerupe (stanga sau dreapta) se aprinde martorul in bord.

 

Era mult mai simplu cu datul la masa. (adica contact cu discul)

 

http://img534.imageshack.us/img534/1711/201009150067.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.ushttp://img7.imageshack.us/img7/3126/201009150068.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.ushttp://img16.imageshack.us/img16/281/201009150069.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.ushttp://img338.imageshack.us/img338/2568/201009150070.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.ushttp://img831.imageshack.us/img831/3519/201009150072.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.ushttp://img837.imageshack.us/img837/1101/201009150073.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.ushttp://img39.imageshack.us/img39/6092/201009150074.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

De ce ai vrea sa ai senzor pe fiecare roata? Franezi mai tare cu stanga decat cu dreapta? :twoup:

 

Ha ha ha...

Masinile astea bmw (ca de altfel toate masinile de pe fata acestui pamant) nu franeaza egal pe cele 2 roti. Diferenta acceptata este de 15-20% (nu cunosc valoarea reala - pun si eu din burta; trebuie vazut la ITP).

Pentru cei care au facut mate-fizica este la mintea cocosului ca una din roti se poate toci cu ~20% mai repede (in scenariul cel mai rau in care masina este tehnic ok) ca ajungi intr-o zona de risc maxim.

Ori daca senzorul ala are ochiometric ~ 1mm si placuta are ~10mm o placuta poate ajunge la fier in timp ce placuta cu senzor are > 1mm.

 

 

 

posibil sa bat campii dar chiar sunt foarte curios daca verifica cineva la ITP ceea ce zici tu din ce stiu cam greu 10% oricum BMW-urile franeaza foarte bine in general..

pe de alta parte de ce pe fata de ex ar frana o roata mai mult decat alta?

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

cred ca e suficient sa le schimbi inainte sa ajunga la portiunea critica... mai verifici ochiometric asa din cand in cand

 

Din cate stiu eu nu este indicat sa le schimbi. (ele se pasuies pe disc) si in momentul in care le schimbi masina nu mai franeaza bine. De altfel este cunoscut faptul ca masina franeaza prost cu placutele noi (au o perioada de rodaj).

Cu atat mai mult cand ele sunt deformate pe unul din discurile masinii.

Cea mai buna solutie ar fi verificarea ochiometrica spre final. (la mine se vad fara sa dau roata jos pe jantele de vara).

Link to comment
Share on other sites

posibil sa bat campii dar chiar sunt foarte curios daca verifica cineva la ITP ceea ce zici tu din ce stiu cam greu 10% oricum BMW-urile franeaza foarte bine in general..

pe de alta parte de ce pe fata de ex ar frana o roata mai mult decat alta?

 

BMW-ul franeaza bine este adevarat (are discurile mari si asta se vede la viteze mari cand este nevoie de multa forta).

Cu toate acestea cel mai bun scor l-am scos cu o dacie 1310 break prin 2000 cred. Am avut egalitate 99%. A ras si mesterica de la RAR care a zis ca era ultima masina la care se gandea ca va iesi pe primul loc. (aveam in fata BMW-uri, mercedesuri cu numere de tranzit la greu).

 

ITP-ul nu iti da aceste rezultate. Trebuie sa te interesezi tu sau sa te uiti pe ecran. Iti da doar primit sau respins. Chiar m-am certat odata cu ei si nu au vrut sa-mi dea rezultatele. Au zis ca cel mult imi dau hartia sa-mi fac copie.

 

 

daca verifica cineva la ITP ceea ce zici tu din ce stiu cam greu 10%

 

Vezi aici pe wvforum confirmarea valorii (20% era corect):

http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=34968&st=0

 

http://vwforum.vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=541598

 

Citez: stai linistit, asculta-l pe "Motan" Eram mai destept pe vremea aia :twoup: Cu trecerea timpului nu ajungi nici mai frumos nici mai destept.

 

Si eu as vrea sa verific placutele, si eventual sa curat pe acolo ce zicea colegul. A mai facut cineva? Este un DIY? :)

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...t&p=1219265

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.