Jump to content

bmw 2000 tilux


INTERCEPTOR

Recommended Posts

Si inca o intrebare. caroseria arata a versiune mai recenta, primele versiuni aveau altfel portbagajul (ca versiunea 1800 di alt post de aicea, cu stopurile verticale). Din ce an e masina? Cutia de viteze si diferentialul au git lung sau scurt?

205871[/snapback]

 

Din cat am vazut eu masina e un BMW 2000 model export US, din '71. Nu stiu cat era diferit export US de la versiunea europeana, pe langa faruri. Poate a fost si interiorul mai de lux, nu cred ca e exlus dar nu am gasit informatia. Nu cred ca a avut carburatori dublu ca la 2000TI ca nici 2002ti a fost exportat catre america, ca avea probleme la norme de poluare ( http://209.85.135.104/search?q=cache:eqk_V...clnk&cd=4&gl=ro ). Vezi http://www.bmw-02-club.de/1500.htm pentru o poza (aia rosu). Mai vedeti si pe http://www.bmw-02-club.de/wagen/pflege-nk.htm niste poze.

 

Grila fata nu e cum trebuie. Piese sa mai gasesc si din Germania.

Cum e cu BMW NK si 02 in Australia? Sunt multe pe acolo?

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

daca te uiti pe linkul postat de mine, o sa vezi multe TI-uri din america. Si toate au avut carburatoarele duble, asta e una din imbunatatirile TI-urilor peste modelul de baza. Alte imbunatatiri sunt la interiorul mai detaliat un pic, turometru, cum am spus mai sus, bare de torsiune fata si spate, si or mai fi si altele pe care le-am uitat. Vorbesc din experienta, si am si manualul original de reparatie. Motorul avea compresie mai mare (9.3 in loc de 8.5)

 

NK nu prea sunt, noi am primit modelul Euro spec, dar sunt si citeva US spec, eu am vazut doua dintre care unul l-am dezmembrat si mai am inca mare parte din piese. Exista si citeva TI, un amic al meu are unul din ele, si am vazut un frumos TILux, intr-o stare foarte buna, cu un batrinel la volan, probabil prima lui masina. Exista un individ care are doua TI, dar nu le-am vazut niciodata decit in poze. recent cineva incerca sa vinda pe ebay o caroserie fara motor si cv, cu 800AUD, n-a primit nici o oferta si la intrebarea mea, n-a vrut sa mi-l dea sa il dezmembrez impreuna cu amicul cu TI-ul.

 

2002 sunt destule, exista si cluburi, si exista si un mare sprijin cu piese pe piata. In Brisbane exista unul modificat cu 700cp, dar nu prea mai are nimic original in el. Nu am vazut Touringuri insa, doar cupeuri, si un decapotabil, 1602, ajuns la dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

semnalul nu se mai alinieaza ca am intrat in tramvai cu ea acum 5 ani:PP super fun.piese as vrea dar depinde cat costa transportul.si de vanzare tre sa mi faci o lista si preturile.eu nu contest ca masina e altceva sau nu e altceva asta am si cu sau fara modificari o iubesc .seriile de pa placuta sunt si pe motor si pe caroserie.din ce vad acolo pe placuta e doar 2000.o fi 2000 simplu si imbecili de la rar au trecut tilux.pe mine oricum nu ma der cu nimic.e greseala lor:P Edited by INTERCEPTOR
Link to comment
Share on other sites

am trimis un mesaj la catastif sa vedem ce ne raspunde. Masca din fata e ciudata, grila aia cu ovalurile separate e prima de felul asta pe care o vad. Poza aia e luata inainte de lovitura?

 

Piesele trimise cu vaporul n-ar trebui sa coste prea tare, da s-ar putea sa se ia de tine vama. Trebuie sa te interesezi daca exista vreo posibilitate sa nu platesti vama.

 

Am vazut ca are cadrul anterior de BMW 2002, asta e un avantaj al masinilor mai noi, si o particularitate de TI, dar eu am vazut acelasi cadru si pe 2000 manuale. Avantajul este ca tamponul din stinga al motorului pentru cele ca modelul meu nu se mai gaseste. daca te duci pe pagina Walloth&Nesch o sa vezi ce vreau sa spun.

In curind si masina mea va avea cadrul de sub sasiu de 2002 am reusit sa gasesc tot ce trebuie pentru conversie (de la modelul 2000 US spec pe care l-am demolat), imi mai trebuie timp.

 

 

O modificare buna care e inspirata de cei cu 2002 este sa folosesti in loc de Solex40PDSI un Weber progresiv DGV 32/36 pe o galerie de 320 carburat, cu marirea porturilor galeriei ca sa se potriveasca cu alezajul carburatorului. Eu am facut-o si nu regret nici o secunda. Economie mai buna (am coborit de la 12l/100 in oras la 10), raspuns mai bun in sarcina, carburatorul curge superb, un filtru Redline si te simti parca ai alta masina. daca vrei o sa iti arat cum e, si am toate piesele care iti trebuie daca vrei sa le cumperi, in afara de filtru. Iti pot da si jicloarele si setarea corecta.

 

La masina mea am pus discuri ventilate pe fata de la un 3.0L sau S nu mai stiu, diametrul e acelasi (272mm), iti trebuie doar distantierii pentru etrieri (sau transplantezi etrierii cu totul de la masina donoare de discuri), trebuie sa regauresti discurile pentru ca ele au 5 gauri in loc de patru si aia e. Tu banuiesc ca ai deja toate piesele astea si eu oricum nu le am.

 

Pentru delco, iti recomand un senzor magnetic de la pertronix, companie din California, se vind pe ebay, scapi de platina si condensator pe vecie, nu-ti mai trebie lere si aparate sa masori Dwell si nu te mai siciie condensatorul. Dispozitivul e practic fara moarte caci e inductiv, nu se arde, e facut profesional (pertronix e de cind lumea) nu exista piese in contact sa se uzeze, etc., se monteaza in cinci minute. Bobina GT40 de la Bosch si nu mai ai probleme cu aprinderea. Fise de bujii de silicon de 8mm, pot sa-ti cumpar de aici si sa ti le trimit, eu am gasit de la un Mitsubishi Magna (un model australian, se exporta doar in America) cu capete lungi sa nu te mai frigi de galerie cind le atingi. Am si citeva delcouri pe aici, spune-mi ce te intereseaza si iti spun eu ce pot sa-ti dau gratis si ce as vrea sa vind.

 

Instrumente de bord mai am, semnale, etc, tot felul de prostii de la interior, oglinda interioara si citeva perechi de oglinzi externe frumoase (astea sunt scumpe, te avertizez!), clante, minere, etc, etc.

 

Bucse de poliuretan peste tot daca vrei, astea probabil ca le poti gasi pe acolo, daca nu trebuie sa imi spui si ti le cumpar, aici se gasesc usor.

Amortizoarele pe fata nu se mai fac, eu am reusit sa prind o pereche de Koni reglabile, ultima din Australia si probabil din lume caci amicul meu cu TI cind l-am trimis la magazin i-au spus ca i le aduc din olanda, si dupa o luna i-au spus ne pare rau, nu se mai fac, si nu mai exista stoc vechi. Culmea, cind m-am dus sa mi le schimbe mi-a zis la atelier ca in amortizoarele mele aveau deja insertii Koni (caci de fapt se schimba doar insertiile) numai ca erau reglate la "moale". Le-au reglat la "tare" (foarte simplu, se impinge tija inauntru pina face clic si se rotesste doua ture si jumatate) si le-au pus la loc. Alta masina! Si eu crezusem ca sunt duse. Pot sa-ti dau numarul de piesa daca vrei, poate ai noroc si le gasesti pe undeva uitate in vreun magazin. Cumpara mai multe daca gasesti, pentru ca acuma valoreaza greutatea lor in aur. Perechea mea suplimentara, caci am pastrat-o, nu e de vinzare. Pe spate, Bilstein mai face inca amortizorul, trebuie sa gasesti numarul necesar, si mai fac si altii. Poti incerca si pe ebay. Barele de torsiune daca le ai e bine, daca nu, trebuie sa-ti cauti. Masina mea nu avea, fiind un simplu 2000A, dar le-am gasit. Cea de pe fata e unica, cea de pe spate se potriveste de la 635csi si probabil altele. A mea de acolo vine, nu trebuie nimic modificat, intra direct cu bride, bucse, tot. Pe fata poti sa pui de 2002 temporar, dar e slaba, prea subtire (19mm). Masina ta e mai grea ca un 2002, asa ca tot o sa mai aiba ruliu. Bara ei este mai groasa (21mm), poate de la 2002Tii sa poti lua dar nu cred ca gasesti vreun nebun sa ti-o dea.

 

Si pe mine ma intereseaza ceva, dar e greu de gasit si si mai greu de trimis. Un capac de portbagaj in stare buna, fara rugina, caci aicea toate au rugina acolo (in special la colturile de la balamale). Si prin Europa si America la fel. E foarte greu insa si trebuie trimis cu grija sa nu se strice.

 

In rest ce sa mai zic? Tot felul de mici cacatisuri pe care daca nu le ai te innebunesc, iar daca le ai nu stii daca ti-or trebui vreodata. Scrie aicea si vedem ce putem face.

 

Noroc.

Link to comment
Share on other sites

Si iata raspunsul (am taiat doar numele meu):

 

Dear Mr,

 

Thank you for your reply.

 

The BMW 2000 VIN 1988695 was manufactured on January 25th, 1971 and

delivered on April 30th, 1971 to the BMW importer Wolfgang Denzel in Vienna.

The original colour was Atlantik, paint code 041.

 

We hope, this is helpful for you.

 

Yours sincerely,

 

BMW Group

Andreas Harz

Mobile Tradition

Group Archives / ST-1

General Archive Services

80788 MĂźnchen

Phone: +49 89 382-68281

Fax: +49 89 382-24765

 

Deci pare sa fie un 2000 obisnuit.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

deci e originala masina.super tare asta nu o stiam .si masina la viata ei a fost albastra .:blink: a fost facuta alba si acuma va deveni din nou albastra deschis un bleu metalizat.ai sa razi dar in romania am gasit amortizoare fata amortizoare spate bucsi capete de bara si pivoti.totul in 2 zile.nu stiu cum si nici de unde.depiese acuma nu am bani pt nimic daca poti sa le ti fara s ale arunci ok.mie in mare nu mi trebe mare lucru .fetele d eusi care s scumpe si nu am bani d eele acuma.ornamentele toate dar nu am bani ca s scumpe.soo o sa stau sa termin cu datoriile ca am imprumutata 3000 euro. zi mi rotile ce et au.eu stiu ca la mine tre s apun et 11 12
Link to comment
Share on other sites

prob e ca a avt rugina la semnale si au fost facute de un tinichigiu de aia se vad puncet de sudura si alte nebnii. masina era plina de gauri .capac portbagaj acuma ca sa te enervez a fost acum 3 ani la un cimitir de masini impecabil.era o masina intreaba.nu am apucat s aiau mare lucru de la ea.punte spate punte fata bratele si alte mici nebunii a 2 a zi plecase la topit.
Link to comment
Share on other sites

Cu amortizoarele nu stiu ce sa spun. Mie aicea mi-au dat la magazine tot felul de amortizoare care nu s-au potrivit si asta dupa catalog. Pina nu le vezi in masina, nu crede nimic, asta e sfatul meu. Cind am extras insertiile din masina, le-am masurat si daca imi aduc bine aminte trbuie sa fie 42cm lungime, iar tija amotizorului e mai groasa ca cea de 2002. grosimea e aceeasi ca cea de la modelele 3.0S, L, Si, etc. am returnat la diferite magazine vreo patru perechi pina am gasit perechea corecta. Prima pereche pe care am lut-o mi-a spus atelierul, bai vezi ca sunt prea lungi, abia dupa ce au demontat masina si si-au dat seama ca insertiile mele erau Koni si puteau fi reglate.
Link to comment
Share on other sites

Ca sa ma asigur am trimis un alt email, intrebind specific daca masina din post este un Tilux. Iata raspunsul:

 

Dear Mr,

 

Thank you for your reply.

 

No, the car was a "normal" BMW 2000.

 

Yours sincerely,

 

BMW Group

Andreas Harz

Mobile Tradition

Group Archives / ST-1

General Archive Services

80788 MĂźnchen

Phone: +49 89 382-68281

Fax: +49 89 382-24765

 

Din pacate masinile astea sunt foarte rare, si mie mi-ar fi placut sa avem un Tilux in Ro, dar mai bine sa stim adevarul decit sa ne leganam in iluzii desarte. Sper ca nu suntem prea dezamagiti. Poate va veni si momentul ala. Speram in continuare.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

abia m-am dat jos din 1502 si nimic nu se compara cu o plimbare in baba asta...am mai multe masini (nu retro toate) dar asta ma termina. cineva a postat niste poze cu un 1500 cu numere d bacau (masina vazuta in TM), aia e masina vazuta d mine prin "94, aia m-a imbolnavit...nu e nimic mai tare(pt mine) decat sa merg cu batranica asta care m-a chinuit 3 ani,din care am scos parca tone d mizerie, in care am bagat mai mult suflet decat orica alt lucru p care l-am facut vreodata. merita fiecare secunda din orele in care mi-am rupt degetele incercand sa recuperez un ornament sau orica alta piesa...
Link to comment
Share on other sites

Si daca e intr-adevar un 1502 cu motorul original de 1573cc (cam 75cp DIN) gindeste-te cum ar fi sa treci la un motor de 2L (1990cc) cu 100cp. Si e si normal, intr-o masinica de cam 800kg cu 100 de cai ai raport masa/putere mai bun decit multe masini moderne. Treci la niste bare de torsiune mai tari, amortizoare mai dure (pentru seria 2002-1502 se gasesc inca Koni) si o sa vezi ce vorbesc eu aicea. Un carburator cu o curgere mai buna, un filtru de aer mai liber si o sa trebuiasca sa reinveti sa schimbi vitezele ca sa nu tii masina pe loc. O sa treaca atit de repede prin viteze ca n-o sa ai timp sa duci mina de pe schimbator pe volan intre doua schimbari. Si se poate merge pina la 120 de cai fara schimbari majore (va trebui sa schimbi pistoanele cu cele de Ti, totusi, ca sa ridici compresia la 9,3).
Link to comment
Share on other sites

intr-o masinica de cam 800kg cu 100 de cai ai raport masa/putere mai bun decit multe masini moderne.

206995[/snapback]

 

2002-ul de inainte de 71 are cam 950 de kg cu rezervor plin, model 73 parca 1000 sau 1050. Totusi performante sunt destul de bune, pe langa 100cp ai si cuplu decent la turatie mica.

 

A propos de 2000tilux, am vazut odata un exemplar undeva in RO la un colectionar, dar nu mai avea carburatori solex PHH. Deci existe cel putin un exemplar in Romania :-)

Mai am gasit si un 2002tii odata. In rest cel mai multe aici sunt 1502-uri si cand in cand mai apare un 1602.

Link to comment
Share on other sites

Asa cum se vede si de mai sus, seriile spun adevarul si eu m-am obisnuit sa nu mai cred nimic altceva. Am vazut prea multe facaturi ale propietarilor in goana dupa ..... cine stie ce. Bani? mindrie? Un 2002Tii este ceva de exceptie, care trebuie iarasi sustinut cu dovezi puternice. Dar nu zic ca e imposibil. Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

Asa cum se vede si de mai sus, seriile spun adevarul si eu m-am obisnuit sa nu mai cred nimic altceva. Am vazut prea multe facaturi ale propietarilor in goana dupa ..... cine stie ce. Bani? mindrie? Un 2002Tii este ceva de exceptie, care trebuie iarasi sustinut cu dovezi puternice. Dar nu zic ca e imposibil.

207064[/snapback]

 

Era tii, si dupa seria de sasiu, ca am verificat. Avea si bord de tii, lipsa si admisia de aer fata, avea bara torsiune mai gros, etc. Din pacate era aruncat la un centru de colectare de fier vechi si nu avea acte. Nici nu am avut unde s-o pun asa ca am scos piese cat a incaput in portbagaj si asta a fost. Cand m-am intors acolo cateva zile mai tirziu nu mai era.

Link to comment
Share on other sites

Cum ai verificat dupa serie?

207078[/snapback]

 

Am carti despre seria 02, si mai sunt si website-uri cu tabele de serii de sasiu la 02. E multe informatie disponibila, mai mult decat despre NK. Poate mai am seria undeva, iti dau o poza daca gasesc dar nu sunt sigur ca am pastrat. Sunt si eu curios, prin resursele tale, ce gasesti depsre un BMW 2002 (simplu, fara ti, tii) cu seria 1605993?

Link to comment
Share on other sites

Seria o sa ne spuna daca s-a nascut ca 2002, ti, samd. Sursa mea este arhiva fabricii, care probabil ca stie cel mai bine, ca doar ei le-au facut. Seria de la motor trebuie sa coincida cu cea de la caroserie. Daca exista diferente aici, deja e un semn de intrebare. Interschimbabilitatea motoarelor (si a multor alte piese de altfel) face foarte grea identificarea masinilor cu certitudine. Daca cele doua serii se potrivesc, e un semn bun, daca nu, trebuie sapat mai departe. Pentru NK am gasit atit de multe amestecuri (facute din fabrica) incit nu mai stii ce sa mai crezi! Masini mai vechi au piese despre care initial am crezut ca marcheaza trecerea la un model mai nou si viceversa (vezi sasiul motorului despre care am scris undeva, cutiile de viteze, diferentialul, pozitia articulatiilor flexibile pe cardan, etc, etc) incit am ajuns la concluzia ca BMW care era aproape in faliment la ora respectiva asambla masinile la repezeala cu ce aveau pe linie, ca sa faca fata cererilor. Au existat pina si NK 2000 cu motoare de 1800cc! In cele din urma masina a fost un succes, si BMW s-a ridicat definitiv din galeata cu modelul urmator, 2002. Dar pina atunci, cred ca o cam bagasera pe mineca.
Link to comment
Share on other sites

Seria o sa ne spuna daca s-a nascut ca 2002, ti, samd. Sursa mea este arhiva fabricii, care probabil ca stie cel mai bine, ca doar ei le-au facut. Seria de la motor trebuie sa coincida cu cea de la caroserie. Daca exista diferente aici, deja e un semn de intrebare. Interschimbabilitatea motoarelor (si a multor alte piese de altfel) face foarte grea identificarea masinilor cu certitudine. Daca cele doua serii se potrivesc, e un semn bun, daca nu, trebuie sapat mai departe. Pentru NK am gasit atit de multe amestecuri (facute din fabrica) incit nu mai stii ce sa mai crezi! Masini mai vechi au piese despre care initial am crezut ca marcheaza trecerea la un model mai nou si viceversa (vezi sasiul motorului despre care am scris undeva, cutiile de viteze, diferentialul, pozitia articulatiilor flexibile pe cardan, etc, etc) incit am ajuns la concluzia ca BMW care era aproape in faliment la ora respectiva asambla  masinile la repezeala cu ce aveau pe linie, ca sa faca fata cererilor. Au existat pina si NK 2000 cu motoare de 1800cc! In cele din urma masina a fost un succes, si BMW s-a ridicat definitiv din galeata cu modelul urmator, 2002. Dar pina atunci, cred ca o cam bagasera pe mineca.

207129[/snapback]

 

Da, la NK mai am vazut si eu amestecaturi din asta. Am vazut si eu aici in buc. un 2000 cu motor de 1800cc, matching numbers. La 02 e mai usor de identificat, nu s-a facut asa ceva, singur ce e e cu denumire de 1600, 1602, 1600-2. La 2002tii, fiind facut incepand in 71, e destul de clar cu ce ai de facut. Cu toate indiciile adaugat (carti cu seria, seria din diverse resursa pe net, lucruri foarte specifice la caroserie, elemente mechanice si bord) sunt sigur ca a fost tii. In sfarsit, discutia nu are rost ca masina respectiva nu mai exista. Degeaba ne facem pe destepti aici.

 

Ai gasit ceva despre 1605993 (nr de sasiu e la fel ca nr de pe motor)?

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Iata aici:

 

Dear Mr,

 

Thank you for your new email. Here's the data you want:

 

The BMW 2002 VIN 1605993 was manufactured on May 3rd, 1968 and delivered on

May 7th, 1968 to the german BMW dealer Erb in Laar. The original colour was

Polaris metallic, paint code 060.

 

We hope, this is helpful for you.

 

Yours sincerely,

 

BMW Group

Andreas Harz

Mobile Tradition

Group Archives / ST-1

General Archive Services

80788 MĂźnchen

Phone: +49 89 382-68281

Fax: +49 89 382-24765

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.