Jump to content

E 60 - ceasurile din bord inghetate


duca

Recommended Posts

Buna!

 

De cand a venit sezonul rece, am o problema. De fiecare data cand pornesc motorul, acele din bord stau nemiscate circa 30-40 secunde, dupa care isi revin. Nu se intampla acest lucru cand afara este ceva mai cald. Asociez aceasta problema cu frigul, deoarece, pe toata durata verii nu am avut aceasta problema. Chiar si iarna trecuta, de cateva ori, m-am confruntat cu aceasta problema, dar acum a reaparut.

Ce ar putea fi?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Buna!

 

De cand a venit sezonul rece, am o problema. De fiecare data cand pornesc motorul, acele din bord stau nemiscate circa 30-40 secunde, dupa care isi revin. Nu se intampla acest lucru cand afara este ceva mai cald. Asociez aceasta problema cu frigul, deoarece, pe toata durata verii nu am avut aceasta problema. Chiar si iarna trecuta, de cateva ori, m-am confruntat cu aceasta problema, dar acum a reaparut.

Ce ar putea fi?

 

Multumesc!

 

ceva problema mecanica la ceasuri legata de frig....softul nu are legatura daca e frig sau cald afara....

Link to comment
Share on other sites

Nu mai este asa de multa mecanica in spatele ceasurilor alora... Un update de soft poate modifica gestionarea unor curenti de excitatie... :twoup: ... nu?

 

poate plasticurile alea se contracta la frig.....asta cu ''curentii de exciatie'' e valabila si iarna si vara....softul lucreaza la fel si iarna si vara....deci daca ar fi cum zici tu,problema legat de soft...atuncea aceasta problema s-ar manifesta mereu si vara si iarna.....deci sunt doar cauze fizice legate strict de temperatura...

Link to comment
Share on other sites

Nu mai este asa de multa mecanica in spatele ceasurilor alora... Un update de soft poate modifica gestionarea unor curenti de excitatie... :twoup: ... nu?

 

poate plasticurile alea se contracta la frig.....asta cu ''curentii de exciatie'' e valabila si iarna si vara....softul lucreaza la fel si iarna si vara....deci daca ar fi cum zici tu,problema legat de soft...atuncea aceasta problema s-ar manifesta mereu si vara si iarna.....deci sunt doar cauze fizice legate strict de temperatura...

 

Inca nu am consultat nici un mecanic, dar voi sta de vorba si cu cei de Trado Motors (BMW Iasi) cu care am si o colaborare pe plan profesional.

Imi pun problema sa nu se intample ca acele din bord sa nu mai functioneze cu totul. Din acest motiv incerc remedierea problemei, cat nu se agraveaza.

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Terminati mai cu mecanici care sa baga la borduri... Totusi... :twoup:

 

Bordul de E60 are in spate motoare pas cu pas comandate direct dintr-un microcontroler care are incorporat si comanda directa pentru motoare pas cu pas. Nu exista excitatii sau dinastea la un astfel de motor. Tensiunea este de plus/minus 5V vine, dupa cum am spus mai sus, direct din microcontroler.

 

In functie de ce se intampla cu celalate indicatoare (LCD, led-uri) poti trage niste concuzii. Daca nu se intampla mai nimic in bord, atunci poate este o problema de oscilator (de obicei de 2MHz cu cuart) care nu porneste din cauza frigului. Trebuie alt cuart in acest caz si ai nevoie de un electronist pentru inlocuire... Ar mai putea fi o problema de comunicatie pe CAN sau de alimentare, verifica mufa din spate....

 

Ai grija insa, ca daca il desfaci, acele ies greu si de cele mai mult eori daca nu ai grija poti zgaria vopseaua de pe cadrane sau poti indoi axul. Mai trebuie avut grija la montare cand acele trebuie pozitionate corect

Link to comment
Share on other sites

Imi place ca ai dat cea mai simpla solutie!

Tine-o tot asa!

 

Demonteaza mufa din spate si uita-te la ea.Daca pare ok pune un canalyzer pe masina si verifica semnalele cand nu funtioneaza bordul.Daca totul este ok inseamna ca este defect bordul.Desfa-l si repara-l.

Sper ca este mai bine asa, nu am vrut sa te supar. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Imi place ca ai dat cea mai simpla solutie!

Tine-o tot asa!

 

Demonteaza mufa din spate si uita-te la ea.Daca pare ok pune un canalyzer pe masina si verifica semnalele cand nu funtioneaza bordul.Daca totul este ok inseamna ca este defect bordul.Desfa-l si repara-l.

Sper ca este mai bine asa, nu am vrut sa te supar. :twoup:

 

 

Merci, nu m-ai suparat! Glumeam!

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.