Jump to content

parere schimbare grup


Ciumidel

Recommended Posts

Salut! Eu nu cred ca se merita daca masina merge bine in momentul asta. Eu zic sa tii banii pentru ca la ce drumuri sunt in tara nu stii cand apare ceva urgent. In plus, nu vezi ca inventeaza astia tot felul de taxe pt soferi?

daca m-as gandii la ce taxe ar mai aparea, masina era vanduta de mult. Sa fim seriosi, la noi e ceva normal sa te trezesti peste noapte cu cine stie ce taxa.

 

Cineva pe aici care a avut ambele grupuri pe masina si vrea sa ne impartaseasca o parere?

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Sfatul meu este sa pastrezi 2.93, sau cel mult 3.15, pentru ca masina sa traga ok!

De-a lungul vremii, eu am avut pe masina diferential 3.15, 3.45, si acum am un 2.93 , autoblocant, ,masina este un 325i non vanos.

Cu diferentialul 3.45, pierdeam mult la plecare, scartaiau rotile aproape toata treapta 1, iar 400 m ii terminam cu a4-a, cam ~155 km/h.

Acum cu diferentialul 2.93, pleaca mai bine, si termin 400m, cu teapta 3, cam 155-160 km/h.

Ce imi placea la diferentialul 3.45, era faptul ca masina era foarte elastica, mai ales in oras, tragea mai bine un pic de jos.Viteza maxima, cu 3.45, era 220 km/h. in treapta 5, aproape de limitare.Insa urca foarte frumos, mai ales dupa 160 km/h pana la 220 km/h.

Consumul , mi s-a parut un pic mai mare decat cu diferentialul 2.93.

Cu difentialul 2.93, nu am avut inca unde sa fac toate testele astea, dar porbabil pe asta il ai pe masina si stii cum se comporta.

La plecari de pe loc, conteaza mult cum pui puterea jos, si un diferential cu raport mare, patineaza mai mult decat unul cu un raport mai mic.

Cu diferentialul 3.15, nu am mers foarte mult, ca avea ceva probleme, si l-am schimbat destul de repede, dar diferentele intre el si 2.93, nu mi s-au parut asa mari.

 

Alta treaba...ai grija ca diferentialul 3.45 este cu carcasa mica, iar tu ai pe masina un diferential cu carcasa mare.Din aceasta cauza, daca vrei sa pui 3.45 pe masina, ar trebui sa schimbi planetarele, si cardanul.

Unii spun ca un diferential cu carcasa mica, nu rezista pe un motor mai puternic...eu cunosc oameni ce merg cu 2.5 cu rap 3.45 si nu au avut probleme, cu toate ca la mine, dupa ceva timp cu 3.45 isi luase un pic de zgomot.

Nu stiu daca merge sa schimbi doar rapoartele(pinioanele) intre un dif carcasa mica, si unul carcasa mare, stiu sigur ca de la carcasa mare la carcasa mare, se poate sa schimbi doar pinioanele, si se mai poate sa iei miezul autoblocant sa il pui pe un alt diferential.

Alegerea iti apartine, dar 3.45 dupa parerea mea, nu o sa te ajute prea mult, insa un autoblocant da...

 

Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

scara_211084 ce anvelope aveai pe spate cand aveai grupul de 3,45? Nu ai incercat si cu unele mai late sa vezi daca mai pierzi aderenta pe treapta I? Ma gandesc ca un calcul corect ar trebui sa ia in seama si faptul ca desi schimbi de trei ori in loc de doua, pe toate treptele o sa ai un demaraj mai bun. Cred ca solutia optima o poti descoperi doar calculand cu cronometrul direct pe strada daca este mai rapid un 2.93 sau un 3,45 echipat cu anvelope mai late

 

O alta intrebare putin diferita de subiect, cat iti consuma M44 si cat iti consuma M50-ul actual? De asemenea omologarea cat a fost? Ma bate si pe mine un gand :twoup:

Multumesc

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Anvelope, am avut cu toate diferentialele 245/40/r17.Nu sunt impatimit al curselor pe 402 m, dar de cateva ori m-am mai dat si eu cu baietii...Cu grupul ala nimic de zis, masina tragea foarte bine, dar pierdeam la plecare, pierdeam la schimbat de trepte....Poate daca era autoblocant, se mai schimba un pic situatia...

Am tot incercat sa plec mai putin turat, dar tot degeaba...Pentru mers in oras, dupa parerea mea e diferentialul optim 3.45, dar in afara, deja era prea turata masina....Top speed 220 aproape in limitare, eram oricum pe rosu, dar nu incepuse sa balbaie...

 

M44 imi consuma undeva la 8-9% in afara, si in oras, nu stiu cat sa zic....Cert este ca un consum mediu si mixt, nu sarea de 10.

Cu M50, lucrurile s-au schimbat....deja e alta masina, trage altfel, si consumul este pe masura.

Dupa cum se vede si in semnatura, mediu ar fi de 12.7, calculat la pompa, de vreo ~5000 km, dar trebuie tinut cont de faptul ca locuiesc in Ploiesti, unde inca nu e asa haos ca in Bucuresti.

M50 este fara vanos, probabil un motor cu vanos consuma un pic mai putin.

Eu sunt multumit de motor, cum trage, cum se comporta, si pot sa spun ca NICIODATA nu as reveni la M44, un 2.8 l-as pune si maine pe masina, dar un motor mai mic de 2.5 nu mai imi trebuie.

In ceea ce priveste omologarea, eu nu l-am omologat, si nici nu il voi omologa, dar am un mic avantaj faptul ca in talon si CIV am "SERIA MOTORULUI NU POATE FI POANSONATA".I-am facut ITP-ul inainte de transplant, si peste 2 ani, sau chiar mai devreme, o sa prind momentul prielnic pentru un alt ITP, si se rezolva pentru alti 2 ani.

Daca mai ai ceva intrebari legate de transplant, iti raspund fara nici o problema, motorul l-am pus personal pe masina.

Ia in calcul un 2.8 daca tot vrei sa faci un transplant, cel putin asta e sfatul meu!

 

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

Ia in calcul un 2.8 daca tot vrei sa faci un transplant, cel putin asta e sfatul meu!

:twoup: clar

 

cunosc un tip, tot cu 2.8 care are grup blocant 3,91 si rupea tot ce prindea in cale.

o sa-mi caut un blocant 3,15 si ala e.

Edited by Ciumidel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ia in calcul un 2.8 daca tot vrei sa faci un transplant, cel putin asta e sfatul meu!

:twoup: clar

 

cunosc un tip, tot cu 2.8 care are grup blocant 3,91 si rupea tot ce prindea in cale.

o sa-mi caut un blocant 3,15 si ala e.

NU cred ca te-ai bagat sub masina sa vezi ca avea 3.91

cu 3.91

ai 35km/h cu a 1-a

65 cu a 2-a

105 cu a treia

145 cu a 4-a

185km/h cu a 5-a

 

La asa rapoarte cu un 2.8 de 220 de cai, stai pe loc 1,2,3.

Imposibil sa pleci bine chiar si cu blocant si gume slick.

 

Ca urmare, el schimba 3 trepte pana la 100km/h, 5 trepte pe 400m.

cu 2.93 schimbi 1-2 pana la 100 si 3 pe 400m.

cu 3.15 schimbi 1-2-3 pana la 100 si 3-4 pe 400m.

Socotind cam 0.5-0.7 sec MINIM la fiecare schimb, iti cam dai seama....

Link to comment
Share on other sites

Ia in calcul un 2.8 daca tot vrei sa faci un transplant, cel putin asta e sfatul meu!

:twoup: clar

 

cunosc un tip, tot cu 2.8 care are grup blocant 3,91 si rupea tot ce prindea in cale.

o sa-mi caut un blocant 3,15 si ala e.

NU cred ca te-ai bagat sub masina sa vezi ca avea 3.91

cu 3.91

ai 35km/h cu a 1-a

65 cu a 2-a

105 cu a treia

145 cu a 4-a

185km/h cu a 5-a

 

La asa rapoarte cu un 2.8 de 220 de cai, stai pe loc 1,2,3.

Imposibil sa pleci bine chiar si cu blocant si gume slick.

 

Ca urmare, el schimba 3 trepte pana la 100km/h, 5 trepte pe 400m.

cu 2.93 schimbi 1-2 pana la 100 si 3 pe 400m.

cu 3.15 schimbi 1-2-3 pana la 100 si 3-4 pe 400m.

Socotind cam 0.5-0.7 sec MINIM la fiecare schimb, iti cam dai seama....

nu m-am bagat sub masina, dar au fost altii.

schimba foarte repede din cauza grupului.

Edited by Ciumidel
Link to comment
Share on other sites

Pai aia am spus si eu, schimba des nu ''repede'', ceea ce duce la intarzieri mari pe 400m...

Daca eu am scos pe 400m cu 0.45 sec pe accelerometru cu trecerea de la 3.15 la 2.93... ma gandesc usor la faptul ca daca aveam 3.91.... scoteam cu 1.5 sec mai mult, cel putin.

Am urmarit graficele de mi-au sarit ochii.

0-10, 10-20,20-30 s.a.m.d

Pierdeam cu 3.15 intre 90-100 cand schimbam treapta 3, cu 2.93 schimb in intervalul 100-110.

Apoi mai schimbam la 140-150km/h cand schimbam din 3 in 4, acum cu 2.93, nu mai schimb.

Grupul face masina o mica idee mai lenta, insa per total scot timpi mai buni pe 400m.

PLec mai repede, nu pierd aderenta, etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.