Jump to content

am indepartat clapetele de pe aspiratie


gellu-mihai

Recommended Posts

Salut tuturor,dupa cum spune si titlul topicului,astazi am indepartat faimoasele clapete de pe aspiratie,supuse ruperii nu de putine ori,in special la 320d pre facelift.Detin un 320 cd din 2005 si in urma cu 1 an cand masina avea 62 de mii de km,cu ocazia schimbarii bujiilor am facut si o curatare a egr-ului si a colectorului de aspiratie,iar dupa ce am analizat vizual fiecare clapeta am decis la acel moment sa nu le indepartez.Astazi dupa 1 an si 20 000 de km parcursi de la ultima curatare am decis sa fac o curatare a egr-ului si sa indepartez clapetele,dupa ce in prealabil am cumparat de pe e-bay inlocuitorii acestora.(sunt niste piese din aluminiu care astupa gaurile care raman in colectorul de aspiratie dupa ce se indeparteaza clapetele).

Ca o prima impresie,masina se pare ca accelereaza mai bine,dar cred ca se datoreaza curatarii egr-ului si a colectorului dar frana de motor se simte mai putin,dar acest lucru ma bucura defapt pentru ca schimbarea treptelor se face mai fluid,se simte ca la o cutie automata .

O sa postez cateva fotografii cu acerste clapete care la mine se pare ca erau inca in stare buna,dar nu am vrut sa mai stau cu morcovu......de cate ori acceleram mai violent.

post-29115-1288195157_thumb.jpg

post-29115-1288195189_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

De ce le'a mai fi pus si nemtii astia!?!

Nemtii astia le'a mai pus pentru ca au rolul de a inchide partial cantitatea de aer care este introdusa in motor atunci cand acesta merge la ralanti ,pentru a reduce noxele.Cel de-al doilea motiv,din cate am citit,este ca aceste clapete creeaza mini "vartejuri" in fluxul de aer pentru o mai buna ardere.Aceste clapete stau inchise la ralanti si se deschid progresiv in functie de cat este de apasata pedala de acceleratie.Deoarece am avut ocazia sa vad un motor cu un piston distrus din cauza unui surub de prindere a clapetelor ,am decis ca nu vreau sa-mi asum acest risc,care ma poate cvosta mii de euro doar pentru a avea noxele un pic mai scazute la ralanti.

Link to comment
Share on other sites

AM extirpat si eu clapetele respective. NU trebuiesc cumparate dopuri de AL de pe internet. Se taie tijele si se monteaza inapoi.

 

Din cauza faptului ca acum e ''blocat'' pe deschis...consuma mai mult decat normal pana in 2000-2200 rpm cand se deschideau !

Dimineata trebuie sa las 1 minut motorul pornit inainte sa plec...deoarece ia DIRECT aerul din exterior in admisie !!! Oricum si inainte lasam 1 minut sa se incalzeasca.

 

Am ramas cu un ''PRESSURE CONVERTER'' de rezerva si cu mai putine batai de cap.

 

In concluzie...daca as avea o admisie noua de 4.5mm as inlocui actuala admisie.

Link to comment
Share on other sites

eu stiam ca dupa 2004 s-a rezolvat aceasta problema cu ruperea clapetelor si aspirarea acestora in motor... tot de pe forum am citit.

 

la fel stiam si eu ca dupa 2004 s-au folosit clapete cu axul majorat :twoup:

 

care 2004 ? A mea era aprilie 2004 si avea sistemul vechi ...

 

erau inca in stare buna,dar nu am vrut sa mai stau cu morcovu......de cate ori acceleram mai violent.

 

La mine a trosnit cand am plecat de la semafor ,undeva la 10/ h , asa ca ai avut morcovul mai des decat iti inchipui :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu le-am scos saptamana trecuta, dupa ce la schimbarea bujiilor am gasit o clapeta rupta. Mare noroc am avut ca nu mi-a cazut in motor.

Eu stiu ca aceste clapete se gasesc doar de la E46 facelift, nu si inainte.

Exact aceleasi dopuri le-am cumparat si eu, tot de pe eBay.

Am curatat si eu EGR-ul insa nu vad nici o diferenta in comportamentul masinii.

Link to comment
Share on other sites

Si eu le-am scos saptamana trecuta, dupa ce la schimbarea bujiilor am gasit o clapeta rupta. Mare noroc am avut ca nu mi-a cazut in motor.

Eu stiu ca aceste clapete se gasesc doar de la E46 facelift, nu si inainte.

Exact aceleasi dopuri le-am cumparat si eu, tot de pe eBay.

Am curatat si eu EGR-ul insa nu vad nici o diferenta in comportamentul masinii.

 

Din cate stiu,clapete au si cele pre facelift,acestea doar au fost un pic modificate pentru facelift in sensul ca au majorat axul dar problema tot nu s-a rezolvat.Singura diferenta pe care am perceput-o dupa indepartarea clapetelor este ca frana de motor se simte mai putin,in rest totul ca inainte.

 

Este posibil totusi ca acele clapete sa fie destul de robuste,ma gandesc ca problema ar putea sa fie alta si anume ca la ralanti acele clapete fiind inchise ,acestea fiind actionate de un vacum la apasarea pedalei de acceleratie,daca acesta inceteaza sa functioneze si automat nu comanda deschiderea clapetelor,in acest mod se pot rupe

 

@netcrusher,cati km avea masina cand ai gasit clapeta rupta?

Edited by gellu-mihai
Link to comment
Share on other sites

Si eu le-am scos saptamana trecuta, dupa ce la schimbarea bujiilor am gasit o clapeta rupta. Mare noroc am avut ca nu mi-a cazut in motor.

Eu stiu ca aceste clapete se gasesc doar de la E46 facelift, nu si inainte.

Exact aceleasi dopuri le-am cumparat si eu, tot de pe eBay.

Am curatat si eu EGR-ul insa nu vad nici o diferenta in comportamentul masinii.

 

Din cate stiu,clapete au si cele pre facelift,acestea doar au fost un pic modificate pentru facelift in sensul ca au majorat axul dar problema tot nu s-a rezolvat.Singura diferenta pe care am perceput-o dupa indepartarea clapetelor este ca frana de motor se simte mai putin,in rest totul ca inainte.

 

Este posibil totusi ca acele clapete sa fie destul de robuste,ma gandesc ca problema ar putea sa fie alta si anume ca la ralanti acele clapete fiind inchise ,acestea fiind actionate de un vacum la apasarea pedalei de acceleratie,daca acesta inceteaza sa functioneze si automat nu comanda deschiderea clapetelor,in acest mod se pot rupe

 

@netcrusher,cati km avea masina cand ai gasit clapeta rupta?

 

- Clapetele cu ax de 4.5mm au fost puse dupa 2004 [nu MAI exista probleme cu aceasta admisie]

- 100% iti consuma mai mult pe plaja de turatie unde normal erau inchise. Tuturor le consuma mai mult...:twoup: Nu cred ca esti unic.

- Presiunea este controlata de convertorul de presiune. Asta nu citeste senzorul de la acceleratie. ECU citeste tot. ECU spune cand se deschid/inchid clapetele.

- Axul sau surubul sau clapeta ajungeau in motor din cauza defectului de proiectare/fabricatie.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Si eu le-am scos de pe 330cd-ul meu din 2004/06.

Aceste clapete se afla pe toate d incepand cu 99.

La nfl sunt din metal clapetele iar axul este mai subtire.

La fl sunt din plastic clapetele si axul este mai gros (dar se pare ca undeva din 2005 incepand....).

 

Pot cadea oricand in functie de uzura si mai mult ca sigur iti fac praf motorul (mai ales cele de nfl - fiind din metal complet).

 

Eu le-am scos pentru ca stateam prea stresat si am zis ca nu merita riscurile pentru un 0.5% consum in plus si putin mai putin cuplu la turatii mici (acum, habar n-am cat de mult scade dar din mom ce simtim asta cred ca e ceva).

Link to comment
Share on other sites

Apropo, la mine erau din metal complet. Erau f murdare (la fel si admisia si supapa EGR) si aveau un f mic joc.

Am vrut sa fiu safe pentru ca altfel nu cred ca era imperios necesar sa le scot....inca....

 

Edit: aceste clapete se gasesc pe toate motoarele diesel din cate stiu eu incepand cu 99 pana in ziua de azi.

Edited by ntdone
Link to comment
Share on other sites

Dimineata trebuie sa las 1 minut motorul pornit inainte sa plec...deoarece ia DIRECT aerul din exterior in admisie !!! Oricum si inainte lasam 1 minut sa se incalzeasca.

Fara suparare ...dar ce spui tu aici este aiurea.....pai cand aveai clapetele aerul venea de la turbina??? si acum vine din strada??? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Si eu le-am scos saptamana trecuta, dupa ce la schimbarea bujiilor am gasit o clapeta rupta. Mare noroc am avut ca nu mi-a cazut in motor.

Eu stiu ca aceste clapete se gasesc doar de la E46 facelift, nu si inainte.

Exact aceleasi dopuri le-am cumparat si eu, tot de pe eBay.

Am curatat si eu EGR-ul insa nu vad nici o diferenta in comportamentul masinii.

 

Din cate stiu,clapete au si cele pre facelift,acestea doar au fost un pic modificate pentru facelift in sensul ca au majorat axul dar problema tot nu s-a rezolvat.Singura diferenta pe care am perceput-o dupa indepartarea clapetelor este ca frana de motor se simte mai putin,in rest totul ca inainte.

 

Este posibil totusi ca acele clapete sa fie destul de robuste,ma gandesc ca problema ar putea sa fie alta si anume ca la ralanti acele clapete fiind inchise ,acestea fiind actionate de un vacum la apasarea pedalei de acceleratie,daca acesta inceteaza sa functioneze si automat nu comanda deschiderea clapetelor,in acest mod se pot rupe

 

@netcrusher,cati km avea masina cand ai gasit clapeta rupta?

 

- Clapetele cu ax de 4.5mm au fost puse dupa 2004 [nu MAI exista probleme cu aceasta admisie]

- 100% iti consuma mai mult pe plaja de turatie unde normal erau inchise. Tuturor le consuma mai mult...:twoup: Nu cred ca esti unic.

- Presiunea este controlata de convertorul de presiune. Asta nu citeste senzorul de la acceleratie. ECU citeste tot. ECU spune cand se deschid/inchid clapetele.

- Axul sau surubul sau clapeta ajungeau in motor din cauza defectului de proiectare/fabricatie.

Stiam ca cele cu ax 4.5 au marginile acoperite cu cuciuc, ale mele nu au (aprilie 04), din pacate nu am masurat axul (nestiind la vremea respectiva ce si cum)

 

Clapetele obtureaza doar un rand de supape, celelalte trag liber si proabil ca de aia nu clapetele nu lucreaza decat la incarcari mai mici.

La 150k (cca 45k in tara) la mine nu aratau semne de oboseala .

Link to comment
Share on other sites

Eu nu mai inteleg nimic din ce spuneti aici...unul spune ca s-a rezolvat problema clapetelor si a axului de 4 mm incepand cu 2004 altii ca nu,ca au avut probleme cu ele si ca problema a fost rezolvata incepepand cu anul 2005 si modelul e90!?

 

Si eu am demontat in vara aceasta galeria de admisie si am schimabt bujiile,curatat EGR,galerie inclusiv clapetele...masina avea avea 170.000 km apoximativ cand am facut aceasta operatie,nu a mai fost curatata niciodata pentru ca nu am gasit urme de chei pe suruburi respectiv piulite,am ramas surprins ca totusi galeria nu era asa murdara in schimb EGR-ul era aproape jumatate obturat de mizerie.Eu unul am desfacut galeria pentru a schimba bujiile acestea fiind cele originale beru si cu aceasta ocazie am curatat pe acolo.Clapetele prezentau un mic joc dar nu de ingrijorat,eu unul am zis ca e normal la cei 170.000 km...stiind de problema lor,le-am studiat foarte bine dupa ce le am spalat cu un degresant puternic,au iesit ca noi,lucioase apropo sunt din metal si nu cu margini de cauciuc,cel putin la mine...

Din pacate nu am masurat axul,am uitat :twoup:

Masina e un 320d e46,din 09.2004.

Link to comment
Share on other sites

@535i Pai se pare ca tu le ai pe cele noi.

Spunem si noi fiecare ce a auzit, si/sau vazut , unii au la e90 modelul vechi, tu la e46 modelul nou, poate tu ai schimbata galeria de admisie de exemplu.

 

 

Mda,am inteles...nu-s sigur ce model de galerie am vechi/nou...mi-ar place sa fie cel nou :twoup: ,ca am mai citit aici un topic despre asa ceva si am inteles ca pana si e60 si e90 primele modele au aceleasi probleme...si de aceea ma indoiesc sa fi rezolvat problema la e46 dupa 2004 pe cand nu au reusit sa o rezolve la e60.

Ma oftic ca am stat cu galeria desfacuta vreo 2 zile,am tinut-o la inmoi...abia a 3-a zi am montat tot la loc...si nu am masurat axul acela macar asa din curiozitate...ehh,de acum poate la anul in vara o sa mai desfac galeria sa o curat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.