Jump to content

Body Roll excesiv


r0n1n

Recommended Posts

Salut.

 

De ceva vreme am observat ca masina nu mai este atat de stabila pe viraje ca inainte.

Am facut un test de amortizoare si rezultatul a fost puntea fata ok, puntea spate praf.

Am schimbat amortizoarele de pe spate, dar tot se "lasa" pe viraje mai mult ca inainte.

De fapt inainte parca nici nu se clintea.

 

Ce ar mai fi de facut?

Sa schimb arcurile, barile de torsiune(anti-roll bars)?

Sau e de la altceva?

 

Multumesc pt ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Daca amortizoarele sunt bune nu prea are de la ce sa fie. Verifica si bieletele de la barile anti-ruliu. Barile in sine si arcurile nu prea au uzura.

 

Cere si o a doua parere, poate te-ai obisnuit cu masina si nu ti se mai pare asa ca la inceput.

 

Alternativ da o tura cu un logan sa vezi acolo body roll si pe urma urca-te inapoi in bmw. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Poti verifica si linkurile la bara stabilizatoare, si fata si spate. Vorbesc de piesa 6 din link ..http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=33_1024&hg=33&fg=45

 

Pe spate sunt doua chestii mici care leaga bara stabilzatoare de punte. Cel putin alea de pe spate sunt ignorate complet, pentru ca oricat de praf ar fi nu bat, nu cloncane, si lumea daca le vede ca sunt crapate si vai de mama lor tot nu le schimba... stii vorba aia.. ce nu bate mai merge..:twoup: . sunt foarte ieftine, sunt 2 buc, costa vreo 5-6 euro bucata, si dureaza cam 15 min sa le schimbi...

Si la mine urmeaza in curand, pe fata am toate bratele si bucsele schimbate, pe spate trebuie sa schimb parnaile astea dar tot aman...

 

oricum daca spatele e ok acum si fata nu is face treaba...Daca ei zic ca fata e ok inseman ca nu e catastrofa gen arc rupt si amortizoare scurse si rupte in 2, asta nu inseamna ca sunt tiptop..

 

Arcurile pe spate in general rezista mult mai mult decat fata.. Acum numai tu poti stii cat de in regula sunt..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mai am un Cruze in familie, si nu are atat body roll ca BMW-u, ce-i drept e nou.

 

Dar am mai mers si cu un Clio si parca si ala are mai putin ruliu decat masina mea.

 

Deci clar ceva nu e in regula.

 

Care piese sunt direct responsabile cu body roll-ul?

Link to comment
Share on other sites

O sa cer o a doua parere cu privire la starea suspensiei.

@roco la tine sigur asta a fost rezolvarea? Nu imi inchipui atat body roll de la bucsele respective.

Oricum merita verificate bucsele respective.

 

 

E posibil ca arcurile sa fie ok, iar acest body roll sa se datoreze exclusiv bareleor stabilizatoare?

Link to comment
Share on other sites

barile stabilizatoare in sine nu au uzura. Sunt exact cea ce par, niste bari de otel. Eventual pot fi schimbate cu unele mai rigidde, dar asta e un upgrade. Daca inainte era ok si acum nu, nu e de la ele. Ce se uzeaza sunt linkurile care leaga bara stabilizatoare de punti, dar influenteaza relativ putin si au alte simptome..

Compartamentul e oarecum diferit cand ai uzura la ele, practic simti ca caroseria parca nu mai e conectata cu puntea, nu ca ai body roll excesiv..

Tehnic vorbind, niste amortizoare care mai lucreaza la 50 % sunt inca acceptabile. Daca mergi la un service si fac un test si sunt la 55% o sa iti zica ca sunt ok, si au oarecum dreptate. Dar bineteles ca asta inseamana ca sunt la limita si clar comportamentul masinii e diferit, desi "inca mai merge" ..

Normal cei la care ai afacut testul, daca au banc de testat amortizoare iti pot spunec ceva gen ..uzura fata.. x %.. uzura spate Y %.. si asa poti trage o concluzie ....

Link to comment
Share on other sites

Da, insa bucsele alea pica rar.

Cand au inceput semnele la mine, parca nu mai asculta fundul, la gropi si la viraje, spatele masinii avea un comportament nasol rau, adica aveam body roll excesiv, parca la curbe si unele gropi masina avea tendinta sa fuga lateral de spate(fara a accelera).

Amortizoarele, flansele si bieletele de la bara stabilizatoare fiind noi, am zis ca numai aia poate fi, asa a fost.

Dupa schimbare, parca era alta masina...

Din pacate multi nu stiu/nu dau deloc importanta la acele bucse.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Te poti uita si la bucsele de la bratele spate, stiu ca e36 cam are problema asta, se prea poate sa fie si la e46 :twoup:

Piesa 4 de AICI

 

Si la mine a facut body roll destul de grav, am schimbat alea si de atunci nu mai am nicio problema.

 

Cand aveai bucsele respective uzate cloncanea sau facea vreun zgomot ciudat?

Link to comment
Share on other sites

nu se aude nimic. si la e34 e o problema cu bucsile alea. LA e34 e si mai nasol ca nici nu le vezi, sunt ascunse complet. Simptomele sunt exacat ce spunea rocco.. zici ca e rupt spatele cumva de restul masinii.. tu mergi in treaba ta el se duce unde vrea el, e nasoala senzatia..tot ce tine de spatele masinii zici ca e cumva in contratimp..

..In general sunt durabile, la e34 cel putin, chestia asta apare la peste 200k km, daca apare atunci.

Link to comment
Share on other sites

Am luat Sachs Advantage.

 

As lua bari stabilizatoare de la Eibach, dar dc sunt amortizoarele moi, cred ca le iau degeaba.

Solutia optima ar fi sa schimb si arcurile si barile si bucsele de care zicea Roco.

Dar si sa dau niste bani degeaba si piesele vechi sa fie inca bune...

Link to comment
Share on other sites

teoretic Sachs sunt ok,vezi bucsele mai intai,arcurile nu au nici o treaba,si da barile stabilizatoare imbunatatesc body roll,practic cu toata lumea cu care am vorbit a spus ca a fost modificarea care s-a simtit cel mai mult.Pe de alta parte sunt destul de scumpe.Arcurile doar sa nu fie rupte dar asta se vedea cand ai schimbat amortizoarele
Link to comment
Share on other sites

alea de pe fata se duc cu vechimea. Se verifica foarte usor. Daca la franare mai brusca se duce botul in jos semnificativ e clar ca sunt slabite. Pe fata arcurile se duc cel mai rapid, sunt aproape de sarcina maxima tot timpul, ca in fata ai motorul, in portbagaj nu stai cu sacii de ciment cu anii..

Omul a zis clar, ca inainte era mai bine, acum e mai prost. Bari stabilizatoare mai groase ajuta, dar nu fac minuni cand restul suspensiei nu e pusa la punct. Aduci la masina in stare buna apoi mai vezi cum e cu upgrade. Cine face aupgrade la bara stabilizatoare mai intai are suspensia perfecta, face niste teste, nu e multumit apoi pune altele mai rigide..

 

 

Nici nu stiu ce se discuta atat cand nu ai un diagnostic clar, care se obtine imediat. Pana nu afli daca arcurile si amortizoarele fata mai sunt ok te agiti de aiurea. Si astea se verifica foarte usor. Bucsele de la bara stabilizatoare se vad si alea imediat, nici nu trebuie sa urci masina pe elevator macar. E treaba de 15 min sa afli tot.

Abia dupa ce afli asta mai poti vedea ce face in continuare. Cand arcurile fata sunt ok, oricat de violent ai frana nu ar trebuii sa se lase mai mult de 1 cm de bot. Deci asta o afli in 3 min doar scoti masina din curte si de la 50-60 km pe o strada mai pustie pui o frana.brusca. Nu vorbim aici de o diagnosticare super complexa..

Simplist vorbind, arcurile sunt principalele responsabile de body roll, amortizoarele impiedica balansul, bara stabilizatoare rigidizeaza tot ansamblul..Binenteles ca treaba e ceva mai complexa, dar cam asta e...

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am mai spus, la testul de amortizoare puntea fata era ok.

La franarile bruste botul nu se lasa mult.

 

 

O sa mai fac un test de amortizoare si revin cu rezultatele.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

alea de pe fata se duc cu vechimea. Se verifica foarte usor. Daca la franare mai brusca se duce botul in jos semnificativ e clar ca sunt slabite. Pe fata arcurile se duc cel mai rapid, sunt aproape de sarcina maxima tot timpul, ca in fata ai motorul, in portbagaj nu stai cu sacii de ciment cu anii..

Omul a zis clar, ca inainte era mai bine, acum e mai prost. Bari stabilizatoare mai groase ajuta, dar nu fac minuni cand restul suspensiei nu e pusa la punct. Aduci la masina in stare buna apoi mai vezi cum e cu upgrade. Cine face aupgrade la bara stabilizatoare mai intai are suspensia perfecta, face niste teste, nu e multumit apoi pune altele mai rigide..

 

 

Nici nu stiu ce se discuta atat cand nu ai un diagnostic clar, care se obtine imediat. Pana nu afli daca arcurile si amortizoarele fata mai sunt ok te agiti de aiurea. Si astea se verifica foarte usor. Bucsele de la bara stabilizatoare se vad si alea imediat, nici nu trebuie sa urci masina pe elevator macar. E treaba de 15 min sa afli tot.

Abia dupa ce afli asta mai poti vedea ce face in continuare. Cand arcurile fata sunt ok, oricat de violent ai frana nu ar trebuii sa se lase mai mult de 1 cm de bot. Deci asta o afli in 3 min doar scoti masina din curte si de la 50-60 km pe o strada mai pustie pui o frana.brusca. Nu vorbim aici de o diagnosticare super complexa..

Simplist vorbind, arcurile sunt principalele responsabile de body roll, amortizoarele impiedica balansul, bara stabilizatoare rigidizeaza tot ansamblul..Binenteles ca treaba e ceva mai complexa, dar cam asta e...

de acord cu ce spui ,pana la un anumit punct la body roll barile stabilizatoare au o importanta destul e mare,sau asa mi-a spus mai multa lume :twoup:

http://www.e46fanatics.com/forum/showthrea...6705&page=2

pe aici am citit,si nu doar topicul din link

cel mai sigur vedem dupa ce face testul de amortizoare si verifica ce mai e pe acolo.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

de acord, niste bari stabilizatoare sunt cam cel mai ieftin upgrade la suspensie, cu o singura conditie, daca restul suspensiei stock, sport sau ce mai ai pe masina e in regula. Si deja intri in altele, gume, track day.. modificat geometrie etc..

Aici vorbim de o masina de zi cu zi care are niste probleme...

Link to comment
Share on other sites

Da,ai dreptate :twoup:

sa stii totusi ca barile stabilizatoare sunt destul de scumpe(420 euro pentru mine de exemplu) asta in conditiile in care am dat pe suspensie 550 euro.Oricum eu inainte sa iau bari stabilizatoare vreau mai intai sa schimb tot pe fata si sa verific spatele(m-ati cam pus pe ganduri cu bucsa aia,masina nu are multi km si pe rampa nu m-am uitat niciodata cu atentie la bucsa aia)

 

edit:Ronin ce cauciucuri ai tu acum pe masina??si ce talon au?cteodata mai ai senzatia asta de moale din balonul cauciucului mai ales la cele de iarna

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

420 de euro sunt deja unele reglabile din nu stiu ce minuni de material.. exista si variante mai ieftine... de regula sunt identice cu cele stoc, ceva mai groase. unele eibach sunt vreo 200 de euro, ambele.., un kit H&R, foarte bune costa mai putin ca alea stoc originale, cam 180

ambele...

Link to comment
Share on other sites

daca imi gasesti Eibach cu 200-300 euro care sa mearga pe 325 E46 compact maine le iau :twoup:

am cautat de am inebunit pentru compact doar Eibach face 420 eur reglabila fata si fixa spate sau invers ,nu mai stiu

 

edit :H&R nu face pentru compact si in rest sunt prin US niste gagii dar fac pentru masinile de acolo.O alta "problema" ar fi ca pe site la Eibach se spune ca barile trebuie montate cu suspensie Eibach(ma rog aici e marketing cred)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.