Jump to content

SUNET E60 DEZAMAGIRE TOTALA !


Recommended Posts

subscriu si eu total dezamagit de ceea ce inseamna sunet pe e60.

 

corect ar fi:

 

subscriu si eu total dezamagit de ceea ce inseamna sunet pe e60-ul cu sunet standard

 

Chiar nu isi are locul o astfel de generalizare...

 

ai perfecta dreptate. eu in putine masini am mai auzit asemenea sunet ca si in E60 INDUVIDUAL AUDIO :twoup:

Link to comment
Share on other sites

desigur ca nu bag toate e60-urile in aceeasi oala insa e o masina premium cu multiple optiuni dar cu ,,sistem audio standard,, chiar daca are cd chander,dvd,navi profi,etc si se aude aproape mai prost ca un astra cu sistem audio standard.

as vrea sa imbunatatesc putin atmosfera cat sa se auda decent (cu usile inchise :twoup: ) si cu un buget rezonabil nu de ordinul miilor de euro,dar din ce citesc pe forum se pare ca e destul de dificil sa faci upgrade audio la modelul acesta.

Link to comment
Share on other sites

Sa fim seriosi..am avut un Seat Leon din 2001 si cu sistemul audio standard cu CD si 8 difuzoare (din carton apropo) te rupea bass-ul si volumul. Sonorizarea BMW standard este un gunoi pe langa aia. Trebuie sa recunoastem ca la capitolul asta s-au zgarcit rau si inpardonabil din punctul meu de vedere, iar pentru un sunet decent trebuiesc platiti multi bani in plus. Vorbim totusi de niste masini cu un pret de achizitie la 0 km foarte mare chiar si pentru echiparea standard, nu cred ca era atat de greu sa ofere ceva comparabil cu ceea ce ofera alte marci si nu pomenesc aici de Audi si Mercedes, ci macar VW sau Seat...Insa asta e, cine a cumparat BMW nu cred ca l-a cumparat pentru muzica ci pentru cum merge, iar cine are un sistem Hi-Fi sau Logic 7 nu prea are de ce sa se planga. Edited by Schumi
Link to comment
Share on other sites

Ce fain... multi se zburlesc cand vad un E60 din 2007 pe la 20k euro, indiferent de dotari. Ca e mult, e scump, e criza etc.

 

Cand e vorba de masina cheala... aaaa pai e masina premium, ce asta e calitate ??? Seatul, golful e mai bun la sunet...

Link to comment
Share on other sites

Bala, asa e, ce ai tu pe masina suna fff misto, dar TOT nu-si justifica pretul. Am ramas cu gura cascata cand am auzit un e60 cu sistemul tau, singura diferenta in minus fata de ce facusem eu la rabla mea era ca, la volum nesimtit de mare distorsiona basul de-ti zgaraia timpanele, lucru care le mine nu prea se intampla :twoup:

dar eu am taiat e39 cu flexul pt asta...

 

Ideea este ca, pt banii care ii iau pe sistemul professional si pt ce ofera...ar merita un sut inginerii aia.

Link to comment
Share on other sites

Bala, asa e, ce ai tu pe masina suna fff misto, dar TOT nu-si justifica pretul. Am ramas cu gura cascata cand am auzit un e60 cu sistemul tau, singura diferenta in minus fata de ce facusem eu la rabla mea era ca, la volum nesimtit de mare distorsiona basul de-ti zgaraia timpanele, lucru care le mine nu prea se intampla :)

dar eu am taiat e39 cu flexul pt asta...

 

Ideea este ca, pt banii care ii iau pe sistemul professional si pt ce ofera...ar merita un sut inginerii aia.

 

Da, ai dreptate. Parca m-a costat 2200euro optiunea si clar nu merita banii astia. Insa nu as mai fi luat masina fara sistemul asta. Prefer oricand o muzica clasica, sau un 80`s sa sune bine fata de un motor v8 W16 :) etc.

 

Sunt mega curios sa aud cum suna sistemul Mark Levinson de pe Lexus. Vine si cu deck pt caseta :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Asta da, apropo de analog vs digital - cum ma plangeam la e39 ca am radio casetofon...acum as avea motive sa fiu mandru :twoup:

Numai 2200? Ma asteptam la mai mult. Un alt sistem de fabrica care m-a impresionat a fost unul de pe un Q7 (ajuta si volumul interior mai mare, fara indoiala).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest poleposition
Asta da, apropo de analog vs digital - cum ma plangeam la e39 ca am radio casetofon...acum as avea motive sa fiu mandru :twoup:

Numai 2200? Ma asteptam la mai mult. Un alt sistem de fabrica care m-a impresionat a fost unul de pe un Q7 (ajuta si volumul interior mai mare, fara indoiala).

 

Probabil avea Bang & Olufsen. Am si eu un vecin cu A8, cu un astfel de sistem, este intr-adevar exceptional.

Link to comment
Share on other sites

pana la urma a gasit cineva vre-o solutie pentru sistemul audio de pe e60? as fi interesat sa il inlcouiesc cu ceva care sa se auda cat de cat, nu sa "tiuie" ca cel care e acum pe masina :twoup:

 

Dap, difuzoare Focal Vslim, sub-uri Pioneer Slim sub scaune si statie in portbagaj...

Link to comment
Share on other sites

salutare exact optiunea standard o am si eu, dar m-am documentat pe forumurile din afara si ei au gasit solutia comandand cele 2 tweetere din fata, ele nefind acolo la optiunea standard a masinii, se monteaza plug and play foarte simplu dar trebuie sa dati interioru usii jos sa ajungeti la ele si se aude altfel, sunet mai puternic mai frumos :twoup: intr-o ora jum le-am facut pe amandoua :) succes
Link to comment
Share on other sites

problema nu e doar la e60 , este si la e39 , de vina fiind modulul audio nu difuzoarele , eu am schimbat difuzoarele toate cu altele mai puternice dar de aceeasi marime si cu mult nu sa schimbat sunetul , poate un 10% , apoi am tot studiat problema si am vazut k modulul este ft slab iar acuma il am la cineva la modificat pt o marire de putere ...am fost aseara si am vazut cum decurge lucrarea si sunt ft multumit :twoup: astept sa fac proba
Link to comment
Share on other sites

problema nu e doar la e60 , este si la e39 , de vina fiind modulul audio nu difuzoarele , eu am schimbat difuzoarele toate cu altele mai puternice dar de aceeasi marime si cu mult nu sa schimbat sunetul , poate un 10% , apoi am tot studiat problema si am vazut k modulul este ft slab iar acuma il am la cineva la modificat pt o marire de putere ...am fost aseara si am vazut cum decurge lucrarea si sunt ft multumit :twoup: astept sa fac proba

 

Cum iti face marirea de putere? Pune si un ridicator de tensiune in comutatie? Sau iti dubleaza numarul de canale si leaga doua in punte H (evident cu inversarea unuia)? Cum mareste?

Link to comment
Share on other sites

problema nu e doar la e60 , este si la e39 , de vina fiind modulul audio nu difuzoarele , eu am schimbat difuzoarele toate cu altele mai puternice dar de aceeasi marime si cu mult nu sa schimbat sunetul , poate un 10% , apoi am tot studiat problema si am vazut k modulul este ft slab iar acuma il am la cineva la modificat pt o marire de putere ...am fost aseara si am vazut cum decurge lucrarea si sunt ft multumit :twoup: astept sa fac proba

 

Cum iti face marirea de putere? Pune si un ridicator de tensiune in comutatie? Sau iti dubleaza numarul de canale si leaga doua in punte H (evident cu inversarea unuia)? Cum mareste?

nu stiu exact, din ce zicea electricianu , inlocuieste etajul final cu un kit audio mai puternic ...

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, puterea audio este limitata din cauza tensiunii mici de alimentare. Se folosesc configuratii in punte H si asa se mai mareste puterea dar limita este destul de jos.

 

Toate amplificatoarele de putere mare, in general cele de peste 100W au ridicator de tensiune. Impedante mici ale difuzoarelor de 1-2ohmi nu sunt chiar practice decat daca ai cabluri scurte.

 

Inlocuirea doar a etajului de iesire nu cred ca iti mareste prea mult puterea decat daca inainte nu era punte H si acum ar fi. Daca legaturile se pastreaza la fel si nu pune si un ridicator de tensiune, nu vei obtine mare branza...

 

dar bafta. Te rog sa-mi spui si mie diferenta si eventual daca vb. cu el sa mai dai pe aici niste detalii.

 

P.S. Sunt electronist. Nu vreau sa-mi modific masina pt ca am individual audio si nici nu fac bani din "service" doar ca sunt curios...

Link to comment
Share on other sites

La BMW inca nu s-a inventat sunetul de calitate.

 

Eu ma tot intreb ca prostul de vreo 4-5 ani de cand tot am e39-uri, de ce pe un pasat chel, pe un audi chel, pe un mercedes chel se aude un sunet sa zic decent? Oare costa asa mult in plus un alt sistem de sunet, care sa sune decent? De la un Mercedes w210(facut in 2001) chel, cu sistemul de sunet compus din radiocd(audio)+ boxe pe portierele fata+ 2 boxe pe portierele spate sunetul se aude clar si placut(ma rog, e un sunet normal, de o calitate normala)? Iar la un BMW cu 10 difuzoare, sistem HiFi cu amplificator in portbagaj si cu 2 subwoofere sunetul e de 2 bani...?

 

Cum un sistem de baza de la Mercedes poate sa sune rezonabil, in timp ce un sistem de sunet HiFi (venit si platit ca optiune suplimentara) suna a casatofon de bazar ?

Din ce stiu eu pe e39 erau disponibile 3 versiuni de sistem audio: baza cu 6 difuzoare, HiFi cu 10 dif+statie+subwoofere, si Top HiFi care e cu DSP si alte minuni. Eu il am pe cel de mijloc si suna efectiv execrabil..... :)

 

Fratemiu are un Peugeot 307 din 2001 cu audio de baza adik radiocd audio+difuzoarele aferente... Nu e o calitate exceptionala a sunetului, dar se aude decent pentru o masina. Ma rog, ideea e ca se aude mult mai bine ca in e39 la mine, unde cica am Audio HiFi.

HiFi din ce stiu eu inseamna High Fidelity, nu? Si ma intreb ca prostul un e acea fidelitate crescuta? Inginerii de la BMW cred ca asculta muzila la vechile RIC-uri, si pun pe masini premium sisteme de o calitate crescuta celeia cu care sunt obisnuiti ei....

 

Cand sunt cu cineva in masina nu pot sa dau muzica tare pentru ca instant ma fac de ras..... Am fost la Opel sa iau un Corsa pentru nevastamea, si am incercat nitel sunetul sa vad cum se aude(ma refer la echiparea de baza) si surpriza.......mare surpriza....si tare neplacuta...se auzea mai bine ca in e39....

Dar, ce-i drept, la mine se aude mai bine un pic fata de casetofoanele chinezesti din bazar....tre sa fiu mandru... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

La BMW inca nu s-a inventat sunetul de calitate.

 

ce inseamna la tine sunet de calitate? Din ce zici tu sunetul de calitate e bubuiala...

 

La E60 high-end audio, ai spatialitate, sunet 3D chiar si la radio (am ascultat opera in masina de la radio - surround) , are doua subwoofere si daca bag ceva cu bas te scoate afara din masina, pot merge sa dau tare sa vibreze tot in masina si sa nu se auda afara basul pt ca nu vreau sa atrag privirile nimanui, poti da cat vrei de tare ca se limiteazsa automat iar de barait nu baraie niciodata ( ase citi distorsiona... ). ASTA E CALITATE !

 

Nu zic ca individualul este sunetul suprem. Sunt unele mai bune... dar sa spui ca BMW nu are si sunet de calitate, este gresit.

 

P.S. Acel opel corsa are un sistem audio care este o jignire adusa urechii. Nu am auzit sunet mai prost intr-o masina si o distributie a sunetului mai rea ca la masina aia, exceptand sunetul din autobuzele RATT...

Link to comment
Share on other sites

La BMW inca nu s-a inventat sunetul de calitate.

 

ce inseamna la tine sunet de calitate? Din ce zici tu sunetul de calitate e bubuiala...

 

 

 

Nu, sunet de calitate nu inseamna "bubuiala", am trecut de mult de etapa aia....nici nu aveam masina pe atunci...

De sunet de calitate nu pot vorbi in e39 la mine, poate doar daca schimb tot...deck, amplificare si difuzoare, dar e cam complicat si nu stiu daca merita.

Sunet de calitate inseamna pentru o masina, in ceea ce ma priveste, un sunet clar, cu bas, cu inalte si medii. Ori la mine pe HiFi, o impresie de bas am daca dau volumul tare, dar nu e bass, e o amestecatura de medii si ceva medii spre joase.... Inaltele sunt usor de reprodus, nu ridica probleme majore. Basii insa sunt problema principala la un sunet de calitate. Si repet, nu bubuiala ci un bas clar.

 

Nu, nu am avut nici un e39 cu DSP si nici nu am avut ocazia sa "probez unul". Pur si simplu am facut comparatie intre al meu sistem de sunet(daca se poate numi asa) de nivel mediu de echipare, si un sistem de sunet de baza de pe un E klasse din 2001. Foarte rusinoasa experienta.....

 

 

Am sa incerc o a doua varianta, am vazut la un e39 facut la fel. Pus un al doilea cd-mp3, in torpedo, legat pe difuzoarele masinii, in spatele ecranului de navi din bord, cu iesire separata pentu subwoofer, pus amplificator si un subwoofer in portbagaj, eventual si cu un condensator.... Acum cred ca or sa trebuiasca schimbate si difuzoarele cu unele mai stralucite, dar pastrand dimensiunea.

E un fel de tiganeala, improvizatie, cum vreti voi sa ii spuneti, sunt perfect de acord, dar cred ca e cea mai simpla solutie. Relativ usor de montat/demontat la vanzarea masinii. Fiind T modell, nici nu va fi nevoie de un subwoofer puternic. Nu ma intereseaza sa se auda afara ci sa am un bass decent in masina.

Eu de regula folosesc inaltele si basii, si cam la o treime fata de ele mediile. Asa m-am obisnuit...

 

 

 

Sau ar mai fi o idee, va intreb pe voi ca sigur stiti mai multe ca mine. IN portbagaj, sus, langa balamalele de la capacul portbagajului, am 2 difuzoare mai mari in diametru, ca si subwoofere, alimentate direct din amplificatorul din portbagaj. De fapt amplificatorul este pus doar pentru ele. Am vreo sansa de a schimba cele 2 difuzoare cu altele, dedicate pentru basi? Cred ca au undeva in jur de 15-17 cm in diametru. Evident sa pastrez impedanta si o putere apropiata ca sa nu risc finalele din amplificator. Ar merge oare?

Edited by denti_marius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.