Jump to content

Plecarea pe frig


Sedan

Recommended Posts

Nu cred ca e normal sa-mi petrec cativa ani din viata incalzind motorul in fiecare dimineata, prefer sa-i pe trec pe "tron" sau in pat. Daca inginerii au zis ca e bine sa pornesti si sa pleci, daca dentistul zice sa ne spalam pe dinti, facem cum zic ei. Nu intentionez sa tin masina toata viata, deci parerea mea este ca incalzitul de dimineata la relanti dauneaza vietii mele. Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

Nu e mare lucru sĂŁ laÂşi maÂşina 3-5 minute sĂŁ se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ, mai ales iarna.

 

Aºa ai timp sã-Þi pui centura, sã reglezi clima, sã porneºti dezaburirea ºi degivrarea lunetei, dai jos gheaÞã de pe parbriz...

 

Ecologia asta duce la paranoia.

 

Eu gĂŁsesc mai aproape riscul de a uza motorul prin plecarea imediatĂŁ de pe loc la temperaturi scĂŁzute ĂŽn comparaĂžie cu nu Âştiu ce pinguini care vor muri de cald prin Antarctica. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu e mare lucru sĂŁ laÂşi maÂşina 3-5 minute sĂŁ se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ, mai ales iarna.

 

Aºa ai timp sã-Þi pui centura, sã reglezi clima, sã porneºti dezaburirea ºi degivrarea lunetei, dai jos gheaÞã de pe parbriz...

 

Ecologia asta duce la paranoia.

 

Eu gĂŁsesc mai aproape riscul de a uza motorul prin plecarea imediatĂŁ de pe loc la temperaturi scĂŁzute ĂŽn comparaĂžie cu nu Âştiu ce pinguini care vor muri de cald prin Antarctica. :twoup:

 

Nici eu nu cred in ecologie, insa cred ca uzura e mai mica pentru motor daca se incalzeste mai repede, adica sa pleci cu ea de pe loc. Daca sta la relanti se incalzeste mai greu, deci merge mai mult in regim de motor rece, si cred ca nici ungerea la rece nu este asigurata cum trebuie in regim de relanti.

 

Nici eu nu sunt de acord cu plecarea instantanee, dar nici sa stau pe loc pana salta acul de pe albastru.

Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

In manual la e39 zice ca, daca temperatura e below freezing, ar trebui lasat motorul aprox. 1 minut inainte de a-l pune in sarcina..

Eu oricum il las mai mult, pornesc incalzirea pe luneta, aerul maxim pe parbriz si stau pana curat zapada.. Daca nu e zapada, plec in 2-3 minute.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu cred in ecologie, insa cred ca uzura e mai mica pentru motor daca se incalzeste mai repede, adica sa pleci cu ea de pe loc. Daca sta la relanti se incalzeste mai greu, deci merge mai mult in regim de motor rece, si cred ca nici ungerea la rece nu este asigurata cum trebuie in regim de relanti.

 

Nici eu nu sunt de acord cu plecarea instantanee, dar nici sa stau pe loc pana salta acul de pe albastru.

 

E uzurĂŁ mai micĂŁ 100% dacĂŁ aÂştepĂži ĂŽnainte sĂŁ pleci.

Uzura e mai mare din moment ce mergi mai turat cu motorul rece decât dacã aºtepÞi la ralanti sã se Încãlzeascã puÞin.

Motoarele se ĂŽncĂŁlzesc foarte rapid Âşi la ralanti, doar pentru poluare e recomandarea asta, nu pentru cĂŁ nu s-ar ĂŽncĂŁlzi motorul dacĂŁ stai pe loc.

 

Eu n-am spus cĂŁ nu cred ĂŽn ecologie, ĂŽnsĂŁ nu cred ĂŽn ecologia extremĂŁ Âşi lipsitĂŁ de raĂžiune.

Link to comment
Share on other sites

nsa cred ca uzura e mai mica pentru motor daca se incalzeste mai repede, adica sa pleci cu ea de pe loc. Daca sta la relanti se incalzeste mai greu, deci merge mai mult in regim de motor rece, si cred ca nici ungerea la rece nu este asigurata cum trebuie in regim de relanti.

 

Nici eu nu sunt de acord cu plecarea instantanee, dar nici sa stau pe loc pana salta acul de pe albastru.

nu a zis nimeni sa pleci cand se misca acul de pe albastru spre rosu,dar 2-3 minute este ideal sa o lasi la relanti.

ti se pare mai bine sa pleci cu ea cum ai pornit-o?masina va fi in sarcina,vor fi variati de turatie si toate astea dauneaza sanatatii motorului :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Daca ai un ulei de iarna gen 5W-40 sau chiar 0W-40, vei avea ungere aproape optima si la frig. Problema ramane cu uleiul din cutie si diferential - o idee ar fi sa folosim un sintetic si acolo - de pilda Valvoline 75W-... sau echivalent. Daca este chiar sub -15, probabil e o idee buna sa incalzesti putin masina pe loc inainte de a pleca. In rest, depinde cat esti de grabit, motoarele moderne oricum nu se uzeaza atat de mult chiar in conditii adverse de exploatare, cu conditia sa se respecte calitatea si schimbarea la timp a consumabilelor. Am vazut cilindrii de Audi la peste 200.000 de km care n-au avut nevoie de interventii - s-au pus segmenti noi pe pistoane si inapoi pe sosea. BMW-ul e tot o marca care a respectat mecanica, deci eu zic sa nu va ingrijorati prea tare. Cel mult schimbati mai des bujiile daca mai stati oleaca la incalzit motoare... Edited by E30SB
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa clarificam de ce nu este bine sa se forteze masina imediat dupa plecarea de pe loc.

 

Nu uleiul este motivul. Uleiurile au evoluat, nu mai trebuie sa incalzim motorul pentru ca uleiul sa aibe timp sa se incalzeasaca sau sa devina mai fluid sau ceva de genul asta.

 

Motorul trebuie lasat insa sa se incalzeasca pentru ca jocurile sa ajunga la valorile proiectate si pentru ca diversele componente sa nu fie suprasolicitate din cauza diferentelor de temperatura.

 

Chiar si amortizoarele au nevoie de o mica incalzire ca sa ajunga sa functioneze normal.

Link to comment
Share on other sites

Treaba cu ruptul uleiul ori e ori nu e,nu se rupe mai bine sau mai putin bine-Cind il trage pompa rupe acea pelicula si aia e,restul e legenda de cartier.Si tipul uleiului-fluiditatea sa ajuta sa ajunga acesta in punctul critic adica cel mai sus in motor CIT MAI REPEDE,astfel piesele in miscare din zona critica vor merge fara ulei cit mai putin timp,implicit uzura minima,dar la motor rece metalul se comporta diferit chiar daca e ulei bun peste el...
Link to comment
Share on other sites

Tot folclor mecanic - masina care sta mult cu motorul la ralanti la rece va ancrasa bujiile - deci durata mai mica de viata. La motociclete teoria e valabila, dar doar la motoarele cu carburator.

 

eu am diesel, deci pot sta la relanti cat vreau, fara sa schimb bujiile...

sa inteleg ca, daca e diesel, nu e masina?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.