Jump to content

Mi-a crescut consumul sau mi se pare?:)


hornetb

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest poleposition
e na ? zau ? :)

Da, una e webasto, si una e auxiliary heating, sunt independente.

Webasto nu face altceva decat sa incalzeasca motorul la de la rece mult mai repede, pentru o uzura redusa in timp.

AH, baga cald in habitaclu, atata tot :twoup:

 

si tu ma ? faceam misto. :)

 

evident stiu ce-i una si alta, doar asta am explicat si eu mai detaliat, putin mai sus, dar la subiect, care era : diferenta intre functia rest si aux heating

 

Insa, apare cate unu d-asta cu o explozie neuronala de moment, de simte el nevoie sa faca o adaugire fara sens si in afara discutiei.

 

 

 

quote eu:

 

Incalzirea stationara (REST), foloseste caldura reziduala a motorului, dupa ce acesta a fost oprit si pentru vreo 15 minute baga aer cald in masina prin gurile de ventilatie. Webasto (sau auxiliary heating), face cald in masina inainte si fara ca masina sa fie pornita, consumand benzina. Se poate fie programa, fie actiona prin telecomanda.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Great...revenind la asta...:

 

Am atasat doua poze ...una in care arat consumul mediu (facut in 6 ore, mare parte ziua, pe 129 km, in Bucuresti - 12,9 %, cu o viteza medie de 23 km/h)...si alta in care am pozat cat arata computerul ca fac cu plinul facut:)

 

Vedeti, cititi, minunati-va (mai mult sau mai putin, in bine sau in rau :twoup: ) ...si postati parerile :)

 

http://img704.imageshack.us/gal.php?g=pozaconsumcomputer.jpg

 

P.S. Imi cer scuze pentru "editarea" neprofesionala a pozelor, in special pentru scrisul putin cam mic...dar care se vede daca se da click - zoom pe poza :)

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dati-va cu parerea si de consumul asta :

drum constanta-moreni-predeal-constanta = 780 km

masina e46, 318d, 2002, fl, 2 persoane, portbagaj plin, tot timpul a functionat clima, pe autostrada viteza 140 (uneori 150, 160), pe dn1 110-120, iar in orase 70-80.

BC-ul spune cam asa viteza medie 75 km/h si consum mediu 6.7.

cum vi se pare ???

Link to comment
Share on other sites

adineauri am mai facut un mic test. am pornit (-4 grade) lejer, am resetat viteza medie si consumul mediu si am mers prin oras in trafic destul de aglomerat fix 6.5 km. viteza medie a fost de 25 km/h si consum de 8.8

mentionez ca am fost singur in masina si am prins vreo 4 semafoare.

stiu ca este un pic irelevant sa tragi concluzii dupa doar 6.5 km dar eram curios sa vad cat arata .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare, tuturor.

 

Am un E46 D, motor de 1995 cmc, 150 CP, 2004 si am un consum, pe ultimii 250 km, facuti numai in Bucuresti de 12,5 %, incepand de saptamana trecuta, deci am prins si gerurile alea de -10 grade. Eu zic ca e normal, avand in vedere, ca, referitor la treaba cu webasto, masina mea este dotata cu un sistem de preincalziere, care probabil consuma si asta cand e motorul rece. La asta adaug termostatul care face unele figuri, in sensul ca se deschide prea repede sau ramana tot timpul deschis, astfel ca temperatura nu prea ajunge la jumatatea cadranului, stand undeva la 50-60 de grade, rar depasind 70 si asta numai in conditii de trafic intens.

 

Nelamuririle mele sunt urmatoarele:

1.computerul de bord, la consumul mediu imi arata vreo 14%, deci clar nu indica bine. La voi arata tot asa, mai mult, in general, sau e defect al meu?

2.Cand sunt la relanti si l-am resetat de curand, imi creste consumul, adica pur si simplu stau pe loc si creste cu 0.1 l. Care-i treaba?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sunt fericit :) Cred ca am descoperit "sursa" sau motivul consumul exagerat de mare.

 

Azi dimineata am plecat de-acasa spre Spitalul Fundeni (e in Colentina, pentru cei care nu stiu). La un moment dat, imi apare pe navigatie "Tyre puncture...etc...", adica pana sau macar pierdere presiune la una din roti. Uitandu-ma la roti si niciuna nefiind dezumflata, am continuat sa merg pana acolo la spital (de obicei sistemul asta e foarte bun, adica si fara runflat - iarna tin runflat, vara normale - si n-am facut niciodata pana, m-a anuntat tot timpul foarte bine la cea mai mica pierdere a presiunii, din timp...suficient cat sa ajung undeva sa verific).

 

Dupa ce am lasat pe cineva la spital, am iesit in sos. Fundeni si-am facut stanga, am trecut podul si m-am oprit pe dreapta, dupa pod, la vulcanizarea Autosoft, stiam ca e acolo. Mentionez ca inainte de a merge la vulcanizare, aveam consum pe bord aproximativ 14 % ...iar pe navi 14,5 % ...pe ultimii 170 km, doar Buc...

 

Mi-a verificat un tip de acolo presiunea si pe 3 roti avea 1.2 ...iar pe cea din dreapta spate (de la care cred ca-mi semnalizase senzoru` - navigatia) cica aveam 0.4. Mi-a venit sa mor cand am auzit.

 

Am plecat de acolo si-am resetat si consumul...era undeva la 7...8...9 %, in functie de cum si/sau pe unde mergeam, am luat-o inspre complexul "EUROPA".

 

Inainte de complex, am facut dreapta pe langa pod, ca si cum m-as duce spre Europa - Dragonul Rosu. Stiti ca e plin de gropi pe acolo, asa ca am mers in vit. 1, usor, la relanti si cu ambreajul/frana calcate din cand in cand, depinde cum eram nevoie. L-am resetat din nou acolo consumul. Prima data mi-a aratat 18 % ...pana am ocolit pe sub pod sa ies din nou in Colentina, scazuse pe la 14 % parca...apoi am dat o tura pana la Obor si m-am intors la Colentina. Aveam ~12,5 % consum.... Dupa aceea am plecat de acolo in Berceni, a ajuns 11,5 % ...ceea ce e foarte rezonabil, tinand cont de faptul ca numai ce-l resetasem (cu 30 de km in urma ...facuti in Buc, in aglomeratie). Mentionez ca a scazut si cel de pe navigatie, de la JOURNEY COMPUTER, parca asa ii zicem. Dupa cum imi arata pe bord, ~14 % , asa-mi arata si in navi, 14,5 % pe ultimii 170 km, facuti doar in Buc, in aglomeratie. Ala a scazut de la 14,5 la 13,8 ...dupa doar 30 de km de mers prin aglomeratie totusi.

 

Deci e clara treaba...era de la presiunea scazuta din anvelope. Desi ele nu pareau dezumflate da-le dracu, ca le-as fi vazut. Dar RUNFLAT fiind, din cate am inteles, au intariturile alea si nu se "moaie", raman ok...

 

Stiu ca niste anvelope cu o presiune mai mica-n ele duc la o crestere a consumului, dar nu ma gandeam la astfel de diferente de 2...3 l /100 km ...sau chiar mai mult (2l/100km in plus ma gandesc c-o fi si de la frig, am mai intrebat posesori de E90 -uri si 11 si ceva mi-au zis vreo 2 sau 3 ) ...

 

Acum...am bagat 2 sau 3 luni la motorina de mi-a venit rau, eh, asta sa fie ceva mai mare pierdere si asta sa fi fost cu adevarat problema, ma bucur ca acum e ok. Tre` sa mai merg si sa vad, dar sunt 90 % convins ca asta era, ca eu consum sub 14 % nu mai vazusem la masina mea de 2...3 luni, cam de cand pusesem aceste cauciucuri, acum e pana-n 12 % ...ceea ce e aproape clar, da` zic sa nu fiu optimist prea devreme.

 

Nu stiu cum a ajuns 1.2 presiunea in pneuri, ori nu mi le-au umflat aia bine de la inceput, ori au pierdut ele in timp din presiune...desi ma-ndoiesc ca toate pierdeau de la 1.8 cat i-am spus prostului...toate ajungeau la 1.2 . E aproape clar ca presiunea in ele a fost 1.2 in toate de la inceput, si-n acea roata scazuse zilele astea (cine stie din ce motive, dar ma bucur) la 0.5, ceea ce a dat semnal de "TYRE PUNCTURE" ...

 

1.2 e enorm de putin...gura mamii ei :) Cam asta e, fug putin acum, brb :) :)

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am zis aici - http://www.bmwclub.ro/forums/topic/90586-presiune-roti-e90/page__pid__1373828__st__20#entry1373828 - asta-i parerea mea. 2,2 sau 2,4 - cat probabil ca scrie pe usa, nici nu m-am uitat, ca sa fiu sincer, e pentru drumuri bune...nu pentru drumurile noastre. Ma rog, parerea mea...
Link to comment
Share on other sites

Fabricantul nu recomanda diverse valori, in functie de starea drumurilor, din cate stiu eu. Ma rog, e masina ta, eu as respecta valorile de pe stalp !

 

Daca e s-o luam asa, fabricantul nu spune ca daca folosesti roti de 18 sau 19 pe o masina in RO, risti sa spargi cel putin cauciucul si janta, depinde pe unde mergi :)

 

Pana la urma, hai sa o luam altfel...daca am o presiune mai mica in roti, nu vad ca singur dezavantaj decat faptul ca-mi creste consumul, pe cand daca ai presiunea mai mare, mult disconfort si multe daune cred :) Care oricum vin, dar una e sa vina mai des si/sau mai devreme si alta e mai rar sau mai tarziu :)

Link to comment
Share on other sites

Ti-am spus, e masina ta, faci cum crezi !

 

O zici de parca ar dauna cu ceva o presiune de 1.8 sau 2.0. Stii sa dauneze?:) Eu nu stiu si ma-ndoiesc, dar sunt dispus sa te ascult, normal :)

 

Desi, daca vrei/vreti sa discutam despre presiunea in roti...haideti sa o facem/faceti in topicul de mai sus, cu "presiune roti E90". Aici daca-mi puteti raspunde la ale mele...ms :)

Link to comment
Share on other sites

Plus uzura prematura a cauciucurilor.

Eu verific lunar presiunea cauciucurilor, 2,5 cu 2,2 pe spate.

 

Sunt sincer tare curios cum faceti voi in masini cand treceti peste denivelari si/sau mai dati in cate o groapa, ca-i imposibil sa le eviti pe toate :)

 

Eu mai degraba sacrific cauciucurile (alea de vara le iau de obicei second oricum - iar astea de iarna runflat...cat m-or tine...asta e) ...decat sa rup masina-n doua :) 2,5 mi se pare enorm, asa scrie pe stalp ?:) Si chiar daca scrie asa, e buna pentru autostrazi acea presiune :) Cum au toate tarile civilizate. Nu-i presiune pentru drumurile noastre "de tara" :)

Link to comment
Share on other sites

Presiunea scazuta duce la cresterea consumului de carburant.

Daca presiunea e mai mare, cauciucul se va uza pe mijloc mai mult decat e normal, iar daca e prea mica se va uza pe margine.

Pt o aderenta buna si pt a merge cat mai mult cu anvelopa, umflati-le exact cat cere fabricantul masinii si verificati presiunea o data la doua luni.

Pe timp de iarna se umfla cu 0.2 mai mult decat e normal pt ca pe ger presiunea mai scade.

Presiunea corecta se face cand roata este rece, deci inaintea plecatului la plimbare.

Link to comment
Share on other sites

Stiam si eu ca presiunea mai mica duce la cresterea consumul de carburant, ceea ce nu stiam/nu stiu si intreb este...poate sa duca la o crestere a consumului atat de mare ?:) Adica...cu 2...3 l sau chiar 4 l /100 km ? Atat de mult sa creasca consumul o presiune fff scazut, gen 1.2 cum am avut eu ?

 

Ma rog, o sa vad zilele urmatoare cat o sa-mi consume...fac si-un drum pana la Brasov dimineata si vad cat scade...etc :)

Link to comment
Share on other sites

Si tu afirmi la fel ca si colegul, ceea ce eu stiam deja.

Insa, din cate-mi amintesc...inainte de a avea "probleme", imi consuma cel mult 10 % in Buc in aglomeratie...consum resetat atunci...am inteles apoi, e iarna...bun...hai 12 % ...dar nu 14...15 % cat imi arata mie ...

 

Sa fie 2 - 3 - 3,5 - 4 l in plus doar de la anvelope ? Hai sa punem 3 l /100 km ...e posibila o crestere atat de mare doar ca era presiunea asa mica ?

Link to comment
Share on other sites

...tot ce e posibil...si la mine anul trecut, am observat atunci cand am alimentat chiar in ziua cand a nins puternic in Buc., dupa ceva km imi arata un consum de 15, dupa ce am facut un drum afara, s-a stabilizat undeva pe la 12-13...iarna aceasta imi arata undeva la 10-11...pana acum :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.