Jump to content

Probleme Soc automat Jetronic


Recommended Posts

De vreo luna socul meu automat nu mai functioneaza,inainte can motorul era rece turatia statea la 2000 iar pe masura ce motorul se incalzea incepea sa scada.Intrebarea ar fi:stie cineva care e sonda care comanda calculatorului de bord sa creasca/scada turatia?Din ce am vazut eu pare a fi aceasi sonda cu cea ce indica temperatura in bord,cu sonda aceea am mai avut probleme si nu-mi statea relantiul,din cate tin eu minte mecanicul a zis ea ar fi de vina.
Link to comment
Share on other sites

De vreo luna socul meu automat nu mai functioneaza,inainte can motorul era rece turatia statea la 2000 iar pe masura ce motorul se incalzea incepea sa scada.Intrebarea ar fi:stie cineva care e sonda care comanda calculatorului de bord sa creasca/scada turatia?Din ce am vazut eu pare a fi aceasi sonda cu cea ce indica temperatura in bord,cu sonda aceea am mai avut probleme si nu-mi statea relantiul,din cate tin eu minte mecanicul a zis ea ar fi de vina.

12069[/snapback]

 

Pai temperatura din bord ti-o indica un bulb montat pe carcasa de la termostat.Da nu cred sa fie acceasi,ca daca nu ti-ar merge,nu ti-ar indica nici in bord,ar sta acul jos.

Link to comment
Share on other sites

E posibil.La E30 cu motor M20 sigur e asa.La cele cu 4 cilindri,e posibil sa fie diferit,dar ma gandeam ca de pe la termostat ar trebui sa citeasca.

12078[/snapback]

Pai motorul in 6 il am 323i din ce tin eu minte pare a fi pe aceasi sonda cu cea care indica temperatura din bord

Link to comment
Share on other sites

Iata si poza se pare ca e nr 13 :) Multumiri lui SORIN  :blink:

12096[/snapback]

 

Pai vedeti ca am avut dreptate.Aia e carcasa de la termostat si are pe ea mai multi senzori.E ca la M20 B20.

Dar iar cred ca daca iti indica bine in bord,atunci senzoru merge bine,si e din altceva.Poate senzoru ii trimite bine informatia,dar el nu mai functioneaza.S-ar putea sa fie din debitmetrul de aer.Din cate tin minte,are ceva reglaj daca dai carcasa de plastic jos.Daca umbli la reglaj,se modifica cantitatea de aer care o baga si creste relantiul.Nu sunt foarte singur,ar trebui intrebat un specialist.

Edited by wlf
Link to comment
Share on other sites

Pai vedeti ca am avut dreptate.Aia e carcasa de la termostat si are pe ea mai multi senzori.E ca la M20 B20.

Dar iar cred ca daca iti indica bine in bord,atunci senzoru merge bine,si e din altceva.Poate senzoru ii trimite bine informatia,dar el nu mai functioneaza.S-ar putea sa fie din debitmetrul de aer.Din cate tin minte,are ceva reglaj daca dai carcasa de plastic jos.Daca umbli la reglaj,se modifica cantitatea de aer care o baga si creste relantiul.Nu sunt foarte singur,ar trebui intrebat un specialist.

12101[/snapback]

Din debitmetru se modica o rezistenta electrica ce afecteaza cantitatea de benzina tranzitata prin injectoare,q de aer e cea care o cere motorul-adi

Link to comment
Share on other sites

De vreo luna socul meu automat nu mai functioneaza,inainte can motorul era rece turatia statea la 2000 iar pe masura ce motorul se incalzea incepea sa scada.Intrebarea ar fi:stie cineva care e sonda care comanda calculatorului de bord sa creasca/scada turatia?Din ce am vazut eu pare a fi aceasi sonda cu cea ce indica temperatura in bord,cu sonda aceea am mai avut probleme si nu-mi statea relantiul,din cate tin eu minte mecanicul a zis ea ar fi de vina.

12069[/snapback]

ai cumva injectie jetronic?daca da,trebuie sa ai injector de pornire amplasat pe galeria de injectie-comandat de un termocontact temporizat situat pe corpul termostatului,si oricum socul nu trebuie sa stea la 2000,ci la maximum 1500-adi

spune-mi daca ai injector de pornire si dupa aia iti spun mai multe

Link to comment
Share on other sites

Pai vedeti ca am avut dreptate.Aia e carcasa de la termostat si are pe ea mai multi senzori.E ca la M20 B20.

Dar iar cred ca daca iti indica bine in bord,atunci senzoru merge bine,si e din altceva.Poate senzoru ii trimite bine informatia,dar el nu mai functioneaza.S-ar putea sa fie din debitmetrul de aer.Din cate tin minte,are ceva reglaj daca dai carcasa de plastic jos.Daca umbli la reglaj,se modifica cantitatea de aer care o baga si creste relantiul.Nu sunt foarte singur,ar trebui intrebat un specialist.

12101[/snapback]

 

 

Nu sunt specialist, dar daca cineva vrea sa "regleze" debitmetrul "din interior" sa stranga bani de unul nou :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt specialist, dar daca cineva vrea sa "regleze" debitmetrul "din interior" sa stranga bani de unul nou :blink:

12336[/snapback]

 

Atunci imi retrag ideea cu umblatul la debitmetru,mai ales ca nu are legatura cu problemele in cauza.

La Cluj la dealerul local BMW,cineva a zis ca se cheama motorasul pas cu pas,reglajul respectiv.Este adevarat ca asa se cheama?Sau au facut aia o traducere jenanta.

Link to comment
Share on other sites

Atunci imi retrag ideea cu umblatul la debitmetru,mai ales ca nu are legatura cu problemele in cauza.

La Cluj la dealerul local BMW,cineva a zis ca se cheama motorasul pas cu pas,reglajul respectiv.Este adevarat ca asa se cheama?Sau au facut aia o traducere jenanta.

12339[/snapback]

 

 

Hm!Cred ca mai corect este potentiometru.

Parerea mea este ca se poate umbla acolo NUMAI daca s-a reglat inainte de altcineva.Adica este deja compromis.

 

Reparatia de genul asta nu o recomand nimanui.Chiar si cu un analizor de gaze este foarte dificil de reglat in parametri(nu mai zic de "specialistii" care il regleaza la ureche :blink: ).

 

Dar asta este parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Hm!Cred ca mai corect este potentiometru.

Parerea mea este ca se poate umbla acolo NUMAI daca s-a reglat inainte de altcineva.Adica este deja compromis.

 

Reparatia de genul asta nu o recomand nimanui.Chiar si cu un analizor de gaze este foarte dificil de reglat in parametri(nu mai zic de "specialistii" care il regleaza la ureche :blink: ).

 

Dar asta este parerea mea...

12340[/snapback]

Se poate umbla al debitmetru,dar inainte de a umbla,se citeste rezistenta cursorului se cupru,adica pozitia sa exacta pe banda grafitata,ca in caz de repunere in pozitie sa aibe aceeasi pozitie,asta in caz de nu esti sigur de defectiune

Link to comment
Share on other sites

1. Alex problema ta nu e legata nici de debitmetru nici de sonda de temperatura. Sunt doua sonde pe corpul termostatului, una pentru bord si una pentru computer. Cand cea pt comp e dusa iti ineaca motorul.

2. Interceptor stie ceva mai multe despre motorasul (probabil pas-cu-pas) care regleaza relanti-ul. Este situat in acelasi corp cu 'chestia' pe care o invarti cu surubelnita ca sa modifici turatia de relanti.

Si al meu cred ca e dus. La rece sta undeva pe la 5-6 sute rpm apoi urca spre 800.

 

 

Off-topic: debitmetrul poate fi reglat, dar cred ca numai de catre proprietar. Eu asa am facut: mergeam o zi, in functie de cum se comporta intaream sau slabeam arcul care retine clapeta debitmetrului. Dupa cateva saptamani de experimentari am mers la gaze si surpriza: putin bogat (lambda 0.998) dar e OK. Acea rezistenta electrica cred ca cel mult se poate curata, in nici un caz modifica.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.