Jump to content

consum marit


inocentto

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cel mai probabil o conspiratie a marilor producatori de petrol pentru a-si satisface nevoile - vanzarea de combustibili pe tot parcursul anului folosind aditivi :twoup: lasand gluma la o parte , de cand a venit frigul de la ~7.8-8.1 in oras am ajuns la 8.5-9 si cand este chiar foarte frig (-5 / -10) sta constant in jur de 10 / 10.5 si chiar 11 .

 

Bre , da voi resetati consumurile alea la fiecare intersectie, sau cititi consumul de pe indicatorul de consum instant.

Eu inteleg ca e traficul anormal in Romania dar daca a ajuns un 318d sa pape 11 combinat inseamna ca e ceva putred. Consumurile alea se fac minim pe un plin, nu pui 5 litri de motorina, resetezi si dupa 3 intersectii incepi sa tipi ca mananca 14.

 

Am eu medie la 545i 11l /100 km ( facuti pe vreo 12000 km), radusky tot aici pe forum, cu 550i tot cam atat 11-12 l /100 km si sta in Romania, sora-mea merge cu un 528 automat si are media 9.2 l /100 km, am avut 530d 3 ani si in 120.000 km nu a sarit de 9l medie, dar un 320d manual papa peste 10 l /100 km. Asta nu o mai cred.

 

Cred ca e necesar sa facem un topic despre cum se face un consum mediu ca de aia toata lumea crede ca orice BMW consuma de la 20 l/100 km in sus.

 

Sarbatori Fericite !

 

 

consumurile date de tine creca sunt la mers pe autostrada, altcumva nu mi explic cum toate modelele enumerate de tine consum mai putin ca datele din cartea tehnica....consumurile enumerate in acest post sunt calculate la pompa nu pe ce afiseaza CB-u, si sunt calculate intr-un oras aglomerat din romania cu temperaturi de iarna....

Link to comment
Share on other sites

Am e90 320d, de cand a venit frigul, in oras am 13%. Parcurg distante scurte, motorul nu apuca sa se incalzeasca.... Cand totusi ajunge la temperatura optima, scot 10%....acuma iarna. In rest cand ii cald afara intre 7%-8%(tot in oras). Si eu am o mica nelamurire cu webasto/sirocol sau cum se numeste. Am masina de putin timp si nu stiu exact cum functioneaza incalzirea auxiliara. Nu de mult, masina a fost pusa pe un tester(reprezentatnta bmw), iar singura problema pe care a dat-o, a fost la pompa suplimentara de apa... Cei de acolo mi-au zis ca nu ii grav, nu influenteaza in mod direct, dar ca ar trebuii inlocuita. Stie cineva sa-mi explice mai mult despre aceasta problema? Influenteaza pompa suplimentara consumul?
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a crescut conusmu, dar ca sa-l scad mai merg si pe jos. Azi am coborat la masina sa completez cu un pic de antigel si am mers cu masina 5minute sa se incalzeasca sa vad daca e nevoie de aerisire,Cand am ajuns acasa nu daduse drumu la apa in circuitul radiatorului asa ca am lasat-o la relanti in parcare 10 minute. Surpriza, degeaba, motorul la relanti nu reusea sa se incalzeasca suficient, am mai dat o tura cu ea si abia atunci. Eu cred ca e normal sa manance mai mult iarna. Eu estimez la 318i la mine un consum crescut cu 2 litrii.
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi crescuse consumul de cand cu frigul asta, dar aveam termostatul de la EGR blocat si se incalzea foarte greu motorul (adica nu sarea niciodata de 50 grade chiar si in oras) insa de cand l-am schimbat motorul se incalzeste in 3-4 km si nu mai am consumul marit... precizez ca fac in general numai drumuri scurte 5-6 km si e normal sa ai un consum marit daca motorul nu apuca sa ajunga la temperatura optima deloc. Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a crescut foarte putin consumul.

Cu 100 ron faceam 300-320 km, acum fac 290-300km.

 

 

pai omule consumul il faci la litri nu la suma.

Inainte faceai 300-320 km cu 100 ron pt ca era benzina/motorina mult mai ieftina

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

[

consumurile date de tine creca sunt la mers pe autostrada, altcumva nu mi explic cum toate modelele enumerate de tine consum mai putin ca datele din cartea tehnica....consumurile enumerate in acest post sunt calculate la pompa nu pe ce afiseaza CB-u, si sunt calculate intr-un oras aglomerat din romania cu temperaturi de iarna....

 

La 545i consumul mixt e de 10.6 l /100 km in cartea tehnica, eu am zis 11l , hai 12l la pompa da nu e nici 15 nici 20. Si e cam 50% oras , 50% autostrada. Si stai linistit ca sunt niste ambuteiaje pe aici pe autostrada de mergi 5 km in 2 ore. ( ca in Bucuresti).

 

Tot la 545i zice 7.7 l /100 km autostrada :twoup: , care intradevar e SF, eu mai jos de 9-10 n-am vazut consum.

Link to comment
Share on other sites

Eu am exact acelasi consum ca si pt "vara". Eu am luat masina exact la 5 septembrie si am o medie pe OBC de atunci la 10.8.

Am resetat consumul acum 2 saptamani si a tot scazut de la 20 (prima zi in care am stat blocat in trafic pt ca a nins si am avut de mers in diferite locuri) pana astazi cand inca scade si este la 10.7. Asa cum am mai spus, merg 50/50 ziua/noaptea si o conduc in regim normal (nici nu dau in ea tot timpul dar nici la consum nu merg). A, eu am 3.0d automat.

 

Chiar nu stiu ce sa zic, eu am facut si revizia de curand cu schimb de cam toate filtrele, antigel si ulei.

 

Nu am facut consumul la pompa dar macar din OBC pot observa ca nu a crescut vara/iarna.

 

Edit: nu am webasto pe masina si dupa 30 de sec dupa ce o pornesc am plecat :twoup:

Edited by ntdone
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi crescuse consumul de cand cu frigul asta, dar aveam termostatul de la EGR blocat si se incalzea foarte greu motorul (adica nu sarea niciodata de 50 grade chiar si in oras) insa de cand l-am schimbat motorul se incalzeste in 3-4 km si nu mai am consumul marit... precizez ca fac in general numai drumuri scurte 5-6 km si e normal sa ai un consum marit daca motorul nu apuca sa ajunga la temperatura optima deloc.

da,la asta ma gandeam si eu

mie imi arata ca e cald motorul dupa cativa km,dar merg distante de 10-15 km pe zi prin oras

exista posibilitatea sa nu fie incalzit suficient?

Link to comment
Share on other sites

n-o vinzi?:))

nu :twoup:

 

pai omule consumul il faci la litri nu la suma.

Inainte faceai 300-320 km cu 100 ron pt ca era benzina/motorina mult mai ieftina

E vorba de consumul de acu 1 luna, si nu e benzina sau motorina, e gpl, 11%, iar de cand a dat frigul in jur de 11.5%.

Pentru ca pana la 30 grade merge pe benzina, apoi trece automat pe gaz. Deci ori are motorul 30 grade, ori -10 grade, consumul de gaz e acelasi.

In schimb se duce putin mai multa benzina.

Link to comment
Share on other sites

la mine e o chestie ciudata,pe langa faptu ca se incalzeste greu,adika 5 min in parkare

+ 10km mers cu a 2-a 2000rpm ca sa se incalzeasca,cand e acu la jumatate daca eu ii dau clima pornita la 24 de grade cu vreo 4 linute,scade acu la temperatura motorului putin sub jumatate adika de la 90 grade la 70, e normal? pe tester am o eroare cu incazitor auxiliar,ce rol are acea chestie?e o problema?

Link to comment
Share on other sites

la mine e o chestie ciudata,pe langa faptu ca se incalzeste greu,adika 5 min in parkare

+ 10km mers cu a 2-a 2000rpm ca sa se incalzeasca,cand e acu la jumatate daca eu ii dau clima pornita la 24 de grade cu vreo 4 linute,scade acu la temperatura motorului putin sub jumatate adika de la 90 grade la 70, e normal? pe tester am o eroare cu incazitor auxiliar,ce rol are acea chestie?e o problema?

 

Termostatul de schimbat, daca ai diesel s-ar putea si termostatul EGR sa fie dus.

Link to comment
Share on other sites

la mine e o chestie ciudata,pe langa faptu ca se incalzeste greu,adika 5 min in parkare

+ 10km mers cu a 2-a 2000rpm ca sa se incalzeasca,cand e acu la jumatate daca eu ii dau clima pornita la 24 de grade cu vreo 4 linute,scade acu la temperatura motorului putin sub jumatate adika de la 90 grade la 70, e normal? pe tester am o eroare cu incazitor auxiliar,ce rol are acea chestie?e o problema?

 

Termostatul de schimbat, daca ai diesel s-ar putea si termostatul EGR sa fie dus.

 

Eu dupa ce am schimbat termostatul egr se incalzeste mai repede , dar la fel ca si colegu dupa ce dau drumul la ventilatie coboara temperatura(asta se intampla numai cand pornesc motorul si pana ajunge apa la temperatura normala sa nu fi dat drumul la ventilatie). Cred ca este de la termostatul principal.

Link to comment
Share on other sites

Dar totusi, cum poti sa iti dai seama daca se incalzeste normal sau este cazul sa schimbam termostatele.

La mine (nu stiu daca se incalzeste mai greu un motor mai mare decat unul mai mic) masina ajunge in regim normal de temp (la -5 grade afara) in cam 10km, mers cu ea de principiu pe la 2000 de ture. Dupa aceea nu am probleme, ramane constant etc...

 

Nu stiu daca ar fi cazul sa ma gandesc si eu la schimbarea termostatelor....

Edited by ntdone
Link to comment
Share on other sites

Dar totusi, cum poti sa iti dai seama daca se incalzeste normal sau este cazul sa schimbam termostatele.

La mine (nu stiu daca se incalzeste mai greu un motor mai mare decat unul mai mic) masina ajunge in regim normal de temp (la -5 grade afara) in cam 10km, mers cu ea de principiu pe la 2000 de ture. Dupa aceea nu am probleme, ramane constant etc...

 

Nu stiu daca ar fi cazul sa ma gandesc si eu la schimbarea termostatelor....

 

Ai o problema la termostate daca :

 

La drum lung si constant cu viteza peste 80km/h temperatura scade si creste la normal in trafic.

Temperatura motorului variaza cand dai drumul la incalzire.

Motorul se incalzeste anormal de greu.

In unele cazuri temperatura creste si intra pe rosu ( termostat motor blocat inchis) - aici pot sa fie mai multe cauze, dar se intampla ca termostatul sa se blocheze cand vrea el fie pe inchis fie pe deschis.

 

De obicei chestiile de mai sus se observa spre iarna cand scad temperaturile exterioare.

Parerea mea ca la diesel nu prea poti sa diagnostichezi separat care din termostate e dus ( fara a le demonta de pe masina).

 

Ontopic :

 

Probleme la termostate duc la cresterea consumului, cresterea emisiilor etc.

Link to comment
Share on other sites

Dar totusi, cum poti sa iti dai seama daca se incalzeste normal sau este cazul sa schimbam termostatele.

La mine (nu stiu daca se incalzeste mai greu un motor mai mare decat unul mai mic) masina ajunge in regim normal de temp (la -5 grade afara) in cam 10km, mers cu ea de principiu pe la 2000 de ture. Dupa aceea nu am probleme, ramane constant etc...

 

Nu stiu daca ar fi cazul sa ma gandesc si eu la schimbarea termostatelor....

 

Ai o problema la termostate daca :

 

La drum lung si constant cu viteza peste 80km/h temperatura scade si creste la normal in trafic.

Temperatura motorului variaza cand dai drumul la incalzire.

Motorul se incalzeste anormal de greu.

In unele cazuri temperatura creste si intra pe rosu ( termostat motor blocat inchis) - aici pot sa fie mai multe cauze, dar se intampla ca termostatul sa se blocheze cand vrea el fie pe inchis fie pe deschis.

 

De obicei chestiile de mai sus se observa spre iarna cand scad temperaturile exterioare.

Parerea mea ca la diesel nu prea poti sa diagnostichezi separat care din termostate e dus ( fara a le demonta de pe masina).

 

Ontopic :

 

Probleme la termostate duc la cresterea consumului, cresterea emisiilor etc.

 

unde se gaseste acest termostat la un bmw 320d e 46 din 2000?

la mine dupa 30 de min de mers ajunge la prima linie dupa albastru ... mi se pare ca se incalzeste cam greu...

Link to comment
Share on other sites

Dar totusi, cum poti sa iti dai seama daca se incalzeste normal sau este cazul sa schimbam termostatele.

La mine (nu stiu daca se incalzeste mai greu un motor mai mare decat unul mai mic) masina ajunge in regim normal de temp (la -5 grade afara) in cam 10km, mers cu ea de principiu pe la 2000 de ture. Dupa aceea nu am probleme, ramane constant etc...

 

Nu stiu daca ar fi cazul sa ma gandesc si eu la schimbarea termostatelor....

 

Ai o problema la termostate daca :

 

La drum lung si constant cu viteza peste 80km/h temperatura scade si creste la normal in trafic.

Temperatura motorului variaza cand dai drumul la incalzire.

Motorul se incalzeste anormal de greu.

In unele cazuri temperatura creste si intra pe rosu ( termostat motor blocat inchis) - aici pot sa fie mai multe cauze, dar se intampla ca termostatul sa se blocheze cand vrea el fie pe inchis fie pe deschis.

 

De obicei chestiile de mai sus se observa spre iarna cand scad temperaturile exterioare.

Parerea mea ca la diesel nu prea poti sa diagnostichezi separat care din termostate e dus ( fara a le demonta de pe masina).

 

Ontopic :

 

Probleme la termostate duc la cresterea consumului, cresterea emisiilor etc.

 

unde se gaseste acest termostat la un bmw 320d e 46 din 2000?

la mine dupa 30 de min de mers ajunge la prima linie dupa albastru ... mi se pare ca se incalzeste cam greu...

Vorba romanului ...

Ma refeream la locatia fizica acestuia pe masina acestui termostat :twoup:

Eventual poate face cinvea un DIY cu montarea demontarea (sau curatarea deblocarea ) pentru asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Vorba romanului ...

Ma refeream la locatia fizica acestuia pe masina acestui termostat :twoup:

Eventual poate face cinvea un DIY cu montarea demontarea (sau curatarea deblocarea ) pentru asa ceva?

Uite aici un topic despre acest termostat, citeste-l pe tot e si o poza de-a mea cu locatia :) bafta.

 

Si mie imi crescuse consumul de cand cu frigul asta, dar aveam termostatul de la EGR blocat si se incalzea foarte greu motorul (adica nu sarea niciodata de 50 grade chiar si in oras) insa de cand l-am schimbat motorul se incalzeste in 3-4 km si nu mai am consumul marit... precizez ca fac in general numai drumuri scurte 5-6 km si e normal sa ai un consum marit daca motorul nu apuca sa ajunga la temperatura optima deloc.

da,la asta ma gandeam si eu

mie imi arata ca e cald motorul dupa cativa km,dar merg distante de 10-15 km pe zi prin oras

exista posibilitatea sa nu fie incalzit suficient?

Daca iti arata la jumatate, atunci e incalzit suficient.... dar in cat timp/km se incalzeste la jumatate? Plus ca daca tu ai numai drumuri prin oras, si distanta e destul de scurta... e normal un consum mai mare, parerea mea.

Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

Vorba romanului ...

Ma refeream la locatia fizica acestuia pe masina acestui termostat :twoup:

Eventual poate face cinvea un DIY cu montarea demontarea (sau curatarea deblocarea ) pentru asa ceva?

Uite aici un topic despre acest termostat, citeste-l pe tot e si o poza de-a mea cu locatia :) bafta.

 

Si mie imi crescuse consumul de cand cu frigul asta, dar aveam termostatul de la EGR blocat si se incalzea foarte greu motorul (adica nu sarea niciodata de 50 grade chiar si in oras) insa de cand l-am schimbat motorul se incalzeste in 3-4 km si nu mai am consumul marit... precizez ca fac in general numai drumuri scurte 5-6 km si e normal sa ai un consum marit daca motorul nu apuca sa ajunga la temperatura optima deloc.

da,la asta ma gandeam si eu

mie imi arata ca e cald motorul dupa cativa km,dar merg distante de 10-15 km pe zi prin oras

exista posibilitatea sa nu fie incalzit suficient?

Daca iti arata la jumatate, atunci e incalzit suficient.... dar in cat timp/km se incalzeste la jumatate? Plus ca daca tu ai numai drumuri prin oras, si distanta e destul de scurta... e normal un consum mai mare, parerea mea.

Si la mine e la fel.... in cam 15-20 km se face aproape de jumate, daca o calc se incalzeste mai repede, totusi ala batranu are un ford mondeo din 2001 tdi si se incalzeste imedia , e posibil sa fie si din cauza la antigel la mine? Am masina de 1 an si nu l-am schimbat, sincer sa fiu nici nu stiu ce fel de antigel sa pun ,tot ce stiu e ca nivelul antigelului e ok, in ford pun G12 in bmw sa pun tot din asta?

Edited by KYL
Link to comment
Share on other sites

Si la mine e la fel.... in cam 15-20 km se face aproape de jumate, daca o calc se incalzeste mai repede, totusi ala batranu are un ford mondeo din 2001 tdi si se incalzeste imedia , e posibil sa fie si din cauza la antigel la mine? Am masina de 1 an si nu l-am schimbat, sincer sa fiu nici nu stiu ce fel de antigel sa pun ,tot ce stiu e ca nivelul antigelului e ok, in ford pun G12 in bmw sa pun tot din asta?

Verifica termostatul EGR (da-l jos si sufla prin el, daca nu opune rezistenta e blocat), mie la -4 grade se incalzeste in 3-4 km + maxim 1 min tinuta la ralanti. De antigel nu te pot sfatui ca nu stiu ce tipuri de antigel aveti voi acolo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.