Jump to content

cum va porneste la -10?


darius_x

Recommended Posts

Ba fratilor mie imi porneste bine la temperaturi scazute da am alta problema.

 

Cand merg la viteze mici, printre stradute, sau in trafic sau daca merg incet in general se ridica apa aproape de rosu si nici nu porneste ventilatorul. De ce?

 

Daca ii dau drumu la caldura ( normal ar trebui sa mai scada acu ) ramane la fel si aerul este caliu, nu este fiert cum ar trebui sa fie, doar daca o tin turata la 2000 rpm baga aer fiert. De ce ?

Asa face de cand e frig? Sau erau si propleme inainte?

Caute pe forum dupa probleme cu pompa de apa, daca ai una cu componente de plastic, poate s-a stricat.

Link to comment
Share on other sites

Mie imi porneste absolut la sfert de cheie, nu am avut niciodata probleme. Dar ma pregatesc din timp pt. iarna, verific bujii, releu, demontez electromotorul si ii fac o revizie (la fel si cu alternatorul), verific densitatea din baterie, verific legaturile de masa si plusurile principale. In zilele cand nu prea circul cu masina bateria o incarc pe redresor cu un curent mic.

Masina sta intotdeauna afara, in atelier o bag doar cand lucrez ceva la ea.

Ca si chestie, pe masina am bateria originala a masinii, adica din 2002.

 

 

pt iarna ... m-am pregatit si eu la fel cum ai spus tu mai sus, dar ... exista un dar, eu de releul de buji n-am stiut pana nu m-am lovit de el... deci .... na ... depinde acum de la om la om si de la masina la masina!

Link to comment
Share on other sites

Asa face de cand e frig? Sau erau si propleme inainte?

Caute pe forum dupa probleme cu pompa de apa, daca ai una cu componente de plastic, poate s-a stricat.

 

 

Sigur ai antigel bun in sistemul de racire?Asa face cand ingheata lichidul de racire in radiator....

Link to comment
Share on other sites

Cred ca si iarna trecuta am postat. Porneste dupa ce invarte de 3-4 ori si se tureaza un pic mai mult decat de obicei si sta cam doua minute pe la 1100 rpm, abia apoi incepe sa mai scada. Asta a fost la -20, -22. La -10 grade nu simt vre-o diferenta notabila. Bateria are un an, iar bujiile 2 ani si un pic peste 20 de mii de km. este un 318i din 96. Am tot mers cu ea pe vremea asta, dar de maine nu cred ca o mai scot, s-au mai pus 10-15 cm de zapada si nici urma de vre-un utilaj de deszapezire in cartier, pur si simplu sunt blocat in parcare :). A intrat la hibernare.
Link to comment
Share on other sites

Cred ca si iarna trecuta am postat. Porneste dupa ce invarte de 3-4 ori si se tureaza un pic mai mult decat de obicei si sta cam doua minute pe la 1100 rpm, abia apoi incepe sa mai scada. Asta a fost la -20, -22. La -10 grade nu simt vre-o diferenta notabila. Bateria are un an, iar bujiile 2 ani si un pic peste 20 de mii de km. este un 318i din 96. Am tot mers cu ea pe vremea asta, dar de maine nu cred ca o mai scot, s-au mai pus 10-15 cm de zapada si nici urma de vre-un utilaj de deszapezire in cartier, pur si simplu sunt blocat in parcare :). A intrat la hibernare.

Daca ai gume de iarna, ar trebui sa poti iesi din "blocaj". Ai incercat si ai vazut ca nu ai nicio sansa?

Link to comment
Share on other sites

Daca ai gume de iarna, ar trebui sa poti iesi din "blocaj". Ai incercat si ai vazut ca nu ai nicio sansa?

Am gume de iarna insa deszapezirea nu s-a facut deloc. S-au creat nishte santuri pe care mergeam de obicei, insa au inghetzat plus zapada care s-a adaugat, acum nu mi pot sa mai intru pe santurile alea. Am venit de la serviciu catre seara si m-au impins vecinii ca sa ies din santuri spre parcare, eu aveam virat stanga si masina mergea tot inainte. Aceeasi soarta au avut-o pe rand: opel astra, fabia, a6, seria 5 si apoi m-am plictisit si nu m-am mai uitat. As putea sa pun husele pe roti si sa incerc, dar o las cateva zile sa vad daca se mai topeste.

Link to comment
Share on other sites

salut, eu am inceput prin a verifica siguranta de 100 A, siguranta aia o gasesti in torpedou, desfaci usa de la torpedou are 2 pini, unul pe fiecare parte, sa-ti coboare de tot torpedoul, apoi deschizi usita cu sigurante si o apesi pana vezi in spatele ei o cutie neagra, cam cat un toc de ochelari! deaspura cutiei o sa mai gesesti niste mufe, alea le poti indeparta foarte usor, are niste clemute pe mijloc iar dupa ce le-ai apasat le impingi spre interior, dupa ce ai scos mufa respectiva o sa poti umbla mult mai usor la "toul ala de ochelari" are 2 cleme mai mari, dupa ce le apesi tragi de capac in sus si o sa iasa foarte usor. Dupa toate astea o sa vezi cateva sigurante de 50A, de 100A, daca nu ma insel iti trebuie o tubulara de 7 sau 8mm cu cricket, altfel cu cheie normala o sa te chinui ceva! o poti testa la un mgazin de electrice, noi avem in brasov www.mikado.ro (se poate sterge daca se considera "publicitate") ! daca o verifici si e buna, mergi mai departe si verifici bujiile, recunosc eu am fost lenes asta vara si am avut 2 din ele arse dar in iarna le-am schimba.... daca o duci la tester si iti da toate 4 buji, cu siguranta releul este de ars! Eu il am in masina, probabil o sa-l desfac zilele astea si o sa pun poze cu el!

 

Daca mai ai ceva intrebari nu ezita, o sa ma uit daca pot modifica anumite poze si sa le pun sus sa-ti arat pas cu pas treaba cu sigurantele!

 

 

 

 

Mersi de raspuns, am sa astept sa vad daca tu iti rezolvi problema prin inlocuirea acelui releu. Oricum probabil ca o sa il demontez si eu si am sa il duc la un electrician sa masoare parametri (ma gandesc ca stie ce trebuie sa faca) ... ai nevoie doar de un ohmmetru sau ce o fi, nu?

Link to comment
Share on other sites

e bine sa pornesti fara sa ai clima pornita?ma gandesc ca daca dai drumul la clima cand e cald o sa ai apa fiarta care o sa intre in caloriferul inghetat?:)

 

Din cate stiu apa circula prin radiatorul de la clima chiar daca nu e pornita, are vreo valva care sa deschida doar cand dai drumul la clima? Oricum radioatorul de clima este de aluminiu, nu are ce sa pateasca daca vine apa calda peste rece, nu crapa.

Link to comment
Share on other sites

la e34, daca e rece, nu sufla aer mai de loc pana la treapta 2.

Are un senzor care masoara cate grade are aerul care iese din caloriferul ala si reduce debitul la minim pana se incalzeste.cat de cat.

Daca am nevoie totusi sa dezaburesc sau mai stiu eu ce trebuie sa setez la minim 3 ventilatorul si atunci baga indiferent de temperatura.

Am AC normal, nu am clima.

 

Link to comment
Share on other sites

Salutari,

 

E deja a 2-a zi cand ma confrunt cu aceasta problema.

Nu stiu ce sa fie, voi ce parere aveti ?

E oare bateria ? Sau sa fie bujiile ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=oE4W-i9EJVk

 

In momentul cand am pornit-o erau -8 grade, iar ieri a avut exact aceleasi simptome si erau -7.5.

Nicio idee ce ar putea fi din cele suspectate de mine ? Rog pe cineva cu experienta sa-mi dea un sfat. Ce credeti ca e dupa sunet ?

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor ,

O mica intrebare : ieri am pus masina (320 td 150 cp) 2002 pe tester insa nu arata nicio o eroare legata de bujii , relee sau alte chestii legate de pornire . Exista posibilitatea ca totusi sa fie problema cu bujiile sau releul de bujii pentru ca nu mai porneste chiar "normal" la -12 -15 grade?

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor ,

O mica intrebare : ieri am pus masina (320 td 150 cp) 2002 pe tester insa nu arata nicio o eroare legata de bujii , relee sau alte chestii legate de pornire . Exista posibilitatea ca totusi sa fie problema cu bujiile sau releul de bujii pentru ca nu mai porneste chiar "normal" la -12 -15 grade?

 

bateria :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Interesanta informatia. Ai o sursa ceva ca eu am tot cautat despre subiectul asta fara succes?

Am mai cautat si eu, si adevarul este mai complicat. In PDF despre IKHA de E32 scrie ca:

- sub 30 de grade nu functioneaza pompa de circulatie de antigel prin calorifer (cap.5.8)

- IHKA regleaza viteza de aeroterma mai mica cand antigel e rece: 3V la <20grade in loc de 4,5V la >50grade cand reglaj de debit e pe prima treapta. (cap.5.5)

 

Probabil sa gaseste informatie si pentru alte modele, incearca e google 'ihka pdf' si variante.

 

Link: http://www.e38.org/e32/klimaautomatik.pdf

 

Documentel este despre IHKA sau clima cu 2 zone cum a fost in E32 si E34.

Documentul e foarte detailat, e interesant la ce s-au gandint ingineri cand au conceput sistem asta. A fost prima clima automata daca tin minte bine.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Am mai cautat si eu, si adevarul este mai complicat. In PDF despre IKHA de E32 scrie ca:

- sub 30 de grade nu functioneaza pompa de circulatie de antigel prin calorifer (cap.5.8)

- IHKA regleaza viteza de aeroterma mai mica cand antigel e rece: 3V la <20grade in loc de 4,5V la >50grade cand reglaj de debit e pe prima treapta. (cap.5.5)

 

Probabil sa gaseste informatie si pentru alte modele, incearca e google 'ihka pdf' si variante.

 

Link: http://www.e38.org/e32/klimaautomatik.pdf

 

Documentel este despre IHKA sau clima cu 2 zone cum a fost in E32 si E34.

Documentul e foarte detailat, e interesant la ce s-au gandint ingineri cand au conceput sistem asta. A fost prima clima automata daca tin minte bine.

 

Multumesc pentru lamuriri, din pacate documentul respectiv e in germana dar am sa mai caut si eu documentatie.

Link to comment
Share on other sites

la -20 am pornit-o la prima cheie, 320d din 2000, de mentionat ca bateria am avut-o in casa pe frigul asta ca altfel nu vrea sa mai faca serviciu, un bosch de 70a de vreo 5 ani, mai mare mi-a fost mirarea ca nu a congelet motorina , sper sa fiu de vreun ajutor Edited by sebilica 73
Link to comment
Share on other sites

Mersi de raspuns, am sa astept sa vad daca tu iti rezolvi problema prin inlocuirea acelui releu. Oricum probabil ca o sa il demontez si eu si am sa il duc la un electrician sa masoare parametri (ma gandesc ca stie ce trebuie sa faca) ... ai nevoie doar de un ohmmetru sau ce o fi, nu?

 

 

Nu ai pentru ce, dupa ce am schimbat releul, masina avea 24 de ore de cand statea afara, drept e ca nu a fost atat de frig, foarte probabil ca Marti, Miercuri sa o simt din nou cum porneste cand va fi frig - 15 - 20, dupa ce am schimbat releul a luat-o la sfert de cheie, ieri dimineata erau cam 3 grade, la fel a pornit foarte usor, o sa cobor si azi sa vedem cum porneste .... dar nu cred ca o sa-mi dau seama pt ca este destul de cald!

 

 

te tin la curent!

Link to comment
Share on other sites

La mine pornirea mai grea la peste -15 grade a fost rezolvata prin schimbarea motorinei din normala in aditivata - 20 grade.Inainte dupa ce pornea la -15 grade facea toate zgomotele posibile +nor mare de fum.Cred ca cel mai probabil ingheta motorina in ia.Recomand tuturor motorina aditivata de -20 grade.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.