Jump to content

E46 Clutch delay valve/ Clutch lock valve


Cream

Recommended Posts

Salutare,

 

Am deschis acest topic pentru ca n-am gasit nimic similar pe acest forum si sincer mi se pare ca ar trebui sa apara la rubrica de DIY. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

 

Acum 2 luni mi-am adus din germania un E46 330xi. Trec peste detaliile nerelevante si ma opresc la o operatiune in service care am facut-o acum 2 zile si in urma careia am plecat fericit. Este vorba de scoaterea unei valve (a se vedea in imaginile atasate, piesa cu nr. 15) din circuitul hidraulic al ambreiajului. Impropriu spus valva, mai degraba un reductor care totusi are consecinte drastice in conducerea masinii. Inca de la inceput mi s-a parut ca e ceva in neregula cu ambreiajul si anume faptul ca nu puteam sa-l controlez atat de bine ca la masinile precedente, una din ele fiind un E36 318is coupe. Aveam senzatia ca e intr-un fel semiautomat, cuplarea nu se facea in raport cu apasarea pedalei cum ar fi fost normal. Unul din motive este valva amintita mai sus care are rolul de a impiedica cuplarea directa a ambreiajului daca pedala este lasata brusc, pentru "protectia transmisiei", in detrimentul ambreiajului. Sincer eu o gasesc o mizerie ingalata care diminueaza feeling-ul de cutie manuala. In plus de asta nici nu putea fi vorba de un clutch dump la 3500rpm, incercarile sondandu-se cu incingerea exagerata a ambreiajului din cauza patinarii excesive si deci scurtarea dramatica a vietii acestuia. Nu zic ca e o manevra pe care s-o faci mereu, mai nasol este sa n-o poti face atunci cand vrei, mai ales cand traiesti sub sloganul "Ultimate driving Machine".

 

Intr-o luna de zile m-am mai obisnuit cu el insa eram convins ca ceva nu e in regula. Va spun sincer ca e o diferenta notabila dupa ce am scos-o. Operatiunea dureaza intre 15 si 20 de minute si cu instructiunile de rigoare o poate face si un copil de 10 ani. Ideea e ca partul respectiv nu este pe toate masinile, iar cei care si-au luat masini sh au o sansa sa fi fost deja scoasa. Poate gresesc dar in cazul meu cred ca a fost o miscare inspirata mai ales ca este vorba de scoaterea unei piese si nu de adaugarea alteia sau schimbarea cu una noua. Parca am alta masina :blink:

 

Un tutorial excelent se poate gasi la:

 

http://www.bmw325i.net/cdv_removal.shtml

 

Ce parere aveti?

post-520-1159977328_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Citisem despre asa ceva... interesant.

135789[/snapback]

 

 

Si eu am citit o gramada...dar sapt. asta chiar mi-am luat inima'n dinti si-am facut traznaia...am mai incercat odata dar n-au vrut aia de la service sa mi-o scoata....explicatii gen...daca ei au gandit-o asa crezi ca suntem noi mai destepti s-o scoatem?! :blink:

Le-or nimici astia de-a valma si vor sa scuteasca din return-uri...ca deh...ambreiajul e consumabil, transmisia nu e...asteptam un post de la Bavaria :)

Link to comment
Share on other sites

Super misto asta

Stii cumva daca se aplica si la e46, diesel...am un drum la mecanic zilele astea si i-as da de lucru putzin...o sa fie challenging si pentru creieru' lui...vreau sa il pun putin pe foc si sa-i zic ca vreau sa elimin complet o piesa...ce moaca o sa faca...abia ashtept :blink: :)

i-am mai dus schitze, scheme de aici de pe forum si desi n-a zis nimic, i-am citit pe fatza mirarea...."ia uite domle, stiu si altzii si nu-s mecanici" :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Super misto asta

Stii cumva daca se aplica si la e46, diesel...

 

 

Da, eu stiu ca e la toate E46-urile...iar la diesel e cuplu si mai mare...ma rog, poti sa te uiti la

 

http://www.realoem.com/bmw

 

...sau te uiti sub ea si vezi daca o ai :)

tindsa cred pina la urma piesa de care zici este vinovata de acea .trepidatie.eu am schimbat tot ambreajul si mi se pare ca parca ambreajul nu asculta exact pedala mai xact trepidatia nu mai esre chiar asa violenta si trebuie sa fiu foarte atent cupedala de ambreaj daca dau putin mai repede la pedala maore motoru ,am mers cu un 316 i si totule perfect adica masina pleaca foare lin nu trebui sa fiu atent deloc la debraere . daca scoti acel reductor conducta de lichie se infileteaza normal fara nici o adaptare unde se aflaexact acel reductor pe pompade ambreaj de la pedala

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

am fost azi la mecanic.. sa incerc sa dau cdv-ul jos si cand ajung acolo sub masina ... constat ca nu am cdv !!! http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/u/10.png cdv-ul fiind nr 21 ... am dat jos complect furtunul ... nr 12 ... si am constatat ca nr 12 intra direct in nr 14 fara sa fie intre ele cdv-ul idiot...

 

dar problema mea e ca ... nu pot sa o tin la 4000 rpm si sai dau drumu... pt ca imi taie elanu automat ... parca ar da in nas .... oare de ce? mai are bmw-ul ceva sistem ? antiderapaj ? <_<

Link to comment
Share on other sites

daca ai motor mic si gume mari e aproape normal, inceraca totusi sa il patinezi spre capatul cursei si vei reusi sa rupi aderenta <_< si ar trebui sa pleci de undeva de la 3500 la cat e cuplul maxim si sa o urci in sus.

 

 

mda... am gume de 235.50.r17.... is prea mari pt motorashu asta micutz.. eh... asta e ... macar acuma stiu ca nu am cdv... si ca va trebuii sa schimb motorul ca sa am performante mai bune.... totusi... ce sa ceri dintrun 1.6 8 valve ... nai ce !

Link to comment
Share on other sites

Gasiti aici mai multe. Eu am dat-o jos si simt diferenta. E mai usor sa conduci sport, fara sa-ti dea in nas cand schimbi treptele. Si chiar daca nu mergi sport, tot se simte mai confortabil.

 

mda... am gume de 235.50.r17.... is prea mari pt motorashu asta micutz.. eh... asta e ... macar acuma stiu ca nu am cdv... si ca va trebuii sa schimb motorul ca sa am performante mai bune.... totusi... ce sa ceri dintrun 1.6 8 valve ... nai ce !

Tu ai roti de 17 pe motor de 1.6? Eu nu am vrut sa-mi pun 17 nici pe 1.9

Link to comment
Share on other sites

actualizare :

 

o aerisit bine mecanicul conducta de ambreiaj ... si a constatat... ca era foarte multa mizerie... care impiedica lichidul sa curca liber si usor prin conducte... mi-a spus ca numa negru ca uleiul de motor o iesit de pe conducta.... drept urmare... am scoso la un testdrive... si ca sa vezi... exact cu spun toti pe toate forumurile... E CA SI CUM AI AVEA CU TOTUL ALTA MASINA ! <_<....

simt ambreiajul mult mai bine.... desii nu aveam cdv inainte... era ca si cum as avea .. din cauza depunerilor de pe tzeava...

 

Scoatetiva cdv-ul ! merita ! :)

 

Gasiti aici mai multe. Eu am dat-o jos si simt diferenta. E mai usor sa conduci sport, fara sa-ti dea in nas cand schimbi treptele. Si chiar daca nu mergi sport, tot se simte mai confortabil.

 

mda... am gume de 235.50.r17.... is prea mari pt motorashu asta micutz.. eh... asta e ... macar acuma stiu ca nu am cdv... si ca va trebuii sa schimb motorul ca sa am performante mai bune.... totusi... ce sa ceri dintrun 1.6 8 valve ... nai ce !

Tu ai roti de 17 pe motor de 1.6? Eu nu am vrut sa-mi pun 17 nici pe 1.9

 

 

mda... pai eu nu vreau prea multe performante... vreau doar sa arate frumos... sa stii ca am stat vreo 3 luni cu cele de 15 toli cu 195/60 dunlop de iarna...si mi se pareau total gresite pt drumurile proaste... nu cu gropi adanci... dar denivelate... mie imi plac cum se comporta astea de 235 ... masina e mult mai rigida si mai stabila in curbe... pleaca mai greu de pe loc ceea cei drept :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.