Jump to content

Tremurat plecare de pe loc


vidoq

Recommended Posts

Nu am stat sa citesc tot topicul dar s-a desprins o idee dupa ce am inteles comportamentul masinii.

 

Daca la rece nu face si la cald face atunci poate fi o cauza de management al motorului, ceea ce nu cred ca e sau alta dinamica.

 

Bun, dinamica. Deci piese in miscare. Ce piese avem in miscare?

Acele piese in miscare se dilata la caldura si capata sau lasa la ceva un joc care produce acele mici dezechilibre, tremurici.

 

Pentru ca nu cunosc exact ce volant e pe masina, daca are arbore de echilibrare sau nu, etc, nu vreau sa ma lansez in verdicte dar poate ce am scris mai sus ajuta la stabilirea cauzei finale ca sa spun asa.

 

Totusi, nu te arunca la inlocuit pana cand nu esti aproape sigur ce e. Sa o iei pe bajbaite poate fi foarte neeconomic si cu mancare de timp aiurea.

Mai bine las-o sa se mai concretizeze/agraveze si poate atunci se vede/simte mai clar ce e.

Link to comment
Share on other sites

Nu am stat sa citesc tot topicul dar s-a desprins o idee dupa ce am inteles comportamentul masinii.

 

Daca la rece nu face si la cald face atunci poate fi o cauza de management al motorului, ceea ce nu cred ca e sau alta dinamica.

 

Bun, dinamica. Deci piese in miscare. Ce piese avem in miscare?

Acele piese in miscare se dilata la caldura si capata sau lasa la ceva un joc care produce acele mici dezechilibre, tremurici.

 

Pentru ca nu cunosc exact ce volant e pe masina, daca are arbore de echilibrare sau nu, etc, nu vreau sa ma lansez in verdicte dar poate ce am scris mai sus ajuta la stabilirea cauzei finale ca sa spun asa.

 

Totusi, nu te arunca la inlocuit pana cand nu esti aproape sigur ce e. Sa o iei pe bajbaite poate fi foarte neeconomic si cu mancare de timp aiurea.

Mai bine las-o sa se mai concretizeze/agraveze si poate atunci se vede/simte mai clar ce e.

Da , oricum mai stau pentru ca nu face mereu. Pot sa merg si 1-2 ore cu ea si sa nu faca nimic. Si nici atunci cand face nu e foarte pronuntat. Va multumesc de sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Masina are urmatoarele simptome:

- apare vibratie la plecare de pe loc (nu intotdeauna), doar cand masina este calda

- nici o vibratie in alte trepte de viteza sau la schimbarea lor, in mers (nu cred ca sunt probleme cu ambreiajul, nu a patinat niciodata)

- la relanti motorul are un tremurat usor mai pronuntat (am comparat cu alt motor), dar am avut si eroare de EGR

 

Tinand cont de ultimul simptom (posibil sa-l elimin cu schimbarea EGR), sa incep verificarile cu tampoanele de motor, cutie, etc. sau focalizez doar pe volanta?

 

Intrebare: volanta poate sa genereze vibratii ale motorului la relanti?

Edited by Laurg
Link to comment
Share on other sites

noi nu vorbim de cazurile rare. asa am putea vorbi mult si bine despre o masina ca bmw-ul cum de i s-a rupt distributia pe lant la 150 mii km reali. astea sunt raritati.

 

Si ok inteleg sa fie tampon cum zici tu dar cum de nu face la rece nimic si face numai dupa ce masina este "frecata", asta nu inteleg eu si tot de aici trag concluzia ca daca masina are km reali nu ar trebui sa te lase nici tampon, nici ambreaj sau volanta.

Nu uitati ca o masina diesel este facuta ca pe treapta 1 sa plece singura desi ff putini fac asta iar plecatul cu scart mai tarziu sau mai devreme te va costa un nou kit volanta-ambreaj.

 

+1,Dani3lll, tocmai asta e treaba,multi cred ca daca au un diesel de 2,0d sau mai stiu eu cat, se cred deja in m3,dieselul e bun la consum si cam atat nu e de plecari in forta ,scartait sau mai stiu eu ce,mai e ceva nu conteaza cati km are,depinde cum o conduci,cum este expluatata masina s.a.m.d.p.

Link to comment
Share on other sites

+1,Dani3lll, tocmai asta e treaba,multi cred ca daca au un diesel de 2,0d sau mai stiu eu cat, se cred deja in m3,dieselul e bun la consum si cam atat nu e de plecari in forta ,scartait sau mai stiu eu ce,mai e ceva nu conteaza cati km are,depinde cum o conduci,cum este expluatata masina s.a.m.d.p.

 

 

Aceeasi parere o am si eu! N-am plecat si nu cred ca voi pleca cu scartz cu al meu diesel! Poate cu altul care nu-I al meu, poate c-as incerca! Treapta 1 este doar sa pleci de pe loc! Eu urc doar pana in 2000rpm, rar de tot pe la 2500 in prima treapta! Evident ca la scartzuri din astea ori alte gogosele pui o presiune foarte mare pe ambreiaj! Nici eu nu vad un diesel potrivit pentru chestii din astea bruste! Pentru astea, un benzinar este cel mai potrivit! O viteza mai ridicata evident ca-i alta treaba! Sa nu mai pomenesc de preturile pieselor pentru aceste componente, gen volanta, turbine, etc ma fac sa stau cuminte!

Link to comment
Share on other sites

Masina are urmatoarele simptome:

- apare vibratie la plecare de pe loc (nu intotdeauna), doar cand masina este calda

- nici o vibratie in alte trepte de viteza sau la schimbarea lor, in mers (nu cred ca sunt probleme cu ambreiajul, nu a patinat niciodata)

- la relanti motorul are un tremurat usor mai pronuntat (am comparat cu alt motor), dar am avut si eroare de EGR

 

Tinand cont de ultimul simptom (posibil sa-l elimin cu schimbarea EGR), sa incep verificarile cu tampoanele de motor, cutie, etc. sau focalizez doar pe volanta?

 

Intrebare: volanta poate sa genereze vibratii ale motorului la relanti?

 

Intrebare: volanta poate sa genereze vibratii ale motorului la relanti?

 

2nd. Tremuratul, la plecare de pe loc la cald, nu poate fi generat si de discul de ambreiaj uzat?

 

Tnx

Link to comment
Share on other sites

Volantul poate genera vibratii. Tocmai de aia ar fi bine de stiu de care ai la masina.

 

Tremuratul la plecare de pe loc, fie cald sau rece nu e de la disc uzat. De la discul uzat iti patineaza si cam atat.

 

 

Incearca sa pleci de pe loc cu treapta a doua si spune-mi daca tremuratul e si mai puternic ;)

Link to comment
Share on other sites

Intrebare: volanta poate sa genereze vibratii ale motorului la relanti?

 

vibratiile alea la relantii e posibil sa vina si la de alimentare, de la injectoare, nu neaparat de la volanta. depinde cum vibreaza.

 

2nd. Tremuratul, la plecare de pe loc la cald, nu poate fi generat si de discul de ambreiaj uzat?

 

Tnx

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Volantul poate genera vibratii. Tocmai de aia ar fi bine de stiu de care ai la masina.

 

Tremuratul la plecare de pe loc, fie cald sau rece nu e de la disc uzat. De la discul uzat iti patineaza si cam atat.

 

Incearca sa pleci de pe loc cu treapta a doua si spune-mi daca tremuratul e si mai puternic ;)

 

Este vorba de volanta cu masa dubla (N47D20C, 2009).

 

Scuze ca insist, dar incerc sa inteleg fenomenul:

 

Ce inseamna uzura la volanta? Cum se genereaza aceste trepidatii la plecare de pe loc?

Tnx

Edited by Laurg
Link to comment
Share on other sites

Volantul bimasic e conceput chiar pentru a prelua tremuratul si oscilatiile care apar dinspre motor inspre transmisie.

In timp apar uzuri la piesele in miscare si astfel, la cald, jocurile cresc si apar acele trepidatii.

Totusi, volantul nu se incalzeste intr-un interval de timp foarte scurt asa ca trebuie sa-l mai observi ca si comportament.

Iarna facea?

Link to comment
Share on other sites

Volantul bimasic e conceput chiar pentru a prelua tremuratul si oscilatiile care apar dinspre motor inspre transmisie.

In timp apar uzuri la piesele in miscare si astfel, la cald, jocurile cresc si apar acele trepidatii.

Totusi, volantul nu se incalzeste intr-un interval de timp foarte scurt asa ca trebuie sa-l mai observi ca si comportament.

Iarna facea?

 

Masina o am de 2 luni.

Trepidatiile apar doar la plecare de pe loc in oras, dupa ce se incalzeste bine masina, deci sunt favorizate si de temp. mai mare de afara.

Exista un mod de conducere care favorizeaza aceasta uzura a volantei? Plecarea sub-turata de pe loc sau supra-turata? Ambele?

Din ce am constatat cuplul dezvoltat de motor la plecare (turatii reduse) nu este f.mare, ca sa nu zic insuficient, pt o masina de 1.6 tone la gol.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut

 

Kit ambreaj si volanta cu masa dubla schimbate acum 1 an, aprox 20 k km de utilizare mai mult decat normala. De schimbat le-am schimbat nu ca ar fi fost cazul ci fiindca avea un soc la debraiere si s-a considerat ca de la volanta ar fi (nu a fost :( ). De cateva zile trepideaza la plecarea de pe loc la rece pana se incalzeste volanta si ambreiajul (nu neaparat motorul) si asta in ultima parte a cursei pedalei. Daca ridic piciorul mai brusc sau daca turez mai mult decat normal vibratia este foarte scurta sau absenta. Sa fi picat volanta sau este altceva? Dupa ce se incalzeste nu mai vibreaza deloc.

Multumesc.

Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

Se prea poate... Nu ai garantie? Da-le cu ele in cap!

cica pentru piesele de uzura garantia consta in demontare, trimitere la producator, evaluare, si oricum au sa ma scoata pe mine "vinovat". este de durata si cam fara rezultate...

 

Cand pornesti - opresti motorul cum se manifista?

normal, fara vibratii sau zgomote nefiresti...sper sa fie "murdara" volanta. am sa patinez nitel ambreiajul sa vad ce se va intampla. ma intreb: nu se gaseste volanta clasica si ambreiaj cu arcuri pentru 320? un amic a inlocuit volanta dubla cu una clasica la un Peugeot si este totul ok...

Link to comment
Share on other sites

Si eu am patit-o la fel cu trepidatiile la plecarea de pe loc cand era rece masina, le-am dat in cap cu ea iar ei au preluat costurile reparatiei: 1200ââÂŹ fara manopera, eu platind 10% din suma, plus TVA-ul german adica 150ââÂŹ.
Link to comment
Share on other sites

sal, deci nu sunt numai eu nebun. am schimbat si eu volanta si ambreiaj acu vreo 25 k. ( cam 6 luni. ) tot asa, trepida la pornire de pe loc. trepidatiile au disparut, ambreiajul prinde acum mai sus, dar am inteles ca e cu reglare automata.

partea interesanta e ca am simtit de vreo 2,3 ori in ultima vreme la porniri din panta aceleasi trepidatii. sper ca nu inceapa iar volanta, ca ma supar.

tocmai ce am schimbat in garantie o bieleta ( nu OEM ) , care dupa 6 luni era praf. si circul in mare parte pe drumuri bune.

 

btw, mi-a si confirmat un mecanic, ca volantele noi nu mai tin nici pe departe cat cele originale cu care a venit masina.

Link to comment
Share on other sites

btw, mi-a si confirmat un mecanic, ca volantele noi nu mai tin nici pe departe cat cele originale cu care a venit masina.

Mi-a mai zis si mie un tartan de mecanic, ca ce-mi trebuie mie sa schimb lichidul de frana, ca nu se compara asta nou cu cel cu care vine masina din fabrica... lol ce idiot. Nu trebuie sa luam de bune toate sfaturile asa-zisilor mecanici. Daca ar fi un inginer mecanic,ceva, as mai zice.

Link to comment
Share on other sites

Salutare

Si eu am avut problema cu tremuratul la plecarea de pe loc, cu motorul rece. Ba mai mult, la pornirile din rampa, chiar si cu motorul cald, tremura si mai tare... Intamplarea a facut sa am o problema cu teava de la intercooler - s-a constatat ca nu era perfect etansa, in zona senzorului, motiv pt care a trebuit schimbata teava cu totul. De cand am schimbat teava, nu mai am problema cu tremuratul, nici macar la plecare de pe loc pe cele mai abrupte rampe (tocmai am vizitat si Transalpina). In plus, am observat o imbunatatire semnificativa a demarajului masinii, deci sunt sigur ca masina pierdea putere din cauza tevii pe care am schimbat-o.

Deci, inainte de a schimba volanta, ambreiajul, etc., verificati etanseitatea pe tot circuitul - nu va costa mai nimic...

Mentionez ca problema cu etanseitatea am detectat-o foarte greu, prima simmptoma a fost aparitia unor pete de ulei pe coloana de directie

Link to comment
Share on other sites

Salutare

Si eu am avut problema cu tremuratul la plecarea de pe loc, cu motorul rece. Ba mai mult, la pornirile din rampa, chiar si cu motorul cald, tremura si mai tare... Intamplarea a facut sa am o problema cu teava de la intercooler - s-a constatat ca nu era perfect etansa, in zona senzorului, motiv pt care a trebuit schimbata teava cu totul. De cand am schimbat teava, nu mai am problema cu tremuratul, nici macar la plecare de pe loc pe cele mai abrupte rampe (tocmai am vizitat si Transalpina). In plus, am observat o imbunatatire semnificativa a demarajului masinii, deci sunt sigur ca masina pierdea putere din cauza tevii pe care am schimbat-o.

Deci, inainte de a schimba volanta, ambreiajul, etc., verificati etanseitatea pe tot circuitul - nu va costa mai nimic...

Mentionez ca problema cu etanseitatea am detectat-o foarte greu, prima simmptoma a fost aparitia unor pete de ulei pe coloana de directie

 

 

Ce treaba are pula cu ficatul? Asta asa, ca s-o luam pe româneste...

 

E vorba de cu totul altceva aici, trepidatii ale masinii/cardanului provocate de volanta... sunt ca niste smucituri care se manifesta in special la rece, dar si la cald in aglomeratii, si numai la plecarea de pe loc. Tie iti pierdea presiune pe la intercooler, e alta mancare de pește acolo.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are pula cu ficatul? Asta asa, ca s-o luam pe româneste...

 

E vorba de cu totul altceva aici, trepidatii ale masinii/cardanului provocate de volanta... sunt ca niste smucituri care se manifesta in special la rece, dar si la cald in aglomeratii, si numai la plecarea de pe loc. Tie iti pierdea presiune pe la intercooler, e alta mancare de pește acolo.

 

Ce are pula cu ficatul? Daca nu ti se mai scoala, probabil degeaba mai ai ficatul... si invers... :D

 

Ideea este ca atunci cand motorul nu are putere destula, trepideaza la pornirea de pe loc. De ex., daca incerci sa pornesti in panta cu o masina mai slabuta fara sa apesi acceleratia (din ambreiaj), masina va trepida, se va smuci, etc. De cand am schimbat teava, pot porni din panta, chiar si fara sa apas pedala de acceleratie... Inainte, imi trepida chiar si la pornirea normala de la semafor, pe suprafata plana.

 

In fine, am vrut si eu sa imi povestesc experienta, cu gandul ca poate reusesc si eu sa ajut pe cativa de pe acest forum, sa nu cheltuie bani si energie aiurea... Nu stiu de ce trebuie sa te ratoiesti la mine...

O zi faina tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.