Jump to content

bmw 320 d termostat stricat ...riscuri?


17rdu

Recommended Posts

@ cristiansan7 acul sta la 90 de grade insa temperatura digitala este in jur de 79-81 . (in meniul "secret" cum ii spun unii - tinut apasat butonul din stanga de la ceasuri , pus cheia in pozitia unu , apasat pe buton pana la meniul 19 , asteptat o secunda pana apare off , apasat din nou pana la submeniul 7 - temperatura motorului)
Link to comment
Share on other sites

se pierde tot antigelul?...off abia ce l-am schimbat in toamna... :angry:

Nu se pierde tot antigelul , doar 1 litru maxim 2 !

 

@ cristiansan7 acul sta la 90 de grade insa temperatura digitala este in jur de 79-81 . (in meniul "secret" cum ii spun unii - tinut apasat butonul din stanga de la ceasuri , pus cheia in pozitia unu , apasat pe buton pana la meniul 19 , asteptat o secunda pana apare off , apasat din nou pana la submeniul 7 - temperatura motorului)

Cred ca exagerezi cu meniurile alea ! Normal ca nu o sa fia antigelul fix tot timpul la 90 de grade 1

Link to comment
Share on other sites

salut,am schimbat termostatul de apa deoarece aveam probleme cu apa..se blocase pe deschis(cred) fiindca ajungea apa f greu la jumatate...acum dupa ce l-am schimbat ajunge apa relativ repede la jumatate ..dak merg prin oras..in afara ..dak merg mai tare sta la 90 dak nuu mai accelerez o portiune sau merg cu viteza mai mik ,scade undeva pe la 70-75...sa fie oare termostatul egr?
Link to comment
Share on other sites

cat a costat termostatul?

 

210 lei-termostat apa behr.......ala egr..stiu k e vreo 70lei

 

termostatul de apa care era pe masina si pe care l-am schimbat.......am incercat sa suflu prin el....dak suflu pe o parte opune rezistenta...nu iese aer deloc.....dar dak suflu din partea opusa Nu opune deloc rezistenta.....asa trebuie...oare sa fie si ala bun si l-am schimbat degeaba...poate trebuia sa-l schimb doar pe ala egr?

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat amandoua termostate.

Termostat egr-80 roni

Termostat apa oem-196 roni

Eu am schimbat azi termostatul EGR dupa ce l-am demontat in prealabil.Era stricat,am suflat prin el si aerul trecea cu usurinta.

Simptomele cand nu merge termostatul egr la mine erau urmatoarele:in oras cand circulam,apa se ridica pana la nivelul de 90 grade si ramanea acolo iar daca plecam cu masina din localitate la drum intins,acul cobora undeva la 60 de grade.In seara asta am facut un drum pana la Galati si pe tot parcursul drumului acul a ramas constant la 90 grade deci functioneaza. :)

Termostatul de apa il voi schimba la vara,odata cu antigelul...sper sa ma tina asta pana atunci :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat amandoua termostate.

Termostat egr-80 roni

Termostat apa oem-196 roni

Eu am schimbat azi termostatul EGR dupa ce l-am demontat in prealabil.Era stricat,am suflat prin el si aerul trecea cu usurinta.

Simptomele cand nu merge termostatul egr la mine erau urmatoarele:in oras cand circulam,apa se ridica pana la nivelul de 90 grade si ramanea acolo iar daca plecam cu masina din localitate la drum intins,acul cobora undeva la 60 de grade.In seara asta am facut un drum pana la Galati si pe tot parcursul drumului acul a ramas constant la 90 grade deci functioneaza. :)

Termostatul de apa il voi schimba la vara,odata cu antigelul...sper sa ma tina asta pana atunci :hmm:

 

 

@535i- si masina mea prezinta aceleasi simptome ca si a ta inainte de schimbarea termostatului EGR in sensul ca in oras daca circul la o temperatura exterioara de aprox. 0 grade in aprox 2-3 km acul apei ajunge la temperatura optima 90 grade si ramane acolo insa in afara localitatii temperatura apei este undeva la limita superioara a gradatiei albastre. Te rog sa imi spui daca este greu de inlocuit termostatul EGR, daca se pierde lichid si daca este necesar sa ma duc la un mecanic sau daca pot face chiar eu inlocuirea.

 

merci mult!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@535i- si masina mea prezinta aceleasi simptome ca si a ta inainte de schimbarea termostatului EGR in sensul ca in oras daca circul la o temperatura exterioara de aprox. 0 grade in aprox 2-3 km acul apei ajunge la temperatura optima 90 grade si ramane acolo insa in afara localitatii temperatura apei este undeva la limita superioara a gradatiei albastre. Te rog sa imi spui daca este greu de inlocuit termostatul EGR, daca se pierde lichid si daca este necesar sa ma duc la un mecanic sau daca pot face chiar eu inlocuirea.

 

merci mult!

 

 

poti schimba si tu termostatul EGR dar nu cred ca e doar ala din ce spui

ai grija sa nu rupi o-ringul cand il scoti pe cel vechi si ai grija sa faci aerisirea corecta dupa schimb si completare cu lichid de racire

Link to comment
Share on other sites

@535i- si masina mea prezinta aceleasi simptome ca si a ta inainte de schimbarea termostatului EGR in sensul ca in oras daca circul la o temperatura exterioara de aprox. 0 grade in aprox 2-3 km acul apei ajunge la temperatura optima 90 grade si ramane acolo insa in afara localitatii temperatura apei este undeva la limita superioara a gradatiei albastre. Te rog sa imi spui daca este greu de inlocuit termostatul EGR, daca se pierde lichid si daca este necesar sa ma duc la un mecanic sau daca pot face chiar eu inlocuirea.

 

merci mult!

 

 

Asa era si la mine daca circulam cu masina in oras la o temperatura exterioara pana in 0 grade acul era la temperatura de 90 grade si ramanea acolo....in schimb cand au fost -10 grade chiar si mai mult in orash temperatura apei era undeva deasupra liniei albastre.In afara localitatii acul nu ajungea la temperatura de 90 grade indiferent de cat de frig era afara...fac destul de des Focsani-Galati.

 

Termostatul Erg se afla in fata motorului,deasupra...trebuie sa dai capacul jos.

 

De schimbat termostatu Egr poti sa o faci si tu daca le ai un pic...nu e cine stie ce mare inginerie,in schimb mi se pare un pic mai greu de schimbat termostatul de apa pe care eu inca nu l-am schimbat dar va urma.

Pentru operatiune trebuie sa desfaci cele 2 coliere de la teava aia care duce la EGR,apoi desfaci cu torx de T25 furtunul ala de deasupra surubului de la termostat pentru ati face loc sa bagi tubulara de 10 sau cel mai bun ar fi un " T " de 10 .Apoi mai ai un colier la capatul opus al termostatului si gata.

Nu ai cum sa rupi o-ringul pentru ca termostatul iese afara foarte usor dupa ce vei desface cele 2 suruburi cu cap de 10.Ai grija sa nu uiti sa pui garnitura de pe cel vechi pe cel nou.

Daca motorul este rece antigel nu se pierde decat 10 picaturi si recomand sa fie rece...iar daca e cald atunci inainte de a desface termostatul trebuie sa desfaci mai intai busonul de la radiator,ala pe unde torni antigelul pentru a iesi presiunea de aer care se formeaza.

Sa nu te apuci sa desfaci termostaul sau busonul de la radiator iemediat ce ajungi acasa cu masina,trebuie lasat macar jumatate de ora sa se raceasca lichidul de racire.

 

Aerisire nu e nevoie sa faci daca faci operatiunea cand motorul este rece si oricum eu stiam ca aerisirea si-o face singur motorul chiar si atunci cand schimbi tot antigelul.

 

Imi pare rau ca nu am facut poze cand am schimbat termostatul dar din moment ce il ai pe cel nou in mana o sa-ti dai seama imediat unde se afla si cum este cu schimbarea...

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

ai ventile de aerisire atat pe tetmostatul egr car si pe vasul de expansiune :)

 

da asa e,ai ventile de aerisire,am vazut si eu dar cineva tot aici pe forum spunea asta:ca la schimbarea antigelului nu e nevoie sa faci tu aerisire pentru ca si-o face automat cand motorul merge...totodata eu asta vara am schimbat antigelul iar cei de la service cand au facut asta nu au facut decat sa-mi scoata anitigelul vechi,apoi l-au turnat pe cel nou,au lasat motorul sa mearga si au mai completat din cand in cand fara sa umble la ventilele acelea :unsure:,eu unul asa am vazut...

Link to comment
Share on other sites

da asa e,ai ventile de aerisire,am vazut si eu dar cineva tot aici pe forum spunea asta:ca la schimbarea antigelului nu e nevoie sa faci tu aerisire pentru ca si-o face automat cand motorul merge...totodata eu asta vara am schimbat antigelul iar cei de la service cand au facut asta nu au facut decat sa-mi scoata anitigelul vechi,apoi l-au turnat pe cel nou,au lasat motorul sa mearga si au mai completat din cand in cand fara sa umble la ventilele acelea :unsure:,eu unul asa am vazut...

 

in mod normal se face aerisirea instalatie pe la cele 2 ventile

poate de aia ti-a si cazut un termosat ( cel de EGR ca este pozitionat mai sus )

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

@535i- si masina mea prezinta aceleasi simptome ca si a ta inainte de schimbarea termostatului EGR in sensul ca in oras daca circul la o temperatura exterioara de aprox. 0 grade in aprox 2-3 km acul apei ajunge la temperatura optima 90 grade si ramane acolo insa in afara localitatii temperatura apei este undeva la limita superioara a gradatiei albastre. Te rog sa imi spui daca este greu de inlocuit termostatul EGR, daca se pierde lichid si daca este necesar sa ma duc la un mecanic sau daca pot face chiar eu inlocuirea.

 

merci mult!

salut. si eu am exact aceeasi problema, cu diferenta ca la mine inafara localitatii imi scade cateodata pana la 0 ... ca si cum abia as fi pornit motorul (rece). Ce vreau sa va intreb... sigur e cel de la egr sau cel de la apa? Sa nu ma apuc sa il schimb pe unu si sa fie celalalt. mersi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.