Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

in articol, jos ai niste tabele foarte clare cu ce ulei trebuie.

huritul paote fi de la cardan sau diferential daca il auzi numai in sarcina. Cardanul are un disc de de cauciuc si un rulment, verifica acolo.

Uleiul este in functie de cutie, tu probabil ca ai cutia A5S390/360. Trebuie sa cauti pe ea o eticheta va fi galbena sau verde si ai un part. no pe ea.

 

Daca este galbena cu BMW PART NUMBER 83 22 0 026 922 este uleiul TEXACO ETL 7045E, daca e verde si ai pe ea BMW PART NUMBER

83 22 0 024 359 este uleiul TEXACO ETL 8072 B

Exista si echivalenti la preturi rezonabile , unul din ele e mentionat in lista de la valvoline din articol.

Poti itreba la mica publicitate, user-ul claudiubwr sau grozadan au ulei original la pret mai rezonabi, daca vrei original

claudiubwr stiu sigur ca iti poate oferi alternative aftermarket rezonabile la pret,.una din ele e Valvoline MAxlife ATF, mai sunt si altele si de la Castrol si Mobil1..etc...

. iti trebuie si un kit de garnitura cu filtru. asta iti recomand sa iei original, au mai fost probleme cu filtre aftermarket care nu se potriveau, nu intrau in lacasul lor.

De intrat iti intra intre 6 si 8l, depinde unde faci schimbul si cad de bun e ala care efectueaza schimbul

 

 

Salut, tocmai ce am cumpĂŁrat un e46 320 d din 2003automat si as vrea sa ii schimb uleiul cutie,motor si toate filtrele ca sa fiu sigur, ca un om care are grija de mașina lui. Ca urmare a faptului ca am vĂŁzut f mulți adevarati cunoscatori si binevoitori pe acest forum o sa ĂŽndrĂŁznesc prin a va ruga sa mĂŁ lamuriti cu câte probleme:

1. Pe cutie am timbru verde si part number 83220026922, ce ulei trebuie? Sunt puțin confuz fata de postarea de mai sus.

2. Unde imi recomandati sa fac acest schimb? Eu sunt din Giurgiu dar imi este la ĂŽndemânĂŁ București.Am vorbit cu cei de la Bavaria si mi-au zis ca mĂŁ ajunge cam 12 mil cu manopera. Este mult, dar dacĂŁ mĂŁ sfatuiti ca doar așa stau cu inima impacata o sa fac sacrificiul. Am garantia ca acolo imi baga ulei compatibil si mi-l schimba pe tot? Aveți alte variante?

3. Cutia mea are 2 simptome, prima este ca la prima pornire dimineata când bag in Drive nu pleaca decât dacã accelerez vreo 15 sec.sau dacã bag de vreo 2 ori in Reverse si apoi in Drive. In Reverse nu are nici o problema. A doua problema este ca uneori se aude , nu foarte tare, un zgomot ca si cum as trece peste liniile de delimitare ( ca sa Îl citez pe un coleg) si tine aproximativ 1-2 secunde.

 

Va Multumesc tare mult pentru toate sfaturile voastre!

Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru care ai mai putea sa il faci ar fi sa verifici nivelul uleiului, daca ai defecte la cutie nu merita sa faci schimbul, sunt bani aruncati.

 

Problema dupa mine ar fi convertizorul de cuplu, normal ca dau cu presupusul :rolleyes: cine poatea sa-ti dea un diagnostic este doar un service :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru care ai mai putea sa il faci ar fi sa verifici nivelul uleiului, daca ai defecte la cutie nu merita sa faci schimbul, sunt bani aruncati.

 

Problema dupa mine ar fi convertizorul de cuplu, normal ca dau cu presupusul :rolleyes: cine poatea sa-ti dea un diagnostic este doar un service :thumbsup:

Un service recomandat aveți?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Nu.

 

Pe scurt, la o cutie automata volanta e o bucata de tabla mai groasa. Nu se uzeaza aproape niciodata. Convertizorul este prins de volanta cu 3 sau 4 suruburi, dupa caz. Convertizorul intra pe axul pompei de ulei. Pompa de ulei este primul segment dintr-o cutie automata. In timp ce convertizorul se invarte in acelasi timp cu volanta, pompa de ulei este invartita.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Inseamna ca problema mea este din alta parte. Pe scurt la plecare se aude ca si cum ar zdrangani tabla aia groasa ce e prinsa de volanta si care prinde in 3 suruburi convertizorul (E39). Am schimbat cutia din A5S360R in A5S390R pentru a rezista la cuplul motorului M57 3,0d mai bine, dar si pentru a scapa de zdranganeala respectiva. Pentru ca si eu m-am gandit ca volanta si tabla aia n-au moarte, nu le-am schimbat si totusi de acolo vine sunetul. Zici ca atinge un surub pe tabla de ma scoate din sarite.

 

Cutia veche am dato jos de pe masina si am analizato atent si nu are nici o urma in carcasa sau pe convertizor. Ce mai poate fi?

Link to comment
Share on other sites

Nu prea are cum sa faca zgomot tabla respectiva.

E posibil ca zgomotul sa provina din alta parte. Poate atinge ceva in evacuare, asta ar fi o chestie relativ uzuala.

 

Tu ai auzit zgomotele alea scoase de volant cu masa dubla de cutie manuala si probabil sunetul seamana, dar aici nu prea se poate sa fie de acolo. Nu exista arcuri, nu are masa dubla, e un sistem mult mai simplu.

Link to comment
Share on other sites

Chiar ieri am ridicat masina pe un elevator si am ascultat atent. Zgomotul vine de la volant. Am oprit motorul si cu o surubelnita lata prin locasul de vizitare am incercat sa fac parghie intre volanta si tabla ce transmite miscarea la convertizor. Am pornit motorul si nu s-a mai auzit absolut nimic pana la prima accelerare peste 2000 ture, dupa care iarasi zgomotul de surub care atinge o tabla.

 

Trebuie sa dau cutia jos iarasi sa vad exact ce este acolo. Zgomotul a aparut dupa ce am parcurs 26km pe un drum plin de gropi- Hoghizi-Fagaras.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am dat cutia jos din nou. Deja am ajuns sa ma misc la demontat si montat ca si cei din F1 care schimba rotile la masini! Toate suruburile erau stranse, cele de pe volanta aveau si pasta pe ele. Nu se vad urme precum ca ar fi atins pe undeva. Oricum schimb volanta si tabla aia.

 

Tot studiind problema, ma intreb daca nu care cumva bucsa din palierul vibrochenului provoaca zgomotul ala. Adica terminatia convertizorului intra pe palierul vibrochenului si bucsa fiind uzata se creeaza joc intre cele doua piese si de aici si sunetul. Nu am apucat sa masor cu sublerul , insa maine inainte de a monta noua volanta si tabla, masor sa vad ce cote am acolo.

 

Merci de sfaturi. Uneori conteaza foarte mult o idee.:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat cutia si se comporta exact la fel masina?

 

Da, din pacate. Aseara am montat alta volanta cu tabla si nu se mai aude nici un zgomot! Am schimbat si distantierul care vine intre cutie si blocul motor. Vechea volanta am impresia ca nu e perfect dreapta insa nu-mi mai bat capul sa o verific.

 

Multumesc mult pt. sfaturi!:drinks:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.