Jump to content

Chip tuning sau resoftare ?


aurash

Recommended Posts

Salut . Am un e46 320d din 1999 cu vreo 200 000 km la bord . As dori sa ii maresc puterea cu cativa caluti in plus . Stiti cumva ce riscuri pot aparea ?

Si in al 2`lea rand , ce imi recomandati ? chip sau resoftare ?

multumesc anticipat .

 

Eu personal iti recomand sa ii dai pace :D

Link to comment
Share on other sites

Salut . Am un e46 320d din 1999 cu vreo 200 000 km la bord . As dori sa ii maresc puterea cu cativa caluti in plus . Stiti cumva ce riscuri pot aparea ?

Si in al 2`lea rand , ce imi recomandati ? chip sau resoftare ?

multumesc anticipat .

Eu personal spun ca nu sunt nici un fel de riscuri.

Resoftare si chiptuning sunt 2 lucruri total diferite.Resoftare inseamna ca cineva care are programul original de bmw sau la reprezentantza iti rescrie softul de pe masina.Tu ai soft din 1999 si ei pot sa scrie un soft mai nou care de obicei aduce beneficii(s-a mai discutat pe forum despre resoftare,exista un topic intreg).Teoretic dupa resoftare masina merge putin mai bine,consuma mai putin....etc.Insa nu castigi nici un cal in plus.

Chiptuning-ul este o alta mancare de peste.Aici se pot modifica o serie de parametrii relativ simplu tot datorita unor programe pentru a reusi marirea de putere.Chiptuning-ul nu il face nimeni la reprezentanta,dar asta nu inseamna ca nu este un lucru benefic.Ba mai mult masina merge mai bine,consuma ceva mai putin la acelasi stil de condus si bineinteles va avea mai multi cai putere.

Bafta.

 

Poate zic o prostie dar nu este acelasi lucru chip tuning cu resoftarea ? Adica la cele ce merge chip-ul nu merge resoftarea si invers .

Merge si cip si resoftare la toate modelele de bmw si nu numai(exceptie fac probabil modelele foarte vechi la care nu se poate pune un program de diagnoza).

Edited by Zoki
Link to comment
Share on other sites

daca era asa "safe" il faceau din fabrica cu mai multi cai...

Intr-adevar parerile sunt impartite.Cine nu doreste poate sa ramana cu masina fix asa cum a facut-o fabrica in 1994,1999,2001 sau depinde fiecare din ce an are masina data fabricatiei.Chiptuning-ul nu este obligatoriu pentru nimeni.Ideea de baza este ca trebuie facut la oameni care au programe foarte bune si atunci chiar totul este safe.

Eu am facut si resoftare si nu s-a intamplat absolut nimic,doar s-au imbunatatit parametrii de functionare ai motorului,iar chiptuning am facut la aproape toate masinile pe care le-am avut si pot spune ca am fost foarte multumit.

Ca o parere personala cine vrea sa-si faca chiptuning ar trebui intai sa faca o diagnoza pentru a descoperi eventualele erori sau defectiuni,iar daca masina este intr-adevar ok,atunci se poate face linistit un chiptuning.Spun asta deoarece sunt foarte multi(majoritatea) care umbla cu tot felul de carute pe drum si vor un chiptuning ca sa mearga caruta cu viteza.Iar daca ceva "pica" dau vina pe acel chiptuning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gresit! Am facut doua masini diesel la un user de pe forum 320i e36 - George. Prima, un Ford Focus, 1.8 TDCI, de 115 cp stock, l-a facut de 145 cp si i-a marit cuplul cu 60 nm. Fara sa mareasca presiunea in turbo samd... Marirea de cuplu inseamna scaderea consumului. Masina consuma cu 1 l mai putin decat inainte, testat si plin pe plin si pe BC.

 

A doua este un Nissan Qashqai, 1.5 DCI, de la 106 CP l-a dus la 130 si i-a marit cuplul.. La fel de multumit! Pentru e46-le meu nu se merita ca e pe benzina si diferentele sunt prea mici.

Link to comment
Share on other sites

Gresit! Am facut doua masini diesel la un user de pe forum 320i e36 - George. Prima, un Ford Focus, 1.8 TDCI, de 115 cp stock, l-a facut de 145 cp si i-a marit cuplul cu 60 nm. Fara sa mareasca presiunea in turbo samd... Marirea de cuplu inseamna scaderea consumului. Masina consuma cu 1 l mai putin decat inainte, testat si plin pe plin si pe BC.

 

A doua este un Nissan Qashqai, 1.5 DCI, de la 106 CP l-a dus la 130 si i-a marit cuplul.. La fel de multumit! Pentru e46-le meu nu se merita ca e pe benzina si diferentele sunt prea mici.

Nu te contrazic in ceea ce ai spus tu dar dau un exemplu Alfa Romeo 2.4 diesel nu stiu cat are stock si nici cat are dupa chiptuning pot sa spun doar ca imi rupe franele dar consuma de sparge.

Cred ca depinde si ce chiptuning se efectueaza...

Link to comment
Share on other sites

Marirea de cuplu inseamna scaderea consumului. Masina consuma cu 1 l mai putin decat inainte, testat si plin pe plin si pe BC.

Nu poti creste cuplul din nimic :) .

Cuplul apare ca urmare a arderii combustibilului. Ca sa maresti cuplul trebuie sa maresti si cantitatea de combustibil ars = consum marit.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti creste cuplul din nimic :) .

Cuplul apare ca urmare a arderii combustibilului. Ca sa maresti cuplul trebuie sa maresti si cantitatea de combustibil ars = consum marit.

 

 

daca o parte din puterea motorului nefolosita,(gen curele de transmisie )s-ar putea transmite la diferential,atunci ar creste cuplul :)

Link to comment
Share on other sites

Mai trebuie precizat faptul ca cine face resoftare salveaza inainte softul original de pe masina si poate fi inmanat clientului pe cd.In cazul in care clientul nu este multumit de functionarea masinii din diverse motive se poate pune inapoi softul original astfel incat masina va functiona si va consuma exact ca inainte de cip.Totul se face fara a dauna in vreun fel masinii.
Link to comment
Share on other sites

Eu am cip pe masina de 5 ani si nu am avut nici o problema , asa am luat masina din germania am un e 46 an 2001 nfl 136 cai cu cip 161 adevarat ca nu am omorat masina dar cand ies din oras o mai calc . Cipul mi a fost montat de cei de la alpina germania si am inteles ca este pus pe turbo. Diferenta fata de un motor fara cip este sesizabila dar nu enorm.
Link to comment
Share on other sites

Mai trebuie precizat faptul ca cine face resoftare salveaza inainte softul original de pe masina si poate fi inmanat clientului pe cd.In cazul in care clientul nu este multumit de functionarea masinii din diverse motive se poate pune inapoi softul original astfel incat masina va functiona si va consuma exact ca inainte de cip.Totul se face fara a dauna in vreun fel masinii.

 

Asa mi s-a dat si mie pentru ambele masini resoftate

Link to comment
Share on other sites

Eu am cip pe masina de 5 ani si nu am avut nici o problema , asa am luat masina din germania am un e 46 an 2001 nfl 136 cai cu cip 161 adevarat ca nu am omorat masina dar cand ies din oras o mai calc . Cipul mi a fost montat de cei de la alpina germania si am inteles ca este pus pe turbo. Diferenta fata de un motor fara cip este sesizabila dar nu enorm.

Din cate stiu si am discutat cu cei de la Alpina, ei NU resofteaza masini/motoare! Ei vand un produs final, o masina, iar NU, tuning! Nu sunt la fel cu Schnitzer, Hammn, Hartge, sau altii.

Si, nu inteleg cume .."pus pe turbo"?? In fine...

Link to comment
Share on other sites

320D nfl resoftare?nu recomand,si eu sunt tentat de o herghelie in plus dar...200.000 de km?cam de la km astia incep problemele la E46 nfl diesel,as recomanda doar in conditiile in care este perfect intretinut,si intr-o stare tehnica ireprosabila,ori la E46 320D oricat te-ai chinui e greu sa reusesti acest lucru...poate fi doar o parere personala,dar am vazut prea multe E46 nfl
Link to comment
Share on other sites

Poate zic o prostie dar nu este acelasi lucru chip tuning cu resoftarea ? Adica la cele ce merge chip-ul nu merge resoftarea si invers .

CHIP tuning-ul este, de fapt, ...."bunica" RESOFTARII de astazi! In esenta, se intampla acelasi lucru: se modifica parametrii de functionare ai motorului cu scopul de a creste puterea si cuplul si de a modifica/imbunatati raspunsul motorului. Doar ca, in primii ani ai aparitiei calculatoarelor pe masini, nu se putea interveni asupra lor decat FIZIC, prin schimbarea unui CIP de pe placa de baza a calculatorului, cu un altul, cu parametrii modificati! De aici si denumirea de CHIP TUNING! Astazi, la masini cu calculatoare moderne si cu posibilitati multiple de interventie, NU se mai pune problema INLOCUIRII unei componente a acestuia, totul facandu-se (de obicei) prin mufa de diagnoza (OBD). Dar, termenul a ramas de ...CHIP!

 

Referitor la masina ta, eu cred ca este cam batrana si cu multi km. (e doar o parere personala; nu-ti stiu masina!). Deci, nu as interveni asupra ei, pentru ca e posibil sa cedeze ceva in timp scurt. Apoi, daca tii neaparat, este OBLIGATORIU sa-ti faci o resoftare pe dyno, pornind de la cifrele ACTUALE ale masinii.

Cu stima

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.