Jump to content

Totul (sau, ..cat mai multe) despre roti


c.sainz

Recommended Posts

Imi pare rau sa o spun, dar unii vedeti doar in fata ca si caii. Vezi mari Tunerii de BMW ( AC Schnitzer, Hamann, Hartge, Alpina etc ) cum nu mai respecta aia J-urile si ET-urile si latimea la cauciuc data de BMW, sa nu mai zic de suspensii. De aia ce mai ziceti, ca sunt si aia praf?

 

Este normal si logic, cu o janta mai lata, un ET mai mic si o suspensie sport ai mai multa stabilitate si manevrabilitate. Desigur trebuie sa umblii la Geometrie, nu poti sa le pui la intamplare pe masina, trebuie sa te joci foarte mult cu convergenta rotilor si alte detalii si totul iese ca la carte.

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau sa o spun, dar unii vedeti doar in fata ca si caii. Vezi mari Tunerii de BMW ( AC Schnitzer, Hamann, Hartge, Alpina etc ) cum nu mai respecta aia J-urile si ET-urile si latimea la cauciuc data de BMW, sa nu mai zic de suspensii. De aia ce mai ziceti, ca sunt si aia praf?

 

Este normal si logic, cu o janta mai lata, un ET mai mic si o suspensie sport ai mai multa stabilitate si manevrabilitate. Desigur trebuie sa umblii la Geometrie, nu poti sa le pui la intamplare pe masina, trebuie sa te joci foarte mult cu convergenta rotilor si alte detalii si totul iese ca la carte.

pai da, dar nu este chiar asa.

AC S, harmann, alpina nu modifica 316 i.

jantele de pe un tip de model difera si in functie de motorizare.

Link to comment
Share on other sites

Brandex.

Nu vedem precum caii dar una e de ce se discuta mai sus, alta e ce zici tu.

Atata timp cat eu am masina fara nicio modificare la motor, transmisie, electronica, cred ca cel mai bun compromis e sa las dimensiunile de roata recomandate de BMW.

 

Cand schimb toate datele problemei mi se pare firesc sa fac asa ceva dar nu ai sa vezi la tunerii adevarati pneuri intinse pe janta de parca zici ca sunt schingiuite :p

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

in plus marii tuneri modifica si suspensia si geometria, si o fac cu cap, calculata.

Nu au luat un set de pe Okazii.ro si le-au trantit pe masina. Iar ajung la exemplul lui MAx. El avea op tiune extrem de facila de a imbina frumosul cu utilul. el nu amers in extrem, jentide 17 inch au fost si sunt pe e36, se pun fara probleme, cauciucuri late cum vrea el . si vor arata exact la fel cu ce are el,numai ca trebuie cele potrivite.

Si cand pui de 18, 19, incerci sa stai cat mai aproape de circumferinta totala si respecti ET. Si in nici un caz nu pui J dupa ureche.. ala e chiar foarte periculos. El zice ca da o spaga la rar sau se duce cu alte jante, si ca la accident asigurarea nu zice nimic. Uita ce de exemplu la accident cu victime, se face expertiza tehnica si se intra la penal, plus proces de daune civile. Dintr-o prostie.

Tu imi spui ca deosebesi la o masina dinasta tunata, la ochi diferenta intre J 7.5 si 8.5 de exemplu ?

Poate ca accidentul era inevitabil si nici macar nu a fost provocat de asta. Dar nu are masina corespunzatoare tehnic. Si poc.. 2 ani cu suspendare, daune etc.

 

si faza cea mai hilara e ca el poate corecta cu o suma modica treaba asta fara sa piarda nimic la aspect.. tot de 17 incho sa fie jentile.. tot gume late, extrem de apropiate ca dimensiune etc..

 

NU am nimic cu cei care modifica, fiecare face ce vrea, dar nu o face pe siguranta si pielea altora.

 

Link to comment
Share on other sites

Pacat ca, de multe ori, raspunsurile sunt ...mai pe langa subiect!! In fine....

Incerc sa o iau pas cu pas! Deci, de ce cumpar jante mai late? (si nu sunt ieftine!! nu vb despre chinezarii). Pentru ca sa pot monta, FIZIC, anvelope mai late (care confera masinii, macar teoretic, o aderenta sporita datorita cresterii PETEI DE CONTACT cu asfaltul). Asta, in principal.

Dar, daca montez pe aceste jante late, anvelope inguste, CE am obtinut? NIMIC bun! Adica, NU am marit suprafata de contact si, ca urmare, nu beneficiez de o aderenta sporita in viraje, la franare etc. Dar, am .."obtinut" ceva: riscul mare ca aceste anvelope "chinuite" pe jante extra-late sa zboare!! Apoi, datorita SI micsorarii talonului anvelopei PLUS intinderea acesteia pe janta (nejustificata tehnic!!), "obtin" o amortizare aproape zero din partea anvelopei, socuri si vibratii in directie, suspensie, caseta directie etc. Nu mai vorbesc despre confortul sofer-pasageri!!

 

Fireste ca, daca masina e pt expozitii, poti monta aproape orice; nu se ..."simte"! Dar, daca circuli pe sosele si, mai ales, in Romania, e o problema!

Apoi, nu e cazul de certuri aici; fiecare are o parere si ...gata! Si nici nu s-a pus problema sa-i fie INTERZIS cuiva, ceva! Fiecare isi modifica masina cum vrea! Discutiile sunt PRO si CONTRA unuor anumite modificari. Pentru ca, toate au o limita si trebuie sa se incadreze in acel ..."safe tuning"!

 

Brandex, poti sa postezi o poza in care Hamann, ALpina etc intind anvelope mici pe jante super-late?

 

 

Si, mai e ceva de adaugat: toate componentele tuning din Germania (de exemplu) trebuie sa aiba certificat TUV. Incepand de la "pleoape", eleroane si pana la kit-uri eterioare si soft! La noi, deja suntem deranjati daca intreaba cineva despre o certificare a modificarilor!!! A fost necesara o lege ca sa intelegem ca ....iarna nu-i ca vara, deci TREBUIE anvelope de iarna!!

Cu stima

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

ma ajuta si pe mine cineva cu o parere ? am gasit de vanzare jante pe 17 model 116 cu ET20, 5x 120 mm, 7.5jx17h2.

am e90, am inteles ca or sa iasa cu 10 mm in afara ? oare o sa se vada bine sau urat ?

ce latime a anvelopelor s-ar recomanda ?

multumesc

Link to comment
Share on other sites

ma ajuta si pe mine cineva cu o parere ? am gasit de vanzare jante pe 17 model 116 cu ET20, 5x 120 mm, 7.5jx17h2.

am e90, am inteles ca or sa iasa cu 10 mm in afara ? oare o sa se vada bine sau urat ?

ce latime a anvelopelor s-ar recomanda ?

multumesc

 

Exista riscul sa-ti atinga in aripa pe spate. 225/45/17 Anvelopele.

Link to comment
Share on other sites

ma ajuta si pe mine cineva cu o parere ? am gasit de vanzare jante pe 17 model 116 cu ET20, 5x 120 mm, 7.5jx17h2.

am e90, am inteles ca or sa iasa cu 10 mm in afara ? oare o sa se vada bine sau urat ?

ce latime a anvelopelor s-ar recomanda ?

multumesc

Teoretic, combinatia ET 20 si latime janta de 7,5" este maxim pe care-l poti monta pe E90! (eu cred ca poti pune si 8". am incerca si era ok).

Dar prima informatie o am chiar de la Bavaria. Nu vei avea probleme! (anvelope 225 !)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tot imi caut de ceva timp jante asa ca ma leg de acest topic pentru o mana de ajutor..

am gasit asa ceva http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=393620

sunt de Z4 17x8 ET47 with a 72.5mm credeti ca ar merge frumos pe e90 ? au et-ul prea mic cumva ?

multumesc frumos

 

ET-ul este putin cam mare pentru E90, o sa intre cam mult sub aripa si nu o sa se vada bine. Tu ai nevoie de un ET in jur de 35.

Link to comment
Share on other sites

Foarte pertinent topicul si la obiect. Observ insa si aici, ca pe multe forumuri romanesti "a few against the world". Nu m-am chinuit sa postez prea des si sa ma bat cu morile de vant, am ales o cale mai avansata, insa imi place atitudinea de combatere a prostimii din partea lui c.sainz si DOMI. M-a pasionat subiectul asta referitor la roti inca de cand mi-am luat masina si am incercat sa raman in limitele agreate inca de la inceput si in acelasi timp sa inteleg ce e cu seturile de valori de pe cauciucuri/jante. Am schimbat in 3 ani aproape in jur de 7-8 seturi de roti cu dimensiuni de la 15 la 17 si mi-am format o parere clara despre ce inseamna sa ai rotile potrivite pe masina. M-au tentat, e drept, jante care iti iau ochiul, insa plasa am luat o singura data cu un set de replici de M-Contour ce aveau alt ET (mai mic) decat cel de pe E36 (41). Desi dimensiunea anvelopei de 225.45.17 era ok, ajungeau in aripa spate iar directia era greoaie. Si efectul de tramlining era mai pronuntat, desi marea majoritate spun ca doar latimea anvelopei e cea care-l produce. Tot pe 225.45.17 merg si acu si efectul e abia sesizabil.

 

In legatura cu vechimea cauciucurilor pot spune ca am mai avut o intamplare care sa ma faca sa-mi casc bine ochii la "incaltaminte". Prind un set de jante style 32 pe 17 pe ebay si-l aduc cu tot cu cauciucuri - michelin pilot sport, profil 4-5 mm. De obicei, nu ajung sa contactez telefonic vanzatorii din germania, insa pentru a pune la punct transportul rotilor a trebuit sa vorbesc cu neamtul. Nu odata mi-a zis ca gumele trebuie schimbate insa cand le-am vazut acasa, hop sus si la drum! Era toamna, temperatura pe la 10 grade... intr-un viraj ce inchidea usor, ma trezesc pe la 80-90 ca imi pleaca spatele ca pe coji de banana, fara macar sa aud vreun scartait de cauciuc sau ceva. Am fost norocos ca am ramas pe drum si nu s-a intamplat nimic, dar puteam s-o fac lata. Am inteles de ce neamtul a insistat sa-mi schimb gumele in ciuda stratului de "carne" ramas pe ele. Erau din 2001.

 

Cat despre reglarea unghiurilor, la fiecare trecere intre anvelope iarna-vara si invers se face o reglare de directie daca diferenta dintre roti e mare (195/65/15 j7 - 225/45/17 j8,5 de ex)

 

Insa situatia la noi e din pacate alta, din experientele avute pe diverse forumuri sau cu diverse persoane, alegerea jantelor e una pur "dupa gust si miros" si nicidecum dupa specificatii-dimensiuni. Nu mai zic de cauciucuri. Totodata putini stiu de semnificatia celor 3 valori de pe janta, sau mai bine zis, de existenta lor. Cati stiu ca talonul unui cauciuc este de fapt o proportie din latimea acelui cauciuc si nu o valoare directa? Cati stiu sa citeasca DOT-ul de pe un cauciuc sau stiu de existenta acestuia? Totul la noi se face lautareste, dupa ureche, din pacate si condusul.

 

Si uite asa ajungem sa fim la ceva primii in Europa: la accidente, dupa statistica oficiala din 2009. Fara sa ma laud, va spun ca pe parcursul anului 2010 am fost in dreapta a peste 3000 de soferi ai unei mari companii pe rol de instructor de conducere defensiva. Peste 3000 de soferi de toate varstele, barbati si femei (nu f multe, e drept) unii cu milioane de km efectuati, altii cu permisul luat din frica de a nu retrograda in functie, cu fix numarul de km efectuati la volanul masinii de scoala. Marea lor majoritate soferi pe masini 4x4 zi de zi in trafic. Concluzia: nivelul romanilor ca si soferi este mediocru indiferent de functia ocupata. Atat din pct de vedere al legislatiei, cunostinte tehnice cat si practica. In afara de cateva sclipiri (nu cred ca exagerez daca zic 1% intrucat din 3000 de oameni mi-i cam amintesc pe ce care au excelat de-a dreptul) avem de-a face cu lautari in de-al condusului intr-o proportie de peste 60%. Restul ar primi un "satisfacator". Si mentalitatea multora era gresita; multi sustineau ca acest curs le degradeaza stilul lor de condus. Stiu ca am deviat de la subiectul rotilor, insa am vrut sa ajung la la ceea ce DOMI sugereaza vis-a-vis de viata din Germania. Acolo totul se face cu cap si legal. In cadrul aceluiasi curs, am avut deosebita placere sa ma aflu in dreapta catorva persoane din aceeasi companie insa veniti din Austria, Germania, SUA si alte tari civilizate. Nu va puteti imagina cum acele persoane simteau masina, cum foloseau comenzile si ce cunostinte in ale sofatului aveau. TOTI! Aveam impresia ca erau alesi pe musteata de cineva. Si culmea, tot ei erau cei mai incantati si satisfacuti de acest curs. Un tip undeva la 60+ de ani mi-a spus ca merge anual la track days pe N-ring cu al sau E-klasse. De aia si eu imi doresc o tara "ca afara".

 

Din plictiseala mai deschid uneori diverse topicuri din faimosul forum al pepinierei de tuning din Romania si ma minunez cand frumos inseamna roti late, distantiere sau folie de carbon, tuning inseamna fibra de sticla, negru mat si alb perlat, xenon de 8000k si curse inseamna drift si liniute si altele de genu.

 

Nu cred ca gresesc daca spun ca rotile pt masina sunt ca o haina. La prima vedere, pot arata bine, insa calitatea si utilitatea face diferenta. Nu conteaza daca puti a transpiratie de la un tricou de plastic daca pe el scrie DG si l-ai luat poate la 1/10 din pretul lui, nu? La fel e si cu atitudinea asta "imi place cum arata, da bine pe masina"

 

Sa ma scuze cei pe care i-am lezat si sper sa nu ma intalnesc cu ei niciodata pe soselele patriei.

Link to comment
Share on other sites

Frumos scris si interesant! In plus, experienta cu anvelopele vechi ale neamtului, este elocventa pentru "vanzari avelope sh"!

Dar, nu am inteles despre ce curs de condus vorbesti? Daca faci/sustii asemenea cursuri, te rog sa postezi si pe forum. (poate in topicul "pozitia la volan" sau altul; nu am cautat).

Si, referitor la tipul de 60 de ani care se duce anual pe Nurburgring, sunt sigur ca este un sofer excelent in traficul zilnic. Plec si eu la Ring, in luna mai. O sa postez filmulete.

Cu stima

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si pe eu ma oftic cand vad ce se petrece. Practic tot ansamblul suspensiei, transmisia, electronica. toata combinatia si nebunia asta pe care unii platesc 40-50000 de euro sau mai mult se focalizeaza intr-un singur punct.. "pata de contact" .a cauciucului.

Si apoi o dai in bara exact ca tiganul la mal.. cu ET -uri fanteziste, cu gume proaste, cu geometrii dupa ureche, cu tot felul de inventii.. ca merge ..cu spaga la ITP.. cu "am facut 10k km si nici o problema..", la RAR nu verifica geometria.si ET-ul .. etc.

Practic in momentul faci un fel de utilitara dintr-o masina faimoasa pentru tinuta de drum si placerea de a conduce, ca sa nu mai vorbim de pericol public si altele..

Eu sincer ii cred pe unii ca nu simt nici o diferenta si ca "e ok" Nu toti sesizeaza diferentele subtile, din diverse motive.. si pe mine daca ma pui sa deosebesc 5 picturi abstracte sunt in pom.. Dar asta nu inseamna ca masina e in regula.. ca tu nu simti nici o diferenta. Si de multe ori asta se datotreaza si unor defectiuni tehnice sau pur si simplu nu ai nici un punct de referinta despre cum ar trebui sa mearga modelul respectiv de masina cand e pusa la punct.

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Dar, nu am inteles despre ce curs de condus vorbesti? Daca faci/sustii asemenea cursuri, te rog sa postezi si pe forum. (poate in topicul "pozitia la volan" sau altul; nu am cautat).

 

Nu voi da sfaturi pe un forum romanesc prea devreme intrucat in urmatoarele 3 post-uri se va gasi unu destept sa dea o contra dupa care va incepe un intreg tambalau. Am vazut undeva un topic unde Claudiu David explica pozitia corecta in timpul condusului si l-au luat toti la misto. Cu ce-as fi eu mai presus, un pepe-lepe de Cluj, sa ma apuc sa invat prostimea? Multi chiar la curs cand le spuneam ca au o pozitie inadecvata la condus refuzau sfaturile. Poate e gresita atitudinea mea, insa fara motive intemeiate nu mi-o voi schimba de curand.

Link to comment
Share on other sites

Hai cã nici Claudiu David nu e Dumnezeu pe pãmânt.

 

Plus cã e de-o aroganÞã rarã, l-am cunoscut personal.

 

ªi pe mine m-a corectat când am fost la un test-drive ºi m-am trezit cu el Într-un X6.

Ămi zicea sĂŁ stau ĂŽntr-o poziĂžie total aiurea.

Eu ĂŽnĂželeg cĂŁ la raliu trebuie sĂŁ stai ĂŽntr-un anumit fel, ĂŽnsĂŁ una-i strada Âşi alta-i raliul.

 

Ăn plus, la un alt test drive ne-a arĂŁtat un instructor de la M Driving School, din câte Âştiu fusese pilot Âşi director al Âşcolii, iar poziĂžia pe care ne-a recomandat-o era mult mai ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.