Jump to content

Prezon decalibrat, nu pot sa-l scot!


Recommended Posts

Zilele trecute mi-am schibat anvelopele iarna cu unele de vara. Toate bune si frumoase, baietii au montat anvelopele, echilibrat, montat roti. Ieri am incercat sa dau cu un amic roata stanga spate jos deoarece am un etrier blocat. Tipul e sofer profesionist de meserie si vede si mecanica. A desfacut cu foarte mare greutate 4 din cele 5 prezoane injurandu-i pe cei care mi-au montat rotile si precizand ca nu au pistolul de aer calibrat corespunzator. Al cincilea efectiv n-a binevoit sa se desfaca deloc. A schimbat omul 2 chei, a pus o prelungire dintr o bara metalica... in zadar. M-a trimis inapoi la cei care mi-au montat rotile. Acestia au suportat cu stoicism criticile si reprosurile mele, au incercat la randul lor sa desfaca prezonul buculcas insa in van. Dupa ce l-au decalibrat bine... au incercat cu o cheie de 16... batand bine cu un ciocan cheia pe acesta. S-a ales praful si de prezon si de cheie. Le-am spus sa inceteze pana nu-mi distrug si janta de aliaj si am plecat. Am stat si m-am gandit.... singura solutie mai la indemana pt scoaterea prezonului ar fi sa sudez un alt prezon, piulita in prelungirea celui stricat si sa ma rog ca sudura sa tina si sa reusesc sa-l desfac pe cel stricat. Probabil voi face operatia asta maine insa amicul meu imi spune ca e riscant, ca trebuie sa decuplez calculatorul masinii deoarece risc sa-l prajesc daca pun aparatul de sudura pe masina, chiar si cu bornele de la baterie date jos. E adevarat acest lucru? In alta ordine de idei... ce alte alternative as avea? E posibil totusi ca sudura sa nu tina in momentul presiunii exercitate asupra sa. Modelul de janta e cel din poza de mai jos... sudand acolo, risc s-o stric si pe aceasta?

post-51937-0-03505500-1340076307_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

si eu am avut o problema de genul asta la o masina dar cu niste antifurturi la care pierdusem cheia.

rezolvarea a fost o vulcanizare mai rasarita care avea o trusa speciala pt desfacut prezoane decalibrate si asa am rezolvat-o....m-a costat 10 lei de fiecare prezon si le-au desfacut elegant fara suduri.

sfatul meu e sa mai incerci si la alte vulcanizari inainte sa treci la astfel de solutii radicale...

Link to comment
Share on other sites

Dai gauri succesive in el ( de la 5mm pana la 10-13) dar adanci doar cat "palaria" surubului pana aceasta cedeaza iar apoi scoti partea filetata cu o cheie de tevi, trebuie sa mai ramana cel putin 1cm afara, grosimea jantei; daca nu in cea din urma gaurit si facut filet invers ( exista truse speciale cu tarozi pe invers). Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Foarte adevarat. La gaurirea prezonului m-am gandit si eu. Pana ii "tai" capatul hexagonal. Apoi partea filetata iese usor.

In acest fel nu atingi janta. Doar ca necesita multa rabdare, prezonul fiind destul de tratat.

Link to comment
Share on other sites

Daca scoti bornele de la baterie nu risti sa arzi nimic. Tu practic cand sudezi, curentul se transmite mai departe prin intermediul caroseriei, deci se transmite la -. Dar daca nu ai borna + cuplata, ai circuit deschis si nu se intampla nimic.
Link to comment
Share on other sites

Exista la vulcanizari nishte tubulare cu zimti pe interior inclinati in asa mod incat se infig in metalul prezonului, iar atunci cand se incearca desurubarea se intepenesc. Cu asa ceva mi-a scos si mie la o vulcanizare un prezon. Ce-i drept ca iti e cam mila cum o sa bata cu ciocanu in prezon...dar asta e.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos tuturor pentru sfaturi. Am fost la job si am omis sa mai intru. Maine ma voi ocupa de "problema" si am sa va tin la curent! Iar pe viitor voi fi atent de fiecare data cand mi se va umbla la roti. Aviz tuturor :).

Pistoalele pneumatice au reglaje, probabil au fost la maxim si au strans cat au putut de tare!

Pe viitor te sfatuiesc sa ii pui sa le stranga la cheie, sau in cel mai rau caz- sa le strangi chiar tu, ei sa ti le apropie si tu strangi de final, eu cel putin asa fac.

Edited by kathalin
Link to comment
Share on other sites

Rezolvat asta seara.... cu un amic, o bormasina buna, cu turatie reglabila si cateva spirale de la 5 la 12. A durat cam 30 min.... mult mai putin decat ma asteptam. Am gaurit pana s-a retezat prezonul de la baza... acolo unde se imbila cu janta. Am dat roata jos, am dat alta gaura cu spiral de 5 in surub si a iesit foarte usor. Multumesc de sfaturi!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.