BMWClub: Sondaj fiabilitate cutie viteza - BMWClub

Jump to content

  • 4 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Sondaj fiabilitate cutie viteza

Poll: Sondaj fiabilitate cutie viteza

Care cutie este mai fiabila?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 User is offline   r0n1n 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2990
  • Joined: 12-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Masini cu personalitate.

Posted 27 June 2012 - 16:23

In conditiile unei motorizari diesel cu rulaj in jur de 200k km care cutie este mai fiabila?
Din cate am inteles costurile de reparatie in ambele cazuri sunt in jur de 1000E.
0

#2 User is offline   Ciumidel 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 730
  • Joined: 20-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 June 2012 - 16:29

clar manuala.
0

#3 User is offline   Tudor NTD 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 491
  • Joined: 03-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 June 2012 - 16:30

eu as zice automata dar doar daca a fost intretinuta corespunzator (ref schimb ulei, mers cu masina relativ normal nu doar blana etc). Teoretic ar trebui sa tina mai mult ca o manuala unde factorul uman este decisiv (ref ambreiaj, ciupit viteze, dat rateu etc...). :rolleyes:
1

#4 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1915
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 27 June 2012 - 16:37

Daca te referi doar la cutie clar manuala , daca te referi si la ambreiaj + volant atunci clar automata.
0

#5 User is offline   neo2004 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 700
  • Joined: 22-February 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, Pta. Romana

Posted 27 June 2012 - 16:37

Din auzite de pe la un service de cutii dar si printre cunoscuti, cutia automata este mult mai eficienta si fiabila. In mod "normal" la o cutie automata pica convertorul, pretul reparatiei este jumate din costul unui kit de ambreiaj nou. Stie toata lumea ca poti da o cutie manuala pe mana "cuiva" si intr-o luna de zile este PA si motorul este protejat de cutia automata. Oricum ultimile generatii de cutii de viteze sunt mult mult mai bune: consum si performante peste orice "pilot" cu manuala.
Concluzie: automata > manuala cam la toate capitolele !

LE: Am uitat sa spun singurul punct negativ al cutiei automate: ... o cutie manuala o simti daca patineaza (stii ce te asteapta) , pe cand la o cutie automata de viteze te poti trezi a doua zi ca iti cauti alta cutie !

This post has been edited by neo2004: 27 June 2012 - 16:41

0

#6 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 27 June 2012 - 17:41

nu pica din senin nici astea automate, dau semne de oboseala destule.
0

#7 User is offline   malasorte 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1697
  • Joined: 30-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta ROMANIA
  • Interests:Inovatie si cercetare automobilistica facuta cu simt de raspundere si cu respect pentru client

Posted 27 June 2012 - 17:45

Poate sa cada dupa o zi pe alta din cauza unei probleme electrice. Problemele mecanice se observa din timp dar se manifesta putin diferit de cutiile manuale
0

#8 User is offline   nutu 18 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 722
  • Joined: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Posted 27 June 2012 - 18:06

eu cred ca este mult mai ieftin de intretinut+reparat o cutie manuala
0

#9 User is offline   mik15 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 3008
  • Joined: 04-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu - UAE

Posted 27 June 2012 - 18:37

evident depinde mult de cum a fost folosita/intretinuta, dar in conditii ideale as miza pe cea automata, am avut o masina diesel cu peste 200k km la bord si nu cred ca i se schimbase uleiul la cutie vreodata, eu nu l-am schimbat pentru ca oricum nu am tinut-o mult, si mergea foarte bine, chiar si dupa 1 an de la vaznare, la urmatorii proprietari mergea inca bine :) !

BTW - vezi Merc-urile care au sute de mii de km spre milion si au cutia originala!

This post has been edited by mik15: 27 June 2012 - 18:39

0

#10 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3217
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Cøpenhavn
  • Interests:profit minim 90%

Posted 27 June 2012 - 18:41

Sa ne explice si noua cei ce sunt in cunostinta de cauza, care sunt defectiunile fiecarei cutii in parte,adica cum se manifesta....haideti sa le numim care sunt acelea:

Pt cutia manuala am sa enumar eu cateva:

-cea mai intalnita problema la o manuala (dupa parerea mea) e caraitul intr-o treapta de viteza sau mai multe;
-o alta problema este saritul dintr-o treapta de viteza (de obicei se intampla la plecarea de pe loc sau la accelerari bruste);

-ar mai fi introducerea cu dificultate intr-o anumita treapta sau mai multe (bagatul greu in viteze);

-zgomoturi anormale cauzate de frecari,uzuri peste masura,joc mare in angrenaje,rulmenti uzati/sparti/blocati;

-socuri accentuate in timpul mersului (cauzate de ruptura dintilor pinioanelor,si nu numai);

-ramanerea blocata a levierului intr-o treapta (spargerea/ruperea crabotilor).

-joc mare in introducerea treptelor(bucse,simeringuri,etc uzate);

-si-ar mai fi...care mai aveti cunostinte nu ezitati sa le postati.

@DOMI,tu tre' sa stii mai multe in legatura cu defectiunile cutiei automate,despre asta ma cam depaseste,si chiar as vrea sa aflu mai multe.
0

#11 User is offline   malasorte 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1697
  • Joined: 30-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta ROMANIA
  • Interests:Inovatie si cercetare automobilistica facuta cu simt de raspundere si cu respect pentru client

Posted 27 June 2012 - 18:58

La automata:
1. Uzura discuri si placi- patineaza , socuri in revenire, final numai pleaca dupa loc. din cauza particulelor care le elimina in ulei se uzeaza toate discurile si placile din cutie inclusiv convertor
2. Uzura convertor - patineaza in anumite trepte ( da un anumit tremurat in special intre 60-70 km h) in final incepe sa trosneasca si dupa numai pleaca dupa loc
3. Rupere ax principal Aici papa direct numai pleaca neam
4. Dramuri sparte La fel si pierde presiune si numai face presiune pe discuri si placi. Practic discurile si placile sapa in dram
5. Blocuri hidraulice blocate ( valve din bloc blocate duc la socuri, intarziere cuplare in viteza si in final numai cupleaza deloc asta duce si la uzura prematura a discurilor si placilor)
6. Calculator cutie defect ( de obicei intra in avarie (in viteza a3a) cutia dar poate sa nu plece deloc dupa loc sau poate duce la uzura prematura a cutiei prin comenzi gresite date blocului hidraulic)
7. Pot ceda diverse garnituri de presiune din cutie rezultat : numai intra in d sau r sau amandoua
8. Poate ceda pompa de ulei a cutiei ( numai pleaca dupa loc nu face presiune in discuri si placi)
9. Poate ceda si rulmentul care agreneaza pompa de ulei sau cuzinetul depinde cum e prevazuta cutia.
Si pot continua deoarece o cutie automata este un mecanism complex. Exista anumite cuti care au anumite defecte de fabricatie care conduc spre cam aceleasi defectiuni. Cea mai grava am auzito la un 5hp care practic sparge ultimul dram si carcasa cutiei. La 5hp24 cum am eu cea mai inalnita problema este faptul ca ajunge sa pierda presiune in R si trebuie sa desfaci toata cutia pentru a remedia defectiunea
Ps ogar ar mai fii multe dar nu imi vin toate imi minte acum

This post has been edited by malasorte: 27 June 2012 - 19:16

0

#12 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3217
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Cøpenhavn
  • Interests:profit minim 90%

Posted 27 June 2012 - 19:03

@Malasorte,cum se manifesta aceste defectiuni? poti sa le explici pe fiecare in parte?
0

#13 User is offline   sax1987 

  • "PaSiOnAt"
  • Group: Members
  • Posts: 2152
  • Joined: 01-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara(RO)/Alicante(E)

Posted 28 June 2012 - 00:37

La motorul si cutia veche manuala cu aproape 300.000 km si 6 proprietari in ro imi sarea din a I -a catodata .

This post has been edited by sax1987: 28 June 2012 - 00:37

0

#14 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 28 June 2012 - 01:14

cutiile manuale sunt rezistente, problema la ele e uzura normala a ambreiajului si a volantei, mai ales dec and sunt cu masa dubla, costa foarte mult,
Desi in sine nu tin de cutie propriuzis, vin la pachet cu orice cutie manuala, si uzura lor e inevitabila.






Intr-o exploatare normala, cele mai frecvente probleme la cutii automate provin de la 2 chestii.
1. viata e invers proportionala cu raportul dintre rating-ul cutiei si cuplul motor.
adica daca ai o cutie cu rating 400 de nm si motorul scoate 325 cutia asta va fi mult mai durabila decat pusa pe un motor care scoate 380.
practic cu cat e cuplul mai mare cu atat se incalzeste uleiul mia mult, cea ce duce la degradarea lui mult mai rapida si se ajunge la punctul 2...

2. racirea uleiului si intervalele de schimb.

Racira uleiului si intervalul de schimb depind exclusiv de solutia aleasa de producatorul masinii, nu al cutiei.

Sunt nenumarate exemple de design prost, racire insuficienta etc. etc, cand din motive de spatiu in compartimentul motor se aleg solutii tehnice insuficiente .
in principiu, la o cutie automata daca esti intro marja de gen cuplul scos de motor e undeva la maxim 90% din ce poate cutia, si racirea lui e ok, se schimba la timp, tine o viata de om.
Dar mai ales in ultima vreme se fac compromisuri, in speciual dieselurile mari au un cuplu enorm si brutal, pe anumite modele a devenit practic consumabila cutia, orice precautii iei tot crapa.



0

#15 User is offline   neo2004 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 700
  • Joined: 22-February 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, Pta. Romana

Posted 28 June 2012 - 09:12

 mik15, on 27 June 2012 - 18:37, said:


BTW - vezi Merc-urile care au sute de mii de km spre milion si au cutia originala!

Cred ca glumesti !!! La ora actuala merc-urile au cele mai proaste cutii. Am un cumnat cu s320cdi care a schimbat a 3-a cutie in 140.000 km si nu te gandi ca la benzina sta mai bine, un sl63 amg la 55.000 km i-a picat si lui cutia, un e220cdi la 110.000 acelasi lucru. Pe cand un 730d f01 la 230.000 deja ( proprietarul a schimbat de 3 ori uleiul la motor- foarte increzut) nu bate, nu smuceste, trage si merge ca in prima zi, in conditiile in care proprietarul abuzeaza de masina in toate felurile posibile 12, da 12 ore pe zi pe soselele din md. Nu stiu ce parere au restul dar ultimile bmw uri f30, f10, f01 sunt de departe superioare.
0

#16 User is offline   kristal_madness 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1302
  • Joined: 26-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 28 June 2012 - 09:36

Stiu pe cineva care a lucrat la casa auto si a spus ca vin S-uri fab dupa 2005 cu cutii picate la greu. Multe au necesitat schimbare cutie pe garantie.
0

#17 User is offline   neo2004 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 700
  • Joined: 22-February 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, Pta. Romana

Posted 28 June 2012 - 10:04

@kristal_madness, asa este, cumnata-miu a ajuns la a 3-a cutie deoarece deler-ul i-a facut rebuild odata la mercedes centru - a tinut fix 2 saptamani, odata la o firma specializata - a durat 2 luni iar a 3-a oara au comandat din Germania alta cutie (cumnatamiu a platit doar o cutie si jumatate teoretic), ultima cutie are garantie 40.000 km si mai are cam jumatate din km astia <_<. Oricum e65-ul si S-ul W221 (ultima generatie) sunt identice (constructie, comfort, cutie, maneta cutie, butoane -functionalitate si asezare, senzatie, sistem audio (HK L7), consum, optiuni) doar ca sunt vazute din puncte de vedere diferite (una sport, alta clasic). Problema este ca 7-ele arata clasic la exterior si sport la interior iar S-ul sport la exterior si super clasic la interior. Oricum f01 este cu totul alta generatie ... mult imbunatatita fata de precedenta

This post has been edited by neo2004: 28 June 2012 - 10:16

0

#18 User is offline   .Bogdan 

  • [ unknown ]
  • Group: Contributors
  • Posts: 6968
  • Joined: 18-August 09
  • Gender:Male
  • Location:.ro/B

Posted 28 June 2012 - 10:15

Apropo de cutiile manuale, eu am o problema aparuta de curand la a mea: in treptele 2 si 4 (doar cele spre inapoi), cutia face urat in accelerare dura in plaja de turatii 2000-3200 RPM. E ca un duduit dar fara vibratii..
Are cineva idee ce poate fi sau astept sa pice ? :drinks:

This post has been edited by .Bogdan: 28 June 2012 - 10:17

0

#19 User is offline   george_geo1010 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 516
  • Joined: 26-June 12
  • Gender:Male
  • Location:braila

Posted 29 June 2012 - 00:05

acelasi lucru si la mine....
0

#20 User is offline   .Bogdan 

  • [ unknown ]
  • Group: Contributors
  • Posts: 6968
  • Joined: 18-August 09
  • Gender:Male
  • Location:.ro/B

Posted 05 July 2012 - 09:48

Te referi la postul meu sau... ?
0

Share this topic:


  • 4 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro